Lief dat je het vraagt! Op zich wel, er was een voorzichtig kloppend hartje, maar het was nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen. Ik was volgens de metingen een paar dagen korter zwanger dan ik zelf dacht. Over 2 weken moet ik opnieuw komen voor een echo, dus hopen dat de groei goed blijft gaan! Ik voelde me op zich wel gerust de afgelopen dagen, omdat ik een continue bittere smaak achter op mijn tong heb en hele opgeblazen buik en mijn hele lijf voelt zwaar en moe. Dat gaf me het gevoel dat er in ieder geval nog iets gaande is! Maar we waren van plan het na deze echo aan onze meest close vrienden te vertellen (ze komen er toch wel achter als ik niet drink), en dat vind ik nu dan toch een beetje spannend..
Als ik terugkijk op de lijst, dacht je zelf nu 6 weken en 2 dagen te zijn? Is ook erg vroeg om goede hartactie te zien! Maar on the bright side, er was al een voorzichtig kloppend hartje te zien! Goede hoop houden dat je over twee weken veel meer kan zien al. En wellicht wat geruststellend voor je dat je wat meer voelt van de zwangerschap. Sterkte met afwachten, het is killing he deze tijd
Heeft iedereen eigenlijk al een echo of vk afspraak gepland? Ik ben volgens eigen berekening vandaag 5 weken en 3 dagen. We wachten nog even een paar weken af voor ik een afspraak ga maken voor een echo. Weet ook nog niet of ik een vroege echo wil (kan 'm sowieso krijgen vanwege verleden).
Met jouw termijn een voorzichtig hartje is goed nieuws. Wel spannend de aankomende weken, genoeg afleiding zoeken. Opzich helemaal niet gek om het te vertellen aan degenen die het dichtst bij jullie staan! Dit geeft toch een vorm van ondersteuning ongeacht wat er gebeurt de aankomende periode <3
Ik heb hem donderdag bij 6+5/7 weken. Waren wil je nog weken wachten met het maken van een afspraak? Of bedoel je dagen?
Heb eerder een missed abortion gehad bij ruim 8 weken. We hadden eerst een goede echo en bleek twee weken later dat het met 8 weken gestopt was. Daarna hebben we een zwangerschap gehad van oorspronkelijk een tweeling. Bloedverlies, bleek dus een tweeling waarbij 1 verloren is gegaan. Wekelijks goede echo's tot en met 11 weken ondanks bloedverlies. Bleek met 12 weken dat het kindje overleden was door vruchtwater verlies. Zat geen vruchtwater meer in de baarmoeder, dit kon komen door gebroken vliezen door het bloedverlies. Paar dagen later is het kindje geboren. Nog een paar dagen later moest ik voor de tweede keer een curretage ondergaan. Dat waren zwangerschappen 3 en 4. Zwangerschap 1 bleek met 20 weken echo dat onze dochter meervoudige afwijkingen had, stilgeboren bij 24 weken. Zwangerschap 2 en 5 zijn wel gezonde kindjes. Dit is zwangerschap 6 en we wachten nu eerst maar rustig de eerste weken af. Hebben nu niet zo'n drang om per se een vroege echo te doen. Het maakt geen verschil voor de verdere verloop waardoor wij nu maar gewoon bekijken hoe het gaat, zo min mogelijk stress erom proberen te krijgen. Maar dat is onze gedachte hoor, kan me heel goed indenken dat anderen het heel anders aanpakken
Pfoe, ik voel me een partijtje beroerd. Kan zo misselijk worden van etensluchten of het idee aan bepaald eten. Ik had gehoopt deze zwangerschap minder last te hebben, maar het begint nu al..
Jeetje, wat een boel meegemaakt zeg. Vreselijk ook dat het na die eerste echo met kloppend hartje toch nog mis is gegaan..
Aankomende maandag m’n echo met 6+1 en de week erop intake en nog een echo bij vk. Hier ook een keer een MA gehad maar had toen wel al af en aan licht bloedverlies vanaf het begin. Toen ook 3 goede echo’s gehad en daarna hartje gestopt.. dus ik snap je wel! Maar toch wil ik graag weten hoe het er dan allemaal uit ziet.
Op die manier. Ik begrijp het hoor. Na zo’n geschiedenis is het misschien wel fijner zo lang mogelijk te doen alsof er “niets” aan de hand is.
Vind ik echt heel knap dat jullie er zo relaxed mogelijk in proberen te staan met zo'n heftige geschiedenis! Voor mij is deze vroege echo voornamelijk voor plaatsbepaling i.v.m. eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Dat lijkt me ook erg spannend, en dan heb je dus ook al een eileider minder! Is de kans groter om weer bbz te hebben?
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik dacht zelf inderdaad zo’n 6+3 te zijn, ze kwam nu op zo’n 5+5 tot 6+0. Maar het was zo klein dat opmeten nog niet echt betrouwbaar is. Ik maak me op zich ook geen zorgen gelukkig, maar had achteraf denk ik toch liever de echo een weekje later ingepland. Maar op het moment van inplannen had ik volgens mij nog oud bloedverlies dus dan wil je het zo snel mogelijk weten.. Wat betreft cravings, bij mijn dochter had ik echt hele zoete trek. Ik heb kilo’s chocola weggewerkt. Op dit moment heb ik dat nog niet. Wel intussen ook het snel honger en dus steeds kleine dingen eten. Ik zit momenteel bijvoorbeeld aan een bakje droge cornflakes kan ik heerlijk van genieten, maar eet ik normaal gesproken echt nooit. Nu zoek ik dat soort dingen weer om niet meteen te gaan snaaien. En van die snack-a-jack achtige rijstwafels.
Kan is inderdaad groter op opnieuw een BBZ Maar ze houden me goed in de gaten in de kliniek Maar opzich denk ik dat hij deze keer wel op de juiste plek zit, voelt heel anders. Maar volgende week weten we het zeker!
Ik ook, midden in de nacht vaak al.. en dan ga ik wat eten en 's ochtends weer honger. En de hele dag door oeff