Uitgerekend 16-31 augustus 2017

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wensje2014, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    Hier ook met vlagen misselijk, niet overgeven. En echt extreem moe.
    Totaal niet vergelijkbaar met de zwangerschap van mn zoontje.
    Maarja allemaal voor een goed doel 😊

Morgen de eerste echo, op mn vaders verjaardag, zo spannend!

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hier sinds 2 dagen echt enorm beroerd. Ben echt de hele dag misselijk maar moet niet overgeven, ook ontzettend moe, ben eigenlijk alleen maar in staat om de hele dag op de bank te zitten. Herken dit helemaal niet van mijn de zwangerschap van mijn zoontje had toen helemaal nergens last van

3. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik ben ook zo moe. Kan echt uren slapen....... best frustrerend want er komt zo ook niks uit me handen.

4. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Hier ook... volledig uitgeput...

5. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Hier totaal niet moe. Slaap erg slecht. Veel energie.
    Had ik bij mijn zoontje ook. Topfit de gehele zwangerschap. Enig verschil nu is dat ik misselijk ben de hele dag. Wat voelt dat vervelend, bah.

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Even niet geweest, omdat ik me niet zo goed voel.
    Gefeliciteerd nieuwe mama's en wauw wat een mooie jaloers makende echo's komen er voorbij!
    Helaas ook wat zwangerschappen die toch afgebroken zijn. Ieders angst en wat een verdriet, sterkte.

Hier ons beide gezinnen met kerst verrast met het nieuws, door ons zoontje een tshirt te laten dragen met achterop een tekst gedrukt. Iedereen was erg blij verrast.
    Vanaf de innesteling ben ik al verkouden (was ik bij beide vorige zwangerschappen ook) maar het ging maar niet over. In de week voor kerst naar de ha geweest en die gaf aan geen longontsteking, het Is bijna over. Met oud en nieuw gevierd in Denemarken en het was nog steeds niet over, het was zelfs zo erg dat ik van het hoes moest overgeven. Dus daar naar de ha en toch longontsteking en nu aan de antibiotica. Nog steeds verkouden, veel snot, veel hoesten en overgeven. Gelukkig Is de longontsteking wel weg. Zowel de Deense als mijn (vervangend) huisarts gaven aan dit vaker te zien omdat zwangere vrouwen nu eenmaal niets mogen gebruiken bij verkoudheid. Nu kuur afmaken, veel thee met honing, tijmsitoop en neusspray (de gewone mocht Mac 1wk)

Zowel manlief als ik zijn wat angstig voor de echo as woensdag, zo ziek dat ik ben kan toch niet goed zijn? Maar verder voel ik me wel zwanger. Buik Is ook aardig al aanwezig. En geen bloed verlies (voor ons de zes wk grens ook bereikt).

Wie moet ik ookal weer privé sturen voor Facebook? Ik Denk wel dat ik hier dan niet meer kom,met alle groepen waar ik lid van ben is het soms lastig om bij te houden.

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wij hebben morgenochtend onze eerste echo, zo ontzettend spannend!!

8. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Succes meiden die vandaag en morgen een echo hebben. Ik heb vrijdag weer een evho. Kan niet wachten. Sta er steeds versteld van dat ik al 8 weken en 3 dagen ben 😀

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Goedemorgen meiden!

Meld me hier ook maar weer eens. Fb gaat toch makkelijker merk ik ;)

Zag een naar bericht voorbij komen, muizelijntje sterkte :(

Echo's mooie weer! Maakt me steeds ongeduldiger naar de onze.. eerst morgen maar de intake.

Kwaaltjes, ben echt zooo misselijk.. eerst was het met vlagen, maar nu echt ook van geurtjes enzo. Gister mijn man gevraagd het aanrecht op te ruimen want werd zo misselijk van de lucht van jus hahaha.

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik lees dat er ook een fb groepje is, als de echo morgen goed is, dan wil ik me daar ook aanmelden.

Mijn kwaaltjes vallen op zich mee, ik heb het idee dat ik iets vaker tussendoor iets moet eten. Anders ga ik me soort van energieloos voelen, hopelijk valt het mijn collega's niet zoveel op. Ik stoor me ook eerder aan benzine/diesel geur, echt van sommige auto's niet echt fijn. En verder gaat tandenpoetsen niet zoals normaal, af en toe kokhalzen.

11. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Veel plezier met alle echo's!

Wat fb betreft; in overleg is er besloten dat we het liever bij n klein clubje houden. Dus kan helaas niemand meer toevoegen

12. Vlinderbuik86

Vlinderbuik86 Actief lid

2 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    IMG_5839.jpg

Vandaag echo 8+1 weken zwanger..

Jammer van de fb.. nieuwe groep starten voor dames die dit leuk vinden?

13. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Ik zat met hetzelfde rond het zwangerschaps/bevallingsverlof en vond dit artikel een week geleden:
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof

Erg duidelijk vond ik!
    Je moet dus minimaal 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof, maar het mag tot 6 weken voor de uitgerekende datum. Dit kan dus ook 4 weken en 3 werkdagen van de voren als je dit beter uitkomt. In mijn geval ben ik op een dinsdag uitgerekend (tot nu toe) en als dit zo blijft neem ik natuurlijk die maandag er ook bij. Dus in dat geval zou ik dan 4 weken en 1 dag van te voren met verlof gaan en dan heb ik na de bevalling nog 11 weken en 3 dagen verlof (ik werk 4 dagen). Ik ben van plan dan na mijn bevallingsverlof vakantie op te nemen.

Mijn bevallingsverlof valt midden in mn einde van mijn jaarcontract (1 oktober vervalt deze) en heb een italiaanse country manager / manager die nogal streng is, maar familie ook erg belangrijk vindt:( .... Ik ben daarom heel benieuwd hoe dat af gaat lopen... Eerst maar eens alle echos/testen afwachten... ondanks dat t al moeilijk verbergen is:$

14. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Vlinderbuik wauw wat een mooie duidelijke echo!

15. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik mag helaas op het sterretjeslijstje...

Aan iedereen een fijne zwangerschap en lieve, mooie kindjes gewenst.

16. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Kristientje dikke knuffel meid. Heel veel sterkte de aankomende tijd.

17. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kristientje, heel veel sterkte.

Mooie echo vlinderbuik!

Toch even n vervolg op het hele fb. Schijnbaar was dit m misverstand oid.
    Niet dat ik niemand erbij wil, vind het alleen maar gezellig! Welke dames wilde nog bij de fbgroep?

18. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Er is een nieuwe kleinere groep aangemaakt op zp. Mochten de nieuwe meiden interesse hebben stuur me maar een pb.

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Kunnen we er niet met elkaar uitkomen om weer samen te komen als groep van zp? Bedoel we zijn samen begonnen, vind het echt heel erg jammer als we nu al uitelkaar vallen

20. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    He meiden, wat jammer dat er nu 2 groepen zijn op Facebook! Is het niet een idee om het gewoon gezellig samen te voegen? Ondertussen zijn er duidelijke afspraken over wie er wel en niet aan de groep toegevoegd zullen worden.

Ik snap het wel als meiden in een kleiner groepje willen, maar de oorspronkelijke groep is nu 24 leden groot en na het toevoegen van de meiden hier laten we het daarbij. We zijn hier met z'n allen begonnen te kletsen over de zwangerschap, is het dan niet leuker en gezelliger als we daar gewoon samen mee verder gaan op fb?

Als jullie het bij een kleinere groep willen houden ook prima hoor, ik wil hier geen discussies mee opstarten ;) Ieder doet gewoon waar ze zich prettig bij voelt! Ik persoonlijk vind het alleen gewoon heel erg jammer!

Deel Deze Pagina