Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    30weken whoeeehoeeew. Ongelofelijk het is zo snel gegaan.

Ridele, Bixou, PieterKonijn en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik haak even in..
    Las iets over waar de baby laten tijdens het eten.
    Bij de oudste deden we vaak hem toch gewoon in de box leggen, wij gingen bijvoorbeeld dan pas eten na zijn voeding waardoor hij meestal daarna wel in slaap viel in de box of even ging spelen zonder huilen.
    In de ergste gevallen deden we hem in de kinderwagen bak leggen en tijdens het eten met onze voet de wagen wiegen. Dat werkte eigenlijk ook.

Oudste heeft nu een meegroei kinderstoel van de prenatal, en zijn ikea stoel ligt in de auto standaard voor als we ergens anders blijven eten waar geen kinderstoel is.
    Nu willen we straks hem op een stoel verhoger zetten tijdens het eten, zodat er maar twee kinderstoelen aan tafel hoeven te staan, gezien wij ook niet een overdreven grote tafel en woonkamer hebben.. Anders staat het al gauw vol.
    Denk dat ik voor het begin weer voor de ikea kinderstoel ga, ook omdat je die op elkaar kunt stapelen en ik ze daar goed in vind zitten zonder dat ze omvallen in bijvoorbeeld zo'n mee groei stoel. Misschien dat ik tegen die tijd een extra bumbo seat erbij koop. Heb er nog eentje van toen met de oudste. Dat vond ik handig als hij nog niet zelfstandig kon los zitten, maar eigenlijk ook niet meer echt wilde liggen omdat hij wilde rond kijken. Dan zette ik hem daarin op de grond bij de bank met een speelgoedje en was het ook goed.

Wat betreft de wippers hebben wij ook een goedkopere variant, vaak zat de oudste daar even in na z'n fles ivm reflux. Verder eigenlijk nooit..
    Wil de tweeling straks voeden (flesvoeding) op het tweeling voedingskussen, wanneer ik alleen ben tenmiste ipv op schoot. Wanneer mijn man ook thuis is kunnen we beiden ieder een baby op schoot de fles geven.
    Heb nog wel even getwijfeld om de doomoo seat aan te schaffen (soort zitzak) maar zie tegen die tijd wel of dat handig gaat zijn of niet om alsnog aan te schaffen.

En wat betreft het douchen, ik nam ze er eigenlijk nooit bij.. Wanneer ik alleen was ging ik pas douchen wanneer de oudste na zijn voeding in bed sliep. Dan had ik even speling om te gaan douchen, en anders ging ik gewoon douchen wanneer mijn man thuis was.
    Soms gebeurde het dat ik ging douchen voordat hij 's ochtends wakker werd, en dus wakker werd op het moment dat ik onder de douche stond maar dan moest hij gewoon even wachten tot ik klaar was. Sta er toch nooit lang onder.. En hij heeft er niks aan over gehouden. :)

Hoe ik dat straks ga doen weet ik nog niet, of de babies ieder om de dag in bad. Dus ene dag baby 1 en andere dag baby 2. Of wacht tot mijn man thuis is zodat hij er één mee onder de douche kan nemen en ik eventueel de ander in bad doe. Ik zie het nog wel.. De oudste gaat sowieso iedere avond voor het naar bed gaan in bad of onder de douche, en wanneer ze straks allemaal zelfstandig kunnen zitten kunnen ze gezamenlijk in het biba bad.

Je wordt vanzelf creatief in oplossingen bedenken die niet eens duur hoeven te zijn, maar herken het wel wilde bij mijn eerste ook met regelmaat dingen aanschaffen die totaal niet handig bleken in de praktijk maar toch ontzettend duur waren en door de verkopers juist werden aangeraden.
    Maar daar kom je pas achter wanneer je je kindje hebt dan weet je vaak heel snel wat wel en niet werkt voor jezelf en of je kindje. ;)

Daarom expres bij deze ook geen tweeling box aangeschaft, ten eerste neemt veel te veel ruimte in beslag en ten tweede wanneer ze bewegelijk worden en elkaar in de weg gaan liggen / zitten.. Dan zullen ze vaker op een kleed op de grond liggen dan in de box omdat ze dan gewoon meer ruimte hebben om vaardigheden te ontwikkelen. Scheelt ook in de prijs tegenover een eenling box. En de grond is ook nog eens groter dan een tweelingbox en kost niets. :D

PieterKonijn, Ridele, Rosy90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Zo weer veel te lezen haha

Fijn van de goede echo's en controles
    Hier helaas nog erg aan worstelen met nuchtere waarde zit n u op 8eh insuline voor slapen gaan

Maar nuchtere waarde blijft te hoog
    Moet nu snachts suikerwaardes gaan controleren

Maandag afspraak verloskundige
    Dinsdag diabetes carrousel

Wat betreft eten

Mijn zoontje melde zich altijd op het moment dat ik wou eten haha ben benieuwd of ons meisje dat nu weer gaat doen denk dat we haar lekker in wandelwagen bak erbij zetten

4. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Volgens mij legde ik Eva gewoon in de box als we gingen eten. Die stond naast de bank of ik schoof het naast de tafel. Maar inderdaad, baby’s worden altijd wakker als je wil eten:roflmao:
    Wipstoel (BabyBjörn, heel fijn!) vond ik ook heel handig als ik ging douchen! Vond ze ook vet gezellig in de badkamer haha, dan was ik liedjes voor haar aan het zingen. Of ik sprong snel onder de douche als ze sliep. Dan werd ze natuurlijk altijd wakker :p Ach, je merkt vanzelf wel wat goed werkt.

PieterKonijn, Ridele, Rooz86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n helder beeld meer, wat wij deden tijdens het eten:roflmao:. Ik kan me nog herinneren dat wij een automatische schommelstoel hadden en dat ik hem daar weleens in legde. Werkte voor hooguit 10 minuten :D.

En ik kan mij ook nog herinneren dat hij gewoon vaak lekker sliep op het voedingskussen (gewoon op de bank of in de box).

Nu hebben wij een eetbank, dus ik denk dat ik haar anders gewoon in de autostoel of met zo'n babynestje op de eetbank leg. Mijn ervaring is wel dat elke baby anders is en je vantevoren niks kan bedenken wat eventueel wel/niet handig is:confused::roflmao:

PieterKonijn en Ridele vinden dit leuk.
  6. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mijn zoontje wilde constant aan de borst. De hele dag door. Achteraf gezien had ik blijkbaar niet genoeg voeding want hij groeide niet zo heel goed en was heel onrustig. Soms een wipper op de eettafel maar 9 van de 10 keer hielp dat niet. In de box wilde hij ook niet. Wilde constant bij je zijn.

Ik heb nu een automatische schommelstoel kijken of hij daar rustig in blijft. Ik heb echt een half trauma overgehouden aan de eerste 3 maanden dus wil het mezelf niet al te moeilijk gaan maken nu. Scheelt dat het de tweede is en ik wel relaxter erin ga staan hopelijk. Wij hebben 2 stokkes staan en ik ga via mp een newbornset kopen. Die kan je vaak voor dezelfde prijs weer verkopen. Nieuw vind ik ze te duur en zonde van het geld. En ik gebruik het misschien maar relatief weinig of kort.

Claudia88 en Ridele vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Ik ben blij :D als broers en zussen doen we gezamenlijke kado's met verjaardagen zodat je wat duurders kan. Ik had van ma oa een grote plant gevraagd en gehad. Maar omdat de kamer verbouwd is wilde ik er nog 1. Appt zusje net dat er nog budget over is, kan ik toch nog dat haakboek erbij waar een patroon in staat wat ik wil Screenshot_20200620-103402_Samsung Internet.jpg maar vond het te duur nu naast alle andere baby-uitgaven waarbij ik best veel onnodig meer heb uitgegeven (mooier ipv goedkoper etc). Maar nu krijg ik dus toch nog het boek waar het instaat :D

PieterKonijn, Amy1989, Baby1992C en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Hebben jullie al een kadootjeslijst? Ik vind het maar lastig. Veel is er natuurlijk al. Als het een meisje is kan ik kleertjes vragen maar voor een jongen zijn die er ook in overvloed

9. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Nee.. ik lees graag mee. Hier hetzelfde ‘probleem’...
    Ik vind overigens de wobbel wel erg leuk, die wil ik wel voor de 1e verjaardag, maar zou ik evt nu ook al kunnen vragen. Dan is die in huis als de kleine gaat kruipen :)

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Ik heb nu een besteksetje en serviesje op de lijst, ze hebben allemaal hun eigen setje dus dat vind ik wel leuk

11. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Oh dat is een goeie ja! Die hebben mijn jongens ook gekregen van t werk van mijn man, maar daar werkt ie nu niet meer..

Ik heb ook net nog een rugzak-luiertas besteld. Lijkt me een stuk praktischer dan de schoudertas die ik altijd had.. misschien ook nog een ideetje voor mensen om samen te geven?

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Oh en baby's eerste jaar boek wil ik ook. Heb nu 9 maanden en kraambezoek liggen dus 1e jaar is ook leuke aanvulling

Ninaatjuh vindt dit leuk.
  13. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    In België is het de gewoonte om een geboortelijst aan te maken. We hebben al veel grotere spullen van grote broer, maar daarom is het extra leuk om nu een lijst te maken van spullen die we echt leuk vinden. We hebben voor blabloom.com gekozen. Er staat op: bijtspeelgoed (die van oli & Carol), puzzels, boekjes, tetradoeken, toilettasje, klean kanteen drinkfles, een opstapje, bobux slofjes, mooie rompers & kruippakjes, antislip sokjes, verzorgingsproducten, rugzakje voor de crèche, Wikkeldeken voor de autostoel, slabbetjes, bordjes & bestek,... Stuur gerust een pb als je de lijst eens wil bekijken, dan geef ik je de inloggegevens.

Bixou, Ridele en toch3 vinden dit leuk.
  14. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Wij hebben geen geboortelijst. Ik ken ook echt niemand in mijn omgeving die dat ooit heeft gehad. Is dat echt iets Belgisch of misschien uit andere delen van NL?

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Geboortelijst is echt belgs volgens mij. Maar ik vind het wel fijn om wat ideeën te hebben als mensen vragen.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Bah echt zo'n last van maagzuur:| en ben mn rennies vergeten mee te nemen

17. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    het is wel handig aangezien we onze tweede zoon krijgen. Ik heb dus ook al veel maar in mijn omgeving geven we eigenlijk alleen maar kleding of cadeaubonnen dus dat is gewoon prima.

maar jij hebt al een heleboel babyspullen natuurlijk haha

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    En veel ook al dubbel zodat ik het niet telkens heen en weer hoef te verhuizen tussen huis en schip.

19. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Wij hebben een stokke met newborn set, daar zat onze zoon altijd in onder het eten. Hier was eigenlijk nooit een voeding onder het eten ;). We weten nog niet precies hoe we het nu willen, we vinden het onnodig om een tweede Tripp trap erbij te nemen... misschien onze zoon op een Stoelverhoger Op een gewone stoel, of een verhoogde stoel, ben er nog niet helemaal uit.

Wat misschien ook leuk is, is z’n armbandje voor meisjes waar je de naam en geboortedatum in kunt laten graveren :). Deze hebben wij laatst van pap en mam gekregen, zo leuk!! Als ze er dan is kunnen we de naam en geboortedatum erop laten zetten. Verder hebben we niet een lijst ofzo, maar het is wel een goed idee om er even over na te denken ;)

oeff vandaag deden m’n banden even zeer nadat onze zoon ondeugend was en ik even boos moest praten, gek deed niet eens een rare beweging ofzo. Nog nooit zo gevoeld hihi.

Ninaatjuh, PieterKonijn, Ridele en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Ohja ik heb stoffen besteld, ik ga zelf een tweede setje maken (deken en Aankleedkussen hoes) ben benieuwd, lijkt me zo leuk!

dit is het andere setje, is afgelopen week binnengekomen

Bijgevoegde bestanden:

Ninaatjuh, PieterKonijn, Ridele en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina