Irritant he.. Ik heb ook pas 27 juli een afspraak bij de gyn voor bespreking bevalling. Dan ben ik al bijna 37 weken.. Terwijl ze mij of inleiden met 38 weken of een ks met 38/39 weken. Vind het ook echt heel laat.
En ik moet bij 36.1 zodat ik minimaal 1x ben geweest voor de bevalling terwijl er behalve eerdere ks totaal geen indicatie is ks/inleiden is totaal nog geen sprake van
*34 weken* officieel gaat vandaag mijn verlof in!! Kan me niet voorstellen om tot gisteren gewerkt te hebben. Dat had ik serieus nooit getrokken!!
Héél herkenbaar! Mijn verlof is maandag officieel begonnen. Ik kan al dagenlang nauwelijks meer goed bewegen. Soms heb ik 1 goede dag en draai ik 1 à 2 wasjes of stoom ik wat kleertjes. Ben ik daarna meteen 2 à 3 dagen out. Vooral van de pijn bij mijn schaambot word ik echt gek! Ik ga vandaag denk ik toch even vragen aan de vk of dat normaal is hoor. Een beetje pijn swa, maar dit word echt te gek zo...
Dit vind ik vreemd van je ouders. Als ze dit met jou afspreken dan vind ik wel dat ze er rekening mee moeten houden. Heb je nog iemand anders die zou kunnen oppassen als je met 39 weken bevalt?
Nou ik blijf zelf ook aan boord tot kan/goed voelt en dus ook niet bij hun in de buurt Als hun het risico willen nemen op moeten af/onderbreken is dat hun risico.
Ik heb tot op heden nog helemaal geen oppas achter de hand.. Heb vaak genoeg die discussie met mijn eigen moeder gevoerd, en heb er eigenlijk ook geen energie meer voor om het nogmaals te moeten vragen als ik toch al weet wat het antwoord gaat zijn. Ze hebben bijvoorbeeld ook 3 weken na mijn bevalling vakantie.. Maar stel je voor dat je dan even je dochter helpt die een keizersnede hebt gehad, nee thuis zitten en rusten vinden ze dan belangrijker. Ik bedoel ze hoeven echt niet 3 weken lang bij mij te zijn, maar af en toe even bijspringen is blijkbaar ook al teveel gevraagd in hun vakantie terwijl ze gewoon thuis blijven. En dat was met de dag van de bevalling net zo probleem.. Ivm werk en weet ik het allemaal nog meer wilde ze op voorhand al niet proberen vrij te vragen. Ook niet als ik de geplande datum officieel zou weten. Dus ik verspil mijn energie daar niet meer aan.. Wekt bij mij alleen irritaties op. Zei al tegen mijn man lekker rustige kraamweek voor ons en daarna nog 2 weken samen sowieso vrij. Wat betreft extra verlof kijken we even of we dat direct opnemen of eind van het jaar eventueel nog doen. Bij mijn zoontje wel kraamvisite ontvangen in het ziekenhuis, maar dat wil ik deze keer ook niet. Behalve mijn eigen kind dan die mag zijn broertje en zusje komen bekijken. Ben daar nu wel heel makkelijk in geworden.
Hier is in het ziekenhuis op dit moment nog geen bezoek toegestaan buiten de persoon die bij je bevalling aanwezig was, dus mijn vriend. Ik hoop dat dat niet veranderd tot ik bevallen ben whaha, heerlijk even 2 daagjes samen met baby en vriend en daarna thuis kunnen we iets plannen.
@Snies dat is ook vervelend zo zeg! Zeker als je een datum weet kan er toch rekening mee gehouden worden? Ik snap best dat mn moeder geen 4/5 weken thuis bij de telefoon wil blijven. Het viel gewoon even verkeerd bij mij. Als ma thuis is is heb ik meer zekerheid over hoe lang ze erover gaat doen etc. Maar nu besloten dat als ik dan nog loop dat weekend nog aan boord blijf. Dan is man sowieso bij me en matroos kan de eerste opvang doen. Komt allemaal vast wel goed
Hier 2 bezoekers per dag wat ik zie op ziekenhuissite. Van kraamzorg vooral afgestemd op ruimte, momenten beperken en liefst zoveel mogelijk na hun werkdag
Ja, maar blijkbaar is dat dus best wel een probleem. Ik ga er ook niet meer over beginnen. Vind uiteindelijk wel een andere oppas en desnoods mijn schoonouders die aan de andere kant van het land wonen. Hier mag je 2 bezoekers naast je partner en jezelf hebben tussen 18.00 en 20.00 uur. Maar ik vind dat mijn oudste dan eerste prioriteit is, die moet ik dan al 4 a 5 dagen missen als ik in het ziekenhuis lig. De rest van de kraamvisite kan ook wel als we uit het ziekenhuis zijn.
Ja ik zou als ik jou was ook voor je oudste kiezen. Zoals ik het nu las is het bij mij dan man + 1, kan dan echt niet kiezen welk kind eerst mag etc dus ik hoop echt dat ik niet hoef te blijven. Gewoon savonds als kinderen slapen en voor opstaan weer terug
Net de geboortekaartjes goed gemaakt en laten controleren door man. Baby krijgt toch 3 namen ipv 2 zoals de anderen hebben. Hun zijn met de 2e naam vernoemd naar een opa/oma. Maar die zijn op nu Dus deze baby naar ons maar krijg onze namen niet leuk gecombineerd dus dan maar 3
Mijn ziekenhuis is nog steeds heel erg streng. 1 bezoeker per dag. That’s it. Aangezien mijn vriend er de hele dag is maak ik hieruit op dat zoon dus ook niet mag komen. Hopelijk maken ze daarop een uitzondering. Zal het morgen even vragen als ik naar de verloskundige ga. Bij ons hebben ze kraamsuites. Daar mag je die 2 dagen op verblijven mits er plaatsgebrek is. Dan moet je naar zaal. De partner mag daar nu neem ik aan niet 24/7 bijzitten en kan dan dus daar ook niet slapen. Ik hoop zo dat ik net zoals voorgaande keer in de kraamsuite mag blijven. Ik zou het ontzettend naar vinden als ik daar alleen op zaal lig en constant de zuster moet bellen voor verschonen etc etc aangezien is zelf dan helemaal niet mobiel ben. Bovendien is het natuurlijk ook veel fijner als partner bij me kan blijven.
Een tip voor iedereen die nog leuke babykleding zoekt voor weinig. Jayno.nl heeft nu op de sale van 50% nog een keer 25% extra met een kortingscode. Heb drie zomersetjes Van Dirkje in 50/56 voor 25 euro!
https://www.jayno.nl/jongens-2-delige-set-mint-navy.html Is officieel een jongenspakje maar vind hem behoorlijk unisex. En hij kost nu maar 8,25 Met die extra korting
Dat was een kort nachtje. Buren die het fijn vonden om tot 02.30 luidruchtig en zo Vals als maar kon te zingen in de tuin. Zo'n hekel aan dat je geen rekening houdt met andere mensen ppff. Nou ja, weer fris en fruitig ahum de dag beginnen en zo de weekboodschappen gaan doen als manlief en dochter wakker zijn.