Ik zat met dezelfde bezwaren maar zit er toch in. Zo af en toe val ik binnen en geef ik gewoon aan dat ik behoorlijk wat heb gemist maar nu weer even schrijf. Maakt niemand wat uit verder.
Bluh weer zoveel harde buiken. En nog minder doen kan niet (tot 10.15 ofzo op bed gelegen, daarna uren op de bank, vanavond wel gekookt maar heel simpel). Of ik moet gewoon niet meer uit bed gaan Morgenochtend videoconsult met een vpk van het ziekenhuis (dossier makrn/nalopen ofzoiets?) en dan maandag voor het eerst naar de gyn
Terug van de echo, alles helemaal in orde. Hoofdje nog steeds naar beneden en gedeeltelijk ingedaald, nog geen ontsluiting, en ze wordt op 2500 geschat nu (2700 zelfs als gyn zelf schatte). Weer blij dat ik haar nog eens zag na bijna 2maand!
Vanmorgen telefonisch intake gehad met het ziekenhuis. Maandag controle bij de gyn. Nagevraagd of vk echt de bevalling mag begeleiden. Als de gyn geen extra reden ziet behalve ks van 10 jaar terug mag ik idd met eigen vk bevallen maar dat moet ik maandag met de gyn overleggen. En gevraagd hoe het zit met bezoek van de kinderen als ik toch langer moet blijven. Zoals het er nu uitziet mogen ze 2 om 2 op bezoek komen en mogelijk op dezelfde dag man telt niet mee, 2 bezoekers per dag maar voor eigen kinderen maken ze ook uitzonderingen. Toch wel blij mee, anders zou het 4 dagen zijn maar ik kan niet kiezen in welke volgorde dan. Als het 2 om 2 is is het smiddags de 2 jongste en savonds de oudste 2. Al is mijn plan nog steeds beter. Savonds als ze slapen naar het ziekenhuis en voor ze wakker zijn weer thuis
Dat vind ik ook wel lastig ons zoontje mag alleen tussen 16.30uur en 19.30uur komen moet sowieso 24 uur blijven wordt woensdag 8.30uur ingeleid dus grote kans dat hij niet gelijk kan komen als ze geboren is Partner mag alleen 24uur komen Toch wel anders dan hoe ik het me voorgesteld had
Hier mogen broertjes en zusjes alleen komen als je langer dan 72uur moet blijven. En dan per dag 1 broertje of zusje. Dus ik hoop dat ik gewoon direct weer naar huis mag. Tot nu toe bij allebei de Kids moest ik een nacht blijven.
Ja, vervelend is het he.. En ik hoop ook niet dat de maatregelen weer aangescherpt gaan worden, dat kan natuurlijk ook. Ik heb maandag de afspraak bij de gyn dus dan weet ik de exacte afspraken in het zkh, maar als het goed is mag partner gewoon onbeperkt in het zkh zijn. Op de dag van bevalling mogen eenmalig alle opa's/oma's /eigen kids komen tussen 18 en 20. Wel per 2 op de kamer. En de dagen erna is bezoek tussen 18 en 20 max 2 bezoekers.. Vind het wel een beetje karig.. Je zou er bijna van thuis willen gaan bevallen. Ps; ik ben weer heel snel uit de app groep gegaan hoor dames. 250+ berichten per dag kan ik echt niet handelen op het moment, dat houd ik nooit bij.
Ik lees soms ook alleen maar mee, gaat mij soms ook te snel en dan haak ik ergens weer in. Maar ieder zijn ding toch. Ik mag helaas niet thuis bevallen, dus hoop echt dat ik direct weer kan gaan zeg maar. Vindt het zoooo erg om hun zusje via beeldbellen te moeten laten zien. Mijn moeder mag er al niet bij zijn tijdens de bevalling. Alleen mijn man. Ik had haar er zo graag weer bij willen hebben. Maar ja het is niet anders. Ze zegt ik wacht wel op de gang, ze gaan me er niet weg krijgen hahaha.
Hier mag vriend tijdens de bevalling wel aanwezig zijn maar als ze is geboren mag hij in die 2 dagen dat we in het ziekenhuis moeten blijven maar een uurtje per dag langs komen. Echt wel sneu..
Het is ook eigenlijk wel krom allemaal he. Je mag weer met weet ik veel hoeveel man naar een cafe/restaurant etc, maar dit soort belangrijke dingen blijven zo streng.
ja snap ik ook nie thoor... je woont samen, slaapt samen.. we zitten bijna 24/7 op elkaars lip.. maar hij mag als nieuwe papa niet bij zijn eigen kind en vriendin blijven.. heel apart. maar das nu hier ook.. elk jaar de derde maandag van juli is hier schwörmonntag, dan gaat iedereen met opblaasboten of hele bouwwerken in de donau, super gaaf festival is dat, heel erg leuk.. dit jaar dus afgezegd ivm corona.. maar de zondag ervoor waren ALLE meren hier OVERBEVOLKT.. iedereen zonder masker heel dicht op elkaar, en in het water kan je al helemaal geen afstand houden.. dan denk ik.. op zo'n bootje heb je al minstens dik 1,5-2 meter afstand of meer en dat mag dan weer niet?? logisch
Hoe denken jullie over kraamvisite thuis straks mbt corona, los van wat kraamzorg zegt? Ik merk dat ik best onderscheid maak in wie wel en wie niet. Mijn schoonzusje is in mijn ogen onverantwoord bezig, geeft op fb ook veel commentaar op regels etc. Mondkapje in supermarkten in België? Commentaar. Mondkapje op de zwarte markt in beverwijk? Commentaar. (Ze woont in zeeland dus beide hoeft ze niet heen). Visite? Ze beslist zelf wel hoeveel tegelijk. Gaat overal heen etc. Het voelt niet fijn om haar op visite te laten komen. Terwijl mijn zus in het ziekenhuis werkt en in aanraking komt met besmette mensen en daar heb ik veel minder moeite mee. Zij houdt zich aan de regels/adviezen. Voor nu zeg ik: visite ja, maar zonder lichamelijk contact. En bepaalde mensen niet de eerste dagen
Ik laat mijn naaste familie en beste vriendin wel komen, ben alleen ergens beetje huiverig voor schoonfamilie omdat die dus overal schijt aan hebben. Maar tegen hun wil ik sowieso zeggen dat ze de baby niet mogen kussen straks.. vasthouden weet ik nog niet... mijn ouders mogen haar sowieso vast houden maar ook niet op het gezichtje kussen, liever helemaal niet kussen.
Morgen 36 weken... Heb heel de week al dubbele gevoelens. Enerzijds ben ik er wel klaar mee, moe, pijn etc. Anderzijds wil ik zo lang mogelijk zwanger zijn omdat dit de laatste is en zwanger zijn toch wel heel bijzonder is enzo. En praktisch is er voor zowel met 37 weken als met 41 weken wat te zeggen etc. Het is maar goed dat ik niet zelf hoef te kiezen wanneer ik wil bevallen haha
Wij ontvangen de eerste 2 weken alleen de opa's en oma's en ooms en tantes. Iedereen blijft op 1,5 meter afstand en zonder klachten. Bij verkoudheid etc blijft de deur dicht. Wil alleen beneden bezoek dan blijft het voor mijn gevoel boven bacterie vrij. Kleine man vasthouden komt wel als dit hele corona voorbij is. Ik ben heel voorzichtig en vind het maar al te spannend
jammer al die maatregelen nog. Ik hoop dat het niet aangescherpt hoeft te worden in de zorg de komende weken. Ben ook wat angstig met kraamvisite, maar volg mn gevoel gewoon tegen die tijd. Gezondheid van de kleine gaat voor.
Ja.. heb een eigen zaak. 4 Man personeel waarvan 2 op vakantie en 1 Ziek. Ik moet helaas wel. Maar niet heel erg hoor... Draaien gaan ze denk ik dinsdag proberen. Maar ik ben er niet gek op. Bij m’n zoon ook geprobeerd en draaide binnen kwartier weer.