Hier zitten we dan, net drankje van de suikertest binnen. Man echt smerig zo zoet, heel mn mond plakt ervan. Dat het maar snel 9uur is, zodat ze bloed nemen en ik daarna nog mag gaan spieken naar de dochter ^^
Ik moet ook een suikertest doen, maar krijg een koffertje mee naar huis en moet 3x in mijn vinger prikken. Weet iemand wat het verschil is tussen die testen? Snap niet zo goed waarom de één een drankje moet en de ander een vingerprik.
Met het drankje is in de ochtend nuchter en na 1 uur bloed afnemen, althans zo gaat het hier.. hoe ze dan precies kijken weet ik ook niet. Zelf doen lijkt me minder betrouwbaar ofzo.. heb thuis ook zo'n apparaatje voor bloedsuikerspiegel. Op zich wel betrouwbaar natuurlijk, maar ik weet niet..
Ik moet niet nuchter zijn, drankje drinken, 1u wachten, bloed prikken. Indien die afwijkend is doen ze de uitgebreide. Dan wel nuchter, drankje drinken en 2 of 3x prikken gedurende 2uur. Denk dat het ook wat afhankelijk is van land en ziekenhuis.
Ipv de suikertest moet ik de onbijt test doen. Dus nuchter prikken, ontbijten en na zoveel tijd weer prikken.
Resultaten waren al binnen terwijl ik op mn afspraak aan het wachten was, suiker was goed! Weer een zorg minder. Daarna echo, ons meisje was super actief (Sugar-rush? ) en had de hik. Leuk om te zien. Ze weegt ondertussen 790gr. Bmh werd ook gemeten en was 43mm, dus zeer goed. Weer helemaal blij en weer leuke fototjes gehad.
Ik heb de suikertest ook achter de rug. Nuchter prikken, ontbijten en weer prikken na 2u. Afspraak gynaecoloog gehad, moet wel rekening houden met keizersnede. Nu wachten op oproep voor een endo echo en daarna wordt besloten wat het beste is. Dit moet binnen 6/8 weken zijn gedaan, maar lange wachttijden, dus ze kunnen niet garanderen dat die echo optijd is. Anders wordt het zo afwegen wat het beste is.
Zo extra controle. Van afgelopen week een hele drukke baby heb ik baby vandaag nog niet gevoeld. Voelt niet goed