Laatste tijd niet zoveel geschreven maar heb alles gelezen. Het is hier nogal druk de laatste weken met werk waardoor er weinig energie overblijft. Ik ga mijn best doen om weer wat actiever mee te praten. Binding met de verloskundige is er op dit moment niet, geen controles of afspraken gehad. Afspraken moeten hier nog gepland worden. Tijdens de bevalling van dochter overdragen aan het ziekenhuis, dat was helemaal een vreemd persoon op dat moment geen last van gehad. Voor mij was het van belang dat iemand de leiding nam zodat ik dat naar kon luisteren. Ik was zo blij dat ze geboren was en het werk achter de rug was. Nu totaal geen zin om te bevallen, Maarja zal toch moeten
Ervaar zelf als heel prettig en heb ook gevoel dat ze me kennen ze kennen mijn verhaal en weten dus dat het bijv verstandig is gelijk echo te doen en daarna praten en controles bloeddruk etc Als jij je niet prettig bij ze voelt of te veel vreemde gezichten ziet mag je dat gerust aangeven net zoals wie jij wel of niet bij je bevalling wil hoor. Het is allemaal al spannend genoeg.
Bij mijn zoontje zat ik bij de verloskundige en nu deze zwangerschap bij de gynaecoloog. Ik mis het persoonlijke contact van de verloskundige wel hoor, de gynaecologen zijn toch meer zakelijk en doen alleen het hoognodige en sta ik voor mijn gevoel sneller buiten. Nu ligt dat ook aan wie ik op dat moment heb, maar de meesten gynaecologen hier werken dus zo. De verloskundige had voor mij meer tijd ook wanneer ik vragen had legde ze dit op haar gemakje aan mij uit. En kon ik ook gewoon makkelijker bereiken voor vragen. Nu bij de gynaecoloog merk ik al sneller dat ik echt pas bel wanneer het niet kan wachten tot de volgende afspraak. Ik snap het ergens wel, gynaecologen hebben ook gewoon minder tijd per patiënt dan een verloskundige maar jammer is het wel. Ben daarom ook blij dat mijn eerste zwangerschap wel gewoon bij de verloskundige was, nu weet ik wat er gaat komen en heb ik weer andere vragen die alleen een gynaecoloog kan beantwoorden. Ondanks dat ik de gynaecoloog nu veel vaker zie, zijn die bezoekjes hooguit 5 a 10 minuten wanneer er geen bijzonderheden zijn. Ik heb mij daar bij neergelegd en denk nu juist van is een goed teken als ze mij binnen 10 minuten weer buiten schoppen. Dan gaat het met mij en de babies tenminste goed!
Een overzichtje van 13-25 weken Nog altijd geen hele dikke buik, was hetzelfde bij mijn zoontje. Al begin ik nu wel reacties te krijgen als ik naar de winkel ga.
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2020 ♡ 10 augustus ❤ Ninaatjuh - 27 jaar - 3e kindje - meisje 12 augustus ❤ 2009Lisanne - 33 jaar - 3e kindje - jongen/meisje 15 augustus ❤ Rooz86 - 33 jaar - 1ste kindje - meisje 17 augustus 18 augustus ❤️ MevrouwH - 38 jaar - 2e kindje - jongen 19 augustus ❤️ Roosie91 - 28 jaar - 3e kindje - meisje ❤️ D1987 - 32 jaar - 1e kindje - meisje 20 augustus ❤ Claudia88 - 31 jaar - 2e kindje - meisje 21 augustus 22 augustus ❤️ Bixou - 32 jaar - 2e kindje - meisje ❤️ Ridele - 31 jaar - 2e kindje - jongen 23 augustus ❤️ Babe2020- 31 jaar- 1e kindje-jongen/meisje ❤ Toch3 - 29 jaar - 5e kindje - verrassing 24 augustus ❤ PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - meisje ❤️ Amy1989 - 30 jaar - 2de kindje - meisje 25 augustus ❤️ Applejo - 32 jaar - 2de kindje - meisje ❤️ Artemis89 - 30 jaar - 2e kindje - meisje ❤️❤️ Snies - 25 jaar - 2e en 3e kindje - jongen en meisje 26 augustus ❤️ SjH - 33 jaar - 1e kindje - meisje 27 augustus ❤️ D3rde - 33 jaar - 3e kindje - Verrassing ❤ Duitshollandsmeisje - 30 jaar - 1e kindje - meisje 28 augustus 29 augustus ❤️ Mirjam04 - 34 jaar (bijna 35) - 2e kindje - jongen/meisje ❤ Cikaa - 26 jaar- 1e kindje- jongen ❤️ Flower1983 - 36 jaar - 3e kindje - meisje 30 augustus 31 augustus ♡♡♡ jongen (4) meisje (15) verrassing (2) onbekend (2) ♡♡♡Afspraken: D1987 - 11 mei - controle vk Claudia88 - 13 mei - 3D echo Ninaatjuh -13 mei - 27 weken echo vk PieterKonijn - 14 mei - hopelijk uitslag diabetes SjH - 18 mei - pretecho Artemis89 - 20 mei - controle + echo Bixou - 21 mei - 3D pret-echo PieterKonijn - 25 mei - controle Amy1989 - 26 mei - controle + echo SjH - 28 mei - controle vk + bloedprikken (ijzer + i.v.m. rhesus c neg.) 2009Lisanne - 26 mei - groeiecho SjH - 29 mei - 22-wekenprik (kinkhoestvaccinatie) Duitshollandsmeisje - 2 juni - controle + echo 2009lisanne - 3 juni - controle vk Bixou - 4 juni - Controle + echo MevrouwH - 8 juni - placentalokalisatie echo + consult gyn PieterKonijn - 8 juni - 22 weken prik Claudia88 - 8 juni - 22 weken prik Claudia88 - 10 juni - controle vk 2009lisanne - 24 juni - groeiecho+placenta check Duitshollandsmeisje - 30 juni - controle + echo Bixou - 23 juli - Controle + echo Bixou - 6 Augustus - Controle + echo ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Sterretjes Zusje84, Tinkerbell2202, Zon79, Tamara1803, Talithaa ♡♡♡ Je kunt dit kopiëren door op “Reageer” te klikken onder aan de laatst geposte lijst en de woorden [QUOTE ] en [ /QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
Zo net terug van de vk. Alles loopt voor nu goed. Ik ga een afspraak bij de gyn krijgen om de bevalling te bespreken en ik krijg blijkbaar met 32 en 36 weken nog een groei echo. Weegschaal tikt inmiddels de 14 kilo aan, maar de afgelopen 2 maanden ben ik 2.5 kilo aangekomen, wat netjes is.. Laten we hopen dat het dan vanaf nu nog +3 kilo is, dan zit ik op 17 in totaal . Vanmiddag om half 5 de 3d echo, ben benieuwd!
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2020 ♡ 10 augustus ❤ Ninaatjuh - 27 jaar - 3e kindje - meisje 12 augustus ❤ 2009Lisanne - 33 jaar - 3e kindje - jongen/meisje 15 augustus ❤ Rooz86 - 33 jaar - 1ste kindje - meisje 17 augustus 18 augustus ❤️ MevrouwH - 38 jaar - 2e kindje - jongen 19 augustus ❤️ Roosie91 - 28 jaar - 3e kindje - meisje ❤️ D1987 - 32 jaar - 1e kindje - meisje 20 augustus ❤ Claudia88 - 31 jaar - 2e kindje - meisje 21 augustus 22 augustus ❤️ Bixou - 32 jaar - 2e kindje - meisje ❤️ Ridele - 31 jaar - 2e kindje - jongen 23 augustus ❤️ Babe2020- 31 jaar- 1e kindje-jongen/meisje ❤ Toch3 - 29 jaar - 5e kindje - verrassing 24 augustus ❤ PieterKonijn - 28 jaar - 1e kindje - meisje ❤️ Amy1989 - 30 jaar - 2de kindje - meisje 25 augustus ❤️ Applejo - 32 jaar - 2de kindje - meisje ❤️ Artemis89 - 30 jaar - 2e kindje - meisje ❤️❤️ Snies - 25 jaar - 2e en 3e kindje - jongen en meisje 26 augustus ❤️ SjH - 33 jaar - 1e kindje - meisje 27 augustus ❤️ D3rde - 33 jaar - 3e kindje - Verrassing ❤ Duitshollandsmeisje - 30 jaar - 1e kindje - meisje 28 augustus 29 augustus ❤️ Mirjam04 - 34 jaar (bijna 35) - 2e kindje - jongen/meisje ❤ Cikaa - 26 jaar- 1e kindje- jongen ❤️ Flower1983 - 36 jaar - 3e kindje - meisje 30 augustus 31 augustus ♡♡♡ jongen (4) meisje (15) verrassing (2) onbekend (2) ♡♡♡Afspraken: D1987 - 11 mei - controle vk Claudia88 - 13 mei - 3D echo Ninaatjuh -13 mei - 27 weken echo vk PieterKonijn - 14 mei - hopelijk uitslag diabetes SjH - 18 mei - pretecho Artemis89 - 20 mei - controle + echo Bixou - 21 mei - 3D pret-echo PieterKonijn - 25 mei - controle Amy1989 - 26 mei - controle + echo SjH - 28 mei - controle vk + bloedprikken (ijzer + i.v.m. rhesus c neg.) 2009Lisanne - 26 mei - groeiecho SjH - 29 mei - 22-wekenprik (kinkhoestvaccinatie) Claudia88 - 29 mei - afspraak gynaecoloog Duitshollandsmeisje - 2 juni - controle + echo 2009lisanne - 3 juni - controle vk Bixou - 4 juni - Controle + echo MevrouwH - 8 juni - placentalokalisatie echo + consult gyn PieterKonijn - 8 juni - 22 weken prik Claudia88 - 8 juni - 22 weken prik Claudia88 - 10 juni - controle vk 2009lisanne - 24 juni - groeiecho+placenta check Duitshollandsmeisje - 30 juni - controle + echo Bixou - 23 juli - Controle + echo Bixou - 6 Augustus - Controle + echo ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Sterretjes Zusje84, Tinkerbell2202, Zon79, Tamara1803, Talithaa ♡♡♡ Je kunt dit kopiëren door op “Reageer” te klikken onder aan de laatst geposte lijst en de woorden [QUOTE ] en [ /QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.[/QUOTE]
Shit ik heb zwangerschapsdiabetes Alle waarden waren goed (7.6, 7.3, 6.4) - alleen de nuchtere waarde niet (6.2). Moet nu naar de diëtiste om mijn voeding aan te passen. Baal vreselijk. Hoe kan ik nu mijn voeding aanpassen voor alléén mijn nuchtere waarde. Ik eet niet 's nachts. Heb het gevoel dat dit weer allemaal gedoe wordt. Merk dat ik dit niet goed trek na alles van vorig jaar en daarna óók nog dat coronagezeur.
aah vervelend.. maar maak je niet al te gek! het is heel goed te behandelen, echt! en je bent er ruim op tijd bij wanneer heb je een afspraak bij dietiste? ik heb dat vorig jaar ook gehad en heeft mij echt geholpen, ik moest destijds 10% lichaamsgewicht verliezen. het kan heel makkelijk opgelost worden als je op je inname let, hoeft echt geen terror te zijn! hier scheelde het al superveel door gewoon niet meer te snoepen (chocola, koek, snoepjes, gezoete yoghurt enzo, frisdrank, sap..) . Nu met zwangerschap had ik vorige maand ook teveel vruchtwater wat kan duiden op zwangerschapsdiabetes maar ik snoepte ook echt weer superveel... en veel aardbeienyoghurt... (3 emmertjes van een kilo per week, heel slecht) en toen raadde de arts ook aan uit te kijken met koolhydraten en suiker. 3,5 week opgelet (niet te streng, wel gewoon 1 of 2x per week wat lekker zoals taart of cake maar niet elke dag, meer fruit en groente, salade) en nu ziet alles er goed uit dus het hoeft niet heel ernstig en moeilijk te zijn!! Succes!!
@duitshollandsmeisje Ik vrees dat het niet zo makkelijk gaat worden helaas. Ik snoep namelijk geen taart, koekjes, dat soort dingen. Ik eet volkoren brood van de ecowinkel, biologisch fruit en we koken iedere dag. Ik zie gewoon niks wat geschrapt kan worden. Ja fruit, maar dat lijkt me nou ook niet echt gezond voor de baby. Ben bang dat dit een heel traject wordt. Hoe krijgen ze bloedsuiker naar beneden bij iemand die niet snoept. Ben bang dat ze dan allemaal medische interventies gaan plegen vanwege die ene nuchtere waarde. Maar wat kan ik nog meer doen... Ik kan moeilijk stoppen met eten ofzoiets. Word hier echt vreselijk negatief van. Je hebt het over afvallen maar dat mag toch ook niet in de zwangerschap... Ik zie mezelf al in een heel horrortraject belanden zoals vorig jaar. Ik had wel een peer gegeten die avond. Misschien is dat dan de vreselijke boosdoener. Een peer. Zucht.
Ja eens! Mijn vriend is ook heel sceptisch trouwens. Vooral omdat alleen de nuchtere waarde te hoog was. We mogen de test nog één keer herhalen, voordat er van alles in werking treedt. Ga denk ik die avond eerder stoppen met eten (21:00 ipv 22:30) en het laatste wat ik eet wordt dan geen fruit of boterham. Ik vond het trouwens ook wel raar dat ik helemaal geen water mocht drinken. Volgens mij mocht dat bij eerdere nuchtere testen wel gewoon..? Ik had zo'n enorme dorst..