Ja dat mag als we alleen de zijne doen kost dat extra, de mijne kost niet extra, en beiden kost ook niet extra zoals ik het goed begrepen heb. Hier heb je zelf de keus voor een achternaam. Vandaag is ze officieel erkend en hebben we het zorgrecht verdeeld, dus mijn vriend is nu officieel ook de papa en na de geboorte mag hij haar ook aanmelden bij de gemeente als ik het niet kan wel fijn, weer een zorg minder en hij mag gewoon mee naar het ziekenhuis mocht er bijv. vroeger iets gebeuren, dat ze vroeger komt ofzo.
Wat fijn @duitshollandsmeisje gefeliciteerd. Hier ook geregeld last van maagzuur. Bij de andere 2 nooit gehad, kende het niet eens. Dus ben benieuwd of het klopt wat haar betreft haha.
@duitshollandsmeisje Leuk, gefeliciteerd! Grappig dat dat in Duitsland zo anders is dan in Nederland. Meiden ik ben ineens weer misselijk sinds gisteren. Iemand die dit ook heeft? Ik ben gaan Googlen maar dan kom je natuurlijk weer meteen op allerlei extreme dingen uit. Moet ik me zorgen maken of het gewoon even rustig aankijken?
Klopt dat echt. Dat als je last heb van maagzuur je baby meer haar heeft. Hahaha. Dacht een fabeltje 25 weken whoeeehoewww
2e meisjeskaart is ook binnen (vam andere site) en dat maakt het niet makkelijker al denk ik dat ik deze mooier vind. Man heeft alleen de andere nog niet gezien, als hij sterke voorkeur heeft wordt het zijn keus
Ik heb er ook heel veel last van vorige zwangerschap had ik het ook. En zelfs niet zwanger heb ik het regelmatig. Ik heb zakjes ‘riopan’ gehaald bij de apotheker. Dat helpt een beetje. In België kun je ook vrij kiezen of je de naam van de papa, de mama of een dubbele familienaam wil. En als je een dubbele kiest, kun je ook de volgorde van de familienamen kiezen. Als je niets beslist, krijgt het kindje automatisch een dubbele familienaam op alfabetische volgorde. Eens je gekozen hebt voor je eerste kindje, krijgen alle volgende kinderen wel dezelfde naam. Wij hebben voor het traditionele, de naam van de papa, gekozen voor ons zoontje. We hadden gekozen voor een geboortekaartje, maar toch nog een andere proefdruk besteld die ook wel héél mooi is. Dus we gaan waarschijnlijk nog veranderen
Dat zijn eigenlijk dezelfde regels als hier idd! Ik wil eerst zijn naam en dan de mijne erachteraan. Het word een hele mond vol maar dat maakt me niet uit. Zo is het hoe ik het wil
Hier op moment in de ochtenden vooral weer heel extreem misschien omdat laatste trimester nu heel dichtbij is Kleine meid gaat nu kwa gewicht hard groeien denk dat dat zeker meeweegt En misschien ook wel gevoeliger voor heb alle zwangerschappen nog die erge misselijkheid gehad Maar wie weet blijft het jou gespaard
Soms voelt de zwangerschap nog heel onwerkelijk, alsof het niet echt is. Zo raar. Ik heb een flinke buik, bekkengebied doet pijn, baby trapt veel en toch voelt het soms als een droom. Ook het idee dat dit écht de laatste is...
Zo’n zin in kibbeling dus daar gaan we samen nu van smikkelen. Had ik anders ook nooit zin in hahahaha
Bij ons is het ook de laatste, eigenlijk best onwerkelijk. Gelukkig blijft hier de misselijkheid weg. Wel steeds meer last van maagzuur, voornamelijk snachts. Ik stik er haast in, bbrrr. Oooo mag ik ff mijn jongste showen. Pppfff 6 jaar, maar gedraagt zich als 1 van 16 haha. Sorry op z'n zijkant
Hier gelukkig nergens last van... alleen standaard rugpijn enzo maar ja goed, ik weet nu een beetje waar mijn grens is dus het is goed te doen. 1x overgegeven tot nu toe maar dat was in combinatie met een migraine aanval dus zal ook meer daar aan gelegen hebben dan aan de zwangerschap. Alleen soms dagen dat ik heel de tijd kan huilen hahaha xD