@MevrouwH ahh Z8 of niet? Moooi!! Ze adviseren ook altijd lange mouwen geloof ik! Mooie buikje @2009lisanne en @Roosie91 @PieterKonijn van suiker heb ik ook @SjH oh fijn dat de planning bekend is! Jullie gaan dus nog even verhuizen voordat de baby komt
Eerste babywas zit in de droger hydrofiel doeken en washandjes. Zusje heeft die afgelopen weken nog gebruikt dus echt nodig was het niet maar ik wil mn eigen luchtje eraan én gestreken. Is waarschijnlijk ook de enige keer dát ik ze strijk
Yes, moet nog gebeuren. Wel bijna alles al ingepakt. Oorspronkelijke planning van de bouw was eerste kwartaal 2021, maarja, geen winter... ze lopen dus zwaar voor op de planning. 19 juni komen de meubels van ons meisje, dus prima timing.
uuuugghhh dat van die grote buik hoor ik ook vaak.... jeetje het is pas je eerste en nu al zo groot en rond, jeetje en je moet nog HOE lang??? Ik was met 35 weken pas zo groot als jij nu!! Eet je niet teveel??
Die van het eten hoor ik gelukkig niet. Wel vaak de vraag gehad of het een tweeling was. En waarom ik zo dicht op de geboorte nog in het buitenland kwam
@Ninaatjuh nee ik heb juist heel bewust rustig aan gedaan. Er gaat 's nachts gewoon iets mis bij mij. Ik denk dat mijn lichaam er niet mee kan dealen dat het urenlang lang zonder eten moet. Ik ga vragen of ik anders niet gewoon wat kan eten 's nachts. Ik word ook wakker met enorme honger. Een andere theorie is dat het komt omdat ik mega slecht slaap de laatste tijd. Dat is ook niet goed voor je bloedsuiker. Maar goed een dieet gaat dat echt niet fixen. Nuchter: 6.2 Na ontbijt: 5.8 Na lunch: 5.7 Na avondeten: 6.4 Eigenlijk dus geen grote schommelingen. Volgens mij is dat ook belangrijk. Ik heb wel al voor mezelf besloten dat ik met deze waardes absoluut niet aan de insuline ga. De rest van de waardes is daarvoor echt te laag, daar krijg ik alleen maar enorme hypo's van waarschijnlijk (nog even los van hoeveel medisch gezeur het met zich meebrengt als ik aan de insuline zou moeten). Als het hoger wordt is het iets anders, maar met deze waardes gewoon nee. @toch3 @duitshollandsmeisje Laat je niet gek maken met een "grote buik"! Dat is echt zo'n onzin! Iedereen draagt anders. Ik zie er ook enorm uit nu. Ik ben 1.55 meter en met een fundushoogte van 26cm en cup FF zit mijn buik al bijna op mijn borsten. Ja natuurlijk zie ik er daardoor enorm uit. Draag ook helemaal naar voren, van de achterkant zie je niets. Echt, iedereen draagt anders. Mijn "grote buik" is gisteren helemáál goedgekeurd door de vk. Mensen moeten hun onprofessionele meningen lekker voor zich houden. Grote kans dat de vk je buik hartstikke normaal vindt.
Weet ik ook wel het hoort bij mij. Mijn moeder had het. Zusje had het. Zit blijkbaar in de genen om groot en naar voor te dragen net als die ellendige lage bloeddruk telkens Maar soms nemen de hormonen de gedachten over ik verwacht dat ik morgen gewoon te horen krijg dat het goed groeit. Dat mn suiker normaal is (oke, dat duurt paar dagen verwacht ik). En ik gewoon over 3/4 weken de volgende afspraak heb
ik kan best wel flink snoepen dus zal daar wel van komen.. snoep nu sinds 9 april niet meer omdat ik heel erg geschrokken ben van het teveel aan vruchtwater... dus was heel bang dat het alsnog fout zou gaan. ben gelijk heel erg op mijn eten gaan letten. en voel me nu ook wel stukken beter, niet meer zo'n harde gespannen buik ook.. en vruchtwater zag er vorige keer niet opvallend uit gelukkig.
ja tegen mij heeft ze gelukkig ook nog niks gezegd hoor over de grootte!!! zolang het meisje het goed doet daarbinnen! daar gaat het allemaal om!!! ik ben ook maar klein hihi 1.59! dwergjes hier. en insuline is ook helemaal niet nodig toch met die waardes!? je schommelt ook niet heftig. ik had nog wel eens 4.2 en daarna 9.6 bijv. dus veel heftigere pieken, maar dan voelde ik me ook wel heel slecht hoor!! dus had er ook wel echt last van. met de metformin werd daarna alles beetje in toom gehouden.
@PieterKonijn sorry ik zie nu dat een gedeelte weg is... er stond, ik heb ook geen verstand van de suikers. Het lijkt me wel vervelend @2009lisanne ah ja, de kraamzorg belde mij vandaag voor een intake. Het gaat zoveel sneller dan ik zelf in de gaten heb.. haha @SjH oh leuk zeg!! En ook wel een beetje spannend Vandaar 28 weken >3
ook maar weer eens een buikfoto gemaakt, iemand die ik vanwege corona niet zie vroeg erom, dus even gauw gemaakt. Morgen 27 weken!
@duitshollandsmeisje Oei wat je noemt is wel een heftig verschil inderdaad! Goed dat je daar medicatie voor kreeg. Heel logisch met zulke waardes. Ik merk zelf trouwens helemaal niks van mijn diabetes (ik zou bijna "diabetes" tussen aanhalingstekens typen, ik blijf dit een beetje een gek geval vinden hoor). Ik voel me wel behoorlijk moe, maar volgens mij komt dat eerder door de bekkenpijn en het 5x per nacht wakker worden. En 's nachts heb ik erge dorst, maar mijn diëtist zei al meteen: 'dat is gewoon een normaal zwangerschapskwaaltje'. En voor de zwangerschap had ik dat ook al, maar dan veel lichter (en toen had ik absoluut geen diabetes). Dus ergens hoort het ook gewoon bij mij. En tja als je 1,59 meter bent dan zie je er net als ik waarschijnlijk vrij snel "enorm" uit volgens anderen. Dan denk ik: ja mensen, nogal wiedes hè. Mijn buik en baby zijn even groot als bij iedereen, maar ik heb 10cm minder ruimte in mijn torso. @toch3 Succes morgen! Komt vast goed, zeker als het duidelijk in de familie zit.
Hier krijg ik vaak omgekeerde opmerkingen zoals: het is dat je het weet maar anders zou je niet zeggen dat je zwanger bent van een tweeling. & je buik is niet overdreven groot voor een tweeling zwangerschap. Bij de eerste tot het laatste moment veel van mijn eigen kleding kunnen blijven dragen op de broeken na dan, en ja dat vond ik weleens jammer dat ik geen overdreven grote buik had om mee te pronken. Maar aan de andere kant heeft het mij ook veel ongemakken bespaard. Nu is mijn buik al wel groter als toen bij de eerste, maar op dit moment nog steeds niet overdreven groot. (kan eventueel nog komen natuurlijk) Maar merk wel dat deze buik meer in de weg zit als bij de vorige zwangerschap, ook vanwege het gewicht dat ik telkens sneller duizelig wordt etc nou dat heb ik bij de vorige zwangerschap nooit gehad. Dus aan de ene kant hoop ik op een mooie grote buik zodat ik deze laatste zwangerschap kan afsluiten met een echte zwangere buik, aan de andere kant mocht hij gemiddeld blijven moet ik juist blij zijn met die warme temperaturen straks. Overigens zegt dat ook niks over de groei van de babies, maar waarschijnlijk draag ik meer naar binnen ipv naar buiten. Maar mijn gynaecoloog maakt zich geen zorgen om mijn buikomvang. Dus ik laat al die opmerkingen maar aan mij voorbij gaan.
Echt, wat een piepnacht. J telkens wakker us ik ook waardoor ik vaker moet draaien en plassen en dus meer pijn
Gelijk heb je je hebt verder prima suikers zo eet je om 22uur savonds nog wel iets ik had alvast de tip gekregen maaltijden te verdelen over de dag. 6 maaltijden pdag 3hoofdmaaltijden 8 12 17 uur ontbijt lunch avondeten 3 tussendoortjes 10 uur 14.15uur a 14.30uur en 22uur Tussendoor eet ik magere yoghurt of fruit savonds 22uur volkorenbroodje Als ik om 22uur niet eet ( soms iets eerder) wordt ik snachts met een naar hongerig gevoel wakker. Misschien helpt dat nog. Hoop dat je er iets aan hebt Ik zou met zulke waardes ook echt niet gaan spuiten
vervelend Ik kan nooit in slaap komen.. lig dan maar wat te draaien, kan dan niet stil liggen, op mijn rug gaat het nog het beste, maar ik heb wel eens gelezen dat je beter op je zij kunt liggen.