Nee jou vriend is niet de enige. Sommige mensen zijn zo zuinig dat ze gierige trekjes krijgen. Ik ben zelf ook wel zuinig met juiste dingen, maar wel vrijgevig. Maar goed wel in de gaten houden en als hij niks betaalt voor zijn kind aangeven. Meer kan je niet doen.
Oei dames, dat kan toch echt niet de bedoeling zijn dat jullie voor alle kosten moeten opdraaien? Ik zou het toch bespreekbaar proberen maken. Wat zwangerschapsvitamines of een extra boxpakje tot daar aan toe. Maar het grootste deel van de kosten voor de baby (inclusief kosten voor de gynaecoloog of echo’s) moet toch gewoon eerlijk verdeeld worden?! Wij zijn getrouwd en alles wordt van onze beide lonen betaald. Als we een grote aankoop voor onszelf willen doen, bespreken we dat met elkaar.
Oef, dan is een gezamenlijke rekening toch wel makkelijk. Ik krijg hooguit te horen dat ik even moet stoppen met shoppen of een vraag naar wat iets is overgemaakt als het onduidelijk is. En dingen die hij niet hoeft te weten doe ik van mijn rekening Na ons trouwen gelijk zijn rekening op beide namen laten zetten. Ik kan alleen niet bij zijn spaargeld maar krijg regelmatig een update en hij kan niet aan mijn rekeningen komen maar er zijn tijden geweest dat er toch op beide niks stond kinderbijslag komt er op en dat gebruik ik meestal ook weer voor de kinderen
Helemaal mee eens! Zeker de dure dingen horen in mijn ogen verdeeld te worden als beide eigen rekening (en werk) heeft. De mannen mogen ook geld schieten ipv alleen zaad
Wauw echt waar meiden? Zijn jullie mannen echt zo gierig? Vooral die van @Cikaa dat vind ik wel bizar hoor, ik kan het me niet zo goed voorstellen omdat mijn man niet zo is. We doen het echt samen.
Dat doe ik al... hij weet hoe ik erover denk. Ik verdien meer dan hij dus vind het logisch dat ik iets meer betaal. Hij heeft een setje kleding gekocht zelf en verder betaal ik. Hij zegt wel bij te gaan dragen, maar moet het nog zien... het feit dat ik ervoor gespaard heb, helpt ook niet echt natuurlijk. Lekker makkelijk.
Ik koop eigenlijk alles van babyspullen (en spullen voor de zoon), en hij geeft zelden tot nooit commentaar. Hij fronst hoogstens eens zijn wenkbrauwen als er weer een pakketje geleverd wordt We hebben twee gezamenlijke rekeningen waar we alles van betalen. Zijn loon wordt op de ene gestort en het mijne op de andere, maar dat maakt verder niets uit.
Nou ja, opzich "de meestverdiener is de meestbetaler" is niet verkeerd. Maar 1 setje kleren tov kamer/wagen/uitzet is niet reëel. Doe dan 40/60 of 30/70 ofzo. Is het een optie om "rekening kind" te openen en daar naar inkomen beide maandelijks wat op te zetten?
In de toekomst zal het van de gezamenlijke gaan. Nu gaat het van mijn gespaarde centjes af. Maar hij gaat ook nog wel bijdragen zegt hij. We zullen zien. Maar hij is net zo met verjaardag. Wil niet iets geven om het geven dus vraag hem wat hij wil en dan komt hij altijd met onhaalbare dingen, nieuwe iPadkeyboard, ticket New York, nieuwe MacBook. Dan krijg je niks zeg ik dan. Bestelt hij net twee leuke nieuwe shirts. Zeg ik: wil je die dan voor je verjaardag van mij? Nee. Mijn vent is een rare, maar wel de allerliefste.
Jeetje ik herken dit ook totaal niet! Ik zou het echt héél erg vinden als mijn man er zo in zou staan... Niet vervelend bedoeld verder. Mijn man verdient 3-4x zo veel als ik normaal gesproken, en ik heb al veel tijdelijke contracten enzo gehad (nu ook weer baan kwijt door de zwangerschap), dus hij is ook al best een aantal periodes eenverdiener geweest. We hebben een gezamenlijke rekening waar alles van betaald wordt. Hij legt véél meer in dan ik, boven verhouding ook, zodat ik ook gewoon mijn studieschuld kan afbetalen enzo met mijn eigen geld. We sparen beiden ook een vergelijkbaar bedrag per maand. Hij betaalt ook veel meer babyspullen dan ik, gewoon omdat ik veel minder verdien. Ik koop ook wel dingetjes van mijn eigen geld voor de baby en de zwangerschap, dus dat is denk ik 60/40 verdeeld en onze andere uitgaven 80/20 ofzoiets. Dit is echt bijna nooit een probleem hier thuis... We zijn allebei happy hiermee.
Ohh niet leuk zeg! Hier is dat gelukkig ook niet zoo.. mijn vriend betaald in verhouding meer dan mij, maar verdient ook meer Wel koop ik vaak kleertjes voor onze zoon, maar daar tegenover staat dat hij weer andere dingen betaald! We overleggen gewoon als er dure dingen betaald moeten worden.
Wow.. Schrik van het apart betalen en niet mee willen betalen. Hier hebben we beiden een aparte rekening (zitten ook ieders bij een andere bank, dat was al zo toen we elkaar leerde kennen) Toen we samen gingen wonen, werd al snel duidelijk dat hij de vaste lasten op zich nam (hij heeft ook het grootste inkomen van ons twee) en de overige dingen die betaald moeten worden zoals dierenvoeding, eens in de zoveel tijd wasmiddel, shampoo etc aanvullen noem maar op voor mijn rekening kwam. Sinds dat er een kind in het spel was hebben we eigenlijk nooit gekibbeld over wie wat betaald.. Waren er luiers nodig dan of ik kocht ze online via een aanbieding of één van ons ging naar de winkel en betaalde het dan. Net zo met andere spullen denk aan kleding voor de kinderen en de baby uitzet. Eigenlijk doen wij dat heel verdeeld.. En soms vragen we dan aan elkaar om het over te maken zodat de ander het kan kopen, maar vaak gebruiken we ook elkaars pas. (deden we ook toen de banken het nog niet direct overboekte) We willen nog een gezamenlijke rekening waarop we beiden het geld kunnen storten wat maandelijks over blijft zodat we gezamenlijk weten wat er over is aan extra's.. Maar ondanks we dus een aparte rekening hebben ieders, zien we het wel als ons geld. En niet dit is van jou en dit is van mij. Betaal ook weleens iets wat mijn man nodig heeft of hij doet het andersom voor mij bestellen. De baby uitzet heeft hij nu de grotere uitgaves van betaald (zoals maxicosi's, kinderwagen etc) en ik de kleinere uitgaves. Nooit een discussie geweest. Maar wij zien het dan ook als ons gezamenlijke geld dus eigenlijk maakt het vrij weinig uit wie wat betaald.
Jeetje dames wat bijzonder zeg dat de mannen zo zijn met geld zou ik echt niet tegen kunnen denk ik Wij hebben aparte rekening Maar betalen alles gewoon samen hoor ik regel wel alle betalingen mbt overmaken en zorgen dat alles betaald is maar gaat van onze beide rekeningen af.
Hier vandaag begonnen met bloedsuikerprikken Vandaag de 7punts curve Zit nuchter op 5.4 Mag op 5.2 zitten nuchter Dus zit er net ietsje boven ben benieuwd wat ze ervan zegt pff hopelijk is dat geen probleem we gaan het zien
Jeetje wat een verschil in mannen.... Wij hebben beide een eigen rekening en 1 gezamenlijke voor huis/opvang. In de praktijk betaal ik het meeste, dit komt met doordat ik vaak de kleren en luiers etc haal. Grote dingen doen we samen, hij verdient meer dus betaald dan ook echt wel meer. Meestal zegt hij dan dat ik niets hoef bij te leggen omdat ik al zoveel andere kleine dingen haal wat bij elkaar ook aardig wat kost. Probeer er wel samen over te praten en eerlijke verdeling te krijgen.
Pff als ik het zo lees ben ik blij met 1 rekening. Wij hebben er dus maar 1, waarvan ik het 'beheer' heb. En 1 spaarrekening.. Moet zeggen dat het soms wat oneerlijk verdeeld is, want ik kan geld uitgeven wat ik wil en hij moet soms toestemming vragen. Probeer er wat op te letten, want is een beetje vervelend als er voor mij weer eens huidverzorging wordt bezorgd en manlief geen hobby spulletjes 'kan/mag' kopen. Oeps. Aan de andere kant.. Met boodschappen krijgt hij altijd wat hij wilt (hij is bv dol op kaas/worst ed) Gisteren trouwens afspraak met gyn gehad. Was een erg fijn gesprek. Afgesproken dat ik met 36 weken bij hem terug kom voor een groeiecho, als blijkt dat ze 'te groot' wordt geschat krijg ik hoe dan ook een keizersnede. Anders mag ik er nog over nadenken en onder hele strikte afspraken een natuurlijke bevalling proberen. Ik gaf vanaf dag 1 aan dat ik een keizersnede wilde, maar door dit gesprek heb ik wel wat meer vertrouwen in een natuurlijke bevalling. Dan word ik bv ingeleid met 38 weken, er wordt geen vacuümpomp gebruikt, geen weeën opwekkers en als er ook maar iets stagneert grijpen ze gelijk in.
Adressenlijst is maar lastig met die scheidingen, hertrouwen, neefjes/nichtjes die bij ex-schoonzus wonen etc. En welke naam doe je bij een gezin met 3 achternamen van schoonzus, van haar kinderen of die van haar vriend die je niet echt mag
Ja opzich betaald mijn vriend wel veel andere dingen. Uitjes naar pretparken bijv want daarvoor heb ik echt geen geld, uiteten, of als we bijv stofzuiger/wasmachine moeten aanschaffen. Heb zelf wasmachine gekocht maar hij heeft 2/3 overgemaakt naar mijn rekening anders zou het voor mij krap worden. Hij heeft geld zat en ook regelmatig een rare uitgave/hobby waar hij dan vervolgens niks meer mee doet (nieuwe motor die hij nooit rijdt, spullen om zelf riemen mee te kunnen maken en verkopen.. ook een uitgave van bijna 1000 euro en nog niks mee gedaan). Als we samen boodschappen doen betaald hij altijd, maar ik ga vaker alleen omdat hij altijd door de winkel heen vliegt en ik kijk graag overal.. irritant. Kadoos voor zijn familie doet hij zelf want dat is altijd te ver boven mijn budget. Kadoos voor mijn familie ligt er weer aan of we samen zijn of ik alleen. Wil hem er ook niet om vragen en mijn kadoos zijn nooit zo duur. Maar hij was het gelukkig wel met me eens dat we een gezamenlijke rekening nodig hebben straks als die kleine er is en we een huis gebouwd hebben.. ik ga namelijk parttime werken dan dus veel meer dan boodschappen zal ik dan ook niet kunnen doen. Ik wil ook wel beetje sociaal blijven en zo nu en dan ijsje kunnen eten bijv met een vriendin of eens wat nieuws kopen voor mezelf. Komt uiteindelijk wel goed maar financiën is soms wel een dingetje ja. Gelukkig heeft hij nog nooit geld terug gevraagd aan mij als hij wat betaalde!!!! Moet hij ook echt niet proberen met zijn boven modaal inkomen, rot op hoor haha.