Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    Ik koop ook nog niet zover op voorhand hoor. Voorlopig enkel 50 en 56. Ik bedoelde dat we voor 62 hoogstwaarschijnlijk toch wintercollectie zullen nodig hebben en die kun je nu sowieso niet kopen :)

2. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier ook een klein kledingpakket voor een meisje in huis in maat 50 en 56.
    Durf ook niet veel te kopen, en je hebt het zo bij gekocht. :)

Van mijn zoontje heb ik nog ontzettend veel in maat 50 en 56, omdat hij daar gewoon heel lang in heeft gezeten. En met hele warme temperaturen lekker in zijn romper lag. Dus jongenskleding koop ik niet bij. Alleen het geboorte pakje zal ik nieuw kopen.

Vandaag zo'n tester voor de verf gekocht, en de kleuren bevallen ons zo goed dat we direct de kleuren ook hebben besteld in de aanbieding.(oud roze en grijsblauw) :D (aanbieding liep vandaag af) dus ik ben blij.
    Langzaam komen we er wel! :thumup:

flower1983, Ninaatjuh, Rooz86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik snapte het, reageerde te snel :cool:

Vind zomerkindjes wel lastig. In de winter weet je dat het gewoon warm aangekleed moet worden. Maar in de zomer scheelt het nog al of het <20°c of >30°c is. Maar ja, koop je dan rompers zonder/korte/lange mouw, shirtjes korte/lange mouw? Maillootjes/leggings, korte/lange broek? :cool:

PieterKonijn vindt dit leuk.
  4. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    Ik vind het ook lastig. Mijn zoontje is van mei, dus voor hem had ik in de zomer wel t-shirts met korte mouwen. Maar die eerste maand doe je ze meestal toch lange mouwen aan. Ik ga denk ik ofwel romper lange mouw + broekje of romper korte mouw + pyjamaatje/pakje aandoen. Afhankelijk van hoe warm het is en hoe goed ze zichzelf warm kan houden. Als het echt heel warm is, dan enkel een romper met korte mouwen.

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb vandaag nog een prenatal bestelling eruit gedaan... oeps...
    Heb HET rompertje gevonden wat ze aankrijgt in het ziekenhuis als ze geboren is.. een rompertje met krokodillen, omdat we haar vernoemen naar een huisdierkrokodil :roflmao::roflmao: erg leuk verhaal. Ik heb al jaren een favo meisjes naam en ik ontdekte toen mijn vriend in ecuador zat dat ik dus zwanger was van hem. Nadat hij terug kwam had hij souvenirs bij, een tshirt met een krokodil erop van daar en een houten beeldje van een krokodil en hij vertelde hoe die heette. Dat was de huiskrokodil daar, supergrappig. En dat was precies de naam die ik superleuk vind voor een meisje. En de naam vinden we beiden leuk, plus het toeval erachter. Dus ja, vandaar het rompertje. Zo leuk!

Ook nog een basic 2-pack rompertjes besteld en een lange mouw rompertje, 2 mutsjes en 2-pack antikrabwantjes. Dan heb ik een klein beetje 50 om mee te beginnen!

flower1983, Ninaatjuh, PieterKonijn en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    PieterKonijn en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  7. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Voor een meisje vind ik het makkelijker ofzo om zomers aan te kleden.
    Bijvoorbeeld korte mouw / mouwloos rompertje met daarboven een boxpakje.
    Of een truitje met lange mouwen en een broekje.
    Of t shirtje met een dun vestje er over die je eventueel kunt uittrekken als het toch warmer wordt.
    Of bijvoorbeeld een jurkje met lange mouw en een maillot waarbij je de maillot eventueel weer uit kunt trekken als het toch te warm wordt.

Ik heb meestal alleen korte mouw of mouwloze rompers in huis, daarover heen dan een t shirt met vestje en broek of een wat dunner shirt met lange mouwen.
    Dat heb ik eigenlijk al vanaf de geboorte zo gedaan bij mijn zoontje, en als ik toevallig verkeerd had in geschat en hem een lange mouw shirt aan had getrokken en werd toch warmer liet ik hem meestal met romper en daarover een broek liggen.
    In huis vaak ook een kort broekje aan toen hij nog zo klein was, buitenhuis wel een lange broek en dan met blote voeten ofzo. :)

Het verschilt ook heel erg per kind, de ene heeft het sneller warmer dan het andere kind.
    We gaan er wel vanuit dat het in augustus hartje zomer is, maar tegenwoordig weet je het nooit. Kan zomaar zijn dat wanneer onze baby's geboren worden het weer ook kouder is. :rolleyes:

8. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mijn zoon is van eind Juli en het was toen heel warm. Toch heeft hij wel heel wat shirtjes met lange mouwen aangehad hoor en lange broekjes. In het begin kunnen ze zichzelf nog niet helemaal warm houden dus zeker de eerste week of 2 meestal een boxpakje oid. Als het echt heel warm was een romper met korte mouwen en een broekje. Na een paar weken wel wat meer korte dingen aangehad. Lag ook echt aan de dag.

ik heb een geboortepakje wat echt wel een dikker broekje en shirtje is maar ik beval dat waarschijnlijk ook met een keizersnede en ligt dan even in het ziekenhuis. Daar is het niet warm dus moeten ze wel wat langs aan.

Ninaatjuh, PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat grappig! Ik ben ook wel heel benieuwd naar de naam nu haha!

PieterKonijn en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  10. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Wij zijn ook uit de naam. Ging toch redelijk snel. En het past gewoon bij ons gezin.
    Dus weer een vinkje op de lijst. Het wordt dan toch steeds meer realistischer.
    Kamertje klaar, box staat op, kleertjes, naam. Eigenlijk zijn wij er helemaal klaar voor. Nu nog lekker ruim 15/16 weken goed groeien.

flower1983, Bixou, Ninaatjuh en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Voor net na de geboorte krijgt ze lange kleertjes aan. En daarna maar zien of het warm is of niet :) Heb gelukkig nog genoeg zomerkleertjes van Eva die in juni is geboren, dus dat hoef ik niet te kopen. Maar nu is het natuurlijk bijna herfst eind augustus haha. Maar misschien krijgen we wel een warme nazomer. Wel lastige tijd qua kleertjes :p Denk wel meer warme kleertjes.

Ik lees elke avond Jip en Janneke voor in bed aan mijn dochter en zet het grote boek dan op mijn buik. En dan schopt de baby er toch hard tegenaan:roflmao:

Ninaatjuh, Ridele, Rooz86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat leuk! Ben benieuwd naar de naam :)
    ik wil ook al graag de wieg al naast mijn bed haha. Zo’n zin in al die mooie lakentjes enz! Box wacht ik nog even mee, want heb op dit moment al een glijbaan en een tent in de woonkamer staan voor extra vermaak in deze tijd:roflmao: Staat een beetje vol nu hihi.

Bixou, Rooz86, 2009lisanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    22 weken dansje! ❤️

flower1983, Bixou, SjH en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Heerlijk is dat dan he!
    Wij kunnen de namen en het geboorte kaartje ook afvinken.
    Kamertje zelf nog niet en het alle spulletjes hebben we ook nog niet, wel al heel veel.

Wat betreft de box opzetten wachten wij nog even mee, gezien de ruimte die het in beslag neemt.
    Wel wil ik hem ruim voor de geboorte hebben staan zodat de oudste er aan kan wennen en hij kan leren dat de box niet voor hem is bedoeld om er in te klimmen of speelgoed in te gooien.
    Daar wil ik wel echt de tijd voor nemen, alles wordt al zo anders voor hem straks dus wil niks gehaast doen.
    En nu zonder babies kan ik hem dat beter leren dan met babies straks. :)

15. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Jullie zijn allemaal goed op tijd met kleertjes en kamertjes :D. Onze spullen komen pas de eerste week van juni. Tot die tijd liggen de kleertjes in de grote kast. Ik wil ze ook al inruimen, maar dat gaat dus niet:roflmao:

Hopelijk kan de 3d pretecho doorgaan, staat op 5 mei gepland..

2009lisanne en Rosy90 vinden dit leuk.
  16. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja haha, wat zijn jullie allemaal snel! Wij hebben alleen nog laminaat in het kamertje liggen (recent laten leggen) en de box staat in de kamer (ivm de katten, kunnen ze vast wennen). Verder staat alles nog in dozen.

We laten de kamer waarschijnlijk behangen. De muren zijn daar nu heel erg lelijk (huis recent gekocht), en behangen enzo hebben we nog nooit gedaan. Wij laten meestal alles doen in huis. Knap dat jullie dat allemaal zelf doen! :thumup:

flower1983, Amy1989, Rooz86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Wij ook hoor:roflmao:. Wij gaan ons daar niet aan wagen. Dan laat ik het liever doen:D

PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Mijn man kan gelukkig alles zelf, hij is allround Timmerman dus dat is super handig:D
    Wij gaan de zolder opnieuw schilderen en behangen en onze kamer schilderen, de hal nog even over nieuw en alles is weer netjes:)

Net me lieve vriendinnetje geweest, weliswaar op afstand bij de voordeur maar zo fijn om even gekletst te hebben!! En ze had twee!! Tassen vol met baby spulletjes echt een schat❤️Wat maatjes groter maar dat komt zeker van pas:D

flower1983, Amy1989, Claudia88 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oja qua naam denk ik er ook wel uit te zijn:D even nog met man over hebben vanavond:)

flower1983, Bixou, Ninaatjuh en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mijn vriend heeft anderhalf jaar ons hele huis verbouwd samen met soms wat hulp. Was echt een monsterklus. Hebben ruim anderhalf jaar in een caravan gewoond. Sommige grote dingen hebben we laten doen maar het meest allemaal zelf.

gelukkig is hij superhandig en behangen is trouwens helemaal niet moeilijk met dat vliesbehang tegenwoordig. Viel mij heel erg mee.
    Maar als je het kan uitbesteden is dat ook wel fijn.

flower1983, Amy1989, Claudia88 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina