Ik ben mijn baan kwijt dus blijf zo lang thuis als nodig is om iets anders te vinden. Dat zal sowieso pas na februari/maart volgend jaar zijn. Eerder zit de kinderopvang sowieso vol. We waren volledig uitgegaan van oppas door oma, en toen kwam er ineens corona. Onze ouders zitten dubbel in de risicogroep. Tja. Eer we ons alsnog gingen inschrijven was er al geen plek meer. Sowieso weten we nu ook niet meer of we de kinderopvang aandurven met zo'n jonge baby. Corona heeft alles wel erg op scherp gezet. We vonden de opvang vóór 1 jaar sowieso al eng door de mazelenuitbraken hier in de regio. Nu is er ook nog corona bij gekomen. Misschien blijf ik dan liever wat langer thuis. Financieel gezien kan dat gelukkig. Het is meer de vraag of ik dat zelf fijn vind straks. Bijkomend dingetje is die bekkenpijn, inmiddels al bijna de hele zwangerschap een probleem. Het is nu weer een periode nóg erger, maar de fysio zei vandaag dat het beter kan worden zodra ze indaalt. Echter zei ze ook dat ik er nog maanden na de bevalling last van kan houden. Nou ik hoop het niet zeg Kennelijk is dit weer typisch iets dat voor iedereen anders is. Moet wel zeggen dat ik het soms wat veel vind allemaal. Al zó lang bekkenpijn en nu ook nog dat diabetesgedoe met de hele mikmak, misschien een doorverwijzing. Pffff wel een vermoeiend trimester zo. Ik probeer gewoon van haar te genieten op de bank, maar voel me wel echt beperkt de laatste tijd. Was altijd in de weer, en dat gaat gewoon niet nu.
@PieterKonijn ah Okee, ja ik snap dat je voorzichtig bent met de opvang en de kleine, dat zou ik ook zijn hoor, dan inderdaad liever wat langer thuis, en als dat financieel kan dan is het prima toch?! Hoe staan jullie verder in de Corona maatregelen nu je zwanger bent? Doen jullie ook voorzichtig? Ik kan niet slapen.. warm, onrustige benen en gevoel dat ik te weinig zuurstof krijg als ik op m’n rug lig
30 weken dansje. We zijn uit de dubbele cijfers om af te tellen. Kraamvisite. Wij laten gewoon visite komen maar nemen wel extra maatregelen daarin. Straks weer controle verloskundige.
Noujaaaaa meiden. Ik heb de glucosemeter van mijn vader geleend. En ik prik zojuist 5.1 nuchter?! Oftewel volgens de meter van mijn vader (toegewezen door het ziekenhuis dus neem aan dat dit een goede meter is) heb ik geen diabetes. Wat moet ik hier nu weer mee. Ik ben opgelucht maar twijfel hoe ik dit bespreek met de verloskundige. Geen idee hoe ze op zoiets reageren. @Baby1992C klopt wij zijn heel voorzichtig. Sowieso voor mij, maar ook door de ouders in de risicogroep. En wat naar dat het zo warm hebt! Ik herken het. Wij hebben sinds een paar dagen een torenventillator op de slaapkamer staan en sindsdien gaat het veel beter. Ook geen last van het geluid. Het is een Domo. Als je interesse hebt kan ik even kijken welke precies.
Vorige keer was ik er binnen een week vanaf, hoop dat nu weer maar vrees ervoor Niet extra. Ga niet onnodig naar drukke plekken. Kerk lukt sowieso niet meer door de pijn Oh ik heb wel mn verjaarsfeestje volgende week afgezegt. Had er al niet veel zin in en nu met corona... no party Rug helemaal plat kan ik ook niet meer. Lig nu op de bank vaak 45° ofzo omhoog, dus wel redelijk vlak maar zonder dat buik erg op mn rug duwt
Ik neig nu ook naar gewoon kraamvisite tenzij verkouden etc. Maar ligt ook aan de regels dan. Of bij iets verder wegstaande/zakelijke contacten briefje erbij dat door corona alleen naaste familie komt oid
Dat is toch een mooie nuchtere waarde zou gewoon is voor je zelf bijhouden inderdaad hoe je de komende dagen zit Ik ben nu vanaf zaterdag aan prikken Zat 2x te hoog nuchter en nu 3dagen achter elkaar netjes op 4.8 of 5.1 Over de dag wel een paar uitschieters maar eten aanpassen lijkt zeker te helpen. Ik heb volgendr week dinsdag afspraak staan bij diabetes verpleegkundige en verloskundige in ziekenhuis dus ben benieuwd
Aaah dat is ook niet leuk zeg! Gelukkig krijg je nu wel weer wat. Het kwam vast door corona, gekke tijd. En misschien dat je moeder er meer mee bezig is als de baby er is? Niet leuk dat je zo verdrietig bent! ❤️
Wat fijn van de goede echo’s en zo mooi die echofoto’s @Ninaatjuh !! Ik ben een thuisblijfmoeder, dus ik ben sowieso al thuis Ben wel blij dat mijn dochter twee keer in de week weer naar de peuterspeelzaal gaat, dan heb ik even mijn handen vrij. Haha jeetje, mijn baby geeft echt keiharde schoppen. Ik schrik er soms van
Ik moet met 34 weken met verlof, want ben al vanaf week 23 volledig thuis. Maar tegelijkertijd heb ik al mijn verlof uren nog, dus die neem ik na het verlof op. Waarschijnlijk hoef ik dan pas in december weer terug te komen.
*29 weken dansje* @Rooz86 kan me heel goed begrijpen dat je je verdrietig er om voelt. Gelukkig komt er nu wel wat aan cadeautjes en dingetjes voor jou en de baby. Maar dat je moeder er haast niet naar om kijkt lijkt mij erg pijnlijk. Durf je het er met haar over te hebben? Niet persé over spulletjes maar gewoon of ze uit kijkt naar de komst van de baby? @PieterKonijn wat fijn van de waarde! Ga je dit met de nieuwe verloskundige overleggen? @Amy1989 ik ben ook thuis blijf moeder, leuk! Haha hier is de baby ook goed aanwezig niet echt hard maar lekker druk ooh wilde op nog meer reageren maar ben het even kwijt
ik heb vandaag zowaar een dagje ‘vrij’ woow dat is echt heel gek na zo lang alleen met de kinderen zijn! Ik ben vanmorgen even naar de stad geweest, Kruidvat, Hema zeeman niks bijzonders wat kleine dingetjes gekocht. Voor de baby wat sokjes en maillots, alvast vitamine K + D. Voor zoontje een zwembroek en dochter een zomer hoed. En de biodermal zonnebrand was in de aanbieding die is zoo duur maar nu 1+1 gratis dus dan laat ik die aanbieding niet liggen Wil nog even de ramen zemen en mijn haar verven en relaxen natuurlijk
Oja geboorte kaartje is nét binnen en hij is prachtig ik ben klaar met die zoektocht! Alleen nog steeds twijfels tussen twee namen oh oh haha mijn man zegt; bij de geboorte weet je het, of het is een .... of een ..... hahah
@Claudia88 Vooral vanwege de zwangerschap helaas, hoewel corona (plus mijn bekkenklachten) wel niet mee zal hebben geholpen. Het argument was: het ligt niet aan je zwangerschap, maar het is voor ons heel onhandig dat je in de zomer niet beschikbaar bent want dan hebben we het juist druk. Ik ben in de zomer niet beschikbaar vanwege... mijn zwangerschapsverlof. Dus het is wél vanwege de zwangerschap... Iedereen vind dat ik moet procederen, maar om eerlijk te zijn ben ik daar inmiddels te moe voor, plus het wereldje is erg klein waardoor het mijn kans op een nieuwe baan in de weg kan zitten. Maar eerlijk is het absoluut niet, dat realiseer ik me. @Roosie91 Ik ben nog bij mijn oude vk! Weet momenteel even niet goed wat ik nu wil doen. Béétje veel tegelijk zo.
@PieterKonijn ik snap het hoor! En anders een vrijblijvend gesprek bij een andere verloskundige? Misschien helpt het bij je keuze