Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Hm qua ligging maakt het weinig verschil. Het is ook alleen als ik lig, net een baby waarvan de maagklep nog niet goed werkt :roflmao:

En fijn dat je nu rust in je hoofd hebt waardoor je ook beter slaapt!

PieterKonijn vindt dit leuk.
  2. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja zo herkenbaar! Hier til ik zoontje ook zo min mogelijk op, toch ruim 15 kilo. En dat verkeerd draaien oef.. Met een half slapend hoofd vergeten dat je zwanger bent en dat niet meer zo makkelijk gaat zonder dat te voelen. :|

Ik vergelijk dat zwaar gevoel met wanneer je net teveel hebt gegeten, dat kan ook zo ongemakkelijk en soms zelfs pijnlijk voelen. Nou dat heb ik nu sinds vorige week de hele dag door, en eet juist amper omdat ik dus telkens dat "vol" gevoel heb.

Dus hoop heel erg hard dat mijn buik deze laatste weken niet meer zo overdreven groeit, vind het zo al zwaar zat. Zolang ze stil liggen gaat het wel wat beter met de klachten, maar zodra ze actief worden dan weet ik gewoon niet waar ik het moet zoeken dan doet het vanaf mijn bekken tot aan borsten pijn volgens mij :confused:

Wat betreft het fietsen.. Dat doe ik al vanaf 20 weken niet meer. Merkte dat het toch net teveel inspanning kostte en het dan ook niet echt meer veilig was mocht ik vallen door de duizeligheid ofzo.
    Al moet ik zeggen dat het amper lukt om nog een stuk te gaan lopen, laat staan fietsen. :roflmao:
    Als je merkt dat het je meer inspanning gaat kosten in de zin van buiten adem zijn, duizelig worden of gewoon ontzettend moe naderhand zal ik persoonlijk minder vaak de fiets adviseren.. Mocht je vallen.. Met alle gevolgen van dien dat moet je gewoon niet willen.

Baby1992C en PieterKonijn vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Ja 75 dagen nog zegt hij bij mij. Enerzijds ben ik er echt al wel klaar mee, ik wil knuffelen. Anderzijds gaat het veel te snel en wil ik nog zoveel doen! En ik blijf twijfelen over de namen o_O

Zo'n 16u geboortevoorbereiding :eek: dat mag wel een superbevalling worden dan:D
    ik heb nooit een cursus ofzo gedaan, nu ook niet van plan

duitshollandsmeisje en Claudia88 vinden dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Elle week meet ik of oudste dochter mn buikomtrek ("taille"), in mn 9 maanden dagboek moet dat elke 2 weken ingevuld worden.
    Vorige week 104cm, nu 109cm :eek: geen wonder dat het ineens weer zo groot en zwaar en vervelend voelde, flinke groeispurt gehad. Qua gewicht kwam er ook ineens best snel bij maar dat moet ook wel, die cm's zijn niet gevuld met lucht :cool: al zit ik nu op +4 ongeveer dus hardstikke netjes. Alleen die 70kg overgaan.... mentaal puntje :|

Baby1992C, Ninaatjuh en PieterKonijn vinden dit leuk.
  5. Ridele

Ridele Actief lid

12 jan 2020
    101
    225
    43
    Vrouw
    Ik doe nog zoveel mogelijk lopend of op de fiets, als ik in de ochtend echt beroerd ben pak ik de auto.
    Bij dochter tot week 38 nog op de fiets gezeten, daarna mocht het van vk niet meer in verband met gladheid en sneeuw:roflmao:
    Nu gaat het fietsen goed, zolang ik rustig fiets en voor het afstappen/stoppen even een dextro neem.

Mijn ijzer is 6.2, ben nu aan het proberen met voeding het op te lossen. Volgende controle prikken ze weer.

Vooral in de ochtend heb ik zo'n zeurend gevoel en voel ik mij in het algeheel op dat moment ook echt beroerd. Weet dan ook niet zo goed wat ik met mijzelf aan moet. Op dat moment mag van mij de kleine man wel op de wereld komen.
    Voor zijn groei hoop ik uiteraard dat hij nog blijft zitten tot in ieder geval week 37.
    Slapen is een ramp.....elk uur is er 1

PieterKonijn en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  6. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Ziekenhuis geweest ik moet beginnen met langewerkende insuline voor de nacht 4 eenheden was er al een beetje bang voor nuchtere waarde blijft schommelen zelfs met streng op eten letten. Wordt tussen de 38e en 39e week ingeleid erg spannend allemaal

Met kleine meid alles goed mooie hartslag kwa groei goed dat is belangrijkste

7. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ahh niet leuk! Gelukkig gaat het goed met jullie meisje! :) Spannend, ingeleid worden!

Ninaatjuh vindt dit leuk.
  8. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Knap hoor zolang nog fietsen zie ik nu al niet meer zitten haha
    Slapen heel herkenbaar hier ook drama
    Ook veel beenkrampl snachts heb jij dat ook of ben je gewoon wakker

Hopelijk lukt het je met voeding je ijzer goed te krijgen

9. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Jaa dat is belangrijkste
    Inleiden is niks nieuws voor mij :rolleyes:al 2 keer meegemaakt had gehoopt nu op een natuurlijke bevalling maar zit er helaas niet in :)

Wel gek idee dat we weten hoelang ze ongeveer nog zit

10. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Super netjes kwa gewicht zeg knap hoor !

11. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn Jeetje, wat een gedoe weer! Zou fijn zijn als je eens wat rust aan je hoofd hebt nu ja.

@Snies Ahh wat zal het zwaar zijn voor jou ja, met twee babytjes in je buik!

Snies en PieterKonijn vinden dit leuk.
  12. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Wauw echt waar niet erg professioneel van haar om zo te reageren kan niet goed tegen feedback denk ik dan
    Kan me indenken dat je daar veel stress van krijgt wat zeker invloed heeft op je suikers

13. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ik vind fietsen veel fijner dan lopen nu! Maar heb ook geen rijbewijs, dus kan niet even snel de auto pakken :p Ga nog regelmatig met mijn dochter achterop fietsen. Lopen gaat veel zwaarder haha. Bij mijn eerste zwangerschap fietste ik denk ik tot 34 weken, maar niet zo vaak meer.

Ik voel me verrassend goed de afgelopen dagen! Zelfs de bekkenpijn valt mee, geen idee waarom. Ik ben dan ook steeds druk met het huis opruimen en schoonmaken en van alles uitzoeken. Gisteren moesten ook ineens de keukenkastjes opgeruimd worden hihi en ik wil van alles anders neerzetten :p Hoop niet dat ik dan de komende dagen wel ineens pijn krijg hierdoor.

Slapen gaat ook nog goed eigenlijk. Wel in de middag moe en ‘s avonds kan ik dan niet slapen haha.

Mijn eerste zwangerschap vond ik zwaarder dan deze. Maar toen had ik ook een staand beroep. Scheelt natuurlijk dat ik nu thuis ben en mijn dochter van bijna 3 steeds meer zelfstandig wordt.

Gisteren had mijn baby de hik! Voelde het heel erg onderin, dus hopelijk ligt ze nu goed :p

Ninaatjuh, Artemis89, Rosy90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Oh @Snies vervelend zeg:( kan me voorstellen dat je er dan wel eerder klaar mee bent inderdaad..

@PieterKonijn ik fiets nog net zoveel als voor m’n zwangerschap! Heb een elektrische fiets, maar zet hem wel altijd zo dat ik er wat voor moet doen haha.
    Vorige week nog 40km gefietst ;) met ons zoontje achterop. Vind het heerlijk en je belast alles wat minder dan met lopen.

@Roosie91 met twee kindjes op een “gewone” Mamafiets en dan wat verder moeten fietsen is ook echt wel zwaar, wij wonen dan op de vlakte en als er wat wind staat kwam ik bijna niet vooruit met de gewone fiets hihi.

@Ridele mijn ijzer is ook 6.2, wat eet jij nu meer en anders dan normaal?
    Hier is slapen ook lastig.. erger me dan aan mezelf en wordt het vooral niet beter van.

@Ninaatjuh gek idee he, met zoveel weken is ze er dan gewoon als het zo gepland wordt.. spannend!

Hopelijk krijg je nu een beetje rust in alles @PieterKonijn

Ninaatjuh, Rosy90 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  15. Ridele

Ridele Actief lid

12 jan 2020
    101
    225
    43
    Vrouw
    Heel af en toe kramp in de benen, snel de tenen omhoog trekken dan is het weer weg.
    Ik lig vooral wakker met een zeurderige buik, misselijk en een druk kind in de buik.
    Als ik ga rusten, gaat hij feesten;)
    Zet soms ook de tv maar aan voor de afleiding van de klachten en val dan weer in slaap. Manlief heeft nog niet 1x door gehad dat midden in de nacht de tv heeft aangestaan:thumup:

16. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Oké ik kom weer even met een enorme noobvraag hier :rolleyes:

Wij hebben echt 0 ervaring met het verzorgen van een baby. Laat staan een pasgeboren baby.

Leer je dat allemaal van de kraamzorg, of moet je bepaalde dingen zelf uitvinden ofzoiets? :oops: Zijn daar boeken over..?

Ik voel me soms zo onvoorbereid! Of hoort dat?

Ninaatjuh, duitshollandsmeisje en Baby1992C vinden dit leuk.
  17. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Fietsen? Dat deed ik vorige zwangerschap tot het eind. En nu weer, veel fijner dan lopen. Ik doe nu bijna alles op de fiets, heb ik toch nog wat beweging:roflmao:.

Ik voel me op het moment niet echt lekker. Verkoudheid symptomen, veel slijm ook waardoor ik best benauwd ben. Net zo'n 3 uur geslapen :D, hopelijk ben ik snel weer wat fitter.

18. Ridele

Ridele Actief lid

12 jan 2020
    101
    225
    43
    Vrouw
    @Baby1992C

Ik eet nu elke dag 2 boterhammen met appelstroop, 3x per week groene groente(broccoli, sperziebonen,andijvie) en als tussendoortje ongezouten noten. Dat waren de tips van de vk.
    Schildklier is stabiel dus die wordt nu niet verdacht van het geven van ongemakken.

Ik ben blij dat dochter elke nacht ongeveer 12 uur slaapt, heb ik alleen last van mijzelf:$

Baby1992C vindt dit leuk.
  19. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Gaat wonderbaarlijk genoeg ook een beetje vanzelf :D. Kraamzorg vertelt je wel het eea, maar je moet toch kijken wat fijn voelt. Maar er bestaan vast ook boeken:roflmao:

20. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Dat leer je gelukkig allemaal van de kraamzorg! :) En dan gaat het vanzelf en komt helemaal goed hoor! Boeken zullen er ook vast wel zijn. En als ik iets niet wist dan vroeg ik mijn moeder of zus om advies.

Jij hebt het boek Mama’en van Nina Pierson toch? Raad je die aan? Ik heb het boek Positief over Bevallen nu twee keer besteld, maar door een drukfout vallen die allebei uit elkaar.

Deel Deze Pagina