Leren ze je. Hoop ik mij konden ze weinig meer leren, jongste zusje is 12 jaar jonger, ging graag bij tantes de baby's in bad doen én opleiding verzorgende waarbij kraamzorg ook een groot deel bevatte incl 10 weken stage Leren wassen, aankleden, voeden leren ze je gewoon hoor en qua huilen enzo... mijn moeder zei dat je zelfs bij de 8e nog hebt dat ze soms huilen zonder dat je weet waarom dus daar je niet druk om maken hoor
ah okee! Broccoli en sperzieboontjes eten we eigenlijk wekelijkS! Appelstroop vind ik niet lekker maar hoor je indd wel goede dingen over. Noten doe ik altijd door de kwark, yum! En vlees zou ik misschien ook meer moeten eten, we eten vaak kip. Hier hetzelfde, ons zoontje slaapt ook lang, dat is wel fijn he! Doet ze tussen de middag ook nog een slaapje?
Even een tip mbt ijzer te kort. Ik heb dat een poosje terug gehad, voor de zwangerschap. Maar vitamine c helpt ontzettend bij het opnemen van ijzer. Ik dronk dus bijna elke dag vers geperste sinaasappelsap, en ik had de gentle iron tabletten van Solgar. Die mag je ook als je zwanger bent dacht ik
Morgenvroeg komt onze Hebamme langs! Spannend Ik laat haar meteen even het babykamertje zien zodat zij kan kijken of ik al een beetje alles heb, of belangrijke dingen nog missen oid. Of tips ofzo. En ik laat haar even naar de draagzak kijken die ik heb, die wss dus niet ergonomisch is. Maar dat moet uit haar mond komen omdat mijn vriend dat dus echt niet van mij gaat aannemen haha xD
Nog een tip mbt ijzer.. Niet met koffie of zuivel innemen. Want dat remt de werking En als iemand schildklierhormoon gebruikt, zorgen dat er ongeveer 1,5 uur tussen die 2 zit!!! Ik neem mijn ijzertabletten voor het slapengaan in en als ik snachts wakker word rond 5:00 nog 1 zodat ik daarna nog even kan slapen en dan gewoon normaal kan eten, drinken etc.
Ik heb vandaag al de hele dag een harde gespannen buik en ook zo'n vol gevoel en al paar keer flinke kramp in mijn voet/onderbeen gehad haha, echt super vervelend! Wil ook weer allemaal te veel doen maar ja... Slapen was vannacht een drama.. was elke 2 uur wel wakker, soms flinke pijnscheuten (banden denk ik) in mn zij.. voel me een beetje een hangbuikzwijntje.. Ben blij als juni erop zit in elk geval.. zoveel gepland nog gauw voordat ik echt te zwanger ben..
Ze slaapt de ene middag 45 minuten en de andere 1,5-2 uur. Na 17.00 zijn standaard de oren kapot. Maakt niet uit hoeveel slaap ze heeft gehad. Bedankt voor alle tips mbt ijzeropname. Zal eens kijken of er genoeg tijd tussen de medicatie en eerste voeding met ijzer zit. Sinaasappelsap kan ik nog toevoegen.
Slapen lukt hier eigenlijk nog prima, geen last van (gelukkig). Over het algemeen ook niet echt kwaaltjes, enkel als ik bepaalde verkeerde bewegingen maak dat kunnen de banden flink zeer doen. Of als mevrouw tegen mijn nieren ofzo gaat liggen, dan voel ik wel steken. Probeer haar dan uit de weg te duwen of even op mijn zij te liggen zodat ze 'zakt' naar de andere kant ^^ Ik hoop eigenlijk dat juni nog heel lang duurt, het gaat me allemaal wel heel snel eigenlijk. Over een goeie 10w zit de zwangerschap al weer gewoon op! Hoe snel toch echt!!
@toch3 Hier ook + 4 kg. De 70 begint dichterbij te komen (nog 3,5 kg), hopelijk ga ik er niet over Maar nog 11 weken te gaan, dus ik vrees er wel voor. @Snies Twee baby’tjes zal idd een heel pak zwaarder zijn. Veel moed! @duitshollandsmeisje Ik heb ook vaak harde buiken, niet aangenaam. @PieterKonijn Wat een circus heb je al meegemaakt zeg. Op zo’n mail zou ik ook niet meer antwoorden. Dat is echt onprofessioneel. Hopelijk kun je het laatste trimester nu wat rustiger doorbrengen. @Bixou Inderdaad! Het gaat súper snel hè! Ik moet nog vanalles doen! Fietsen doe ik nog (vorige keer ook tot het einde gedaan) maar ik voel mij wel kwetsbaarder nu. Zoontje heffen begint hier ook zwaar te worden, ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Fietsen is soms erg pijnlijk Maar zal toch tot 3 juli dochter naar school moeten brengen. Manlief werkt dan al. Daarna begint de zomervakantie hier. Baby's verzorgen, gaat redelijk snel vanzelf. Soort van instinct.
Bedankt meiden, sinaasappel sap zou ik ook nog kunnen toevoegen koffie drink ik nu eigenlijk nooit, jullie wel? Als ik s morgens als ontbijt kwark eet, en s avonds met avondeten een toetje... dan wordt de Roosvice die ik s middags bij de lunch drink toch wel voldoende opgenomen? haha die oren zitten er soms echt voor de lol aan he @Ridele hoe oud is ze? Het heeft ook wel weer wat die kleine boefjes haha. @Bixou ik vind het ook zo onwijs snel gaan, en heb ook nog niet alles klaar! Ben nog steeds zoekende na aankleding voor de babykamer! Ik vind het lastig. Ik zit nu ook te denken aan van die rieten accessoires.. heeft iemand van jullie dat toevallig?
Ik drink dagelijks 1 of 2 kopjes koffie ja uit mijn senseo apparaat even een tijd gehad dat ik misselijk werd van de geur van koffie maar nu vind ik het weer lekker. Prima!
Koffie: alleen als man er is. Ik ga niet alleen voor mezelf zetten. Maken jullie ook dingen zelf voor de baby? Ik haak graag maar ben behoorlijk inspiratieloos wat ik nu zal maken. Opzich niet erg, nu komen andere projecten ook een keer af. Dekentjes zijn er genoeg, knuffeltjes ook. Ga misschien wel nog haken voor muziekmobiel boven de box maar weet niet welke figuurtjes. Naamslinger hebben ze alle 4 maar heb geen zin om er 2 te maken (want waar laat ik de "verkeerde")....
Koffie: Lust het niet dus drink ik niet fietsen: al zeker 3j niet meer op mijn fiets gezeten (oeps), altijd auto ook door de afstanden naar werk-creche-huis. Dit weekend is eindelijk onze afspraak ivm doopsuiker en kaartjes. Eind van de maand komen er nog kleertjes aan dus dan wil ik alles wassen en vluchttas verder inladen. Toen ik met de kleertjes bezig was afgelopen weekend had ik toch echt een momentje: omg innieminnie-baby on the way gewoon. @toch3 ik maak niets, ben totaal niet handig ofzo ( helaas ook geen tijd met nog fulltime aan het werk). Zou graag een naaimachine hebben en wel creatief bezig zijn. Misschien ooit ^^
https://www.hangloosebaby.com/nl/hangloose-baby-black-and-white-edition.html het wordt geen gewoon boxkleed, ik ga zo 1 kopen. Lijkt me heerlijk liggen, jammer dat hetniet voor volwassenen is