Inderdaad blijven oefenen, zelfs ik heb soms nog ruzie met het haken. Koffie drink ik gelukkig niet, bleghh. Alleen die lucht al, als mijn man heeft gezet.
Knap zeg, van degenen die van alles zelf maken! Ik ben daar veel te ongeduldig voor. Mijn moeder heeft het een keer geprobeerd bij mij, om het te leren. Ik kreeg de oude naaimachine van mijn oma, maar het is bij 1 jurk gebleven hihi. Ohh ik baal zo. Vrijdag is mijn dochter jarig en zouden we langs de opa’s en oma’s gaan. Maar nu kreeg ze in het weekend koorts en is nu nog verkouden. En nu heeft mijn man ook keelpijn en is verkouden. Hij is nu op weg om zich te laten testen bij de GGD. Hoop zo dat het een gewone verkoudheid is!
https://www.hangloosebaby.com/nl/ocher-feather.html Deze net besteld, voor man maakte die €20 verschil tussen oude en nieuwe collectie niet uit dus ik heb gekeken naar wat ik de mooiste vond
Hier vanmorgen hele fijne afspraak gehad met onze hebamme! Hele vriendelijke vrouw, veel informatie, veel tips. Heeft kamertje even bekeken, en de draagzak van Chicco. Is inderdaad niet ergonomisch (ook al 11 jaar oud). Als de baby is geboren gaan we oefenen met een draagdoek van haar en die mogen we dan ook paar dagen lenen om te oefenen als dat dan bevalt kunnen we zelf een draagdoek kopen of alsnog een draagzak gebruiken maar ze zei dat dat de eerste maand sowieso niet zo bevorderlijk is en dat een doek beter is voor de houding/beentjes etc. Ze had ook een hele tas met spulletjes bij aaahhh zo leuk haha!! En gevoeld hoe de baby ligt en hartje geluisterd! Echt heel leuk. Baby ligt als een soort halve maan in mijn buik. Hoofdje heeeel laag (vandaar dat ik de laatste tijd zo vaak moet plassen ineens, ze drukt heel erg op mijn blaas), rug ligt links, billen omhoog richting mij, armen en benen rechts. Vandaar die diagonale vormen soms ineens hihi. Als alles goed blijft gaan maken we in juli nog een afspraak en dan zie ik haar pas weer als de baby er is!
Aah wat balen zeg, ik duim en hoop dat het een gewone verkoudheid is voor jullie! Hopelijk kunnen jullie dan nog in het weekend even langs!
Wat fijn @duitshollandsmeisje en wat leuk al die spulletjes goed dat je de draagzak even hebt laten zien. En zie ik nou allerlei verzorgings spulletjes? dan hoef je niet direct iets aan te schaffen.
Nee klopt! Ze zei dit is waarschijnlijk echt genoeg voor de eerste dagen en misschien wel 2-3 weken. Ze zei ook dat we de eerste levensdagen ook echt geen billendoekjes moeten gebruiken enzo maar dat washandjes en water echt genoeg is. Hooguit wat billencreme als ze rode billetjes heeft ofzo. Maar al die zeep, olie etc heeft ze allemaal nog niet nodig dan.
Super fijn en als je het gebruikt heb kun je gelijk ‘testen’ of zij er goed op reageert en of dat jij het lekker vind ruiken of toch iets anders wilt Hoe lang moet je eigenlijk in het ziekenhuis blijven in Duitsland na de bevalling?
ja ook dat idd! hebamme raadde ook aan nu nog geen speentjes of flesjes en voeding te kopen ivm borstvoeding. ze denkt ook dat het bij mij wel goed zal gaan omdat ik nu al dagelijks melk verlies sinds weken.. dus borsten reageren al goed haha. we kunnen dat soort dingen a la minute even inkopen natuurlijk ook. meestal moet je hier 2-3 dagen blijven, hangt een beetje van de bevalling af ook!
Aah top! Doen waar jij je goed bij voelt ik vond het wel fijn om het in huis te hebben voor het geval dat. Ook bijvoorbeeld als de baby niet goed aan kan happen of zo iets. Maar goed dat is natuurlijk ook zo bij gehaald als het wel nodig is. Aah ik snap het net zoiets als bij een keizersnede in NL
ja hier helpen ze in het ziekenhuis schijnbaar ook goed met borstvoeding en aanleggen en tips enzo! dus daar ga ik gewoon goed gebruik van maken als die kleine er is. als het in het ziekenhuis niet goed lukt kan je ook op recept een borstkolf krijgen bijv. dus dan kost het mij ook niks extra's. eerst maar kijken wat ik via de verzekering kan krijgen voordat ik zelf dingen aanschaf. en speentjes enzo krijg ik vast ook nog wel kado hihi. ze zei dat je die ook vaak vanuit het ziekenhuis zelfs krijgt. dus komt allemaal wel goed! voel me momenteel echt goed en vrij rustig ook al komt het snel dichtbij ineens. in NL even de laatste dingen inkopen, heb nog een aankleedkussen en hoes nodig bijv. maar verder echt vrij weinig meer!
Even een vraagje aan jullie : Welke baby shampoo etc gaan jullie gebruiken? Bij de oudste kreeg ik voornamelijk van iedereen veel zwitsal.. Maar toen hij net geboren was kon hij daar niet zo goed tegen met zijn droge huidje. Pas toen hij ouder werd kon hij zwitsal weer verdragen. Dus wil eigenlijk nu voor de babies verder kijken dan maar zwitsal.. Maar weet niet of bijvoorbeeld eigen merk van kruidvat hetzelfde probleem zal geven in het begin als destijds met zwitsal.
Ik gebruik voor in bad de baby olie van inoli, werkt geweldig heb je maar een paar drupjes van nodig en ruikt heeerlijk! https://inoli.care/phone/index.html Voor de haartjes neutral shampoo. En later Zwitsal. Je hebt van Zwitsal nu ook een sensitieve lijn dacht ik.
Bij mijn oudste balneum in het badje en denk zwitsal voor de haartjes. Mijn tweede reageerde heel sterk op Zwitsal huidolie(uitslag over z’n hele lichaam, kinderarts zei toen ook dat zwitsal helemaal niet zo goed is ). dus hij heeft een hele tijd alleen in water gebadderd en ook z’n haartjes alleen met water uitgespoeld. Daarna ook wel balneum in het badje gedaan of neutral denk ik. Vaak kan je daar dan ook de haartjes wel mee wassen. Die van mij hadden overigens tot hun eerste jaar erg weinig haar
Heb zo'n sample gekregen van inoli in de blije dozen. Dus ga ze straks zeker testen en mocht dat bevallen ook zelf kopen. Ja klopt, alleen vind ik persoonlijk die lijn ontzettend duur in vergelijking met de oude lijn.. En de welbekende zwitsal geur zit daar niet aan. Ik heb nog genoeg zwitsal in huis omdat we het voor de oudste gebruiken, dus mochten ze er op een gegeven moment ook tegen kunnen dan we ze alle 3 met zwitsal doen. Wij kopen namelijk altijd van die grote flessen shampoo, badschuim en wasgel in de aanbieding doen we enorm lang mee. Ben toen inderdaad over gestapt naar neutral, maar ik moet wel iets van een geurtje hebben eraan anders lijkt het net of ze niet gewassen zijn. (onzin natuurlijk, maar vind dat juist lekker als ze lekker ruiken na het badderen.) maar moet niet ten koste gaan van hun huidje.