Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @D3rde Wat onwijs leuk gedaan! Ik heb toevallig ook net 3 kruidenrekjes van de Ikea besteld, die ik ook echt precies zo wil gaan ophangen! :D Dit zijn ook die rekjes toch? Mag ik vragen waar je die kunstplantjes hebt gekocht? Ik wilde echte doen, maar dat is wel gedoe met water geven. Dit is misschien handiger.

@Amy1989 Oef ik duim voor jullie, dat is niet leuk zeg!

@duitshollandsmeisje Wat onwijs fijn! Ben je opgelucht dat je vriend nu wel mee moet gaan met de mening van de Hebamme? ;)

Ik heb van mijn beste vriendin een Womboo shirt gekregen. Zó enthousiast! Kan hem nu alleen nog niet passen door de buik, haha. Dat is een soort draagdoek zonder knopen. Misschien ook nog iets voor jullie?

@Snies Wij hebben een heel pakket gekocht van NAIF :)

Is natuurlijk, zonder SLS enzo. Wel met een geurtje. Ik gebruik zelf ook bodylotion van NAIF, vind dat een erg fijn merk! Anders heeft Weleda misschien ook wat? Ben zelf ook niet zo van de Zwitsal.

Net terug van de huisarts! Ik heb sinds maandag een nogal strak gevoel om mijn bovenbuik. Echt alsof het allemaal niet goed past ofzo. :confused: Word er ook benauwd van.

Mijn bloeddruk is perfect (120/52 vandaag), maar voor de zekerheid wil ze toch HELLP uitsluiten. Ga er niet van uit, maar toch wel spannend.

Herkent iemand dit? Zo'n drukkend strak gevoel rond je bh-band, aan de bovenkant van je buik? Ik heb ook het gevoel dat ik minder lucht krijg en soms naar adem hap.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn wat naar zeg! Ik heb HELLP gehad maar pas op het laatst had meer last van hoofdpijn en me gek voelen. Je darmen zitten ook naar boven als je zwanger bent. Kan je goed naar de wc? En eiwitten in je urine zijn al getest?

ik heb het een paar weken geleden gehad toen ik niet goed naar de wc kon voelde zo vol van boven.

3. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    De spoeduitslag is binnen! Geen HELLP :) Urine en leverwaarden zijn getest.

@Roosie91 Nee naar de wc gaan enzo lukt prima! Maar het voelt alsof het boven ontzettend krap zit. Mijn buik voelt ook regelmatig erg strak, zeker als ik praat. Misschien harde buiken ofzo? Maar dit houdt ook echt ontzettend lang aan.

Ik kan het niet anders uitleggen dan dat het voelt alsof ik gewoon ruimte tekort kom in mijn buik... Het is net een ballon :confused:

Amy1989, toch3, Ninaatjuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hier gaan we weer voor neutral olie en shampoo ideaal spul niks aan toegevoegd ons zoontje kon niet tegen zwitsal veel te veel parfum

Snies vindt dit leuk.
  5. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Wat fijn zeg hele opluchting dat je geen hellp hebt.
    Ook geen andere oorzaak gevonden?
    Heb Wel gelezen dat baarmoeder naarmate je verder bent in zwangerschap steeds hoger boven navel komt en dat ook benauwdheid kan veroorzaken

6. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    De huisarts belt me morgen!

Ik weet niet zo goed wat het verder kan zijn. Heb wel erg veel stress gehad de afgelopen weken, dus misschien toch harde buiken?

Het voelt echt raar. Maar ik weet ook niet goed hoe een normale buik voelt in de zwangerschap.. Misschien staat je buik altijd strakker..? Kan ook dat mijn ribben uit elkaar moeten worden gedrukt ofzo...

7. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    @PieterKonijn het zijn inderdaad de kruidenrekjes van de Ikea. In ons vorige huis had ik ze als boekenplankjes op de kamer van de oudste. Nu heel lang gezocht en uiteindelijk deze uit de garage gepakt, geverfd en weer opgehangen :roflmao: ideaal!

de kunstplantjes zijn ook van de Ikea. Ik ben niet zo goed met plantjes levend houden :| en dit leek me ook veiliger. Sommige planten zijn giftig en moet er niet aan denken dat de kleine die in zijn/haar mond stopt...

Ridele, toch3 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  8. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    @Snies Wij gebruiken voor onze zoon Naïf of linea mama, die ruiken allebei heel lekker. Zwitsal is inderdaad niet zo goed voor de huid, zeker als ze nog zo mini zijn. Weleda is ook een heel goed merk, maar ik vind de geur van de babylijn niet zo lekker. Verder gebruiken we wasbare billendoekjes of waterwipes voor de billetjes.

Snies vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.319
    113
    Gelukkig!

Is het geen groeispurt

10. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Net een bevallingsvoorlichting gehad via Zoom van de verloskundige, echt fijn. Over hoe het gaat vanaf dat je belt, wat er beschikbaar is in het ziekenhuiskamers, fasen bevalling enz. Echt echt fijn!

Artemis89, Amy1989 en toch3 vinden dit leuk.
  11. Ridele

Ridele Actief lid

12 jan 2020
    101
    225
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd @toch3

Wij gebruiken Zwitsal, een heel klein drupje voor het geurtje. Verder de olie van Weleda en haarlotion van Zwitsal. De haarlotion gebruik ik nog steeds bij dochter, het ruikt zo lekker:D

Vandaag eindelijk het eerste setje kleding gevonden samen met man. Dacht dat ik moeilijk was:rolleyes:

Volgens mij is verder alles in huis aanwezig, alleen nog alles weer op een logische plek leggen. Kasten zijn inmiddels helemaal leeg en gepoetst.

Ninaatjuh, Amy1989 en toch3 vinden dit leuk.
  12. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Klopt dat vraag ik me ook af inderdaad! Zou wel kunnen qua termijn natuurlijk :)

13. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  14. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Wooh ik loop achter! Haha
    Leuk die plantjes @D3rde

gefeliciteerd @toch3

gelukkig is het geen hellp @PieterKonijn ik las ook dat je het met dit termijn benauwd kan krijgen omdat de baby’s groter worden maar nog niet zijn ingedaald! Met een aantal weken moet het weer beter worden.

@amy

PieterKonijn en toch3 vinden dit leuk.
  15. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Hooh, dat was per ongeluk de enter knop..

@Amy1989 weten jullie al meer? Of is de uitslag dan morgen?

Wij hebben bij onze zoon Zwitsal gebruikt, en doen dit in eerste instantie nu weer..:)

16. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    @Snies hier mustella bij de zoon en zal Nu wss weer zijn. Was een pakket ook via het ziekenhuis en kon hij goed tegen. De associatie is ook zo heerlijk hé, elke keer je dat geurtje ruikt denk je weer aan die kleine baby ^^

17. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Haha maar dat is waarschijnlijk ook een tik van mij. Want alles wat gewassen kan worden moet daarna nog een poosje fris ruiken ofzo. :roflmao:
    Heb dat ook met wasmiddel moet echt een wasmiddel hebben die lang zijn geur behoudt. Als je dan de slaapkamer in komt of de kasten open trekt net lijkt of het net pas gewassen in de kast ligt. :rolleyes:

Heb dat dus ook met douchen, vind dat heerlijk als de geur van shampoo en zeep nog een tijdje blijft hangen zowel bij onszelf als bij de kids dan. :p

Heb ook heel lang zo'n geurtje gehad die automatisch na zoveel uur deed spuiten, mijn man zette hem altijd minder sterk en ik deed dan stiekem als hij werken was hem weer sterker zetten en als hij dan thuis kwam wist hij precies dat ik er weer aangezeten had.
    Helaas kreeg hij er echt hoofdpijn van waardoor ik die niet meer gebruik.

Doe ook weleens zo'n geurzakje in de stofzuiger of van dat waspoeder als ik dan ging stofzuigen rook het hele huis weer fris. Heerlijk vind ik dat!

Ridele, duitshollandsmeisje, Bixou en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Groeispurt?? Net gemaakt ❤️

Bijgevoegde bestanden:

19. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    @duitshollandsmeisje Wat fijn dat het leuk was met de Hebamme! :) En leuk al die spulletjes die je kreeg!

@PieterKonijn Ah, gelukkig geen HELPP!! :) Je voelt dat vast zo omdat je baby steeds groter wordt. Het voelt nu niet fijn bij mijn rechterrib, waarschijnlijk duwt ze daar nu tegenaan haha. Harde buiken duren maar heel eventjes.

@toch3 Hoe was je verjaardag en hoe was het bij je zus? Wat een leuk boxkleed!

@Snies Ik begon met de gewone Zwitsal, maar mijn dochter kreeg snel eczeem. Daarna geloof ik even Balneum, Neutral en daarna Naïf. En daarna weer die witte lijn van Zwitsal. Van alles geprobeerd haha. Ik denk dat ik nu gelijk met Naïf begin. Heeft iemand ervaring met Burts Bee’s babyproducten? Oehh ik hou daar ook zo van, die lekkere geurtjes lang ruiken!

@SjH Wat goed! Ik vond dat toen ook zo fijn, zo’n bevallingsvoorlichtingsavond. Leer je veel van :)

@Baby1992C Ik hoop dat mijn man vandaag wordt gebeld met de uitslag! Hij voelde zich gisterenavond al een stuk beter gelukkig en met mijn dochter gaat het ook helemaal goed. Hopelijk is de uitslag geen corona, dan kunnen we morgen alsnog langs bij familie :)

Ridele, Baby1992C, Claudia88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ohh, ik heb nog lang niet alles in huis! Maar goed, dat is zo besteld allemaal haha. Dit moet ik nog allemaal:
    Hydrofiele doeken, hydrofiele washandjes, aankleedkussenhoezen, haarborsteltje, luiers, billendoekjes, shampoo, nieuw badje willen we met standaard, nog een badcape/omslagdoek, kruiken + kruikenzakken, pyjamaatjes, bevallingsshirt , zoogcompressen, purelan, nog wat rompers en kleertjes, kraamverband, de vitamines, voor de zekerheid wat flesjes, een maxicosi en een draagzak.
    Ik moet nog veel:roflmao:

Deel Deze Pagina