Ik heb gisteren - veel te koppig - voornamelijk alleen de hemnes in elkaar gezet met maar beetje hulp van mijn vriend omdat ik het zelf leuk vind Ikea dingen in elkaar te zetten.. Merkte het gisteren al, weer heel veel rugpijn.. toen ik ff op de bank had gelegen daarna kwam ik er bijna niet meer vanaf zo vreselijk pijn.. kon bijna niet meer opstaan, benen trilden er allemaal van dus durfde niet ineens een paar stappen te zetten.. durf nu ook haast mn bed niet uit joh. Om deze reden toen 4 uur gaan werken ipv 8/9 (horeca, heel de dag staan) want ik kon op den duur niks meer .. heb nu al een maand geen pijn meer, alleen als ik dus iets ga doen dat moeite kost, kastje in elkaar zetten, muur verven etc.. Echt irritant.. wil vanaf vandaag echt elke dag een half uur minstens gaan wandelen en evt opbouwen (1x uur met vriend gewandeld maar kon toen ook 2-3 dagen niks meer omdat hij te snel loopt dus ging voor mij te hard) en op YouTube maar eens kijken of ik bijv iets van oefeningen kan doen ofzo. Iemand verder nog tips ofzo? Zijn er hier meer met zo'n pijn?
Hee meiden, ik lees veel bekken- en rugklachten. Hier precies hetzelfde. Ik heb natuurlijk al bekkenpijn sinds week 9, dus ik probeer al heel lang rustig aan te doen. Inmiddels doe ik al weken niks meer in het huishouden. Maar inderdaad, iedere keer dat ik iets probeer te doen gaat het meteen mis. Laatst ging ik tóch de tafel schoonmaken en meteen allemaal felle steken in mijn vagina. Dan denk ik ook gelijk: laat maar. Zoiets voelt gewoon niet goed. Een aantal tips: - probeer ondanks corona toch een fysio te vinden. 1 of 2 consults met uitleg over oefeningen kunnen al zóveel helpen! - download de app Rost Moves Mama. Mijn fysio geeft veel adviezen die óók in die app staan. Gaat over hoe te bewegen en je houding. - probeer soms te accepteren dat het huis viezer is dan normaal. I know, I know... Niet fijn. Maar een paar dagen/weken niet of nauwelijks poetsen/koken kan je echt uit een vicieuze cirkel van pijn halen. Dan kunnen je spieren en banden eindelijk even helen. 1 dagje rust doet het 'm gewoon niet in zo'n geval. Wij hebben ook een stofzuig- en dweilrobot gekocht. Dat scheelt zóveel troep, echt een aanrader! Verder doet mijn vriend alles. Is het perfect? - Nou nee! Verre van. Maar... Dat heb ik over voor geen gestoorde pijn en niet permanent aan de paracetamol moeten en dan alsnog 10x per nacht wakker worden van de pijn. - meld je zo mogelijk ziek. Dit was bij mij uiteindelijk het enige wat definief hielp, in combinatie met een stop op het huishouden. Het was absoluut niet fijn, maar dit is wel waar ziekmeldregelingen voor zijn... voor mensen die ziek zijn. En bekkenpijn die zó ernstig is dat je helemaal gek wordt is gewoon een ziekte. Je doet het allemaal niet expres, en het is maar tijdelijk. - probeer 1x per dag of om de dag een klein rondje te wandelen. Beweging is óók belangrijk volgens mijn fysio. Ik kan me voorstellen dat niet alles voor iedereen haalbaar is, maar hopelijk zit hier voor iedereen toch iets bij Ps: 22+ weken buikfoto met huge borsten in lounge-bh! (Was cup FF is nu waarschijnlijk G)
Wij hadden de kinderwagenlevering op eind juni gezet maar krijg nu mail dat het is ingepland voor 8 mei... maar mailen dat ze het moeten verzetten, hoef ‘em niet hier zo lang in huis te hebben... Leuk al die foto’s! Wat gaat het ineens snel hè, vinden jullie ook niet? Hier nog geen klachten, alleen licht slapen nog altijd, dus moe moe moe. Maar teken ik voor!
Ik me echt vervelend vandaag. Lijf doet niet echt pijn maar kan mn draai ofzo niet vinden. Buik voelt veel te dik terwijl die volgens het meetlint al weken ongeveer even groot is (wisselt zo'n 4cm, tijdstip/darmen?). Hooikoorts. De onrust over hoe ik het thuis moet gaan doen als school weer open gaat. Dan moet ik alles zelf doen, nu aan boord neemt man of matroos dingen over. De babyspullen willen klaar maken maar nog niet kunnen. Het besef dat dit echt de laatste zwangerschap is (man gaat waarschijnlijk steriliseren).
jaa ik dacht vandaag 21+4 maar al +5!! dus bijna 22 weken alweer <3 vergeet de tijd soms. echt bizar. zo bang ik in het begin was, zo geniet ik nu gelukkig van de bewegende buik, plopjes, trapjes <3 en het inrichten natuurlijk. nu word het echt, bijna dat kleine meisje bij ons, ik kan niet wachten!!
Ik ga zo eens een half uurtje wandelen, wil dat gaan proberen op te bouwen tot ik een uurtje per dag kan wandelen.. dan kan ik ook weer samen met mijn vriend want hij loopt VEEL te snel voor mij.. en dan heb ik echt overal pijn.. dus wil kwartiertje heen en dan weer terug wandelen.. en hopen dat mijn bekkenpijn dan een BEETJE af neemt.. want anders kan ik straks niks meer.. moet echt meer bewegen, maar dat vind ik lastig nu je nergens heen mag. en thuis in het kamertje bezig zijn is ook wel intensief maar niet het beste..
Wij hebben de kinderwagen uitgekozen! Het is geen bugaboo geworden, omdat we toch graag een nieuwe kinderwagen wilde aanschaffen en die net te duur vonden. We hebben gekozen voor een achter elkaar wagen, die eventueel ook als eenling wagen gebruikt kan worden. Ik zag per toeval dat hij nu een actie had, wel alleen met een specifieke kleur (hij heeft normaal 3 kleuren om uit te kiezen) maar we vinden deze kleur ook mooi dus komt mooi uit. Ideaal dat je bij baby dump pas hoef te betalen bij ophalen en zelf kunt aangeven welke week je hem wilt ophalen. Nu wordt het ineens echt ofzo hihi. Is denk ik wel onze grootste uitgave voor de tweeling nu haha
Yay, 22 weken Ik heb niet zoveel last, maar gisteren ben ik een halve dag gaan werken (normaal in telewerk nu, maar moest echt op kantoor zijn) en toen had ik wel last van mijn stuitje van heel de tijd te zitten. Ook lang rechtstaan doet pijn. Dus groenten snijden enzo doe ik nu zittend. Als je last hebt, zit er niet veel anders op dan te rusten, anders wordt het alleen maar erger...
Prima! Muziekje in mn oren en los Dacht na een kwartiertje ooohhhh ik kan ook nog wel verder... Maar toen dacht ik, ik moet sowieso ook nog terug.. dus toch maar terug gaan lopen en erachter gekomen dat een half uurtje echt voldoende is nog haha. Laaaangzaam.. maar hoop dat ik dan binnenkort wat minder last heb van pijnen in mn onderrug/bekken
Jeej 24 weken dansje, weer een mijlpaal. Gisteren telefonisch controle gehad met de verloskundige, en heb waarschijnlijk zwangerschapsissias. Even in de gaten houden en anders fysio. Nog 4 weken en dan mogen we ons kleintje weer even zien. Dus met 28,30,32 weken mogen we nog even spieken.
Ja ik heb gelukkig groep 5. Dus die kunnen wel afstand houden van de leerkracht (hoop ik). Onderling kunnen ze sowieso de 1.5 niet continu realiseren. Dus ik denk dat ik heel voorzichtig moet zijn en heel vaak mijn handen wassen en handgel moet gebruiken. Meer kan ik niet doen. En dit 10 weken volhouden voordat het vakantie is.
Dames ben bijna 22 weken en maar 2.4 kilo aangekomen. Is dit normaal? Of moet ik me zorgen gaan maken. Dit is mijn 1e kind dus weet wat niet wat ik moet verwachten, maar dach altijd tegen de 6 maanden dat ik wel minimaal 6/7 kilo aangekomen moest zijn
Is ook normaal hoor. De een komt in het begin aan, een ander aan het eind, sommige continu en sommige gewoon niet. Gezien startgewicht ben ik nog niks aangekomen. Was 3 kilo afgevallen, die zitten er nu ongeveer weer aan (beetje wisselend per dag) Als het je geruststeld: bij de oudste viel ik 10 kilo af (had gezond bmi), bij 41weken zat ik op startgewicht +3 kilo. En hij is geboren met 4120 gram dus hij leed er niks onder Ook bij de rest kwam ik niet veel aan en de lichtste was 3800 gram
Ik woog vandaag 77,6 en kom van 68,5 eind november dus al bijna 10kg.. hoop dat het een beetje stagneert nu whaha Kreeg net trouwens de schrik van mn leven... moest naar de wc voor een grote boodschap en bij het afvegen zag ik overal bloed... dus ik dacht holy shit, oh my god, oh nee oh nee!!!! maar na veelvoudig vegen kwam het in elk geval niet uit mijn vagina.. jezus christus... misschien vaatje gesprongen oid bij te hard persen (beetje last van obstipatie.. dus het is kei hard en duurt ook lang voor ik klaar ben) Hebben jullie daar ook last van? Schrok me kapot...