Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 16 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    @duitshollandsmeisje dat is inderdaad wel fijn. Ze krijgen al zo weinig mee op zo'n afstand en nu dus helemaal. Lekker van genieten.

@SjH super lief.

Hier nog wat kleine dingetjes kopen. 15 juli komen de bedklossen, ruggesteun en douchekrukje binnen, dit kon gratis via kraamzorg. Nou prima doe maar.
    Voor de rest wel klaar en is het gewoon wachten, wachten, wachten...
    Kan me nu niet snel genoeg gaan hoor.

Wat nemen jullie zoal mee in je eigen vluchttas?
    Wil er echt wel aan gaan beginnen. Dit is inprincipe het laatste wat nog moet om zo te kunnen vertrekken als het nodig is.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Oh ja, ziekenhuistas moet ook nog. Behalve kleding en toiletspullen voor mezelf
    - lange telefoonoplader
    - koek (snelle jelle ofzo)
    - flesje drinken voor man zodat hij niet alleen koffie/thee/water hoeft te drinken
    - setje kleding + toiletspullen voor man

Voor de baby ga ik de setjes kleding in zakjes doen zodat ze het juist combineren als ik me er niet mee kan bemoeien ;)

@duitshollandsmeisje dat is een flink eind ja. Gelukkig kunnen jullie nog gaan

Amy1989, duitshollandsmeisje, Bixou en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier gisteren het kraam pakket van de verzekering ontvangen. Een badcape en knisper knuffeltje als cadeautje erg leuk:)

Ooh ik ga deze week ook beginnen met wassen! En moet nog even hoeslakens voor het wiegje aanschaffen. Wil ook de vlucht tas vast klaar gaan maken. Nog even grote oma onderbroeken aanschaffen:p en de enveloppen zal ik ook vast bestellen haha nou nog een heleboel te doen dus..

@toch3 handig Idd van die zakjes voor de kleding. Ik had de vorige keer ook zip lock zakjes voor de setjes dus dit keer doe ik dat ook (schrijf er dan met koeien letters op wat het is:p) aangezien mijn dochter het verkeerde pakje droeg maarja ik werd toen gehecht op de OK en zij was al met papa in de verloskamer dus was daar niet bij.

Ninaatjuh en Amy1989 vinden dit leuk.
  4. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    30 weken dansje! :)

Woww zit gewoon in de 3'tjes nu! Het kan zomaar dat ik de 4 niet eens aantik. Wat een bijzonder idee!

Hebben jullie eigenlijk een gevoel over de datum dat het kindje komt? Ik merk dat ik zelf best verbaasd zal zijn als ik overtijd ga - al weet ik dat de kans groot is bij de eerste. Maar tegelijk had ik gelezen dat kleine vrouwen eerder bevallen en ik ben behoorlijk kort... Ons kindje daarentegen zit precies op de middenlijn, dus ze lijkt zich niet speciaal aan te passen aan mijn lengte.

@Bixou Ik wou dat wij meer aan het regelen waren. :rolleyes: Alles gaat zooooo sloom. Word daar wel ongeduldig van merk ik.

Komende week bestellen we de kinderwagen. Cosleeper staat nog niet in elkaar. Geen vluchttas nog, geen geboortekaartje.

Komt bij ons ook wel door al die diabeteshysterie van de afgelopen weken. Het ging alleen maar daar over.

Durven jullie alweer naar een babywinkel? Ik zou het wel graag willen maar wij zijn nogal bang voor corona. Zijn die winkels heel druk nu?

Artemis89, Bixou, Ninaatjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik hoop dat de baby na 24 augustus komt :roflmao::| 27 aug uitgerekend.. maar mijn Hebamme is tot 23 Augustus met vakantie. We krijgen dan wel een vervanger maar lijkt me niet fijn. Is een risico dat ik zelf heb genomen maar ik kon geen Hebamme meer vinden in augustus omdat dus iedereen met vakantie is dan... dus zo kunnen oplossen. Toch heb ik het gevoel dat ze wat eerder komt, weet niet waarom. Denk rond half/20 augustus... ben benieuwd. Ach ja als ze maar gezond is :)

Ziekenhuiskoffer pak ik na NL :) want een paar kleertjes liggen nog in NL. Dus daarna wassen en pakken. Goede tip trouwens van de zakjes!!

Artemis89, Ninaatjuh, Ridele en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Ik vrees dat deze ook eerder komt. Ik heb nu 41.2, 41.0, 40.4 en 38.2 (als hij geen sterrenkijker was geweest was het 38.1 geworden).
    Ik ben met mn 1.65 ook niet echt lang maar hier had het dus geen invloed ;)

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Ik zou wel gaan ja :)

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Hier ook 30 weken. 75% voltooid :D

Ninaatjuh, duitshollandsmeisje en Amy1989 vinden dit leuk.
  9. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben ook niet groot. 1.60. Maar de oudste kwam pas met 41+1 dus zegt inderdaad niks.
    De jongste met 39+1 wel 3 dagen gebroken vliezen gehad.

Mijn gevoel zegt steeds 30 juli. Geen idee waarom, zal het ook niet erg vinden haha.

Ninaatjuh en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  10. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Wij zijn naar meerdere winkels geweest en vooral die grote zijn zo groot dat het prima gaat als je een rustig moment uitzoekt, dus niet zaterdagmiddag ofzo

PieterKonijn en Amy1989 vinden dit leuk.
  11. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    @Snies Wat fijn dat je weer thuis bent! Hoe gaat het nu met je?

@SjH Aahh prachtig, die echofoto’s!

Jaaa straks is iedereen over de 30 weken! :) Komt echt dichtbij dan he!

Ik wil graag in het geboortehuis in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer wilde ik dat ook, werd uiteindelijk gewoon het ziekenhuis omdat ze wat eerder kwam. Ik heb het idee dat deze baby niet zo vroeg komt, maar kan me ook niet voorstellen dat ik tot de 40 weken ga haha! Ik vond het echt heel fijn in het ziekenhuis eigenlijk. Thuisbevalling lijkt me ook prachtig, maar door mijn eerdere ervaring wat bijna een keizersnede werd lijkt het me toch fijner om in het ziekenhuis te zijn dan.
    Ik denk wel na over een badbevalling! Die mogelijkheid is er ook in het geboortehuis.

12. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ik ben nog steeds niet naar een babywinkel geweest, maar lijkt me prima te doen haha. Wil wel naar de Prenatal :)

Rosy90 vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Zit even een lijst te maken met wat nog moet gebeuren/gekocht worden. Even lijsten doorkijken maar volgens mij ben ik aardig compleet.
    Ik moet nog wieglakentjes erbij, vitamines en borstvoedingsbeha's kopen. Oh en een box voor aan boord

Claudia88 en Amy1989 vinden dit leuk.
  14. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Aaahh haha ja, dat is wel lastig met in augustus bevallen he! Iedereen heeft natuurlijk ook gewoon vakantie. Hoop dat je eigen Hebamme erbij is. Leuk dat je bijna naar Nederland gaat :) Lekker druk weekend heb je ook gehad haha, wel gezellig! Nu even niks doen dus, geniet ervan :)

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  15. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zijn van plan om op 20 augustus terug te komen van vakantie en ik ben op 24 augustus uitgerekend. Maar denk echt dat ik daarvoor al ga bevallen hoor haha. Mijn moeder zei al dat ze dan gewoon gelijk terugrijden :p Mijn broer is al 8 maanden in het buitenland, maar komt ook eind augustus weer even hierheen :)

Claudia88, Ridele, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Benen bij elkaar houden dan maar :D mijn vader is waarschijnlijk rond uitgerekende periode ook 1,5/2 weken weg :( in dat geval mist hij ook 1 of 2 verjaardagen van de meiden

17. Baby1992C

Baby1992C Actief lid

27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Ik heb het gevoel dat ons meisje ook eerder gaat komen.. Maar wanneer? Haha geen idee.

De baby winkels houden er wel goed rekening mee hoor. Ben al bij de Prenatal en Baby dump geweest. Bij babydump moest je handschoenen aan, geen idee of dat nu nog zo is.

ik vind het Corona gebeuren ook best wel eng, maar stel me nu wel iets meer open als een paar weken terug. Bezoeken jullie familie (ouders, zussen met kids, etc.) gewoon?

18. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hier weten we dat ze eerder gaat komen kan vanaf 38 week ingeleid gaan worden dus ben benieuwd spuit nu 6eh insuline elke avond maar merk dat suikers nog steeds erg schommelen wat vest frustrerend is eten aangepast insuline spuiten en nog doen mijn hormonen waar ze zelf zin in hebben
    Dus we gaan het zien

19. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ja, het blijft nog eng he. Wij komen wel weer sinds een paar weken bij onze ouders met onze dochter. Eerst probeerden we dat Eva nog afstand van ze hield, maar dat hielden ze allemaal niet vol. Mijn ouders werken zelf in het onderwijs en op een crèche, dus daar komen ze ook in aanraking met kinderen. Dus wilden ze ook weer gewoon met hun kleinkinderen zijn. Met klachten blijven we natuurlijk thuis!

Baby1992C en Rosy90 vinden dit leuk.
  20. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Lijkt me ook heel gek dat je al weet wanneer ze komt dan als ze niet eerder komt dan. Wat vervelend dat het nog zo schommelt zeg!

Deel Deze Pagina