Wie is ook zo vergeetachtig bij deze zwangerschap. Ik word er helemaal gek van!! De ene keer ben ik mijn sleutels kwijt. Vandaag doe ik eten in de oven, maar dacht dat ik de oven had aangezet >> NIET DUS! Na 1 uur kwam ik er pas achter en ben zoo onhandig aan het doen hele tijd. Ik word echt gek van mezelf
Hahaha ohjee!! Ik doe ook gekke dingen. Alsof ik een stuk dommer ben geworden. Ik vergeet ook meer en vandaag wilde ik een briefje van 20 euro in dat gleufje voor mijn pinpas in mn portemonnee doen. Mijn man vindt mij ook een beetje warrig
@Cikaa ik ben ook vergeetachtiger! Vorige zwangerschap ook en toen is dat na de geboorte ook nog een hele tijd gebleven Naar schijnt helpt vis eten (of visoliesupplementen) daar wel mee.
Gelukkig vallen wallen minder op als ik mn bril op heb. Je zou haast denken dat ik stompen op mn ogen heb gehad Lig al in bed, hopelijk is het morgen stuk minder. En misschien ga ik niet sporten maar kruip ik terug in bed zodra kinderen op school zijn
Vervelend dat je zo moe bent! Ik heb het met vlagen en vandaag gelukkig helemaal niet. Maar kan zo dat ik morgen weer de hele dag moe ben. Ohh rust nemen is ook goed hoor! Sporten kan je best een keertje overslaan
Kraamzorg al geregeld 2 weken terug Kraampakket ook gelijk aangevraagd. Kwa grote spullen bijna alles compleet, alleen nog ledikant en commode, badstandaard. Heel veel via weggeefhoekjes opgehaald, scheelt enorm omdat dit echt de laatste is. En alles is zo goed als nieuw en super netjes. Dus kan binnenkort echt los gaan met kleertjes en kamertje
hier vandaag ook echt weinig gedaan. Vanmiddag tegelijk met de peuter ook een middagslaapje gedaan ik had het zoo nodig. Nu lig ik er ook alweer in en moet zo echt het licht uit. Het lijkt wel of ik sinds ik het weet ook echt heel erg moe ben. Ik weet nu natuurlijk ook waarvan
Willen jullie je kindje meteen op de opvang doen? Ik twijfel erg of ik dat fijn vind als ze zo klein zijn... Las iets over 3 leidsters per 12 kinderen. En dan al die virussen enzo... Ik neig nu heel erg naar 2 dagen oma en 1 dag minder werken in het eerste jaar. Maar dan sta ik dus helemaal niet op de lijst voor zo'n kdv, mocht oma toch geen 2 dagen kunnen tegen die tijd. Of kun je altijd nog afzeggen?
Hier tellen ze 1 verzorgster per 8 kindjes. Ik moet alles nog eens goed uittellen maar zal ongeveer 5mnd thuisblijven en daarna gaat de kleine naar de opvang (4 of 5 d week ik nog niet - afhankelijk of ik minder ga werken of niet).
Hier gaat hij of zij na mijn verlof naar de opvang. Ik breng hem/haar bewust niet naar (schoon)ouders, mijn schoonvader is zelfs officieel gastouder voor ons neefje en nichtje. Ik zie bij mijn schoonzusje en ook bij mijn zus dat het vervelend is als het niet lekker loopt/wensen niet worden nagekomen/enz. Je krijgt dan spanningen en gedoe. Natuurlijk mogen ze altijd gewoon een dag oppassen als ze dat leuk vinden maar ik ga die ‘verplichting’ van x aantal dagen per week niet met ze aan. Wij gaan na de nipt samen kijken hoeveel we moeten blijven werken om het financieel makkelijk te kunnen trekken. Ik werk nu 4 dagen, ga proberen 1 dag thuis te mogen werken (kijken of dat werkt met een baby thuis, ik moet 8 uur per dag maken, niet tijdgebonden), anders blijf ik óf 4 dagen werken óf ik neem een dag ouderschapsverlof (afhankelijk van wat financieel haalbaar is). Mijn vriend verdient minder en gaat waarschijnlijk naar 4, dat betekent dan max. 3 dagen per week naar de opvang. Meer vind ik zelf niet een prettig idee.
Denk je dat thuiswerken gaat met zo'n kleintje? Ik kan sowieso niet thuiswerken, mijn vriend wel 1 dag, maar zijn werk is wel heel druk. We vragen ons af of hij wel écht kan werken met een klein baby'tje dat constant gevoed moet worden enzo. Of dat hij al dat werk dan de volgende dag moet inhalen... Mijn moeder kwam zelf met het voorstel van 2 dagen oppassen. Mij lijkt dat juist wel fijn. Ze is ook al met pensioen dus ze vindt het alleen maar leuk. Mag ik vragen waar dat soort conflicten dan over gaan? Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen (heb een hele hechte band met mijn moeder en ook geen klachten over mijn eigen opvoeding ofzo). Maar misschien sta ik er naïef in.
Pff dames ik word echt gek van mijn man. Hij heeft totaal geen begrip voor mijn zwangerschap. Ik werk 3 dagen en hij fulltime. Het huishouden en koken doe ik helemaal alleen. Hij helpt met niets. Ook in het weekend niet, maar hij klaagt wel als er iets niet gedaan is thuis. Alles moet op zijn manier. Gisteren ook weer fikse ruzie gehad. Het lijkt net alsof hij zwanger is. Hij begrijpt gewoon niet dat ik soms heel moe kan zijn. Hoe ga ik hier nou mee om. Ik heb het gevoel dat hij me niet waardeert voor de dingen die ik wel allemaal doe in het huis. Het huis is altijd schoon, maar owee als iets niet gedaan is.....
Ik zou hem op een rustig moment waarop jullie beiden niet emotioneel zijn apart nemen en uitleggen hoe jij je hierbij voelt. En zeggen dat je hier een heel serieus gesprek over wilt hebben. Dat je nu steun nodig hebt. Doet hij normaal wel iets in het huishouden? Mijn vriend doet al weken alles alleen... Hij werkt fulltime en ik 3 dagen. Maar ik heb al sinds week 9 enorme bekkenpijn en van koken moet ik overgeven. Hij doet het uit zichzelf en zonder morren. Voel me wel vaak schuldig, maar dan zegt hij: "jij werkt hard voor ons kind, ik doe de rest". Misschien kun je het zo brengen thuis? Zwanger zijn is ook hard werken, of alsof je constant aan het sporten bent. Dus jij hebt nu 2 banen en bent dus niet "vrij" als je thuis bent.
Wat vervelend! Zou het er nog even rustig met hem over hebben en uitleggen dat het soms echt niet gaat. Misschien moet hij zo’n zwangerschapsapp downloaden op zijn telefoon en dat hij zich wat meer inleest ofzo wat een zwangerschap doet met een vrouw. Je lichaam is bezig met een kindje te maken en daar word je nou eenmaal moe van en krijg je kwaaltjes. En jullie doen dit samen, dus hij mag best wel helpen!
Ik sla al zo vaak over laatste weken Vannacht wel goed geslapen, boterham is binnen. Nu nog kinderen naar school en dan kijk ik wel
Zou kunnen hoor. Mijn schoonzusje wad tot 6 maanden plat, toen wist/accepteerde ze het en binnen een week knalde dr buik. Ik denk dat psyche echt veel invloed heeft
Het is idd druk, maar zn kleintje went er juist aan. Tegen 1 jaar bevind ook de inkennigheidsfase en wordt afscheid nemen moeilijker, de kleine begrijpt dan al veel meer. Virussen ook dat hoort erbij, als je pech hebt en je kleine doet er x op x mee. Maar ik denk maar zo ze krijgen er weerstand van. Mijn oudste eerst na een kdv geweest voor 2 ochtenden. Dat werkte niet echt fijn, toen na een gastouder waar zn broertje meteen mee ging. Nu ben ik zelf werkzaam ala gastouder en heb ik mn kids helaas weg moetne halen bij de gastouder. Omdat gastouder sinderling geen recht hebben op kinderopvangtoeslag ivm fraude er in t verleden mee gepleeg is. De oudste gaat 2 ochtenden na de psz en de 2e gaat 1ochtend na de kinderopvang. Die heeft enorm moeten wennen, in juni mag hij ook na de peuterspeelzaal. Baby 3 is voor 1 ochtend aangemeld op de kinderdagverblijf. De 1e was het 1e jaar nooit ziek, de 2e wel. Maar ze krijgen er weerstand van en zal ze in de schooltijd helpen denk ik dan maar. Maar toch is dit ook een keus van iedere ouder.