Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Cikaa Ps: Even los van het stukje steun (wat natuurlijk het belangrijkste blijft!): wij overwegen nu om een robotstofzuiger met dweilfunctie te kopen. Misschien ook iets voor jullie? Voor zo'n 250 euro heb je er al één! :)

Cikaa en Claudia88 vinden dit leuk.
  2. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Klopt ieder moet het voor zich bepalen! Ik ben puur advies aan het inwinnen, dit wordt ons eerste kindje :)

Qua virussen ben ik vooral bang voor o.a. mazelen. Wij hebben hier in de regio een aantal vreselijke uitbraken gehad op kinderdagverblijven. Een baby is toen bijna overleden.

Baby's lopen risico als ouders weigeren om oudere kinderen in te laten enten. Daarom overweeg ik om mijn kind pas na de inentingen (14 maanden) op de opvang te doen. Er hebben al zoveel babies op het randje gebalanceerd, ik moet er niet aan denken met ons kleintje...

3. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is nooit naar de crèche geweest. De oma’s pasten op en daarna bleef ik zelf thuis. Maar ik heb niks tegen een crèche hoor! Mijn zus haar kinderen gingen gelijk met 3 maanden ernaartoe en dat ging hartstikke goed. Tuurlijk zijn ze wat meer verkouden. Maar goed, mijn dochtertje was ook vaak verkouden door haar nichtjes die naar de crèche gingen :p We zien ze namelijk een paar keer per week.
    Ik weet niet of ik het zelf zou kunnen, om ze zo vroeg al daarheen te brengen. Maar ik zie dus dat het heel goed ging bij mijn nichtjes. Het is ook zo leuk als ze andere kindjes zien en ze leren er veel! Dat heeft mijn dochtertje wel gemist, wat ik wel jammer vind aan de ene kant. Gelukkig gaat ze straks naar de peuterspeelzaal :)

PieterKonijn vindt dit leuk.
  4. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ohh jeetje, dat is wel heel eng!! Daar moet je echt niet aan denken nee. Welke regio woon je? Dan zou ik er ook erg bang voor zijn. Vreselijk als ouders hun kinderen daar niet voor inenten!

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik doe eigenlijk ook het huishouden alleen. Mijn vriend doet soms wel de vaatwasser uit en in ruimen maar verder eigenlijk ook niks. Heb er nu nog geen last van maar heb hem al wel gezegd dat hij straks een beetje moet gaan helpen als het mij niet meer goed lukt of als ik te moe ben. Ik werk nu rond de 30 uur per week, soms meer soms minder (geen vaste uren, horeca) maar als ik veel rugpijn heb doe ik ook even niks. Jammer dan.

En ik probeer 1-2 jaar vrij te nemen als de kleine er is, zodat hij/zij daarna pas naar een opvang hoeft. Helaas hier geen oppas mogelijkheden omdat iedereen te ver weg woont maar dat zien we dan tegen die tijd wel. Word het liefst thuisblijfmoeder eigenlijk die misschien 1 avond en 1 dag in het weekend werkt als mijn vriend dan thuis is.

Cikaa, Bixou en PieterKonijn vinden dit leuk.
  6. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    #2386 PieterKonijn, 13 feb 2020
    Laatst bewerkt: 13 feb 2020
    Klopt echt verschrikkelijk, meerdere baby's doodziek op meerdere kinderdagverblijven. De angst zit hier in de regio dus heel diep. :( Veel mensen hebben last minute hun kinderen thuis moeten houden en spoedentingen gekregen, soms was het helaas al te laat.

Ik woon in de Randstad (Google "mazelen kinderdagverblijf" en je weet ongeveer waar). Het gaat hier dus niet om religieuze ouders, maar om hippe millennial ouders die inentingen niet groen genoeg vinden.

Nu ben ik zelf helemaal van de eco-de-peco, maar dit gaat mij dus een enorme brug te ver.

Verkoudheidjes zijn goed voor de weerstand, maar deze terugkerende uitbraken vind ik zó eng!

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Hier geen opvang nodig gelukkig

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Daar zou ik echt ruzie om maken en spontaan in staking gaan :oops: ik ben zijn huishoudster niet

Cikaa, Bixou en PieterKonijn vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Toch maar mn bed in, lijkt me verstandiger

10. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Zo jij ook al.. Ik ben echt enorm vergeetachtig, niet normaal!

11. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    #2391 SjH, 13 feb 2020
    Laatst bewerkt: 13 feb 2020
    Thuiswerken met baby: geen idee, twijfel ik ook over... mijn baan leent zich er wel voor (niet veel telefoon, flexibele uren enz.), maar twijfel zelf ook heel erg. Op kantoor moet ik ook 'voeden' (kolven). Ik moet dat met mijn baas gaan overleggen als we het over periode na verlof gaan hebben.

Conflicten: van alles, van niet houden aan 'voedingsafspraken'/slaaptijden, op gegeven moment om niet-dringende zaken afzeggen, iets te laat komen zodat ze te laat op werk komen. En zegt niets over hoe hecht je bent, want dat zijn ze heel erg en ze zijn heel lief, dat maakt het juist voor ze lastig om er iets van te zeggen. Je gaat toch een soort 'zakelijke relatie' aan met je ouders. Ik begin daar niet dus niet aan, maar is heel persoonlijk natuurlijk. :)

12. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Misschien bespreken met je man? Als het allemaal op zijn manier moet, mag hij het zelf doen zou ik zeggen:roflmao:.

Ik heb wat dat betreft 'geluk' . Mijn man heeft een iva uitkering (beroepsgerelateerd ziek) en is dus een soort van huis papa. Niet dat hij alles doet, want soms kom ik thuis en dan is er alsnog niet gestofzuigd :roflmao:.. Maar over het algemeen doet hij het huishouden.

13. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Pff vreselijk!! Weet nu waar het is inderdaad. Daar verwacht je het helemaal niet! Je zou denken bij religieuze gezinnen ja. Ik zou dit ook heel eng vinden.

14. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja ik heb gewoon zoiets van: het lijkt nu ieder jaar terug te komen. Ik vind het gewoon zó eng, en mijn vriend vindt het ook maar niets. :$

Met al die mazelenuitbraken breng je je kind dan ook niet met een gerust gevoel naar zo'n opvang.

Een gastouder zou ook nog kunnen, maar ik vraag me dan wel gelijk af hoeveel veiliger dat is.

15. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Mijn man doet trouwens niks in het huishouden, behalve het vuil buiten zetten :p Maaarr, hij kookt nu wel bijna altijd sinds ik zwanger ben! Ik kan namelijk totaal niet bedenken wat we moeten eten :roflmao: En ik ben rond dat tijdstip steeds zo moe. Hij is nu voor een paar dagen weg, dus ik haal vandaag denk ik gewoon een verse soep :p En morgen naar mijn ouders.

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Kijk! Er komt iets te voorschijn daar! Normaal was dit mijn avondbuik en in de ochtend was hij een stuk slanker weer maar nu ook in de ochtend een lekkere bolling al haha. En hou hem zelfs nog een beetje in. (ben van mezelf ook ietsje te zwaar dus heb al een klein buikje van mezelf maar nu valt het dus heel snel op haha)

Bijgevoegde bestanden:

Cikaa, Ridele, Bixou en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ohja en hij doet ook vaak boodschappen :) Dat moet ook even gezegd worden haha.

18. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Jaaa, je babytje groeit! ❤️
    Ik heb trouwens de afgelopen dagen echt het idee dat ik af en toe de baby voel. Maar lijkt me toch sterk :p

Cikaa en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  19. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Net terug van de 12w echo, alles helemaal in orde! Geen verdikte nekplooi, alle lengtes en afmetingen kloppen. Bloed voor de nipt is ook afgenomen, volgende week krijgen we al de uitslag (en weten we dus ook of het een jongen of meisje is!!!).
    Ik ben zo benieuwd :)

flower1983, Ninaatjuh, Cikaa en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Heerlijk van 9 tot half 12 nog op bed gelegen en zeker 2u geslapen

Ninaatjuh, Cikaa, Amy1989 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina