Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Het kdv waar mijn zoontje op zit, zei al dat straks de tweeling daar ook welkom is.

Inprincipe heb ik niks tegen baby's naar het kdv doen hoor, maar zolang het niet hoeft zal ik het ook niet doen.
    Ik zelf werk niet en ons zoontje is pas met 1,5 jaar naar de opvang gegaan omdat ik merkte dat hij behoefte had aan andere kindjes en dingen "leren" en na doen. Thuis kreeg hij daar simpelweg te weinig uitdaging voor.

En op de momenten dat hij naar de opvang gaat op dit moment een ochtend en middag heb ik even tijd voor mezelf om boodschappen te doen of even snel de stad in of het huishouden doen zonder dat een peuter vervelend in de weg loopt.

Maar voor hem is het ook fijn om met leeftijdsgenoten te kunnen spelen en in zijn eigen spel en "taal" te kunnen communiceren met andere kindjes.
    Ik merk nu al zoveel verschil en hij neemt zoveel dingen van de opvang mee naar huis, zoals bv stoeltje aanschuiven of stoeltje terug zetten op de plaats.

En tegenwoordig is een peuterspeelzaal bijna hetzelfde als velen kdv alleen dat ze op een kdv eerder terecht kunnen dan op een psz.

Heel eerlijk als mijn zoontje pas vanaf 2 jaar naar de psz zou gaan, dan was hij vanaf 1,5 jaar thuis stik vervelend geweest. Dus ben echt blij dat hij nu zijn ei kwijt kan op het kdv.

Hij is nu wel vaker ziek dan toen hij nog gewoon thuis was, maar goed voor de rest voor hem alleen maar voordelen. :)

Bixou en PieterKonijn vinden dit leuk.
  2. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Gaaf krijg je dan automatisch te weten of het een jongen of meisje is? Door de bloedafname?

3. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Verschilt per land. In Nederland niet maar bijvoorbeeld in België wel.

Ze testen op chromosomen dus ook op x/y chromosoom!

Maar dus niet in Nederland want dat vinden ze hier niet ethisch ofzo :rolleyes:

Artemis89 vindt dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    aaah oke. ik vraag het volgende week wel even na! zou wel heel gaaf zijn, want ik heb geloof ik de combinatietest dinsdag.. weet niet zo goed hoe het hier heet op zijn duits maar ze controleren in elk geval ook de 3 chromosomen 21, 18 en 15 geloof ik. dus neem aan dat ze dan ook kunnen zien wat het word!

5. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat goed!! :) En wat bijzonder dat je dan ook gelijk weet of het een jongetje of meisje is!

6. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93

Nee normaal doet hij ook niet veel, maar dacht dat mij een beetje zou helpen nu ik zwanger ben haha. Nee zodra ik thuis ben na werk moet ik gelijk koken, keuken opruimen, vaatwas etc. En vrije dagen boodschappen doen etc. Dus ben echt weinig vrij inderdaad. Hij ziet het huishouden niet echt als werken

7. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93

Ja dat zeg ik ook tegen hem. Hij denkt dat mijn moeheid wel meevalt en dat ik overdrijf pff haha. Ik kan nu nog veel doen. Alleen wilde hem alvast voorbereiden voor de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Dan zal hij toch mee moeten helpen

8. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Ja heb ook fikse ruzie gehad. Vanochtend heeft hij wel sorry gezegd, maar ik geloof niet meer in zijn woorden. Ik wil echt zien dat hij mij steunt. Als is het alleen maar vragen of hij mij ergens mee kan helpen.

9. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    3 leidsters op 12 kinderen dan is zitten er geen baby's bij. Want het is in no 1 leidster op 3 baby's. Verticale groepen zal iets uitwijken maar zou dat voor jullie kunnen narekenen maar 3 op 12 kids is echt veel zekers met baby leeftijd.

Hier is kleuterleeftijd wel 1 leidster met 8 peuters. Verticale groepen moet ik even narekenen.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  10. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Je kunt er ook dan voor kiezen voor een kinderdagverblijf waar kinderen alleen toegelaten worden die ingeënt worden. Ik laat ook alleen kids toe die ingeënt worden en hier de regio tv's nemen dat ook als eis.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  11. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Gastouders maken eigen pedagogisch plan, ik heb dus beschreven dat kinderen toegelaten worden mits ze worden ingeënt via de rvm ofzoiets. Mn uitstel is zeer gevoelig , heeft verschillende koortsstuipen gehad waar die zelf nooit uit komt ondanks medicijnen moet die altijd na de ehbo, dan heeft hij ook nog henoch Schönlrin gehad. Dus ik wil met hun ook geen risico lopen.

12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oee ik denk ook dat ik de baby heb gevoeld, wel een paar keer toen net:D

2009lisanne, Ridele, Bixou en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. D1987

D1987 Bekend lid

26 nov 2017
    682
    701
    93
    Vrouw
    Grappig om te lezen hoe verschillend iedereen in werken en opvang staat. Toch wel fijn dat we in een land wonen waar iedereen alle keuzes heeft!

Ik blijf 4 dagen werken, minder mag in mijn functie niet (verkoopmanager vastgoed). We hebben 2 dagen kdv geregeld en op maandag naar m’n schoonmoeder en vrijdagochtend komt m’n moeder in ons huis. In de middag ga ik proberen thuis te werken. Als dat niet lukt zoeken we wel weer naar een oplossing :).

Ik heb echt m’n energie terug, zo lekker! Voel me gewoon weer mezelf! Buikje blijft nog maar heel klein, niet zichtbaar voor de buitenwereld. Hoop stiekem dat ‘ie nu wel beetje gaat groeien.

Ridele, applejo, toch3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Dat snap ik dan idd ook wel, zou het zelf dan ook niet doen. Hier zijn ze verplicht waar mijn kids naartoe gaan. Dus das een fijne gedachten.

15. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Woon jij in Nederland? In Nederland is het weigeren van niet ingeënte kinderen bij wet verboden. Dus het lijkt me lastig om zo'n dagverblijf te vinden... Bestonden ze maar!

16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Net goed gepraat met mijn vriend en zoals het er naar uit ziet neem ik een jaar vrij en hij daarna 2 maanden dus dan heeft ons kind de eerste 14 maanden de volle aandacht. Daarna ga ik parttime werken, 2-3 avonden als mijn vriend uit zijn werk komt en het leek ons een goed idee als ik de weekenden om en om ga werken, weekend vrij, weekend werken :) klinkt allemaal heel interessant en dan hoeft de kleine niet naar de opvang!

toch3, Bixou, Amy1989 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    daar zijn ze nu bezig maar pedagogisch plan mag je ze wel weigeren.

18. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hmm ok. Ik zie het nergens op de website staan. Misschien moeten we een keer een rondleiding vragen!

Morgen controle maar geen echo. Benieuwd of we toch ergens iets wijzer kunnen worden.

19. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    als het die chromosonen test is via bloed, denk ik dat dit ook de nipt test zal zijn.

In BE kan je op het standaard formulier aanduiden of je geslacht wil weten of niet. En dat zetten ze dan bij op de brief die je krijgt na een week.
    Heel spannend dat het nu niet lang meer duurt! Kunnen we ook beginnen nadenken over namen. Jullie al lijstjes gemaakt?

oh en voor de dames met de holbewoners :roflmao: Deze zwangerschap heb ik geen klagen maar de 1e keer zat ik in dezelfde situatie. Op een bepaald moment was ik compleet uitgeput en zo moe dat ik in de keuken op de grond ging zitten en gewoon heb zitten huilen. Toen was ook zowat het kantelpunt waar mijn man echt doorhad dat zwanger toch wel veel doet met een vrouwenlijf, en als hij niet zou helpen er huishoudelijke problemen zouden komen (dat hij plots geen proper hemd meer kon vinden zal ook geholpen hebben :roflmao:).
    Dus mijn dieptepunt zorgde wel voor het begin naar hulp van hem.
    En nu ‘ideale’ man! ;)
    mijn tip: blijf er niet mee zitten maar bespreek het met je vent! (zo duidelijk/plastisch mogelijk)

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  20. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik denk dat ze wel bloed zullen afnemen ook.. maar vind het een beetje lastig met al die Duitse termen haha. Er was in elk geval een test van 180 euro en een test van 300, wij doen die van 180 omdat ze dan een paar dingen ernaast nog controleren en mocht er iets uitkomen, dan kunnen we die andere test altijd nog doen. Maar gaan er gewoon vanuit dat het kindje gezond is.

Tot nu toe 1 meisjes naam waar ik verliefd op ben, voor een jongen echt nog geeeeeeen idee.... super lastig, wil echt een naam waar ik kriebels van in mijn buik krijg!

Bixou, Ninaatjuh en Artemis89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina