Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ooh my haha kindertandpasta haha daar moet ik dan weer niet aan denken:roflmao:

2. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Wij wachten met namen tot het geslacht, scheelt al de helft, vinden het beide moeilijk...

Mijn voorgevoel: jongetje, gebaseerd op niets, voorgevoel.

PieterKonijn, toch3 en Rosy90 vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    Jongen: echt weinig kandidaatnamen gezien
    Meisje: man heeft mijn 2 favorieten afgekeurd (naomi en florine)
    Ja zegt ze ook nog lekker complimenteus dat ik er vrijdag zo beroerd uit zag :roflmao: gisteren zag ze wel dat ik moe was maar beter dan vrijdag. Zo fijn als er aangeboden wordt om te koken!
    Gisteren wel goed hulp gehad hoor. Man deed veel en mn zusjes hielpen ook

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    Die smaakte ook niet lekker maar minder scherp van smaak waardoor het beter ging. Of ik deed het alleen met water, dat doe ik nu ook wel regelmatig zodat het wrl schoon voelt

5. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Inprincipe hebben we op dit moment een jongens en meisjes naam.
    Van uitgaande dat het ook daadwerkelijk een meisje en jongen word haha :roflmao:

Dus mocht het twee keer hetzelfde geslacht zijn, word het voor beiden geslachten nog even puzzelen naar een tweede naam.

Bij zoontje was het ook heel lang zoeken naar een leuke jongensnaam dus hoop dat het nu beter gaat.
    En vooral dat de namen die we al hebben ook de definitieve namen zullen worden. :rolleyes:

Zoontje heeft heel lang anders geheten tot ik 34 weken zwanger was en ik vond dat die naam toch niet pastte haha..

PieterKonijn vindt dit leuk.
  6. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Hier wachten we ook met namenlijstjes tot we het geslacht weten. Als alles vlot loopt is dat komende week al (mega spannend).

Zelfde reden als @SjH : vinden namen ook heel moeilijk en dan kunnen we gericht nadenken (en niet nog eens dubbel :roflmao:).

Bij zoontje ook redelijk laat pas een naam gekozen uiteindelijk (denk tussen 20-28 pas). Zou eens moeten opzoeken, vergeet het allemaal zo snel :|

Artemis89 vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    Bij de 3e hadden we pas mer 37 weken een naam, dat gaf echt stress

8. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @SjH Dat van mij is ook gebaseerd op niets. :D Voorgevoel idd.

Ik heb wel naar bakerpraatjes gekeken, maar bij mij zijn die eigenlijk steeds 50/50. De bult op mijn voet zegt jongen, mijn huid en haar meisje, enzovoorts...

Heeft één van jullie wat van die complexere testen geprobeerd? Iets met een rode kool ofzo, en iets met baking soda? Ik ben daar net iets te lui voor :rolleyes:

@Snies Ik zit precies met die vraag. Wat als ik straks ineens denk: nee toch niet die naam! Of wat als het kindje geboren wordt en ik vind het echt totáál niet passen.

Echt suf maar ik heb bij veel namen ook een bepaalde associatie qua uiterlijk van het kind ofzo. En in mijn familie worden vaak kinderen geboren waarvan de helft blond is en de andere helft donkerbruin haar heeft met een lichtgetinte huid. Zelfs 2 kids met rood haar... Bij sommige namen stel ik me een donkerder kindje voor en bij andere namen een lichter kindje. Ik weet dat het niks uit moet maken, maar het lijkt me wel gek als het kindje er dan totaal anders uit komt dan verwacht en ik de naam minder vind passen. Of zou dat niet zo werken in het echt? :o:

9. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Oei ja dat snap ik, moeilijkste vond ik dat ik namen algemeen wel leuk vind, maar als ik het dan als naam voor mijn kind zag, direct het gevoel: bweik nee toch.

10. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    @PieterKonijn baking sode vorige zwangerschap wel (maar klopte niet), dus nu niet gedaan (ook wat meer lui :oops::cool:).

11. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    Spannend zo, allemaal nog in afwachting van het geslacht! Vanaf dan kun je echt gericht beginnen spullen zoeken, namen bedenken,... Nu is het nog zo vaag.

Wij weten normaal ook deze week het geslacht. Ik ben zó benieuwd! Mijn voorgevoel dat zo duidelijk was de vorige keer, laat mij echt in de steek, dus dan maar de mail afwachten :)

Bixou, PieterKonijn, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ben zo verliefd op 1 meisjesnaam dat ik stiekem echt hoop dat ik een meisje krijg.. voor een jongen heb ik werkelijk nog geen idee... lijkt me geweldig om een meisje deze naam te geven.. maar denk dat ze het woensdag nog niet kunnen zien met 12+5, misschien wel een gokje met de nub.. ik heb daar niet zoveel verstand van, hoop dat ze een mooie foto kan maken, dan post ik hem in dat nub topic :p

Ninaatjuh, Bixou, Rooz86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Naahh ik kreeg geen meldingen. Dacht wat is het rustig vandaag :p Moest gelijk twee pagina’s bijlezen :roflmao:
    Nog twee weken en dan weten we of we een meisje of jongen verwachten! Ik denk nu steeds een meisje door de nub en skull theorie :p Denk dat het even gek zal zijn als het een jongetje blijkt te zijn hahaha! Ben wel heel benieuwd naar jullie namenlijstjes. Voor een meisje vinden we Sophie allebei mooi. En voor een jongen vinden we allebei Noah of Bram leuk. En ik vind Melle zo leuk, maar mijn man niet.
    Toen ik zwanger was van mijn dochtertje wist ik al vanaf het begin dat als we een meisje zouden krijgen ik haar Eva wilde noemen. Mijn man was het pas na 34 weken met mij eens :roflmao: We twijfelden toen nog even tussen Eva en Marie. Het is Eva geworden en het is echt een Eva/Eefje :)

14. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

Hier hebben we standaard moeite met een jongensnaam uit te kiezen, en wat voor mij heel erg hielp was heel vaak die naam + achternaam benoemen hardop of in mijn hoofd. Vaak heb je bij de echo's toch wel een bepaald soort beeld bij je kindje en past vrijwel de naam er wel goed bij.

Toen hij geboren was hebben we de oude en nieuwe naam uitgesproken en de nieuwe naam pastte perfect bij hem. :)
    Dus gaat vast helemaal goed komen hoor hihi.

Amy1989 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  15. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Haha ja dat heb ik nou ook! Of dan vind ik een best wel lange naam heel mooi, maar denk ik: ik ga die naam nooit volledig uitspreken, dus dan wordt het vanzelf al iets anders.

Of ik vind een naam mooi maar nu is hij super hip en heten alle kinderen zo. Daar hou ik helemaal niet van. Vroeger had ik bijvoorbeeld 3 Lotte's in de klas. Was zo blij dat ik geen Lotte heette! Dan was je namelijk nooit gewoon Lotte, maar altijd Lotte R, Lotte D, enzovoorts.

16. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Snies Ik hoop dat dat klopt van die echo's! Bedoel je dan 3d echo's of meer hoe het kindje is op de 2d echo?

Ik heb al wel een beetje het idee van een karakter bij ons kindje sinds de termijnecho, dus dat laat ik denk ik wel meespelen. Maar goed zoals ik eerder al schreef, bij ons kan het alle kanten op qua uiterlijk dus dat vind ik wel moeilijk qua namen. Even als voorbeeld, Emma vind ik bijvoorbeeld echt een naam voor een blond meisje, maar niet echt voor een lichtgetint meisje met donker haar (en beiden is bij ons een optie).

17. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Wat grappig! Ik heb dat eigenlijk helemaal niet, dat ik een bepaald uiterlijk voor me zie bij een naam haha. Tenzij het een hele Arabische naam is ofzo :p Mijn dochter is half Irakees en heet Eva. Zou je dan ook niet verwachten :p

PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  18. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    We hebben ook al een naam voor een meisje. Kwam in me op en waren er beide gelijk enthousiast over.
    Voor een jongen zijn we er nog niet over uit, maar nog tijd zat.

Rosy90 vindt dit leuk.
  19. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Oh, ik laat me daar echt niet door tegenhouden als ik een naam mooi vind, maar het is populair. Mijn nichtje haar naam stond geloof ik op nummer 1 een tijdje en zij is de enige in de klas met die naam :p en zelf heb ik ook een populaire naam die vroeger ook al vaak voorkwam (staat nu op nummer 7 en 25 :p ), maar nooit met een naamgenoot in de klas of team gezeten haha. Dus ik denk altijd dat het wel meevalt. Maar drie Lotte’s in de klas is wel veel ja haha!

Rooz86, PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  20. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Heb de geslachtsbepaling op volgende week dinsdag staan. (25 februari) als ze het niet goed kunnen zien mogen we terug komen. Ben zo benieuwd hopelijk werken ze mee en kunnen ze het goed zien. Ik ben dan 14 weken zwanger.

Ridele, Ninaatjuh, PieterKonijn en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina