Mijn vriend is helemaal verliefd op onze baby haha. Hij zit heel vaak aan mijn buik en praat dan tegen zijn kindje enzo. Hij zegt altijd dat ik op moet letten dat ik niet te hard werk en uitkijk voor de baby enzo. Dus wel heel bezorgd. Zo was hij nooit haha. Hij wilt echt ontzettend graag een kindje.
Oei geen idee... maar ik vraag het gewoon even na of ze het toevallig weten! Anders weet ik het hopelijk volgende week dinsdag bij de echo! Hier heet alles een beetje anders dus weet niet precies wat we nu eigenlijk gedaan hebben haha. Maar vitaminen, schildklier en toxoplasmose is bij mij allemaal al gecontroleerd.
Voor diegene die al kinderen hebben.. Zijn jullie bij de 2e, 3e zwangerschap ook minder snel met voorbereidingen treffen dan toen bij de eerste? Bij de eerste stond de babykamer er met 20 weken helemaal af, en nu moeten we nog zoveel maatregelen treffen om er weer een baby kamer van te maken inclusief op zoek naar een extra bedje etc. Maar voor mijn gevoel vliegt in deze zwangerschap de weken voorbij terwijl ze bij mijn zoontje voorbij kropen. Onze streven is toch om rond de 25 weken in ieder geval de babykamer af te hebben met schilderen en de meubeltjes te hebben (in of nog uit elkaar) omdat ik officieel eind augustus ben uitgerekend, maar het reëler is om er vanuit te gaan dat ze eerder zullen komen.
Hier zegt hij ook weinig inderdaad ook als ik hem probeer te betrekken in welke naam hij leuk vind geen idee kan niks bedenken hij is niet zo van de namen bedenken bij ons andere kindjes ook niet Wel heel betrokken als ze er eenmaal zijn gelukkig ❤
Ja hier ook absoluut trager! Heb nog bijna niets in orde. Vorige keer ook wel gewacht tot na de Nipt (omdat het toen de 1e keer misgelopen was en ik wou niet opnieuw alles moeten weghalen, dat was echt heel pijnlijk) maar vanaf dan echt in actie geschoten. Maar heb het gevoel dat ik nu minder tijd heb om alles te regelen, met achter een 2,5jarige te moeten lopen de hele tijd. En als hij dan slaapt ben ik ook helemaal op, en wil ik gewoon ook slapen . Ik hou maar in mijn hoofd: achja het is een 2e, dus we hebben best veel al dat nodig is ^^
Wij zijn er nu al mee bezig. We hadden nog 1 kamer over die nog opgeknapt moest worden. Dat wordt dus de babykamer . Nu al bezig met het timmeren. 7 maart komt de stucadoor en daarna op zoek naar behang of een schilder. Na 20 weken ga ik pas voor de babykamer. Snap dat je het op tijd af wilt hebben ivm reële kans dat ze eerder komen.
Hier ook niet zo vlot bij zoontje wel 1e kindje alles is dan nieuw zodra we geslacht wisten alles klaargemaakt Nadat bij ons 2de kindje is fout gegaan en we haar zijn verloren ben ik nu erg voorzichtig stukje zelfbescherming zeg maar Moet wel zeggen durf nu wat te genieten heb gister zo mooi de niertjes gezien en blaas en maag en alles mooi gevuld Vind het alleen wel langzaam gaan haha
Ik begin met 20 weken met de babykamer. Heb wel al het meeste in huis, commode, bedje(komt vanaf mijn broer) kinderwagen, maxi cosi, Badje, box, kruiken, aankleedkussen. Straks is het alleen nog kleertjes kopen, en dat vindt ik helemaal niet erg
@Snies veel plezier vandaag met de echo. Hopelijk laten ze mooi zien wat ze zijn. Lijkt me zo bijzonder, twee baby'tje's.
Wij verwachten ons eerste kindje en hebben nog helemaal niets aan spullen gekocht, wachten de 20-wekenecho af. Bovendien zit er een verhuizing aan te komen dus hier komt geen kinderkamer. Ik krijg van mijn zus aardig wat spullen, o.a. Maxicosi, box, wippertje, cosleeper. De rest van de meubels halen we dus pas als we weten wanneer we naar het andere huis gaan, of we kopen het alvast maar laten het nog in doos. Ik ben verliefd op de Thule Sleek kinderwagen, maar die is zo duur... in april jarig... Vrijdag bij de negenmaandenbeurs eerst maar eens uitproberen.
Oh wauw een paar van jullie zijn al bezig met de kamer! Wij hebben nog helemaal niks... We gaan inspiratie opdoen op de 9maandenbeurs, en we weten welke kamer het wordt. Dat is het. Ik denk dat we ergens toch nog erg voorzichtig zijn door alle ellende van vorig jaar. Trouwens, muurtjes verven en behangen.. mag dat in de zwangerschap?
Ik denk dat het bij ons ook komt doordat we extra voorzichtig zijn... durf het nog steeds niet echt te geloven dat het gaat gebeuren...
Klopt... Ik blijf maar bang dat er tóch weer iets is. En een babykamer voelt als een soort zekerheid dat er echt een kindje komt. Ergens ben ik bang om mezelf daar blij mee te maken.
Wij hebben nog he-le-maal niks voor de baby. Alleen een paar kleine kadootjes van vrienden gehad. 2 zwitsal producten en zo'n knuffeldoekje. Ik heb zelf 1 superschattig rompertje gekocht omdat ik het niet kon laten hangen. Verder durf ik nog niet zo goed. Wil eigenlijk ook gewoon een goede 20w echo gehad hebben voordat we echt grote dingen in huis gaan halen. Maar heel veel krijgen we al omdat eigenlijk iedereen om ons heen al 1 of 2 kinderen heeft die allemaal al boven de 4 zijn inmiddels. Dus eerst maar kijken wat we kunnen krijgen of overkopen en wat we dan nog nodig hebben bestellen of kopen komt vast goed. Hier komt geen babykamer want we willen eigenlijk binnenkort beginnen met een huis bouwen (ik dacht dat ik daarna pas zwanger zou worden haha maar het lot heeft eerder besloten hihi) dus de baby komt bij ons in de slaapkamer. Die is heel ruim en de helft is rommelhok nu dus alles eruit, bed op een andere plek en waar het bed nu staat komt ons kleine 'babykamertje'
Ik heb nog niks gekocht voor de baby. Straks na de geslachtsbepaling koop ik wel wat kleertjes of misschien pas na de 20 weken echo. Een babykamer komt er niet, want we hebben maar 1 extra slaapkamer en daar slaapt mijn dochter Onze slaapkamer is heel ruim en de wieg komt sowieso naast ons bed te staan. Dan maak ik er ook wel een leuk babyhoekje van Daarna kunnen ze samen op 1 kamer of misschien verhuizen we tegen die tijd nog wel. Verder hebben we alle spullen nog. Maar ga wel nieuwe dekentjes en een nieuw boxkleed kopen. En hoezen voor het verschoningskussen enz. Oeh heb er zin in!