Nog 2 nachtjes tot de echo en ik word alweer zenuwachtig hoor. Of alles nog wel goed gaat daarbinnen. Hebben jullie dat ook nog steeds terwijl je de 12 weken grens al voorbij bent? Ik wil zo graag de baby voelen!
Ik ook nog 2 nachtjes! Dinsdag 11:15 weer! En hoop ZO dat ze kan zien wat het word!!!! Ja ik ben ook nog steeds zenuwachtig hoor, maar gelukkig heb ik die doppler... hartje is nu zo hart en duidelijk, dat is echt superfijn om soms even te horen <3 zeker als ik kei hard gewerkt heb maak ik me soms een beetje druk.. denk dat ik wel eens last heb van een harde buik namelijk. Het schijnt niet slecht te zijn, maar wel een teken dat je rustiger aan moet doen.. dan spant alles zich ineens aan en is SUPER ongemakkelijk.. dat houdt dan even aan en dan is het ook weer weg, niet pijnlijk ofzo, maar gewoon een naar rotgevoel.. Dinsdag dus echt vertellen en voor de 50% gaan werken, denk wel dat ze me dan zonder problemen uit schrijft. Het liefst schrijven ze 100% verbod uit namelijk.. maar ik denk dat als ik met een half verbod aan kom mijn chefs heel erg gaan opletten wat ik doe dus dat is dan alleen maar goed. Mocht het dan alsnog niet gaan, kan ik altijd nog geheel stoppen want over een maand of 1,5-2 komen er buiten ook nog eens 180 zitplaatsen en als de zon dan schijnt is het gewoon VOOOOOLLLLL...
Af en toe nog maar een stuk minder. Maar meer of het kindje gezond is, goed groeit enzo. Ik voel ook nog niets, maar zie mn buik wel groeien , geeft ook vertrouwen. En vast na de 20w echo als alles goed is maak ik me geen zorgen meer. Probeer er lekker van te genieten en gezond te leven. Meer kun je toch niet doen voor je kleine.
Je moet het helemaal zelf weten uiteraard. Jij bent de enige die het voelt. Probeer alleen wel het schuldgevoel aan de kant te zetten en echt na te denken wat JOU helpt. Andere situatie, maar ik ging goed op het werk, kon leidinggevende worden (als ik alles uit de kast zou hebben getrokken), maar in plaats daarvan focus ik me op mij en de zwangerschap, hoe moeilijk het ook is. Ik werk al vanaf week 8 geen hele dagen, ik werk van 7 tot 14 en dan ga ik naar huis. Daarmee is het voor mij vol te houden. En ik heb maar een kantoorbaan, geen fysiek werk zoals jij. Doe vooral wat goed voelt voor jou!
Nee daar ben ik eigenlijk niet meer zo bang voor. Maar komt misschien ook nu doordat mijn buik een ontzettende groeispurt doormaakt. Pff krijg echt al een buik, en langs alle kanten een trekkend gevoel. Even bukken of voorover buigen is nu toch al wel een opgave, niet dat het niet lukt maar gewoon die buik gaat in de weg zitten nog niet fysiek gelukkig. Maar wel met de pijntjes en kortademigheid haha.
Jaa jij ook dinsdag he!! Spannend! Ze kunnen vast wel zien of het een jongetje of meisje is! Ja, dat is wel fijn dat je die doppler hebt! Ben benieuwd of het lukt voor de 50%. Is dat dan de arts die dat zegt? Ohja straks met lekker weer krijg je het natuurlijk nog drukker. En echt stoppen he als het niet gaat!
Ja een arts mag dat uitschrijven en dan kan de baas ook in principe niks maken. Mijn baas mag het OOK uitschrijven als de werkplek niet geschikt is, maar omdat hun dus de regels niet kennen voor een zwangere in de keuken doen ze dat niet. Helaas ligt het werkgeversboekje over zwangeren dat ik ze gegeven heb ook nog ongeroerd op de trap bij ze, maar daar kan ik niks aan doen. Als ik dinsdag een 50% verbod krijg ga ik daar gewoon voor. Anders word het me echt teveel. Personeelstekort of niet, ik kan daar helaas niks aan doen. Ze weten al bijna 10 weken dat ik zwanger ben dus hadden veel vroeger moeten beginnen met mensen zoeken. Als ze de regeltjes hadden gekend hadden ze dat ook meteen gedaan want bijna elke vrouw hier in de keuken stopt al heel vroeg met werken.. ik ben 1 van de weinigen die nog pusht..
Dat geeft inderdaad vertrouwen als je buik groeit ja! Die van mij groeit ook en heb me de afgelopen weken echt geen zorgen meer gemaakt. Maar nu die echo dichtbij komt, vind ik het toch wel weer erg spannend!
Zijn jullie trouwens al bij de tandarts geweest?? Hier raden ze allemaal aan de tanden nog eens goed te laten doen. Ik moet nog een afspraak maken.. Maar ik haat de tandarts haha... sowieso omdat ze altijd boos op mij worden omdat ik te weinig flos.. heb nog steeds spalkjes, sinds uhmm.. een jaar of 17 dus heb een hekel aan flossen door die dingen. Poetsen doe ik wel gewoon goed, en heb ook nooit gaatjes maar ja, misschien nu zwanger beter opletten?
Haha ik ben wel benieuwd hoe jouw buik nu is met de tweeling! Hoe gaat het met de bekkenpijn? Ik ga denk ik morgen de fysio bellen.
Ik ga toevallig aanstaande vrijdag. Ieehhh ik hou er ook echt niet van! Maar ik heb altijd wel wat last van ontstoken tandvlees, dus moet wel gaan haha. Ik gebruik van die tandenragertjes. Vind ik wat fijner dan de tandenstokers. Hahah die spalkjes heb ik ook nog.
Aah oke, ik maak denk ik binnenkort maar even een afspraak. Eigenlijk moet je 1x per jaar of 2x per jaar het liefst een tandreiniging doen maar ja, is wel weer meteen 100 euro ofzo.. vind dat toch duur.. is gewoon luxe poetsen en flossen haha. Dan is wel alles weer superschoon enzo maar ben echt te lui om elke dag met zo'n raggertje door mijn tanden te gaan...
Ja ik ken het... ik ook... bloed altijd als een rund als ik die dingen gebruik.. maar doe het ook niet dagelijks, wat ik dus wel zou moeten doen.. misschien weer gaan oppakken zodat het bij de tandarts niet zo bloed als ik een afspraak heb
Ik ga normaal trouwens elk half jaar naar de tandarts. Even kijken wat mijn tandarts vrijdag zegt erover. Vorige zwangerschap ging ik nog een keer extra volgens mij.
Hahaha ja ik gebruikte eerst alleen die stokers af en toe en een week voordat ik naar de tandarts ging ineens heel veel Maar doe dat nu wel elke dag twee keer en ben het nu gewoon gewend. En als je dat doet, dan bloedt het ook niet meer