Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!:):):)

applejo vindt dit leuk.
  2. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Zoveel meisjes hahah zoveel roze. Wanneer komen de boyssss. Ben benieuwd wie een jongen heeft

applejo, Ninaatjuh en flower1983 vinden dit leuk.
  3. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik vroeg mij iets af..
    Het hangt er even vanaf vanwege het hele coronavirus of de 20 weken echo wel doorgaat ivm de extra maatregelen en omdat ik ook in brabant woon.

Kunnen ze een 20 weken echo ook later doen bv met 23 weken ofzo? :oops: of is het nu zo als het geannuleerd word dat ik geen 20 weken echo meer kan krijgen?

Claudia88 vindt dit leuk.
  4. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Jeeehhh weer een meisje.
    Wat leuk. Ben zoooo benieuwd wat er in mij groeit.

Sinds een dag of 2 is mijn buik weer zo gegroeid lijkt wel. Mijn ondergoed zit totaal niet goed meer en knelt ook af.
    Toevallig zonder dat mijn moeder het wist, had ze gisteren al zwangerschapsondergoed besteld.
    Kan niet wachten.

Wat betreft kindje voelen. Hier nu echt wel elke dag en meerdere malen over de hele dag. Zo fijn om te voelen.

applejo, Ninaatjuh en Rosy90 vinden dit leuk.
  5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Snies goede vraag! Maar ik weet het antwoord ook niet ik denk wel dat de 20 weken echo belangrijk is ivm afwijkingen en je termijn enzo hmm eens bellen anders?

6. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @applejo !! Wow, weer een meisje !

Ben ook zo bang dat mn 20w echo niet doorgaat. Hier in t noorden nog geen aanleiding voor, maar mssn doen ze over een week alleen nog maar echos als t noodzakelijk is ofzo.

applejo vindt dit leuk.
  7. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan dat niet met 23 weken. Mijn verloskundige doet het met 19 weken zodat als er iets niet goed gezien kan worden je een week later ofzo weer terug kan komen. Want anders was het weer te laat na de 20 weken. Hoop dat al onze echo’s door kunnen gaan!

Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Jeeeh @applejo , wat leuk een meisje! :) Hahaha ja nog maar 1 jongetje?!

applejo vindt dit leuk.
  9. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    ze doen de 20-wekenecho tussen de 18 en 20 weken omdat je zo nog tijd hebt om verder onderzoek te doen en/of de zwangerschap te kunnen afbreken. Vanaf 24 weken mag je een zwangerschap niet meer afbreken. Een echo rond 23 weken is dus geen goed idee... Waarom zou het niet doorgaan? Het is een medische echo, geen pretecho en je bent dan toch samen met de echoscopist, die zal wel doorwerken (zal niet ingezet worden op andere afdelingen in het ziekenhuis) als hij/zij gewoon fit is. Denk dat ze op z'n ergst zullen zeggen dat je niemand mee mag nemen.

Ik ben er niet bang voor, dat die niet doorgaan.

PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  10. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    2 april komt er een jongetje bij... zegt mijn voorgevoel nog steeds... :oops:

toch3, PieterKonijn, Claudia88 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93

Hahah spannend. Ik hoor het ook in april 8 april haha.

SjH vindt dit leuk.
  12. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Ja corona, het is echt een vreemde situatie nu. Ene moment vin ik het allemaal gewoon ok, andere moment plots toch angstig.
    Op school bij mijn zoontje is een gezin (uit zijn klas ook) in quarantaine door positief getest. Komt echt heel erg dicht zo!
    Wij moeten al zeker 3w thuiswerken en scholen zijn 5w dicht. Maar kan natuurlijk niet werken als hij thuis is, moeilijk allemaal!

Ridele vindt dit leuk.
  13. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik krijg hem precies op 20 weken, omdat een week eerder alles vol gepland stond. Ze doen hier niet standaard iedere dag 20 weken echo's.

Ik woon in brabant en ze hebben de regels wat dat betreft al aangescherpt. Nu mag je nog alleen maar je partner erbij hebben of nou ja één persoon.
    Maar als ze het moet kunnen ze het veranderen dat er niemand meer mee mag.
    En ik vind het niet prettig om bij een 20 weken echo alleen te zijn voor het geval dat er iets gevonden word.

Daarnaast hebben wij ook van het ziekenhuis / verloskundige per mail een brief gehad dat als er door het coronavirus te weinig medewerkers zijn de afspraken die nu gepland staan alsnog kunnen worden geannuleerd of verplaatst. Dus alle afspraken gaan nu door nog onder voorbehoud.
    In mijn geval zal dat verplaatsen dus moeilijk worden. Dus ik hoop maar dat het gewoon door kan gaan en ik samen mag gaan met mijn man. :)

SjH vindt dit leuk.
  14. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ik woon ook in Brabant, heb met 21 weken een guo, tot heden nog geen opzegging gekregen.

15. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, leuk weer een meisje!

16. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    16 weken zwanger whoooooehooooee:thumup:;)

Ridele, toch3, applejo en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    hier ook zorgen maandag guo in umcg
    las dit pff zit al zolang in spanning tot deze guo als het maar doorgaat

Afspraak bij een polikliniek in het UMCG?
    Vanwege het nieuwe coronavirus gaan niet alle afspraken door zoals u gewend bent. We bekijken nu per afspraak wat we kunnen doen:

• een telefonische afspraak
    • de afspraak verplaatsen naar een ander moment
    • De afspraak gaat door, maar we willen vooraf weten of u klachten heeft die bij corona kunnen passen (koorts, hoesten en/of kortademigheid).
    We bellen daarom alle patiënten die binnenkort een afspraak hebben als er iets aan die afspraak verandert.

18. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik hoop dat mijn GUO maandag 23 Maart doorgaat in het AMC. Ik weet dat oogheelkunde wel al de afspraken heeft afgezegd. Ik werk zelf op oogheelkunde in een ander ziekenhuis en we hebben gisteren aan het einde van de dag met 7 man alle afspraken voor maandagochtend moeten afbellen. Begrijpelijk maar wat een bizarre situatie. Dit maak je nooit meer mee zoiets.

Wij zijn overigens wel beschikbaar voor spoed en medische medicatie trajecten(oogonjecties) die door moeten gaan. Verder zal het stil worden maar moeten we volgende week allemaal gaan puzzelen en afbellen.

Natuurlijk is gynaecologie wat anders en aangezien de echo’s belangrijk zijn ivm de afbrekingstermijn van 23 weken zullen die denk ik niet zo snel verplaatst worden. Nu ben ik alleen bang dat we verkouden worden en alsnog niet heen kunnen oid. Al moet ik als zorgpersoneel doorwerken tot het echt niet meer gaat betekend niet dat ik verkouden naar het amc kan. Toestand allemaal.

19. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Gisteravond heeft papa de kleine duidelijk kunnen voelen. Wat een speciaal gevoel is dat. Nu dagelijks hem of haar te voelen, geeft je toch een gerustend gevoel.

Wat betreft coronavirus. Mijn man moet vanuit huis werken. Ook verkouden en hoesten.
    De jongste houden we vanaf maandag in elk geval thuis. Op school bij haar is een gezin in quarantaine geplaats. En ze is heel vatbaar voor virussen. Dus geen enkel risico.
    Bij de oudste op school, wordt het per dag bekeken. Zij zit op speciaal onderwijs.
    Gisteren bij de winkel was het echt gekkenwerk, zoooo druk.

Ridele, toch3 en Rosy90 vinden dit leuk.
  20. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is naar huis gestuurd, zijn bedrijf is dicht. Ik ben ook thuis...

Ergens is het nogal surrealistisch, zo thuis zitten met een uitpuilende voorraadkast (bonen, pasta etc), maar ook wel... knus ofzo? Lijkt wel een heel rare vakantie :p

Deel Deze Pagina