Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.323
    113
    Mickey en minny mouse
    Nijntje
    Dieren (bijv jungle icm flamingo)
    Sterren
    Jip en Janneke
    Woezel en pip
    Bumba
    Zee/oceaan

2. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hier is 1 wand en een kleine wand fel mintgroen. Dat hadden we tijdens de verbouwing al gedaan was toen ook zwanger. Goede unisex kleur haha. Als het een meid was geweest had ik dat met gouden muurverf gecombineerd denk ik. Nu gaat er zwart en wit bij. Ik hou van geometrische vormen en stoer. Dus misschien nog iets met de muur doen. Geen idee nog wat.

applejo, Ninaatjuh, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Kleine is goedgekeurd! Alles volgens het boekje. Ben echt zo blij! Ik mocht de hele echo filmen en heb ook alle foto’s en filmpjes mee op usb. Geslacht willen we vooralsnog niet weten. Soms twijfel ik wel, maar voor nu genoeg mooi nieuws om weer even op te teren.

applejo, Claudia88, MevrouwH en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Wil iemand raden wat het is :)? Of kan dat nu niet meer met een 20-weken echo

Bijgevoegde bestanden:

Claudia88, Ninaatjuh, flower1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oe heb je nog een foto van het schedeltje?:) ik twijfel een beetje!
    Wat fijn dat alles goed was! Super:D

Rooz86 vindt dit leuk.
  6. Artemis89

Artemis89 Actief lid

1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    @toch3 Ik heb vorige week een proefdruk besteld van een kaartje en we zijn helemaal overtuigd, dus dat staat eigenlijk wel al vast. Het is de volgende:
    https://bladergoud.nl/geboortekaartjes/meisje/geboortekaartje-meisje-zomer-bloemen-bijtje-watercolour

De twee kinderkamers hebben we allebei (donker)groen geschilderd en dat gaan we zo laten. Ik ga wel wat zacht/oudroze accessoires kopen om het wat meisjesachtiger te maken.

Kleertjes heb ik nog niet veel gekocht. Wel al veel naar gekeken, maar ik houd mij precies nog een beetje in. Misschien tot na de 20-weken echo ofzo... Sowieso zullen de winkels veel lente- en zomercollectie over hebben denk ik.

applejo, Claudia88, flower1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Hier gaan we opnieuw geboortekaartjes met foto doen (hopelijk allesinds, dat de fotograaf opnieuw in het ziekenhuis mag). Hadden we ook bij de zoon, en was echt een mooi resultaat.
    Verder wil ik stillaan aan de geboortelijst beginnen, dan wordt het zo echter :)
    Verder ook al beeetje naar doopsuiker gekeken, maar lijkt dat ik nog heel erg moet wennen aan een meisje. Alles is zo... roos... :roflmao:
    Ik wil ook nog kijken om te veranderen van ziekenkas. Meer voordelen bij een andere. Enkel even nakijken dat het zeker ook geld als je pas bent omgeschakeld.

Wat staat er nog op jullie TODO voor de komende weken? :)

applejo, Ninaatjuh, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Aan de hand van het schedeltje denk ik een jongen ;)

applejo en Rooz86 vinden dit leuk.
  9. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik denk ook een jongen! Ons meisje heeft een veel rondere schedel.

applejo en Rooz86 vinden dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.323
    113
    Hm hij knipt verkeerd. Maar mijn todo...
    Maandag de echo. Als het goed is is mn pakket voor dekentje haken ook binnen bij ma dus daar mee aan de slag.
    Naam kiezen voor jongen
    Geboortekaartjes

Wilde na de echo thuis op zolder gaan uitzoeken maar het ziet er naar uit dat we nog lang aan boord kunnen blijven dus even kijken wanneer ik dat ga doen

Ninaatjuh en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  11. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Nou tot 1 juni pffff. Wie ziet zijn ouders ook niet meer ivm corona maatregelen. Ik moet zeggen dat dit me heel zwaar valt. Heb nog 3 zusjes en1 broertje die bij mijn ouders wonen. Dit houdt in dat ik tot 1 juni niet langs mag komen..... heb net wel even potje gehuild.

12. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Dames eergisteren voelde ik me baby soms avonds en nu heb ik 2 dagen niks gevoeld... is dit normaal met 17 weken

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.323
    113
    Heel normaal :)
    Ik heb mijn moeder donderdag nog gezien en volgende week maandag na de echo ga ik weer even langs. Of mijn vader thuis/wakker is weet ik niet (ploegendienst, aardappelfabriek). We houden wel zoveel mogelijk afstand.

Vind het vooral voor mn gehandicapte zusje rot. Werk gaat niet door, weekenden naar mn ouders niet (of blijven maar dat gaat niet), heel de structuur weg.
    Morgen of overmorgen gaat er een envelop op de post voor dr, incl grote tekening voor de hele groep

14. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Nou na vandaag met de extra maatregelen hebben mijn man en ik net een gesprek gehad.

Ik heb geen zin om nu aankomende maanden richting de bevalling toe te moeten stressen om alles af te krijgen.
    Zou betekenen dat de babykamer af moet en ons zoontje zijn kamer (hij krijgt dan een andere kamer & zijn kamer wordt de babykamer)
    Ik wil graag samen alles uitzoeken en liefst ook eerst zien voordat ik iets bestel.
    Dus één persoon maatregel in de winkel vind ik dan ook niks..

Dus we hebben op dit moment besloten als dit voorlopig zo actief blijft gelden om onze slaapkamer dan wat aan te passen wat betreft ruimte en de babies bij ons op de kamer te laten slapen en peuter op zijn huidige kamer laten.
    Zodat we na de bevalling en het carona crisis gebeuren meer tijd hebben om alles op orde te maken en ook dan samen dingen kunnen uitzoeken. :)
    Poeh ben wel blij dat deze last even van mijn schouders valt.

applejo, Claudia88, Bixou en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook heel zwaar! Ik heb mijn ouders ook een week niet gezien en was ook van plan om sowieso tot 6 april niet te gaan. Maar dat kan toch niet tot 1 juni? :cry: Pff ben heel benieuwd hoe het de komende weken en maanden zal gaan. We zullen onze ouders uiteindelijk wel zien maar afstand moeten houden. En ook niet allemaal tegelijk. Zo raar en klote dit allemaal!

16. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Heb ik ook. Voelde een paar dagen achterelkaar wat dacht ik. Daarna heel weinig en vandaag niks. Is wel normaal nu, want je hoeft je baby nog niet elke dag te voelen. Dus zou me geen zorgen maken hoor!

17. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Klinkt als een heel goed besluit! Zo zou ik het ook doen.

Snies vindt dit leuk.
  18. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn ouders (moeder 65, vader 76), zus, man en drie kids (1, 6 en 8) wonen in Friesland en mijn broertje woont in Eindhoven. Wij in Gelderland. Ik mis ze verschrikkelijk, dit weekend zou ik een lang weekend naar Friesland gaan, maar ik neem het risico niet. Vind het heel zwaar, mis ze heel erg. Het niet kunnen delen van deze periode... en het gaat nog wel even duren ben ik bang... :(

19. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik zal mijn ouders ook een lange tijd niet zien, ik hoopte eigenlijk zwanger nog naar NL te kunnen zodat ze ook mijn buik even kunnen voelen als de kleine gaat trappen... maar dat gaat hem niet meer worden ben ik bang.. 1 juni ben ik al bijna 28 weken en wil tot max 32 weken richting NL gaan (650km rijden) anders word ik denk bang dat de baby komt als ik nog later ga..
    Echt super kut.. moeder in December voor het laatst gezien en vader half Januari.. denk dat de volgende keer pas word als de baby er is in augustus/september :'(

20. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja dit is normaal! Had dit ook precies met deze termijn. In week 16+ haar iedere dag gevoeld en toen ineens een paar dagen niet in 17+. Toch wel wat spanning voor de echo, maar alles was prima! Ze draaien nu nog heel veel begrijp ik. Voel haar nu ook al 2 dagen niet (of een twijfelgeval).

Wat ouders zien betreft, klopt dit is echt niet fijn. Eén van mijn ouders is ook nog eens heel ziek en onder behandeling. Leuk is anders dus. :$

Vind het wel helemáál erg voor jou @duitshollandsmeisje :( Heb ook een tijdje in het buitenland gewoond en weet dat het dan echt een "ding" is om je familie te zien. Daar kijk je echt naar uit en dan valt het ineens in de soep. Niet leuk! Misschien kunnen ze in juni jouw kant op..?

Ook erg rot voor je zusje trouwens @toch3

@Snies Ik begrijp je keuze! Wij doen het andersom, en beginnen nu juist eerder aan het kamertje. Heb ik ook weer wat te doen thuis, vind dat uitzoeken wel leuk :D

Snies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina