Wij hadden eigenlijk de naam al voordat we überhaupt wisten dat het een meisje zou worden. Op een dag liep ik buiten en dacht ik : Ja die naam past echt bij de baby . Voorgevoel denk ik
Onze zoon heeft de 2 namen van zijn vader (en opa). Dochter krijgt mijn namen (en dus van oma) + Anna erbij. Dat is de naam van mijn overleden tante die mij het meest dierbaar was. Dus ze krijgt 3 extra namen
Denk dat het ook moet groeien. Bij de jongste echt nog 3 dagen na de geboorte moeite gehad met zijn naam terwijl ik die naam al heel lang mooi vond. Naam van oudste dochter riep ik al vanaf dat ik 12 was ofzo en toen ik hoorde dat we een meisje kregen ook nog heel lang getwijfeld tot man de knoop doorhakte. Alleen bij E had ik toen ik de naam zag gelijk "dat is het" maar was toen al wel 37 weken dus werd hoog tijd haha
Doe maar duur Hier hebben ze er allemaal 2 dus dat krijgt deze ook. En mijn eerste naam vind ik lelijk dus daarom mn 2e naam haha
Ja dat is ook weer zo. Ik hoop dat we er uit komen! Mijn man zei al anders houden we toch 2 of 3 namen die we echt heel mooi vinden en dan bij de geboorte kijken wat er bij haar het beste past maar daar word ik wel zenuwachtig van Ja je wil toch de juiste keuze maken een naam is zo belangrijk!
Sinds ik zwanger ben heb ik 1 meisjesnaam in mijn hoofd.. was altijd mijn favoriet tot ik een andere naam ergens las echt dacht omg die naam is ZO leuk!!! en nu zit ik in twijfel heb er zelfs aan zitten denken als het een meisje word die 2 namen te combineren haha omdat ik ze allebei zo leuk vind maar dan krijg je meestal 1 roepnaam.. de ene combi bekt wel lekker vind ik maar de andere niet heel lastig.. Maar goed, misschien word het wel een jongetje, geen idee haha. Alleen omdat ik vanaf het begin een meisjesnaam heb in mijn hoofd denk ik misschien toch een meisje.. geen idee.. lastig voor een jongetje nog geen favo naam in mijn hoofd.
maar misschien is de eerste naam die ik in mijn hoofd had wel DE naam want mijn vriend was voordat ik ontdekte dat ik zwanger was met zijn familie in Ecuador en toen had hun 'huisdier'krokodil toevallig die naam! xD en mijn vriend kwam daarna terug met ook een tshirt van de huisdierkrokodil hahaha. Wel heel leuk. Dus misschien als het een meisje is moet ze die naam krijgen
Kunnen je ouders niet naar jou toekomen ? Is wel heel wat om in maart al te verwachten ze niet meer te zien? Lijkt me echt killing...
Ik ben ook over namen aan het nadenken, naam nog niet. Hij wil eerst het geslacht weten Onze dochter heeft een Engels/Amerikaanse uniseks naam. Vind het heel lastig ook of de namen samen moeten passen of juist niet. Het zijn tenslotte 2 individuen. Op dit moment kan ik alleen maar meisjesnamen bedenken, dat wordt nog wat als het 1 april een jongen is De combi thuiswerken en peuter vermaken valt mij zwaar.... Heb zo het gevoel dat ik haar tekort doe. Beide ouders achter de laptop en veel aan het bellen..... Heel erg tegen mijn gevoel in. Ik heb altijd gezegd ik werk als zij goed zit in de opvang. Thuis ben ik volledig moeder......
Wij hebben de naam al! We noemen haar ook al een paar weken zo. Ik denk dus niet dat de naam nog gaat wijzigen... We hebben ook al een idee voor de tweede naam, waarschijnlijk gaan we haar naar mijn moeder vernoemen. Maar ik twijfel nog: mijn moeder zei namelijk laatst dat ze vernoemen maar ouderwets en onpersoonlijk vindt... Dus ja, dat maakt me wel aan het twijfelen! Maar misschien zegt ze dat maar? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze het niet leuk vind als ons kindje naar haar vernoemd wordt. Trouwens, wat zouden jullie doen als je een naam heel leuk vindt (bijvoorbeeld als tweede naam) maar het is de vrouwelijke variant van een mannelijke naam, en je kent iemand met die mannelijke variant die jullie erg vervelend vinden… Dus bijvoorbeeld: je kent een Maarten die je totaal niet mag, maar je vindt de naam Maartje erg mooi. Zouden jullie die naam dan toch overwegen?
Dat is lastig he. Ik vind een naam leuk, zwager heeft eerste lettergreep als eerste naam (ala Daniël en daan) en ik wil zwager absoluut niet vernoemen dus die naam valt af. Zou daan in dit verhaal een klier van vroeger zijn zie ik geen probleem
Nou ja, in Nederland is tot 1 juni samenscholing verboden en ik weet niet hoe het hier in DE nog gaat. We hebben nu tot 4 april lockdown maar daar kan natuurlijk nog verandering inkomen. Ligt er een beetje aan. Vanaf 1 juni ga ik al naar de 30 weken toe en dan wil ik niet meer te lang reizen.. hooguit tot 32 weken dan.. Mijn moeder komt eind augustus al 2 weken (dus haar vakantie) en mijn vader zat er aan te denken langs te komen als ik nog zwanger ben, ligt er allemaal aan hoe het verder loopt met het virus en de regelingen..
Oei....Rogijuli zegt net in het andere topic dat ze de piemel op een navelstreng vind lijken. Nou hoeft ze het niet juist te hebben maar mijn peuterzoon zegt nog steeds dat het een meisje is hahaha Wat vinden jullie? Ik zie er wel lichtelijk de contouren van een Piemel achter de streepjes
Door alle druk te etc vergeet ik gewoon buikfoto's te maken. Hele erg bij de 2 ook niet gedaan. Achteraf natuurlijk super jammer maar goed. Nu heb ik net dan toch maar even een buikfoto gemaakt
Ja het is wel echt zoals jouw voorbeeld! Dus geen persoon uit het verleden ofzo, en vrij prominent aanwezig ook nog. Ik neig ook naar niet doen. Vriend neigt naar wel doen (want: "Maarten en Maartje lijkt toch helemaal niet op elkaar" - aldus vriend, echte namen zijn anders maar iets soortgelijks). Misschien gaan we toch maar voor de vernoeming naar mijn moeder - die vernoemen dus onzin vindt