Snap dat dat voor jou dan anders is! Maar jij weet natuurlijk wel een beetje wat je kunt verwachten. Dit wordt mijn eerste bevalling ooit, dus ik heb totaal geen idee en vind het an sich al best wel eng/spannend. De angst dat ik dan ook nog moederziel alleen ben maakt dat er niet beter op... Denk wel dat het nu extra zuur is als het je eerste zwangerschap ooit is. Alle onzekerheid wordt dan nog eens 10x versterkt. Ben zó blij dat wij nog 3 echo's samen hebben kunnen meemaken. We voelden ons toen best overdreven met elke 3 weken een echo. Maar dat maakt nu wel een beetje goed dat we hierna geen enkele echo meer samen hebben.
Ja stom hè. Misschien maak ik me ook wel druk om niets, maar het ís allemaal al mega spannend, zo'n eerste zwangerschap. En dan wordt ook nog mijn zwangerschapsyoga gecancelled, mag ik geen bevallingscursus meer doen, mag mijn vriend niet meer bij medische echo's zijn en is er ook nog de angst dat alle babywinkels sluiten. Enzovoorts enzovoorts. Even gezellig samen op babymoon is er ook niet meer bij, zelfs even koffie drinken in een cafeetje met een vriendin om mijn zorgen te delen kan niet. Weg leuk babyspulletjes shoppen in de winkel. Merk wel dat ik me daardoor op sommige dagen echt ontheemd voel. 2019 was al zo'n afgrijselijk jaar voor ons, en nu ben ik eindelijk blijvend zwanger en mag ik nóg niet genieten. Ik probeer het wel echt, maar op sommige dagen is het gewoon zó moeilijk!
Veel pijn Maar ik denk niet dat je dan echt alleen bent maar dat er een verpleegkundige of verloskundige continu bij je op de kamer is. Natuurlijk is dat niet hetzelfde als partner maar echt helemaal alleen gebeurd niet verwacht ik. Gisteren bij sbs6 kwam er een vk aan het woord en adhv wat ze zei verwacht ik niet dat mannen geweigerd gaan worden. Wel moeten ze bij verkoudheid mondkapje op en de vk in volledig pak.
Ja we zijn nu de mogelijkheden aan het onderzoeken! Maar ik vind het alsnog wel heel jammer dat het niet op de normale manier kan. We zijn net verhuisd naar een nieuwe woonplaats en kennen hier niemand. Had eigenlijk wel gehoopt dat we wat andere mensen zouden leren kennen via zo'n cursus... Nu is het echt een beetje een sociaal isolement in de zwangerschap en mogelijk dus ook erna...
Ahh @PieterKonijn ik heb zo met je te doen ❤️ en voor alle anderen hier waarbij het de eerste zwangerschap is. En natuurlijk ook voor iedereen hier! Er wordt toch heel wat afgenomen nu, zo stom. Ik was ook weer zo blij dat ik naar zwangerschapszwemmen kon. Verder heb ik natuurlijk geluk dat ik qua meubels al alles heb. En wat ik nodig heb kan ik online bestellen. Ik kan me echt niet voorstellen dat de man er niet bij is met de bevalling. En ook al ben ik al eerder bevallen, ik heb mijn man echt nodig dan. Bij elke wee die ik had moest hij hard op mijn onderrug duwen haha. Ik vond dus wel dat we het echt samen deden. Mijn verloskundige was er ook niet bij omdat het medisch in het ziekenhuis werd.
Maak je niet druk, ik heb ook al 5 echo's gehad tot 14+5 xD en ik voelde me niks overdreven. En nu is het alleen maar voordelig geweest volgende is nu woensdag de 20w echo die toch door moet gaan, die van 9 april moet denk ook doorgaan en dan pas weer 5 mei dus met een beetje geluk blijft alles gewoon staan.... en die van 5 mei moet denk ik OOK doorgaan want dat is de suikertest, weet niet of die ook later in de zwangerschap gedaan kan worden? Maar denk dat ik net geluk heb gehad...
Even een digitale knuffel voor jullie allemaal! Het valt allemaal niet mee in deze tijd, maar volgens mij doen we het allemaal hartstikke goed! Keep it up! Wij kopen nog niks tot de 20-wekenecho, ik geloof namelijk nog altijd niet dat ik in augustus echt moeder mag worden van een gezond kindje... komt door wat er eerder allemaal is gebeurd denk ik. Ik geniet wel, maar geloof het pas na donderdag denk ik.
Snap ik heel goed hoor! Je had het je toch anders voorgesteld. Voor ons is het sowieso de laatste zwangerschap en tijdens de 1e was mijn man ziek. (Complexe ptss). Hij krijgt nu eindelijk eens alles bewust mee en kan er van genieten. Dus ik vind het ook wel zuur dat het nu zo moet lopen.. Nahja laten we maar hopen dat het tegen de tijd van de bevalling wat gezakt is allemaal.
Dat gevoel heb ik ook. Ik vond het al heel wat dat we het behang al binnen hebben zo voor de 20 weken echo. Blijft toch een spannend moment!
Digitale knuffel voor jullie allemaal! Ik baal ook hoor . Vorig jaar met de miskraam en daarna een rotjaar gehad. Dit jaar begon zo goed en ik had zo graag met mn buikje willen pronken en ook met vriendinnen afspreken enzo om dingen voor te bereiden. Allemaal volhouden en iedereen in je omgeving ook. Hopelijk zijn we er dan over niet al te lange tijd vanaf!
Wij zijn vanmorgen begonnen met behang trekken. Pppfff wat een rot werk. Maar hopelijk kunnen we dan volgend weekend beginnen met verven.
@PieterKonijn Hier bij ons melden ze dat de partner zeker mee mag bij de bevalling. Probleem is dat als je kinderen hebt, die uiteraard niet mee mogen en ook daarna niet op bezoek. Er mag ook geen ander bezoek, dus eenmaal je man zou vertrekken (bv om voor het 2e kindje te zorgen) mag hij niet meer terug. Daar ben ik dan weer bang voor, want iemand moet natuurlijk ook voor mijn zoon zorgen. Ook enkele andere praktische zaken die wat in het water dreigen te vallen met heel die corona. Zo wou ik graag 3D echo rond de 30w, zwangerschapsshoot, foto in het ziekenhuis, echt baby-shoppen, ... Ik wil deze laatste zwangerschap echt zoveel mogelijk documenteren, want hierna is het ook afgelopen (wat ook wer een heel dubbel gevoel is) Maar ik probeer er nog niet te veel aan te denken, we zitten inderdaad pas halfweg en er kan nog echt veel veranderen.
Idd een 1e zwangerschap is anders. Maar geen een zwangerschap is t zelfde! Ik ben jaloers op vrouwen die thuis bevallen of een verspoedige bevalling hebben gehad. Bij de 1e bevalling brak mn stuitje, bij de 2e door insuline en door reptuur heel slecht gelegen. Dat laatste kwamen ze pas 8 uur later achter ondanks het vele bloeden en het aangeven van dit. Manlief wil absoluut niet dat ik thuis beval, wat voorheen van de gyn ook echt niet mocht. Als ik de bevalling alleen moet doen zou ik dat heel erg vinden maar ik vindt het nog enger als ik weer op de ok beland en ic als gevolg.
Als het je eerste zwangerschap is, kan ik mij inderdaad inbeelden dat het op deze manier niet is hoe je verwacht had dat het zou zijn. Het is inderdaad spijtig dat jullie nu niet zonder zorgen een geboortelijst kunnen gaan aanleggen of spulletjes gaan kopen in een babywinkel. Dikke, virtuele knuffel voor jullie allemaal! Hopelijk kunnen we in juni/juli toch nog rustig gaan winkelen en zo wat inhalen.
Volgens mij mag de partner wel degelijk naar huis en dan nadien weer op bezoek komen hoor. Er mag alleen geen ander bezoek komen, enkel de partner. Wij zitten in dezelfde situatie, we hebben ook al een zoontje. Onderstaande staat op de officiële website over het coronavirus: Kan ik nog in het ziekenhuis bevallen? Zo ja, onder welke voorwaarden? Je kan uiteraard nog altijd bevallen in een ziekenhuis. Je ziekenhuisverblijf is wel best zo kort mogelijk; dit wordt bepaald in overleg met je behandelende arts. Je partner mag bij de bevalling aanwezig zijn en enkel bezoek van je partner is toegestaan. Familiebezoek is niet meer toegestaan. Je volgt verder de richtlijnen van het ziekenhuis.
Dikke knuffel voor iedereen❤️ maar jeetje ik hoop zo dat ik mijn kinderen dan wel mag zien als ik moet bevallen ik krijg een keizersnede dus verblijf dan sowieso langer in het ziekenhuis maar ik kan ze echt niet missen hoor zeker niet als hun zusje net geboren is.
Daar maak ik me ook idd druk om. Ik moet zoiezo ook 1 nacht blijven voor glucose check, na 24 uur wordt er gekeken hoe die eruit ziet en hoe het met evt complicaties zit. Ik moet er echt nog niet aan denken