Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Wij willen ook een geslachtsbepaling doen. :D
    Al heb ik wel enorm getwijfeld omdat kans 90% is dat het een (geplande) keizersnede wordt. Als we dan ook het geslacht al weten van te voren dan is het verrassingseffect wel helemaal verdwenen.

Maar wij zijn aan de andere kant weer te nieuwsgierig :roflmao:
    Bij een twee eiige tweeling is de kans op een jongen en een meisje het grootst namelijk 50%.
    Kans op twee jongens is 25% en kans op twee meiden is ook 25%.
    We gaan er dan eigenlijk ook al een beetje vanuit dat we een jongen en een meid krijgen.. Dus ben benieuwd of we gelijk gaan krijgen of dat we toch twee dezelfde geslachten mogen hebben. :D

Stiekem hoop ik wel dat er één meisje bij zit, lijkt mij zo leuk om van allebei te hebben en de verschillen te zien. :oops:

Bixou, flower1983, Rooz86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Over de verjaardagen trouwens ben ik blij dat voor ons alle kinderen in de maanden jarig zijn waar er weinig tot geen verjaardagen zijn. Heerlijk rustig en niet een hoop geregel en gedoe, en je ziet elkaar niet ieder weekend.

Oudste heeft maart als maand die heerlijk rustig is, en deze twee zullen augustus baby's worden (29 augustus uitgerekende datum) maar verwacht ze echt wel eerder en de gynaecologen trouwens ook gezien het er twee zijn.
    Dus meest logische is begin / midden augustus. Ik vind het ideaal. (overigens bij een geplande keizersnede krijgt ook niemand de datum te weten, behalve degene die op onze zoon past dan. Hoef al die vragen niet direct of ze al geboren zijn. :rolleyes:
    ) Meesten zijn dan ook met vakantie dus ook niet direct zoveel kraambezoek en tijd om bij te komen als gezin zijnde. :D

Rooz86, PieterKonijn, Amy1989 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    @Ninaatjuh Ook al beetje zenuwachtig voor morgen? Hier begint spanning wel te komen. Ben ook weer ontzettend misselijk, maar denk nu ook deels door de spanning.
    Grappig dat we de afspraak weer op dezelfde dag hebben! Hoe laat ben jij? Ik 10 uur, gelukkig niet lang wachten morgen!

D1987 en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  4. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Ja behoorlijk zenuwachtig alweer :rolleyes:
    Das wel toevallig ja haha
    Ik half 11 vlak na jou haha gelukkig in de ochtend inderdaad :)
    En dan morgen hoor ik wanneer we de guo hebben zo spannend laat maar gauw zover zijn

Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Wat gaat de tijd snel!!! 8 weken zwanger whoeeehoeeew

Bixou, PieterKonijn, Talithaaa en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    ik vind het langzaam gaan... maar komt misschien ook omdat ik me niet zo top voel... :$ k kijk uit naar het moment dat de kwaaltjes minder worden...

Cikaa vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    Ik vraag me vooral af waarom ik weer groeipijn heb o_O ja die buik verklaard het wel maar je zou toch denken dat het na 4x al minder strak staat dus minder pijn hoeft te doen :cool: maar nee we knallen gewoon lekker zo hard dat het weer pijnlijk is

Rosy90 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  8. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @Ninaatjuh en @Rooz86 Succes met de echo's morgen! Wat spannend weer.

Hier tel ik ook de dagen af tot 30 januari. Dan kunnen we eindelijk weer even kijken! Morgen alweer 9 weken.

Ik heb sinds een paar dagen behoorlijk last van mijn bekken linksachter. De hele tijd een soort trekkende spier daar. Ik overweeg naar de bekkenfysio te gaan. Misschien wordt het anders alleen maar erger.

Verder is mijn buikje lekker aan het groeien, hoewel ik nu gelukkig weinig groeipijn heb (2 weken geleden had ik dat enorm). Ik heb nog maar 3 tops die ik aankan naar werk, alle 3 nieuw gekocht met oog op het verbergen... Als we in het weekend uit eten gaan enzo trek ik wel gewoon mijn "oude" kleren aan, maar dan zie je het wel, als je er op let ten minste. Het is echt een bolling, en minder een "oh die is gewoon dik" buik. Maar goed mensen die mij niet kennen zullen het verschil waarschijnlijk niet zien.

De misselijkheid lijkt eindelijk een stuk beter, heb nu wel af en toe vieze oprispingen.

Hebben jullie ook van die mega rare dromen trouwens? Ik droomde laatst dat ik mijn buik scrubde in bad en ineens begon te bevallen. :eek:

Ninaatjuh, Rosy90 en Rooz86 vinden dit leuk.
  9. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Ik voel me ook niet elke dag top hoor helaas. Vooral in de avond heb ik last van veel diarree en buikgriepachtig gevoel. Voorals als ik savonds fruit eet. Ik voel me alleen goed als ik 6x per dag klein beetjes eet. Dus blijkbaar heb ik gevoelige darmen...

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Succes vandaag met de echo’s!:)

Ninaatjuh en Rooz86 vinden dit leuk.
  11. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Succes dames met de echo.
    Hopelijk weer mooie berichtjes straks.

Op zich gaat het bij mij wel. Af en toe wat misselijk nog, borsten doen iets minder zeer. Nog steeds wel erg gevoelig.
    Wel deze week wat meer menstruatieachtige krampjes. Maakt me wel weer wat onzeker.

Ninaatjuh vindt dit leuk.
  12. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
  13. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    applejo en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  14. Amy1989

Amy1989 Fanatiek lid

5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ik heb ook sinds een paar dagen alweer bekkenpijn. Heel vervelend he! Ik voel het bij mn stuitje, schaambeen, liezen en binnenkant van mijn bovenbenen. Denk dat ik ook weer op tijd naar de bekkenfysio moet.

Oohh en die dromen:roflmao: Ik droom ook zo raar! Vannacht droomde ik dat we met een hele groep naar de maan gingen en ik was maar gestresst aan het inpakken ervoor. Hele flessen schoonmaakmiddelen gingen mee, het sloeg echt nergens op. En toen kwam ik daar in mijn pyjama aan.

Ik voel me trouwens wel goed naast de moeheid. Ben eigenlijk niet misselijk, maar kan wel snel kokhalzen van vieze luchtjes. En raak snel vol met avondeten.

Ik vind de tijd juist langzaam gaan! Maar het duurt ook nog zo lang tot de volgende echo en vind die eerste weken nog steeds wel eng.

Oh en ik moest laatst aan Tom Hanks denken in de film Cast Away, hoe hij zijn bal Wilson verloor. De tranen stroomden over mijn wangen ineens:cry: En ik keek de film niet eens, ik dacht er alleen aan:roflmao: Ohh pff, die hormonen :p

PieterKonijn en Rosy90 vinden dit leuk.
  15. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Dankjulliewel nog uurtje wachten
    Alweer erg gespannen

Droom ook heel raar en heel levendig
    Misselijkheid is minder wat ik ook weer eng vindt

Ontzettend veel honger ook

16. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

13 nov 2017
    1.239
    1.170
    113
    Vrouw
    Succes vandaag met de echo’s!

17. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

13 nov 2017
    1.239
    1.170
    113
    Vrouw
    Ik voel me zo beroerd. Heb de hele nacht overgegeven en diarree gehad. Zal denk ik een buikgriep zijn. Wel de derde al in een jaar tijd, terwijl ik voordat ik een kind had bijna nooit ziek was. Kan nu niks binnenhouden en in 1 nacht een kilo afgevallen. Ook gal gespuugd, want er was niks meer om uit m’n maag te werken. Wanneer moet ik aan de bel trekken?

Ook nog eens m’n vrije dag met m’n zoontje. Gelukkig is mijn schoonmoeder in de ochtend vrij, dus hij is daar maar heen en vanmiddag komt m’n vriend thuis om voor ons zoontje te zorgen.

18. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik zou niet te lang wachten als je helemaal niets binnen kunt houden

19. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Nou moeders voor moeders net geweest. Ben 9,5 week zwanger. Was al bang dat door het hoge hcg de test veel lichter uit zou slaan en dat deed hij dus ook. Streepje is echt behoorlijk licht. Nu is het waarschijnlijk het hook-effect. Wat betekent dat de hcg zo hoog is in je lijf de test veel lichter gaat uitslaan. Heb net met twee ovulatietesten geprobeerd waarvan de tweede met heel veel water verdund en die is dus donkerder dan degene waarbij is noet had verdund. Zo maar even naar de action voor twee goedkope testen om ook eens te proberen.

Ik weet dat het goed zit na twee goede echo’s maar toch is dit niet helemaal fijn ondanks de waarschijnlijk logische verklaring o_O

20. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Bizar dit eigenlijk. Onderste is heel erg verdunt en veel donkerder. Wel een ovulatietest maar die kan ook hcg oppakken.

iedereen vandaag succes met de echo’s!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina