moest je niet standaard verhogen na positieve test? Ik moest 25 verhogen en heb nu in totaal 125. Waarde is nu 0,9. Aan de lage kant maar daar voel ik me altijd goed bij. Moet nu elke 4 weken bepalen
Heb al even een lijstje geschreven met vragen, ook betreffende de levothyroxine.. want vind het wel gek dat ze daar verder niet over begonnen vorige keer. Hoop zo dat we over een uur of 11 weer een mooie goede echo hebben.
Ik ga gauw slapen, dan is het sneller 11:15... ben zo zenuwachtig.. hoop zo dat alles goed gegroeid is❤
Zijn ze helaas nu pas achter had geen medicatie meer voor schildklier nu pas met 8 week ontdekt dat ik zwanger was met 11 week pas bloedgeprikt en nu pas medicijnen heb er zelf achteraan moeten bellen wat uitslag was en of ik nu gelijk moest starten met medicijnen Hoop ook gauw weer alles op rit te hebben en inderdaad dat gauw dinsdag is bedankt dames
Ik twijfel ook nog steeds. Alhoewel.. Ik neig er nog steeds het meeste naar om niks te doen. Geen idee waarom, maar dat zegt mijn gevoel. Wij hebben met de termijn echo een echoscopist die ook 20 weken echo's doet. Kortom; over het algemeen iets meer oplettendheid.
Succes met de echo's vandaag! Ik mag maandag voor de officiële termijn echo.. Ben benieuwd! Ik zag dat er al meer dames een geslachtsbepaling echo hebben besproken. Die van ons staat op 21 feb.
Op zich bestaat het wel, maar het is nog niet ingeburgerd zeg maar. Je kan het wel aanvragen, maar het is betalend. Je blijft na een gewone bevalling drie dagen in het ziekenhuis en vijf dagen na een keizersnede.
Aah vandaar ja dat kost ook wel heel veel als je het allemaal zelf moet betalen. Woow 5 dagen is best lang, ik heb twee keizersnedes gehad en kon elke keer (gelukkig) na 48 uur naar huis, mits er wel Kraamzorg was thuis. Dus dat is dan weer een beetje het geluk van in Nederland wonen.
@Artemis89 Ook van Belgie! Gezellig, dacht tot nu toe dat ik de enige was in dit groepje Welke regio? @Roosie91 Kraamzorg in BE is ook meer voor te helpen met de baby, kleine huishoudelijke taken (zoals een maaltijd voor je koken) etc. Je kan ook wel een vroedvrouw laten komen, die checkt en weegt de baby, kijkt de wondes etc na bij de mama, en kan ook helpen bij de BV. Ik had ze allebei aangevraagd bij nr1, maar uiteindelijk kraamhulp niet laten komen. (eenmaal de baby er was zag ik de meerwaarde niet meer, en hoefde geen 'bemoeienissen' ofzo - is niet zo natuurlijk maar voelde op dat moment wel zo *hormonen* ). Nu met nr2 denk ik er opnieuw over na om beide aan te vragen, met al een peuter in huis lijkt me dan wel handig deze keer die kraamhulp ook. @Ninaatjuh @MevrouwH @duitshollandsmeisje @Ridele Hier ook schildklierpatient (best veel dames in dit groepje ) . Neem 50 elke dag, en moest dubbel in het weekend sinds zwangerschap. Mijn bloedwaardes stonden ook best laag (onder de 1) maar voel me ook dan het beste. Binnen 2w checken ze opnieuw en bijstellen indien nodig. Hopelijk bij jou ook snel een verlaging @Ninaatjuh ! @Rooz86 Hier de nipt over 2w, samen met de termijnecho op 12w. Kan je nergens anders terecht voor die bloedtest dan de vk? Proficiat aan de dames die goede echo hadden! Zo leuk!
@Bixou ja precies! Bedankt voor je uitleg Hier is de kraamhulp er vooral voor moeder en baby, maar ook absoluut om de maaltijden klaar te maken, ontbijt, lunch tussendoortjes en sommige willen ook koken als je de boodschappen in huis hebt. Ze verschonen elke dag je bed, maken de wc en badkamer schoon, stofzuigen doen de was echt van alles. Helpen ook met het kraambezoek en doen weleens een spelletje met de oudere kinderen. Dus ik denk dat het wel hetzelfde is als in België