Jaa ik zie daar nu al een beetje tegenop. Dan krijg je die buik nog erbij en al dat maagzuur. verder is het wel leuk hoor
hoi, even iets anders. Gisteren voor het eerst tante geworden. Schoonzus is na ong. 55! uur bevallen van een mooie jongen . Mijn man is dooppeter maar door corona mogen we er natuurlijk niet bij, wel mogen bewonderen via videocall
Die maagzuur is getackeld hier: acupunctuur en omeprazol. Tijdens eerste zwangerschap had ik koliek aanvallen. Zo erg dat ik alleen maar plat kon liggen en ik echt dood ging van de pijn. Men dacht aan nier- of galstenen. Toen zei een keer iemand: ik kan je als laatste redmiddel omeprazol geven. Als dit niet helpt zul je het moeten uitzitten. Ik was toen ong 24 weken en moest nog wel ff. Nou ik kan je 1 ding zeggen. Ik kon weer ademen. Maagzuur bleek bij mij dus voor enorme maagpijn te zorgen (wist ik veel). Het was echt mijn redmiddel. Omelrazol is wat mij betreft echt het meest fantastische effectieve geneesmiddel ever. Nam 2 x 20 mg per dag.
Zooooo vandaag heb ik me een partij energie. Ik moet eerlijk zeggen dat de zon mee helpt. Kindjes zijn naar opa en oma en wij hebben even 4en paar uurtjes alleen. Kan leukere dingen bedenken maar hier echt even de beneden verdieping aan kant gemaakt: - keukenkastjes buitenkant soppen - oppervlakken living soppen - verwarmingen afnemen - wasbak anti kalk behandeling - zeer grondig gezogen (vloerkleden ook aan de kant) - gang schoongemaakt - dweilen beneden - wasmand weggewerkt - douche mat gewassen Oh heerlijk. De plinten doe ik wel een andere keer en voor de ramen laat ik iemand komen (ja ook voor binnen beneden.. we hebben een vrijstaand huis en aan elke kant heel veel ramen....)(boven binnen doe ik wel als de glazenwasser is geweest). Man man wat voel ik me weer in mn nopjes Normaal zou ik nu een heerlijke fles brut ontkurken op de zondag middag en samen met man wat aan de borrel gaan. Maargoed.. dat halen we later wel weer in
@Nina Sanders Lekker bezig geweest zeg! Wou dat ik energie had om dat weer te doen Gelukkig was overgeven geen negatief gevolg voor nieuwe sushi ervaring. Zou alleen hebben als echt door eten ziek zou geworden zijn. Maar dan ben ik lichamelijk ook helemaal ziek van. Hier pas 2e zwangerschap omeprazol ontdekt. Wat een wonder middel tegen maagzuur. Eerste liep gewoon door mn neus naar buiten @grietje 77 Gefeliciteerd! Man 55 u knap hoor.. was het een sterrenkijker? @nadine001 Balen van de slechte nachten.. hoop dat nog even beter mag gaan worden voor je.. Maar helaas iets wat wel echt bekend is bij zwangerschap. Zou rot zijn als je al eind van je zwangerschap al helemaal uitgeblust bent
Zo hehe. Deze moeke zit. Wilde de was per se ook nog allemaal in de kasten hebben. 8 kilo trommels (wassen en drogen) betekent ook veeeeeeeeeel vouwen. Nu duik ik op de bank want ik heb hartkloppingen. Bekend mee hoor in het begin van de zwangerschap. Heb ik altijd en is normaal. Maar merk wel dat ik ff moet gaan zitten nu want ik begin kast van m’n rug te krijgen van vermoeidheid en wat kortademig te worden. Teken van rust nemen!
Moet trouwens na gaan denken wat voor kraamcadeau we straks vragen aan m’n schoonouders. Die geven altijd 1 groot cadeau. Bij de oudste was dat de limited Bugaboo Cameleon incl alle accessoires (met de mededeling dat die met een volgend kind ook mee moest gaan haha). Bij de tweede wilden we graag een 2e Stokke Tripp Trapp incl babyset met gegraveerde namen. We hebben er nu dus 2. De oudste heeft moss green en de jongste warm red. 2 stoelen vind ik voldoende. Maar ja. Wat ga je nu vragen bij een derde. Wij raken steeds meer overtuigd van de meisjesnaam combi. Zo opgelucht. Het gaat 100% 1 van de 2 L’s worden met voorkeur voor 1 omdat de naam voluit dan Olivia wordt. Dat vind ik zo’n mooie, klassieke naam. Ik hoop alleen om de namen al dat het een meisje is haha.
Ooh bleghh de was heb ik al 2 dagen uitgesteld.. Morgen moet het echt! @Nina Sanders Olivia stond bij onze dochter heel hoog op het lijstje! Prachtige naam!
Same here, hele volle wasmand. Ik word al moe als ik de berichtjes van @Nina Sanders lees joh Wat een energie, jaloers! Ik moet echt nog steeds balans houden, voldoende rust pakken. Anders ben ik of kotsmisselijk, of duizelig en wiebelig (en emo).
Morning! Kindjes hier net weg, naar de opvang. Ik maak me gauw ff op en dan ga ik aan het werk. Wilde even onder de douche springen en m’n haar wassen maar ik denk dat ik dat einde dag maar even doe als mijn man de kinderen ophaalt. De oudste gaat nl ook onder de douche en dat scheelt me weer de douche afdrogen verder vandaag gewoon de dagelijkse dingen. Vaatwasser, zuigen, toiletten en ik wil even de bedden afhalen en wegwerken. Fijne dag allemaal!
Wij hebben het dit weekend wereldkundig gemaakt en wat voelt dat goed!! Nu nog mijn zus de termijnecho en NIPT en dan mogen we dat ook eindelijk vertellen.
Leuk hoor. Hier do de termijnecho. Merk dat ik toch wel weer onzeker word nu hoor. Ik bedoel. Ik merk helemaal NIETS. Ik heb nog geen buik (ja wat opgezet maar serieus heb ik normaal ook als ik volle darmen heb), ook normale energie etc etc. Ik vraag me serieus of ik nog wel zwanger ben... Pff. Ik merk dat ik vandaag, 2 weken na de echo, toch echt weer heel erg de behoefte heb aan die bevestiging..
Dat kan ik me voorstellen! Komt vast goed. Probeer je niet té druk te maken, bij mij resulteert dat dus in overgeven...
Zo hier kraamzorg geregeld, hoorde ineens verontrustende berichten dat augustus bij sommige bureaus vol zit Onze voorkeur wil niet leveren op ons nieuwe adres, dus nu andere gezocht. Heb afgelopen vrijdag de nipt laten prikken, ben benieuwd wanneer ik de uitslag krijg. Bij ons weten nu heel veel vrienden het, nog niet alle ooms en tantes. En nog niet alle oma’s, stomme Corona. ik had dit weekend echt een giga vermoeidheidsdip, schildklier weer niet op orde vanuit bloed prikken, dus weer omhoog Nog nooit zo hoog gezeten qua dosering...