@Aline2021 welkom! Ik voel mezelf totaal niet zwanger, iets (veel) meer emotioneel dan normaal. En wat meer honger, verder echt werkelijk nergens last van. Maar weer een dag dichter bij de eerste echo!
hier ook geen kwaaltjes, tikje vermoeid, soms denk ik wel steekje hier en daar te voelen. Maar de enige die de echte kwaaltjes heeft van mijn zwangerschap is onze hond
Dat heb ik met een van mijn katten. Heel vreemd, de ene dag niet bij me weg te slaan, de andere dag negeert ze me. Dan ligt ze snachts weer ineens tegen me aan, heel raar...
Ja niet vreemd of zo, maar ons hondje is gek op m’n vriend. Ik ben beetje bijzaak. Maar de 3x dat ik zwanger was wil hij s avonds met z’n hoofd op m’n buik liggen. Doet hij anders nooit, ligt altijd in z’n mand te tukken na 19:00 en nu 4 dag op rij kop op m’n buik.... typisch toch?
Wauw veel reacties! Fijn dat het bij iedereen zo is! Ik ben zelf 2,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden ik maakte me heel erg zorgen dat er iets mis was. Ik woon in Marokko maar ik en mijn vriend zijn nog niet getrouwd dus dan is het lastig met naar de dokter gaan. Nu is het dus eindelijk gelukt dat was een opluchting. Maar dan nu toch de volgende onzekerheden haha! Daarom is het echt fijn dat dit groepje er is dan kunnen we elkaar lekker informeren en met elkaar kletsen enzo! Ps. Het trouwen word geregeld hoor haha!
Grappig indd meestal merken dieren wel als je zwanger bent. M'n hond was bij eerste zwangerschap ook heel aanhankelijk 2 minder en nu tot nu niks. Katten hebben vorige zwangerschap ook niet anders gedrag dus verwacht nu ook niet.
Dat is indd lange tijd. Maar fijn dat toch gelukt is vooral zonder hulp. En leuk dat jullie gaan trouwen! Als ik vragen mag hoe komt dat je zo goed Nederlands kan terwijl je in Marokko woont
Ik ben zelf Nederlanse! Mijn vriend is Marokkaan ik woon sinds mn 20e in Marokko! Mijn vriend is ook geboren in Nederland maar hij heeft hier een huis en een eigen zaakje! We waren Nederland zat en we zijn lekker hier naartoe verhuist!
Precies dit heb ik ook! Bij eerste kindje werd ik vanaf week 6 goed misselijk. Dus dan zou precies met kerst zijn (hallo kerstdiner haha)
Vorige zwangerschap op in het begin wat krampjes en hoofdpijn na nergens last van. Werd daar super onzeker van totdat ik eindelijk naar de verloskundige kon helaas kreeg ik wel met 18 weken bekkeninstabiliteit. Waar ik nu nog steeds last van heb. Ik ga nog steeds naar de fysio. Ik kan nog steeds niet lang staan of iets langer dan een uur achter elkaar doen. Ik voel nu dat het eigenlijk direct weer wat doet, want heb nu ik zwanger ben weer de hele dag door last van mijn stuitje, onderrug en schaambot. (Normaal krijg ik dat in de loop van de dag helemaal als ik teveel doe) Dus ben er bang voor dat het wel weer erger gaat worden als de vorige keer. Gelukkig maakt zo’n wondertje dan wel weer veel goed
Ja ik ook, vooral bij de tweede was ik op een gegeven moment de hele dag door misselijk.. echt verschrikkelijk zelfs kleine beetjes eten hielpen toen bijna niet. Nog medicatie gekregen maar dat hielp helaas maar weinig. Bij week 12 was het opeens over.. zo raar.. waren wel 6 lange weken. Nu bij 4,5 week al misselijk, vooral in de ochtend.. niet echt een goede voorbode maar hoop dat het niet zo erg wordt als vorige keer
Wat vervelend van je bekkeninstabiliteit. Met de 2e ook best veel last van gehad dus herken je angst. Vooral omdat nog nooit gehoord heb dat zwangerschap daarna minder was. Meestal erger
Oef dat is wel heel rot maar gelukkig niet de hele zwangerschap last van gehad! En duurde maar tot 12 weken. Ik beide keren van 8 tot 16 weken en sporadisch na die tijd een keer.
@Aapie88 hopelijk valt de bekkeninstabiliteit mee dit keer! Het lijkt me erg naar..! Ik ben benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen de komende periode. Alles is nieuw. Het is dan ook leuk en fijn om mee te lezen/kletsen met de meiden hier met ervaring ! Ik ga voorlopig nog even doortesten (testjunkie..). Vanmorgen ook getest en een oploop te zien. De uploader draait alleen steeds m'n foto's bij, grr.