Uitgerekend 16 - 31 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noa1987, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2406

Anna2406 Actief lid

15 dec 2020
    271
    472
    63
    Vrouw
    Morgen ga ik naar de verloskundige voor een intake en eerste echo en ga dit inderdaad ook even aankaarten in de hoop dat ze iets voor me heeft.
    Heb vanalles geprobeerd qua eten, de eerste dagen leek het te helpen maar de laatste week maakt het gewoonweg niet uit of m’n maag nu gevuld is of niet:oops:

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhhh spannend de eerste echo morgen! Alvast veel plezier.
    En idd vraag er gewoon iets voor. Wie weet helpt dat bij jou super goed en dan is het toch zonde dat je ermee rond blijft lopen?

Anna2406 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ben ik opgestaan met het gevoel alsof ik amper geslapen heb terwijl ik een prima nacht heb gehad. Pfff. Kreeg gisteren ook al zo weinig gedaan..
    Ontbeten, gedoucht en nu 'hang' ik half aangekleed (wel opgemaakt) op bed. De mini was bij mij onder de douche en die ligt nu op bed. De oudste staat nu met papa te douchen..
    Pfff.. kom hier met die energie...

Muzieknootje86 en xDoo vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk dat we een dochter krijgen overigens

Muzieknootje86, annemariew89, xDoo en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Robsss

Robsss Actief lid

24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ditt inderdaad! En hier helpt cola, en vanille vla goed :D

Anna2406, xDoo en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Robsss

Robsss Actief lid

24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja? Ik ben er van overtuigd dat we een jongetje krijgen. Bij mijn dochter was ik doodziek de eerste weken, en nu met vlagen vooral sochtends misselijk en heeel moe. Nu al een totaal andere zwangerschap. Wil natuurlijk niks zeggen, maar hé ik denk een jongetje :roflmao:

Muzieknootje86, annemariew89, xDoo en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Die laatste zin hè.., bij mij is de misselijkheid echt minimaal geworden! Wat superfijn is, maar ook dat ik denk "Hmm.. zal het wel nog wel goed zitten?" Ik moet mezelf dwingen niet aan eten te denken, want de gedachte alleen al, maakt me misselijk. En, heel veel ruikt niet lekker, wat mn eetlust ontneemt.

Benoem je klachten bij de verloskundige, wellicht kan ze medicatie voor je uitschrijven.

xDoo, Anna2406 en Beertje29 vinden dit leuk.
  8. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Wat vervelend voor de vrouwen die zo extreem misselijk zijn.
    Ben hier meer echt moe dan misselijk, al heb ik dat ook wel met vlagen, maar moet gewoon eten dan.

Mijn man denkt dat dit een jongetje word, ik denk een meisje.. ( en dat denk ik alleen maar omdat ik niet van roze hou :p ) , maar dat is redelijk recht getrokken nadat ik een dochter kreeg. ;)

Nu maar eens eten maken voor de kinderen, ons ritme is echt ver te zoeken. Morgen begint het "echte" leven weer (naja echt, ze mogen bij oma aan het schoolwerk) Ik werk 5 dagen, normaal veel tijdens schooltijd, maar daar heb ik nu dus niet zoveel aan.

Muzieknootje86, xDoo, Robsss en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Beertje29

Beertje29 Actief lid

13 nov 2015
    235
    362
    63
    Vrouw
    @Anna2406 Ja dat had ik dus ook bij mijn tweede zwangerschap.. op een gegeven moment kon ik alleen nog maar liggen dan ging het het best. Toen bij verloskundige ook aangegeven en toen Emasafene gekregen dat hielp wel iets maar bij mij helaas niet veel. Maar zoals Capo ook al zei het tweede trimester is vaak stukken beter. Bij mij ging het al snel veel beter vanaf 10 weken dus er is hoop maar eens dat het vooruitzicht van weken misselijkheid niet echt bemoedigend is :confused:

Ja bij mij helpt het 'dwingen' om toch rustig iets te eten als ik enorm misselijk ben dan wordt het daarna langzaam weer iets beter. Bij mij is dat iets hartigs, crackertje of bouillon etc. Verder helpt gemberthee ook of van die gedroogde gembertjes maarja daar moet je wel van houden anders word je er waarschijnlijk alleen maar misselijk van..

Hoop dat je een manier vind om het dragelijk te maken maar is heel lastig, weet er alles van o_O

xDoo en Anna2406 vinden dit leuk.
  10. Beertje29

Beertje29 Actief lid

13 nov 2015
    235
    362
    63
    Vrouw
    Ik droomde vlak voor dat ik een positieve zwangerschaptest had dat er een jongen van ongeveer jaar of 20 naast mij stond en een arm om mij heen sloeg en zei hey mam. Ik vond het toen al een opvallende droom en het voelde soort van vertrouwd. Dus ik ga voor een jongen dit keer :D ook al ben ik totaal niet van de bijgeloof ;) Ik heb nu ook al 2 dochters dus zou een zoontje ook wel leuk vinden maar we gaan het zien!

annemariew89, xDoo, capo en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hier bij eerste gedroomd dat jongen naar me toe kwam en vroeg of hij mn zoon mocht zijn. Toen dag er na echo en zagen we een jongetje.

Bij 2e voelde ik gelijk dat jongen was en ja hoor.. echt een jongen..
    Nu heb juist gevoel van een meisje dus zal me benieuwen.

Beertje29 en annemariew89 vinden dit leuk.
  12. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    dan is het zeker leuk ja. Hier jongen en meisje dus zou in dat opzicht niks uitmaken.

denk dat mensen hier in de omgeving het ook niet meer gedacht zouden hebben. Misschien paar jaar geleden wel, maar nu mijn jongste alweer 4 is, denken mensen toch al snel dat je klaar bent

Beertje29 en xDoo vinden dit leuk.
  13. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Grappig die voor gevoelens. Ik heb in de periode net na het overlijden continu het beeld gehad van een meisje (m’n overleden dochter) die voor me uitgehuppelde en naast me m’n toenmalige man met een jongetje op z’n nek. Kon z’n gezicht zo goed zien dat toen 4 jaar later ik bevallen was ik hem herkende.
    Ik had zelf nog een kindje vast met een wazig gezicht, andere kenmerken en ik was hoogzwanger. Volgens het medium van m’n moeder zouden die kindjes een andere vader hebben (wat ook zo is). En zouden het eerst een jongen en dan een meid zijn.
    We wachten af wat deze mini is.... maar krijg soms wel kippenvel dat er best wel wat hiervan is uitgekomen....

Robsss, Beertje29, Anna2406 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Aline2021

Aline2021 Actief lid

28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    begint jullie buikje ook al groter te worden? Ben morgen 8 weken maar ik ga mn buik niet langer meer kunnen verstoppen denk ik :D

Muzieknootje86, nadine001, Rachje20 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Aline2021

Aline2021 Actief lid

28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    Mooi he zulke dingen ! Dan ga je toch echt denken dat er meer is dan alleen dit leven! Ik heb altijd van een baby meisje gedroomd maar mijn gevoel zegt een jongetje. Ben echt heel benieuwd! Ook naar jullie!

16. Beertje29

Beertje29 Actief lid

13 nov 2015
    235
    362
    63
    Vrouw
    Ja hier begin je het ook echt te zien, soort van permanent opgezet :roflmao: maar dat vond ik bij de tweede ook al toen zag je het ook al snel. Bij mij weten de meeste mensen het al uit de familie dus hoef ook niet heel voorzichtig te doen dat scheelt wel :)

17. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    ja het is wel zichtbaar, maar het kan er ook uitzien of ik gewoon zwaar getafeld heb haha.
    nu proberen om het nog ongeveer 4 weken verborgen te houden.
    wil echt proberen eerst de echo af te wachten. paar goede vriendinnen weten het wel , dus kan er wel over praten

18. Anna2406

Anna2406 Actief lid

15 dec 2020
    271
    472
    63
    Vrouw
    ohhh echt? Dat is al best snel! Is ook jouw eerste kindje toch?:rolleyes:

xDoo vindt dit leuk.
  19. Sapphire30

Sapphire30 Actief lid

29 okt 2019
    169
    469
    63
    Vrouw
    #1499 Sapphire30, 3 jan 2021
    Laatst bewerkt: 3 jan 2021
    Hey meiden, de beste wensen nog :)

Iemand had het over bruinverlies. Ik heb dat inmiddels twee keer gehad. Beide na toiletgang dus ook daar kan een verband liggen. De tweede keer was eergisteren en tot op heden heb ik nog wat heel lichtbruine afscheiding. Ik zal me er ook maar niet te druk om maken.
    Tegelijkertijd denk ik soms wel: zit het wel goed? Testen doe ik niet meer, maar ik merk dat het me wel houvast gaf. Al is die bevestiging ook maar relatief. Ik ben niet misselijk (alleen gisteravond maar dat hoeft niet door de zwangerschap te komen) en niet extreem moe. Alleen gevoelige borsten. Volgende week vrijdag is m'n echo pas dus ik moet nog even geduld hebben :rolleyes: ik vind dat best lastig, zeker omdat het nog zo abstract is.

20. Aline2021

Aline2021 Actief lid

28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    Jaa ook mn eerste kindje! Jaa het zullen wel mn darmen zijn hoor! Maar toch wel echt een bol buikje :D

Anna2406 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina