Uitgerekend 16 - 31 augustus 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noa1987, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh klinkt heerlijk, ik ga eens rondneuzen. Zit wel erg veel botercrème in.. :p Ben momenteel meer van de hartig.. vanmiddag nog heerlijke kaasbroodjes gehaald bij de bakker die we thuis hebben opgewarmd. Ook mega vet natuurlijk maar dat doen we gelukkig echt maar af en toe.
    Nog nooit zo weinig geld uitgegeven met een rondje stad haha. Alleen de (banket)bakker was open..

annemariew89 en xDoo vinden dit leuk.
  2. Anna2406

Anna2406 Actief lid

15 dec 2020
    271
    472
    63
    Vrouw
    Ik weet ook niet precies waarom, ik slik sinds een paar dagen Emesafene, inderdaad een tablet voor ik ga slapen en heb er daarna bijna de hele dag profijt van

3. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat goed! Ga het vanavond ook proberen. Met Suprimal dan. Dacht dat de huisarts Emesafene had voorgeschreven, ligt er bij de apotheek gewoon Suprimal. Stom want daar heb je geen recept voor nodig

4. Robsss

Robsss Actief lid

24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL

oooh deze ziet er heeel lekker uit.
    Thanks voor t recept, ga die ook eens proberen:D

@Aline2021 shit wat rot! Ik ga zo hard voor je duimen <3 die onzekerheid is verschrikkelijk ...

Sapphire30 en Aline2021 vinden dit leuk.
  5. Sapphire30

Sapphire30 Actief lid

29 okt 2019
    169
    469
    63
    Vrouw
    Haha dat klopt - maar geen suiker :roflmao: taart is nooit gezond, maar met een grote energiebron minder mag het voor een keertje.

Lekker, een kaasbroodje van de bakker! Ook dat moet af en toe kunnen toch? :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja True. Het was meer zo dat we vooral aangetrokken werden tot alles wat warm was. Het was echt KOUD vandaag!

Sapphire30 vindt dit leuk.
  7. Robsss

Robsss Actief lid

24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gister ineens zo’n bandenpijn. Als ik ook maar een verkeerde beweging maak doet het een tijdje echt zeer. Pffff :eek:

Isabella2020 en xDoo vinden dit leuk.
  8. Sapphire30

Sapphire30 Actief lid

29 okt 2019
    169
    469
    63
    Vrouw
    @Robsss vervelend zeg! Rustige bewegingen maken dan maar. Kun je verder eigenlijk iets doen aan bandenpijn?

Die hazelnootschuimtaart is lekker hoor :D Laatste spam, haha.

Heeft iemand hier trouwens al 'rare' cravings op voedselgebied?

Bijgevoegde bestanden:

Robsss en nadine001 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nope!

10. Robsss

Robsss Actief lid

24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Pfoe geen idee eigenlijk! Ik ben sinds vanavond ook erg duizelig, dat ik gewoon om val. Even in de gaten houden pff.
    ik heb nog geen cravings deze keer haha

11. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Geen gekke dingen eigenlijk. Heb wel de snoep pot gevuld gister met alleen maar zure snoep..
    En vannacht constant over chocolade gedroomd:o: ik proef het gwn bijna

Muzieknootje86, annemariew89 en Sapphire30 vinden dit leuk.
  12. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ook nog geen gekke cravings. Vorige zwangerschap continu zin in sauzijnenbroodje, nu vind ik vlees snel stinken. Voorkeur voor zoet, zoals lekkere abrikozen slof of appelflap. Drink altijd water maar nu steeds zin in een glas dubbelfris (wel zwarte bes) hebben we nog nooit in huis gehad, dus echt speciaal gekocht ook. Heb snel honger maar ook geen zin in eten. Heb altijd voorkeur voor naturel chips nu liever paprika. M’n vriend kijkt me soms aan of ik mezelf toch nog wel ben haha

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Even gekopieerd uit een ander topic waar ik altijd in mee klets, maar is ook hier wel van toepassing.

"Morning! Hier hebben we net ontbeten en springen we over een half uurtje ofzo lekker ff de douche in. Wil eerst nog een bakkie koffie :p (jep, ook tijdens de zwangerschappen haha).

Verder vanochtend ff de vloer boven doen en niet veel plannen. Morgen einde dag heb ik een deadline voor werk maar de kindjes zijn er niet dus dan kan ik mooi vooruit. En nu maar hopen dat er geen verhoging krijgt ofzo. De mini heeft gelukkig totaal geen last van de vaccinaties. Maar ik hou rekening met de beruchte dag 8. Hij is vorige week woensdag geweest dus dat zou dan komende woe/do zijn. Deze week past mn moeder op vrijdag weer op.

Trouwens, dit doen we tot maart. We merken dat het echt zwaarder wordt voor haar ook dus we gaan per maart beide kindjes 3 dagen per week naar de opvang doen. Wel zo eerlijk, ik bedoel. We hebben altijd gezegd dat we dit zo doen zolang het voor iedereen leuk blijft. Ze blijft nog wel incidenteel oppassen hoor. Maar wil er niet meer van afhankelijk zijn. Gelukkig was er per maart voor beiden nog een plekje (op de do).

Verder hier weinig nieuws. We zien wel wat de dag ons brengt."

xDoo vindt dit leuk.
  14. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    In mijn andere zwangerschappen nooit cravings gehad, en nu.. had ik laatst zo'n zin in rijstewafels met kaas! :roflmao: Dat heb ik 4 jaar geleden voor het laatst ergens gegeten. Dus, speciaal wezen kopen.
    Verder, voorkeur voor hartig.

En momenteel cola, maar dat is tegen de misselijkheid. Hebben we anders ook nóóit in huis.

Ik eet sinds 2 dagen trouwens geen avondeten meer, dus 3x brood oid op een dag, waardoor ik al 2 avonden niet meer boven de wc heb gehangen :thumup:. Dit, icm 2x daags Emesefene werkt goed!

xDoo, annemariew89, Sapphire30 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik ben dit keer op zoet. Vorige zwangerschap op zure dingen.. ik eet normaal nooit chocola.. nu echt zo zin in. Zoals van de week hot & spicy chips, vind ik ook lekker, zo vies nu. Afkeer tegen sommige eten en geuren. Ik heb gisteren beschuit met muisjes gegeten. :p

xDoo, annemariew89 en Sapphire30 vinden dit leuk.
  16. Nikka

Nikka Lid

21 dec 2020
    33
    67
    18
    Vrouw
    Hier ook meer trek in zoetigheid. S ochtends alleen maar trek in muesli of choco pops,
    en s avonds vaak trek in iets lekkers... was ook zo in mijn vorige zwangerschap. Ik merk dat ik over het algemeen meer honger heb dus ik hoop dat ik niet te snel veel aankomen...

xDoo, lievemandie, annemariew89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook lastig. Bang om teveel aan te komen. Nu is de keuze: misselijk worden/zijn/blijven (als ik níet eet) of: eten. En dat eten luistert nauw. Daar zitten ook echt ongezonde dingen tussen. Gisteravond bijv een halve zak Doritos. Super blij dat ik dat gedaan heb, want met te lege maag naar bed betekent ‘s ochtends extra misselijk. Maar ja, iedere avond chips wegkanen de komende periode is ook weer niet zo’n goed idee. Dilemma’s, dilemma’s :$

xDoo vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook ik vind aankomen niet leuk hoor. En heb het geluk dat ik me goed voel. Keerzijde van zo slank zijn is ook dat je elke (halve) kg erbij gewoon ziet.
    Als ik het kan verantwoorden vind ik het best (meer eten door meer energiebehoefte mits gezond. Af en toe iets lekkers mag, maar absoluut niet elke dag). Ga ik elke dag zoete meuk naar binnenwerken, nee dan word ik echt ongelukkig van extra gewicht want dit is er niet zomaar af.
    Kun je echt niks binnen houden, dan vind ik het een heel ander verhaal. Dan krijg je sowieso al weinig binnen en sta je op overleef stand. Komt wel weer goed.

Zo heb ik tijdens de zwangerschappen echt nauwelijks gesnoept. Stond ik daar heel sneu op borrels en terrasjes nee te verkopen tegen al het lekkers. Maar ik wist ook dat ik meer last zou hebben van het gevoel daarna. Op mn verjaardag eet ik lekker taart en in het weekend is er zeker ruimte voor pizza, croissantjes of soms een kaasbroodje.
    Maad doordeweeks; absoluut niet!

Ik zou nu vooral zo gezond mogelijk eten en als je erg beroerd bent gewoon kijken wat wel goed gaat.

xDoo, capo, annemariew89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Voor degenen die beroerd zijn maar zin in zoet hebben: helpt zoet koud gefruite niet? Je kan bijvoorbeeld diepvries mango halen en dat ff ontdooien en dat door de yoghurt doen.

Of een schaaltje druiven oid? Krijg je gelijk suikers en vocht binnen!

xDoo, capo en annemariew89 vinden dit leuk.
  20. Sapphire30

Sapphire30 Actief lid

29 okt 2019
    169
    469
    63
    Vrouw
    Wat geinig om te lezen wat sommige cravings zijn! Wel vervelend dat dit ook weer hand in hand gaat met de misselijkheid.. Makkelijk praten voor mij misschien maar ik denk dat het om balans gaat. Dingen zoeken die je goed verdraagt, volgens mij geeft het niet als daar ook ongezonde dingen tussen zitten maar misschien kun je dat afwisselen met gezondere dingen. Maar het lijkt me erg naar! :(

Ik werd zojuist wakker en had zin in Chinees :roflmao: maar dat wordt gewoon een knäckebröd pompoenpit met smeerkaas en een glas optimel. Ik merk sinds ik zwanger ben dat ik nog sneller vol zit dan anders (ik heb een gastric bypass - 'maagverkleining') maar 's avonds heb ik extra trek in eten en snacken. Doordeweeks knal ik dan radijsjes/snoeptomaatjes of komkommer met een hoopje cottage cheese op tafel en alleen in het weekend maken we een uitzondering met bijvoorbeeld chips of nootjes.

xDoo, capo en annemariew89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina