Hihi... Wist je dat je al een week in het derde trimester zit... Het 3e trimester start namelijk bij 27 weken, want dan ga je je 28e zwangerschapsweek in. Zou anders beetje gekke verdeling zijn qua weken in een trimester... 13 - 15 - 12
Haha daar kwam ik van de week ook achter ja! Dus hop gewoon al week 3e achter de rug! Vandaag goedgekeurd bij vk en echos ingepland etc bij mijn vaste gyn. Dus dat is fijn! Had gevraagd van omeprazol en zij vond dit juist echt top. De gaf aan dat het echt uitgebreid getest en wetenschappelijk onderzocht is en er geen enkele reden is om het niet te nemen. Verder helemaal goedgekeurd! Zoontje mocht de doppler bij me doen en bloeddruk meten. Vond hij helemaal leuk!
Tonijn schreef mee bij ons maar heeft al even niet meer van zich laten horen. Maar nu zag ik dat ze een bericht had geliked van Dominique dus dacht vraag even hoe het met haar gaat!
Hoi Dames, k breek even in en maak even een notendop voor jullie. ik zit echt in een giga rolarcoaster momenteel, maar het is niet anders we doen het ermee. IK ZIT IN MIJN LAATSTE TRIMESTER!!! vandaag is het 28 weken, niemand zo blij als ik met zo weinig (VEEL). Oke notendop 27 weken 4 dagen Bloeddruk is al de hele dag hoog. Op gegeven moment werd deze 210/120, ik ben met spoed van de zaal gehaald en in een 1 persoonskamer geplaatst. Artsen zijn bang dit gaat niet de goede kant op. Ik krijg een injectie voor de rijping van haar longen mocht het zijn dat ze in de komende twee weken komt. 27 weken 5 dagen Mevr Winderig uw nieren gaan zo slecht achteruit, we moeten met u de operatie gaan bespreken en u krijgt een rondleiding op het NICU. Kans is 90% dat de kleine er morgen uit gehaald wordt, want u nieren zijn met 50% in drie dagen in functie afgenomen. Dus maakt u zich klaar. Ook direct de tweede prik gehad voor het rijpen van de longen van de kleine Morgen krijgt u de laatste controles en dan in de middag is de keizersnee. 27 weken 6 dagen 6.00u opgestaan en gedouched, om 7 uur begint de hele circus. 7 uur wordt bloeddruk gemeten, die is wonderbaarlijk 160/90 maar dat maakt niet uit. Naar de echo voor mijn nieren. Als er niets wordt aangetroffen is dat negatief. Als er trombose wordt aangetroffen dan krijg ik verdunners en kan ze nog wat langer blijven zitten. Helaas niets aangetroffen, operatie staat nog in de rit. Ondertussen is mijn 24uurs plas ook meegenomen om te zien hoe het staat met de eiwitten. Nu is het wachten..........10 uur komen de artsen naar me toe. Nou mevrouw Bron, we snappen er niets van ,maar al uw waardes zijn stabiel met gisteren. Vandaag hoeft u toch niet geopereerd te worden. Wat we wel gaan doen is uw situatie elke dag evalueren. De 30 weken zult u waarschijnlijk niet halen. / Ik zeg op dat moment..... mevrouw Dokter............ ik haal de 28ste dat is voor mij al heel wat, mijn dag kan niet meer stuk. Vandaag lig ik dus voldaan in bed met een glimlach, ik wacht nog even op het gesprek van de artsen, maar al komt ze vandaag, VANDAAG IS 28 WEKEN derde trimester!!! mijn notendop.,................. heel verhaal oh ze is ook nog eens dysmatuur. ze hoort in de kilo te zitten, maar we zitten op 800. ik hoop dat ze een boost krijgt ergens vandaan.
Jeetje meid, wat een rollercoaster is dit voor je. En wat blijf je ondanks alles super positief! De 28 weken halen is inderdaad een enorme mijlpaal, vanaf dan overleven verreweg de meeste kindjes die geboren worden het zonder grote gevolgen op de lange termijn. We gaan voor je duimen hier, dat je tóch gewoon die 30 weken of meer haalt! Dat je waardes stabiel zouden blijven hadden ze ook niet verwacht, dus wie weet welke verwachtingen jij en je kleine meid nog meer overtreffen Hou ons op de hoogte en hou je sterk! Heb je wel wat te doen de hele dag?
Wat heftig! @Winderig80 ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor de komende maanden(mocht ze binnen nu en twee weken komen). Ik weet van dichtbij hoe heftig het is! Welk ziekenhuis zit je? Woon je in de buurt of gaan jullie naar een Ronald mc Donald huis? (Of nog niet over nagedacht kan natuurlijk ook!). Hebben ze je ook al alles uitgelegd kwa kolven en donormelk enzo? Zou daar alvast wat info over vragen anders kan het je straks zo overvallen! Houd goede moed! Zoals ik je nu telkens hoor ben je erg positief ingesteld en ik denk dat dat ook precies is wat je nodig hebt. Wat dat betreft heb je nog “geluk” dat het een meisje is ook. Op de afdeling zeiden de zusters toen dat de meisjes over het algemeen sterker zijn en harder vechten dus in die zin meer overlevingskans
Jeetje mina @Winderig80, wat ongelooflijk heftig! Knap hoe positief je blijft. Is dat slechte functioneren van je nieren blijvend? Hoe dan ook, heel erg veel sterkte weer!
Poeh, wat een rollercoaster aan emoties zeg! Vind het wel heel knap dat je ondanks alles zo positief blijft! ❤ Stay strong!
Poeh..wat heftig! Respect voor je positiviteit! Hou dat vol! Denk aan je! Heel veel kracht en sterkte toegewenst!
Schroom niet om mee te praten . Onzekerheid hoort er ook bij, ik denk dat we er allemaal last van hebben in meer of mindere mate.
Jeetje @Winderig80, wat een vreselijke heftige en super spannende tijd. En wat ben je krachtig en positief! Super knap. Ik duim in alles dat kleintje nog eventjes klein beetje langer mag blijven zitten en daarna alles goed gaat. Fijn dat je ons een update geeft. Ik denk aan je! @Tonijn wees welkom hoor om te kletsen, we weten allemaal dat het echt niet perse rozengeur hoeft te zijn!