Uitgerekend 16 - 31 December 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dominique1991, 4 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ow en vergeet ik nog te melden dat twee andere ziekenhuizen dicht zijn gegaan in de tijd voor Corona om ons heen? Dan moet je de zorg toch sowieso gaan opschalen of denk ik nu te simpel:rolleyes:

Zolta vindt dit leuk.
  2. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Ik denk dat iedereen het inmiddels ontzettend zat is en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het eens zijn met het rare, inconsequente beleid van de overheid. Ik ken die mensen niet in ieder geval. Hoe langer het duurt, hoe meer mensen in opstand komen en ik vind dat heel begrijpelijk.

Maar goed, wat de zwangerschap betreft... :D Ik werd vannacht voor het eerst wakker van de pijn van indalingsweeën/voorweeën. Had ze eerder alleen overdag of ik werd er niet wakker van, maar dit is dus een primeur. :p

yakuzi en Zolta vinden dit leuk.
  3. Aims85

Aims85 Actief lid

10 mei 2021
    179
    128
    43
    Vrouw
    Opschalen had al lang moeten gebeuren maar niemand wilt op dit moment in de zorg werken. Daar heeft ons kabinet het de afgelopen jaren ook zelf naar gemaakt. In plaats van geld in handhaving pompen hadden ze ook reclame campagnes kunnen starten om in de zorg te werken. Salarissen omhoog kunnen gooien, arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker kunnen maken, ect. ect.

Corona is ernstig maar moet je voorstellen dat er straks een ander virus uitbreekt wat veel heftiger is.. Als we dit al niet aankunnen!

Ik ben de afgelopen 8 jaar wekelijks op de SEH geweest met mijn dochter en het personeelstekort en tekort aan bedden is niets nieuws, zeker niet in het griep seizoen.

Maar goed on-topic! ;)

Laatste wasjes gedraaid, eindelijk weer op de weegschaal durven staan +11kg, had meer verwacht dus ik ben blij!

Vanmiddag lekker kruidnootjes bakken de intocht kijken, lekker koken.
    Nog even genieten met z'n drietjes :)

Snoepjes, yakuzi en Zolta vinden dit leuk.
  4. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik ga even niet verder in op de Corona discussie, want ik denk daar wel anders over.

Maar ik werd vanmiddag verrast door mini Babyshower. Lag ziekjes te vegeteren op de bank, super leuk dus!!!

5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Aims85 hoe gaat het nu met je dochter? Mijn oudste zit echt in een heftige fase momenteel. Hoop echt dat het weer bij gaat draaien..

Hier heeft de bekkenpijn ook toegeslagen! Links in mijn bil zeg maar..

6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Dames is een Puckababy Piep aan te raden? Het is toch een soort van inbakerzakje maar dan met iets meer bewegingsvrijheid voor de armpjes? Mijn jongste zoontje slaapt nu altijd in de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy en ben fan van dat merk!

7. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik vind het een echte aanrader. Werkte super goed bij dochtertje. Heb hem nu weer klaar liggen. Ik vond de teddy variant voor de wintermaanden wel een aanrader ipv de dunne variant.

Wij hebben nu ook setje van fedde en kees klaar liggen. Ben benieuwd wat beter bevalt.

De kindjes hebben hier ook echt tot ruim 2.5 in de 4 seizoenen geslapen. Ideale dingen en blijven zolang mooi! Die van zoonlief gaat nu de derde ronde dus in.

Hier valt de bekkenpijn met wekelijkse behandeling van goede fysio super mee. Heel erg fijn! Zeker omdat ik bij mijn tweede echt al vanaf 24 weken gek werd van de dagelijkse pijn. Dus dit is een mega meevaller. Wel jammer van mn verkoudheid en keelontsteking nu. Maar goed dan hebben we die vóór december de deur vast wel uit!

8. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb veel contact met de bedenker van Fedde en Kees gehad. Zij raadt aan om alleen het nunki lakentje vanaf dag 1 te gebruiken. Dit geeft voor veel baby's al genoeg geborgenheid. Pas als je merkt dat je kindje slecht slaapt omdat hij/zij zich wakker slaat, dan kan je en bundi slaapzakje inzetten.
    Dit zodat je het ook niet later hoeft af te bouwen.

Wij gaan dus vanaf dag 1 gebruik maken van het nunki lakentje, zonder slaapzak.

Bijgevoegde bestanden:

9. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aah goeie tip @Iemand1991! Ik vond het met ritsjes open wel gewoon ook een heel koddig klein slaapzakje! Maar dan beginnen we inderdaad eerst gewoon met lakentje met dekentje erover als we thuis zijn!

10. Aims85

Aims85 Actief lid

10 mei 2021
    179
    128
    43
    Vrouw
    Hier met vlagen een heel moeilijk meisje in huis, erg last van haar hormonen rond de menstruatie. Zijn nu ook in gesprek met neuroloog en gynaecoloog wat we hiermee kunnen ook ivm epilepsie medicatie war dan weer werking op elkaar kan hebben.
    Gelukkig zijn de ergste klachten wel steeds van tijdelijke aard. Maar er is dan ook geen land mee te bezeilen..

Lastig hè een kindje met een handleiding als je zelf al niet super fit / hormonaal bent.. :(

Hier ook steeds vaker last van m'n bekken / bil. Niet te lang zitten..niet te lang staan, ga het dinsdag maar eens aankaarten bij de verloskundige.

Snoepjes vindt dit leuk.
  11. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Bekkenklachten/ last van billen kan wijzen op zwangerschapsisschias. Dat is door een fysiotherapeut redelijk los te krijgen is mijn ervaring

Nog 2 daagjes werken (drukke dagen, dat wel) en dan verlof. Vind ik ook wel weer gek hoor

Aims85 en Snoepjes vinden dit leuk.
  12. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Ik ben jaloers, mijn verlof gaat pas op 1 december in. Had eerder gekund, maar financieel niet handig dus dan maar zo. Gelukkig in totaal nog maar 5 werkdagen verdeeld over die 2,5 week, maar dat zijn wel lange drukke dagen ook.

Ik zit nu vanaf voor zessen vanavond al af en aan in indalingsweeën/voorweeën weer. Kleine wordt er onrustig van, ben blij dat het tussendoor steeds even weg is voor het weer op komt zetten. Hoop dat het weer afzakt voordat ik naar bed ga. Vanmiddag weer geslapen, dat begint vaste prik te worden. Zijn er meer dames zo ongelooflijk moe?

13. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ja hier ook! Als mijn dreumes op bed ligt, lig ik ook gestrekt :roflmao:

Spiekerbox vindt dit leuk.
  14. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Vandaag heb ik met mijn man een gipsafdruk van mijn buik gemaakt. Wel grappig om te doen:D

Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  15. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Bij de vk geweest vanochtend, de groeiecho besproken van 1,5 week geleden. Het leek haar ook een goed idee om de laatste groeiecho (met 36 wk) af te wachten en vervolgens te beslissen wat te doen. Inleiden met/vanaf 38 weken is voor nu in ieder geval zeker een optie. Nog even afwachten of hij echt zo explosief doorgroeit dus. Verder was alles oké, bloeddruk nog steeds keurig en hij daalt steeds verder in, wat ik dus steeds ook voel.

16. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Spannend! Hier mag ik donderdag voor de liggingsecho. Ik was er vorige week nog van overtuigd dat de baby was ingedaald: lopen deed zeer, benen kreeg ik niet meer over elkaar en bewegingen waren vooral onder en boven te voelen. Sinds vrijdag heb ik het idee dat de baby weer lekker overdwars ligt, maar of dat theoretisch kan?

Donderdag bij de liggingsecho wordt de baby ook weer opgemeten. De eerste was 4670gr en ze willen mij dat eigenlijk niet nog een keer aan doen. Tot nu toe is dit kind erg lang, maar (nog) niet zwaar. Maar jouw kindje lijkt dus wel al zwaar?

17. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Spannend meiden! Het gaat wel heel erg hard ineens! Volgende week zaterdag alweer 37 weken:rolleyes: en ja het word idd zwaarder nu… maar het gevoel van verwachting word nu ook heel echt ineens! Heb er zo’n zin in dat ze er is gezond en wel! Ondertussen maak ik me ook wel zorgen over de gezondheid van de baby, dat word bij mij per zwangerschap erger:| hier kom van de week nog even een nieuwe douchebak, de andere is ineens niet meer goed. Daarna nog even de nieuwe deur in mijn slaapkamer(staat al klaar) en dan ben ik er wel klaar voor. Vinden jullie het leuk om elkaars babykamer/plekje te delen?

Spiekerbox vindt dit leuk.
  18. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Phoe nee dat snap ik! Dat is een behoorlijk zwaar kindje idd:roflmao: dus ook kans op een inleiding net als @Spiekerbox ?

19. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Leuk!! Had je dat al eerder gedaan? Ik heb het ook nog nooit gedaan eigenlijk, had het er toevallig van het weekend nog over met m’n man. Hij heeft liever een gipsafdruk van mijn kont:roflmao::roflmao::roflmao: hij vind het geweldig zo’n dikke kont. Ik daarentegen ben blij als ik al dat extra gewicht straks weer kwijt ben:D

Zolta vindt dit leuk.
  20. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Leuk! Heb je ook nog iets gekregen? I love babyshowers:)

Deel Deze Pagina