Oh meiden.. Wat naar!! Je wil nu ook echt geen corona krijgen zeg.. Ik had het 4 weken gelden en dan 2 weken geleden blindedarm. Echt heel zo'n operatie terwijl je door corona nog zoveel hoest. Doet verschrikkelijk pijn. Qua corona klachten was ik vooral verkouden en hoesten. Maar had net 3 weken daarvoor de 1e corona vaccinatie gehad
Jeetje wat heftig allemaal zeg dames! Ik merk ook dat ik het door jullie toch allemaal spannend begin te vinden en echt hoop Corona tot de bevalling te ontlopen. Ik denk dat wij daarom onze bubbel iets gaan verkleinen en zoon even thuishouden van bso en de judo tot baby er is. School gaat uiteraard wel door, maar bij bso en judo zijn weer veel andere kindjes. En sws alle grotere dingen skippen, maar dat wilde we toch al doen. Ik ben verder super blij, want op laatste moment dus nog een Snuzpod4 via MP kunnen scoren voor een zeer zacht prijsje!
Hoi meiden, Net weer even bijgelezen. Wat heftig te lezen dat er meer meiden Corona hebben nu. Mijn vriend en ik hebben het ook enorm te pakken gehad. Ondanks 2x vaccinatie ben ik een week flink ziek geweest. Ik wil niet weten hoe het zonder vaccinatie was afgelopen... Helaas lijdt de placenta er bij mij ook onder. De doorstroming is niet meer zo goed als eerst en ik moet nu 3x per week aan de CTG. Julie wordt nauwlettend in de gaten gehouden, maar zoals het er nu uitziet ga ik de 40 weken niet halen. 37 is het hoogst haalbare. Het is ook echt een kleintje, ze wordt nu op 2300 gram geschat. Erg jammer, dit is niet hoe ik de laatste weken van mijn zwangerschap voor me zag...
He gatver dat is ook weer schrikken Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk blijft ze nog een flinke poos zitten. Maar ik vind het gewicht van Julie niet heel licht hoor. Gewoon nog binnen de curve lijkt mij. Hier een plaatje erbij.
Wat vervelend dat jullie zo.ziek zijn geweest.. Ik vraag me wel oprecht af of je het erger had gehad zonder vaccinatie. Mijn vriend is na 2 dagen koorts weer helemaal beter, mijn dochter is positief bevonden maar heeft totaal geen klachten. En ik voel me grieperig, zeker niet fijn maar goed te doen. Misschien juich ik te vroeg hoor . Vriendin was ook net volledig gevaccineerd en hartstikke ziek, een andere niet gevaccineerd vriendinnetje heeft niet eens verhoging gehad. Maar goed..we weten het niet. Volgens mij is 2300 gram hartstikke netjes voor dit termijn! Wel vervelend dat de placenta verminderd werkt.. fijn dat ze haar goed in de gaten houden! @Loeskaz ik snap dat je je kring wat kleiner maakt. Voorkomen is altijd beter dan genezen. Het is niet het termijn waarin je ziek wilt zijn. Ik baal er vooral van dat ik nu al 2 afspraken bij de verloskundige moet missen. En natuurlijk vind ik het ook allemaal wel erg spannend op dit termijn ziek te zijn. Ik hoop dat de kleine er geen hinder van ondervindt.
Dat doen jullie goed!! Ik hoop dat ik weer op tijd “fit” ben voor de bevalling en slapeloze nachten…. We zijn nu een week verder en nog steeds klachten en totaal geen puf.
Jaa vlegh, helaas is dat hier wel zelfde laken een pak, alleen dan geen Corona, maar ander virusje. Zelf al 2 weken totaal niet fit, oorontsteking, keelontsteking, griep eraf en nu dochter en zoon ook. Maarja we hebben gewoon zo weinig antistoffen opgebouwd laatste tijd. Dus denk dat dit verlof weinig van tot rust komen komt, mjaaa hopelijk zijn we over 3 weken fit genoeg! wat balen @cookiesandcream! Gelukkig houden ze jullie heel goed in de gaten!! Zo hier weer mijlpaaltje met het bed op klossen!
Ach nee dat is ook echt zorgwekkend. Dan Ben je gewoon niet meer gerust.. en je wilt juist in je verlof even nergens meer aan te hoeven denken. Ben je wel weer fit genoeg na Corona?
@cookiesandcream wat naar dat de placenta hier op heeft gereageerd... wanneer wordt er besloten dat het niet verder zo kan? Ik hoop van harte dat het goed genoeg bij jullie blijft gaan en dat het de baby lukt om nog voldoende te groeien.
Jakkes, dat wil je niet inderdaad! Laat ze je maar goed in de gaten houden, je bent in ieder geval in goede handen. Heel veel sterkte met alle gedoe!
Goedemorgen dames Ik moest door bijna 15 pagina's, dus weet niet meer precies wie of wat. Ik las een overlijden, alsnog gecondoleerd meid. Hoop dat je dit inmiddels een mooi plekje hebt kunnen geven. Ik las een operatie blinde darm, hoe gaat het daarmee. Voel je daar nu iets meer van nu de datum zo dichtbij komt. En hoe is je herstel. Volgens mij las ik ook een overleden huisdier...als je gehecht bent geraakt aan een levend wezen doet het hoe dan ook pijn....dus ook jij alsnog gecondoleerd!!! Ik zag er ook weer ee n nieuwe dame bij. Welkom!! Ik zie ook mooie berichten langskomen. Goeie echo's alleen jammer van de extra bijkomende kwaaltjes. De zwangerschapsverloven die zich hebben aangediend, heerlijk allemaal. Corona...... meest vervelende virus tot nu toe. Om te beginnen @cookiesandcream, wat balen dat je placenta hier onder heeft geleden! Ik hoop dat het alsnog een beetje boel gerekt kan worden. Het gewicht lijkt me in orde, je hebt voor nu gewoon geen super grote baby, hoop dat deze niet blijft hangen en wel deze laatste week doorgroeit. @ the rest met covid.... ik snap jullie zoooooo Ik heb nu ook Corona. Me vriend had het een week ervoor testen positief..5 dagen later was ik negatief en drie dagen later was ik positief... Ik ben niet gevaccineerd en het is me tweede keer. Gelukkig ben ik dit keer alleen verkouden, nu me derde dag en een vervelende hoest waar ik maar niet vanaf kom. TIANA; Me kleine grote meid is vandaag 8 weken. Ze weegt nu (laatste meting woensdag) 1825 gram is 40 cm maar nog steeds superklein vergeleken met de rest. Maat 44 is nog steeds te groot, ze zwemt erin en dat is gewoon te schattig om te zien. (me kleine mopperkontje). Ze is ook onder quarantaine, maar gelukkig nog nergens last van. Ook is ze nu bijna van de zuurstof af en tot nu toe doet ze het goed.... geen tekenen van besmetting. Juist nu zijn ze blij met de borstvoeding omdat daar antistoffen inzitten, dus ik ben extra aan het kolven geslagen. Wanneer ikbgeen klachten meer heb ga ik weer samen met haar in quarantaine, ik ben het ziekenhuis zat, maar nu al 3 dagen zonder me Meisje maakt me gek. De verpleging is helemaal gek op haar, ze heeft al een eigen willetje, laat duidelijk weten wanneer ze iets wil/niet wil, huilt zelden tenzij ze niet gehoord wordt of weer eens wordt gecontroleerd door de artsen. Kortom ze doet het goed, wat zeg ik... goed, uitmuntend!! De dagen met de psycholoog hebben mij goed geholpen, mijn schuldgevoel is weg en stuiter bijna vrolijk rond. (Stomme corona). Volgens mij heb ik ook last van nesteldrang, dus vandaag gaat alles in de sop! Als ik klaar ben maak ik een foto van haar kamer. Ik vind deze weken zo spannend voor jullie, dus ik zal proberen iets regelmatiger te lezen.... Nou dat was weer ff een mosterd na de maaltijd berichtje van mij.
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik hoop er gewoon maar het beste van. Voor nu is mijn bloeddruk wonder boven wonder nog goed (130/65). En ik ben al véél langer zwanger dan ik ooit ben geweest, dus stiekem toch nog een beetje trots, ook al zou ze wel eerder geboren worden. @Winderig80 Wat fijn van je te horen! Ik heb echt zoveel gedacht aan jou en Tiana! Ze groeit goed zeg! Heb je er zicht op wanneer ze naar huis zou mogen? Echt goed dat je zoveel kolft, bij mij lukte dat door de vroeggeboorte echt totaal niet. Tiana heeft hartstikke veel aan jouw antistoffen. ik ga duimen voor jullie, maar vind het al geweldig om te horen dat het allemaal zo goed gaat.
@Winderig80 wat ontzettend goed om iets van je te horen! Positieve berichten, altijd goed. Wat moet je trots zijn op je kleine popje. En wat fijn dat corona deze keer mee lijkt te vallen, al is het natuurlijk prut dat je het weer hebt. Heel erg bedankt voor je update, vind het altijd leuk om over Tiana en jou te lezen. ❤️
Titi mag naar huis onder de volgende voorwaarden. 2 kilo wegen Van de zuurstof af en geen dipjes meer Zelfstandig drinken En geen extra medicatie meer..... -De 2 kilo hoop ik maandag aan te tikken -De zuurstof zal nuet lang meer duren... ze trekt haar snorretje constant weg en doet het dan zelfs goed verpleging merkt pas dat ze geen zuurstof heeft bij controle.... monitor blijft dus rustig....(super eng, maar ze kan het) -deze week leert ze met fles drinken en borstvoeding lukt aardig ondanks me weinig melk -de medicatie moet ik morgen ff aan de artsen vragen. Het kolven is eindelijk na 8 weken rond de 200ml. Ik wilde nooit borstvoeding geven, maar ik wens haar het beste en doe echt me best.... uitgeput en al. Het is wel nog tijdelijk want haar kritieke periode is ze voorbij. Dus de borst is nu een soort van extra dat wel afgebouwd gaat worden op gegeven moment. Hoe het nu gaat geef ik het nog 2 weken en dan komt ze thuis.!!
@Winderig80 ik heb even je berichten terug gelezen, maar wat een rollercoaster heb je doorgemaakt en wat fijn om te lezen dat je zo'n sterk meisje op de wereld hebt gezet. Het lijkt mij wel super spannend dat je nu corona hebt.. hopelijk blijven je klachten mee vallen en msg je weer gauw naar je dochter toe.
@Winderig80 wat een sterkt meisje is Tiana! En wat fijn dat je geen schuldgevoel meer hebt, jij hebt hier immers niks aan kunnen doen! Hoop dat je snel herenigd kan worden met je meisje, corona verder geen roet in het eten gooit en ze snel naar huis mag! Maar dat kan vast niet lang meer duren zo te lezen! Hier lijkt het er op (laat ik me voor de zekerheid nog niet rijk rekenen) dat we corona af zijn! Ik voel me sinds gistermiddag eigenlijk weer goed, geen koorts of hoofdpijn meer. Ik hoor nog wel eens verhalen dat t zo weer op komt zetten dus ik hou nog een slag om de arm. Helaas moeten we wel tot vrijdag binnen blijven wat heel zwaar is met een autist in huis . Maar goed..we willen ook niemand besmetten dus maken er t beste van! Baby lijkt het goed te doen.. beweegt veel dus daar ben ik ook erg blij mee! Ik heb wel steeds vaker harde buiken, ook in rust..hebben jullie daar ook last van? Hoop dat t verder met alle anderen corona patiënten / zieken ook goed gaat! ❤️