Uitgerekend 16 - 31 December 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dominique1991, 4 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Nou dat is zeker heftig... gecondoleerd nog met het verlies van jullie dochter:( welkom en ik hoop dat alles goed mag gaan nu!

@Paardenbloem ik zou het gewoon vertellen en haar echt op het hart drukken dat ze nog niks aan zwager mag vertellen omdat je dat graag zelf wil doen. Gister sloeg ik ook de wijn af bij vrienden en ik had een goede smoes (de Bob) maar mijn man wilde het toch graag even vertellen:roflmao::oops:

ik ben de laatste 2/3 niet echt misselijk meer dus ik maak me daar stiekem wel een btje zorgen over. Mijn borsten doen nog wel pijn enzo dus dat is ook echt het enige kwaaltje wat ineens weg is maar ik vind het wel vreemd... maar goed we kunnen niks anders dan afwachten en hopen (en in mijn geval ook bidden;)). Nog 2 weken en 4 dagen tot DE echo:D

2. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    He meiden,

Sorry drukke (werk) dagen gehad.. Vandaag thuis, maar kan mij nergens toe zetten. Die misselijkheid is ook verschrikkelijk ..

Dinsdag mag ik weer even. Spieken bij de kleine in mijn buik. Hopelijk gaat alles gewoon nog goed ❤️

3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.580
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hoi dames! Wat wordt er al veel gebabbeld hier, leuk! :D ook weer nieuwe zwangeren, welkom en van harte gefeliciteerd!

Hier is de misselijkheid ook flink toegeslagen. Ik vreet vanalles en nog wat om het wat te onderdrukken:rolleyes: Morgen heb ik weer een echo, wel erg fijn. Hoop zo dat het goed gaat!

4. Joycebjorn

Joycebjorn Actief lid

9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Mijn verhaal is een beetje hetzelfde. Wij hadden ook met de 20 weken echo slecht nieuws en ik ben bevallen op 23 december met 22 weken van ons prachtige dochtertje Loïs. Nu ben ik ook zwanger morgen 6 weken en ik heb 11 mei onze 1e echo.

5. Joycebjorn

Joycebjorn Actief lid

9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    o ja en ben 26 december uitgerekend.

6. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    #546 Iemand1991, 2 mei 2021
    Laatst bewerkt: 2 mei 2021
    Ik heb jouw andere topic even gelezen en het is echt bijna zelfde verhaal. Heftig dat jullie dit ook hebben meegemaakt! Bij ons meisje was dr hersenschot niet echt gegroeid. En veel vocht te zien. Haar kleine hersenen waren echt veeeel te klein. Heb jij al de uitslag waar het door kwam? Bij ons bleek het geen syndroom of chromosoomafwijking. Ze zijn nu nog bezig met het genetisch onderzoek. Ik weet dus ook niet of dit kindje misschien wel een grote kans heeft om dezelfde afwijking. De afwijking die onze dochter had heet trouwens holoprosencefalie.

@iedereen, bedankt voor jullie lieve woorden! Ik hoop dat niemand van ons dit hoeft mee te maken ♡

7. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Wat een lief bericht! Ja, haar hersenen waren niet goed gesplitst. Het was dus 1 grote zwarte massa ipv een vlinder vorm. En haar kleine hersenen waren veeeel te klein. Er loopt op dit moment nog een genetisch onderzoek. Omdat ik opnieuw zwanger ben, zullen het onderzoek versnelt afronden (eind deze maand). Als er iets uit komt, dan moet ik 4 juni naar AMC voor echo en afspraak of we vruchtwaterpunctie oid gaan doen. Als er niks uit het genetisch onderzoek komt, was het waarschijnlijk domme pech en zullen we wat later een hele uitgebreide termijnecho krijgen. Wij kiezen voor gedeeld zorg. Dus belangrijke echo's in het AMC en verder mogen we altijd langs de verloskundige voor echo's en controles.

Marinda1988 vindt dit leuk.
  8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha erg is dat ja, ik ben ook gewoon al iets aangekomen. Volgens mij puur door het eten tegen de misselijkheid:oops:

9. Nimonia

Nimonia Bekend lid

13 aug 2018
    669
    468
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Die misselijkheid is bij ook wel snel aanwezig... Vorige zwangerschap rond week 5 zo 's morgens 'beetje slecht voelen', maar nu elke dag al kokhalzen op week 5 :eek: Geeft wel een 'veilig' gevoel. :)

Mijn darmen zijn terug wat kalmer geworden. Die diarree van vorige week zal dus gewoon buikgriep geweest zijn of iets verkeerd gegeten.

Ik tel af naar vrijdag 07/05 voor de eerste echo, maar de dagen gaan zooooooo traag :eek:

Winderig80, Geriatertje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  10. Paardenbloem

Traag hè, ik vond vorige week een week ook nog zooo lang lijken, maar nu is het al bijna zover! Al lijkt er aan deze dag ook geen eind te komen:roflmao:

Nimonia vindt dit leuk.
  11. Nimonia

Nimonia Bekend lid

13 aug 2018
    669
    468
    63
    Vrouw
    leerkracht
    België
    Is het paranoia dat ik mijn buik precies al zie veranderen (2de zwangerschap wel)?

Mijn tepels zijn alleszins al gigantisch :oops:, dat was vorige zwangerschap ook zo snel niet.

Ik heb het trouwens al aan een paar collega's verteld, gewoon omdat het opviel... En zo kan ik op wat begrip rekenen i.v.m. die misselijkheid. Maar familie en naaste vrienden moeten deze keer echt wel wachten :cool: (is dat gemeen? :p)

12. Paardenbloem

Nee klopt hoor, ik zag het ook al heel snel. Ook door opgeblazen borrelende darmen denk ik..
    Mijn tepels zijn niet gigantisch groot maar wel gigantisch pijnlijk. In een reflex heb ik vandaag mijn zoontje bijna een mep gegeven toen hij bij wijze van grap tegen me op botste toen ik op de bank zat:oops::|

Nee vind ik niet gek hoor, heb ik bij 1 van de eerdere zwangerschappen toen ik nog in het ziekenhuis werkte ook gedaan. Collega’s zien zoveel van je..

13. Paardenbloem

Morgen trouwens met z’n vieren voor een eerste echo zie ik, spannend!
    Hoe laat mogen jullie @KimWeber @GSSDJ @Roosje92 ?

Nimonia vindt dit leuk.
  14. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Spannend die eerste echo morgen dames! Ik ben heel benieuwd. Laten jullie het hier even weten? Kan ik even van jullie echo mee genieten tot ik zelf mag voor de eerste echo. :D

Donderdag is onze jongste dochter jarig, deze week zal vast wat sneller voorbij gaan dan de afgelopen weken.. Hoop ik :|

Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat ze nu hier al zo snel in zijn qua mogelijkheden en overleg. Dit moet natuurlijk ook wel, maar dan heb je wel het gevoel dat je gehoord wordt denk ik?

Mijn zus is vroeger met een open hoofdje en nog meer afwijkingen geboren. Ondanks alle verwachtingen heeft ze nog wel vijf jaar mogen worden. Wij hebben daardoor ook altijd extra controles. Ik verwacht niet dat dit genetisch via mij door te geven is, maar altijd fijn als ze het met extra echo’s kunnen bijhouden. Stress kun je zo niet gebruiken tijdens een zwangerschap en in jullie geval al helemaal niet aangezien het volgens mij weer enorm spannend is. ♥️

16. Roosje92

Roosje92 Lid

16 jan 2019
    73
    135
    33
    Vrouw
    Ik om 8.40 al! Dus mooi op tijd. En jij?

17. Roosje92

Roosje92 Lid

16 jan 2019
    73
    135
    33
    Vrouw
    Heb even globaal het laatste gelezen. Mijn buik groeit ook al. Was bij de eerste ook wel, maar niet zo snel!

@Iemand1991 wat heftig zeg! Door het ernstige hersenletsel van mijn dochter grijpen zulke dingen me extra aan. En gewoon een tweede bevalling dit jaar. Wat krachtig van jullie!

Bijgevoegde bestanden:

18. Paardenbloem

Ik ook 8.40 al gelukkig!:)

Roosje92 vindt dit leuk.
  19. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik ga duimen morgen dames!!! Op naar mooie echo’s!

wij zijn momenteel lekker op vakantie. Goede afleiding! Ik merk namelijk dat ik steeds nerveuzer word voor de eerste echo en bang wordt dat het weer mis is. Maar goed we proberen positief te blijven! Ben er overdag verder niet zo mee bezig gelukkig!

20. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Succes dames morgen met de echo!! Laat weten hoe het was :)!

Deel Deze Pagina