Op een uurtje na alweer 10 weken! Voelt toch als een mijlpaaltje.. de dubbele cijfers Zaterdagochtend nog even spieken naar onze mini en dan kunnen we het onze naaste familie vertellen komend weekend. En dan na de termijnecho volgende week mag iedereen het wel weten denk ik.
Bij ons was ook alles goed maandag. Ze waren goed gegroeid. Ben iets vooruit gezet. Ben nu 9 weken en 4 dagen. Ze waren ook aan het bewegen. Leuk om te zien
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje (2e samen) 17 December ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje 18 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje 19 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje 21 December ♡ mj89 - 31 jaar - 4e kindje ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje ♡ Winderig80 - 1e kindje 23 December ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e kindje + 4e kindje ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (3) | Onbekend (18) ♡ AFSPRAKEN ♡ ♡ Marinda1988 - 19 mei - termijn echo ♡ KimWeber - 19 mei - 8wk echo ♡ Paardenbloem - 19 mei - echo bij echobureau ♡ Marianne21 - 20 mei - eerste echo ♡ Mj89 - 20 mei - gynaecoloog ♡ Winderig80 - 21 mei - consult ♡ Memmiee - 22 mei - extra echo ♡ Dominique1991 - 25 Mei - termijnecho ♡ Sterree - 26 mei termijnecho ♡ Pluispluis - 27 mei 2e echo ♡ Paardenbloem - 27 mei -termijnecho [/QUOTE]
Bedankt! Zo benieuwd.. maar straks ook naar de dokter met mijn jongste, die slaapt al twee nachten niet van de buikpijn. Ik maak me best wel zorgen. Overdag valt het heel erg mee dus dacht gisteren (na een volle poepluier in de ochtend) dat het over was, maar vannacht weer zo erg. Hij zat gewoon op handen en knieën van de pijn, zo zielig! Dus heel eerlijk, ik maak me momenteel meer zorgen om mijn zoontje dan om de echo ook al blijft het spannend natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte iig
Sterkte met de kleine en succes met de echo! Het zou zo mooi zijn als alles goed is vandaag. Hoe oud is je kleine? En wat denk je dat het kan zijn?
Ik val even binnen met een heel verhaal: De gyneacoloog is een stuk minder negatief dan de verloskundige. Hij ziet inderdaad ook een verdikte nekplooi of een hygroma. De rest ziet er allemaal heel erg goed uit voor deze termijn. Het is echter nog veel te vroeg om dit te meten en hier uitspraken over te doen. Dus moeten we over 2 weken terug voor een echo om de nekplooi/hygroma te meten. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat het lymfesysteem flink aan het ontwikkelen is en het vocht nog weggaat en er dus niks aan de hand is. Als het een verdikte nekplooi is dan ligt het eraan hoe dik de nekplooi is, hoe groot de kans is op een chromosoom afwijking of een bijvoorbeeld andere afwijking (hart). Als het bijvoorbeeld een verdikking is tussen 3.5 - 4.5 mm dan is de kans dat het goed is 70 %. Dat het mis is 30% (en dan op welke manier mis, weten we dan nu nog niet). Als het een hygroma is (vochtblaas met tussenschotjes) dan is de kans dat het mis is 50%. Dus wel groter, maar ook nog geen verkeken kans. De nekplooi ziet er nu wel verdikt uit, hij mocht hem nu alleen nog niet meten, maar vond het nu niet schrikbarend dik lijken. Hij schat de kansen dus helemaal niet zo negatief in en vindt dat de verloskundige wel voor nu pittig geoordeeld heeft met vocht in hele lijfje / vochtschil, want hij zag geen vocht in het lichaam zelf. Dit stond op de verwijzing en al gesproken heeft over hoe het afbreken zal verlopen. Als de nekplooi verdikt blijkt of hygroma dan worden we doorgestuurd naar Radboud voor aanvullend onderzoek (nipt / guo / vlokkentest, dat moeten we dan nog verder bespreken). Over 2 weken dus weer echo en weten we weer wat meer. Super onzeker zal het nog even blijven, maar we voelen ons nu wel positiever. Normaal gezien zouden we tussen 8 (goede echo) en 12 weken ook niet eens een echo gehad hebben en zouden we hier misschien niet eens mee gezeten hebben. Een vloek en een zegen zo'n echo tussendoor vroeg dus.
Oh ik hoop het zo dat het gewoon goed is!! Het klinkt veel positiever iig! hier een goede echo gehad. Termijn kwam overeen, nu 1 dag minder. Over twee weken weer een echo en dan definitief de datum. Wat betreft m’n zoontje maakte de dokter zich niet zo druk en moet plas inleveren. Daarna even afwachten dus. Hij dacht zelf vooral dat hij een virusje heeft(of gehad) waardoor de lymfen in z’n buik ontstoken zijn. Dat schijnt vaker voor te komen en dat gaat vanzelf weer over. Ik hoop dat dat het is.
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje (2e samen) 17 December ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje 18 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje 19 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje 21 December ♡ mj89 - 31 jaar - 4e kindje ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje ♡ Winderig80 - 1e kindje 23 December ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e kindje + 4e kindje ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (3) | Onbekend (18) ♡ AFSPRAKEN ♡ ♡ Mj89 - 20 mei - gynaecoloog ♡ Winderig80 - 21 mei - consult ♡ Memmiee - 22 mei - extra echo ♡ Dominique1991 - 25 Mei - termijnecho ♡ Sterree - 26 mei termijnecho ♡ Pluispluis - 27 mei 2e echo ♡ Paardenbloem - 27 mei -termijnecho ♡ Marianne21 - 3 juni - termijnecho
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje (2e samen) 17 December ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje 18 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje 19 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje 21 December ♡ mj89 - 31 jaar - 4e kindje ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje ♡ Winderig80 - 1e kindje 23 December ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e kindje + 4e kindje ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (3) | Onbekend (18) ♡ AFSPRAKEN ♡ ♡ Mj89 - 20 mei - gynaecoloog ♡ Winderig80 - 21 mei - consult ♡ Memmiee - 22 mei - extra echo ♡ Dominique1991 - 25 Mei - termijnecho ♡ Sterree - 26 mei termijnecho ♡ Pluispluis - 27 mei 2e echo ♡ Paardenbloem - 27 mei -termijnecho ♡ GSSDJ - 1 juni termijnecho + NIPT ♡ Marianne21 - 3 juni - termijnecho
Zo, het blijft erg spannend dus maar dat klinkt echt wel een heel stuk positiever zeg! Ik hoop heel erg voor jullie dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn geweest! Sterkte de komende weken!
Jeetje wat een rollercoaster dit! Van ongelofelijk slecht nieuws naar al een stuk mooiere percentages dat het goed zit! Ik snap heel goed dat je die extra echo nu als een vloek ziet, zeker als er echt niks aan de hand blijkt te zijn. En dat is natuurlijk wat we wel hopen, dat het allemaal met een sisser afloopt. Worden dus weer 2 spannende weken, ik hoop zo voor je dat het allemaal een storm in een glas water is! Dat zou echt een feestje waard zijn. Ik duim! Klinkt iig allemaal al een stuk positiever!
Nog even een foto hoor van de echo vanmorgen, vind hem zelf erg schattig ik heb de beentjes/voetjes op bewegend beeld op de foto proberen te zetten zo bijzonder vind ik dat
Wtf!! Dit geeft je zoveel onnodig stress. Een vriendin had ook een te dikke nekplooi tijdens haar zwangerschap. Ze heeft toen ook testen gedaan en heeft nu een super gezond dochtertje. Dit is gelukkig goed afgelopen! Ik hoop dat dit voor jou hetzelfde mag zijn.
Dankjullie wel voor jullie berichtjes. Het is inderdaad een waanzinnige rollercoaster en ik hoop ook mega erg dat het een storm in een glas water is. Voor nu sta ik er eigenlijk wel positief in en heb besloten nu gewoon te vertrouwen op mijn goede gevoel tot het tegendeel bewezen is. Als het toch mis is, is dan rouwen en verwerken vroeg genoeg. Fijn dat er weer zoveel mooie echo's zijn. Onze echo vanochtend was ook vreselijk schattig met bewegende handjes en beentjes en een zwaaiend handje met vingertjes.