Nja durven.... het is immers kiezen tussen twee kwaden. Ik ken helaas wel echt mensen met long covid. Maar het risico zit er met name in als je heftige COVID krijgt tussen de 24 en 34 weken. Je kunt niet goed behandeld worden en je kindje wordt dan gehaald. En omdat ik in het middelbaar onderwijs werk blijf ik wel voorlopig die risicos nog lopen. Daarbij komt dat je ook gewoon niet goed weet wat de risicos zijn van ernstige covid op jou of de baby. Ik heb met 3 artsen erover gesproken en met mijn schoonzusje die microbiologe is bij DSM. Het blijft gewoon heel lastig, maar ik denk dat het een beperkt risico is.
Oh en trouwens trombose is voor zover ik weet niet gemeld bij MRNA. Ik zou zelf ook geen AZ of Janssen durven nemen.
Ik heb wel covid ervaring. Mezelf en me partner..... me partner was het een griepje, maar ik lag plat met verschrikkelijk veel pijn aan me longen. Verder alleen snel vermoeid. - me neefje heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ook last van vermoeidheid nog -tante van me vriend heeft in coma gelegen. - beste vriendin van me moeder is vorige week overleden aan covid. -we denken een neef helemaal aan het begin van de pandemie, maar is nooit officieel vastgesteld omdat hij het ook aan zijn hart had. -ik werk voor een gemeente en zie ook toch wel wat overlijdensberichten langskomen door covid. De ervaring is er, maar ben bang voor de prik. Ik wacht nog zolang het mogelijk is.
Gender reveal...super leuk!!! Maar ik hou het klein. Ik ben veel te nieuwsgierig. Ik ga het wel weten en dan doe ik een gebakje of cake of iets voor me vriend. Reveil met zijn tweeën. De familie vertellen we gewoon.
Vandaag termijnecho bij verloskundige. Mini is weer goedgekeurd. Vanwege ziekenhuistraject stond de uitgerekende datum al vast op 30 december. Meting kwam nu op 29 december
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 15 December ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e + 4e kindje 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje 17 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje ♡ Winderig80 - 41 jaar - 1e kindje 18 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje 19 December ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje ♡ Mj89 - 31 jaar - 4e kindje 20 December ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje 21 December ♡ mj89 - 31 jaar - 4e kindje ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje 23 December ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December ♡ Joycebjorn - 36 jaar - 2e kindje na sterrenmeisje * 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje ♡ Iemand1991 - 29 jaar - 2e kindje na stilgeboorte * 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (3) | Onbekend (21) ♡ AFSPRAKEN ♡ ♡ Memmiee - 7 juni - extra echo ♡ Joycebjorn - 8 juni - termijnecho ♡ Zolta - 9 juni - 2e echo ♡ Loeskaz - 9 juni - extra echo + nipt ♡ Memmiee - 11 juni - controle + echo ♡ Zolta - 14 juni - online afspraak gynaecoloog ♡ Dominique1991 - 16 juni - controle ♡ Pluispluis - 17 juni - termijnecho ♡ Loeskaz - 17 juni - intake vk + echo ♡ Kimweber - 21 juni - termijnecho + NIPT ♡ Paardenbloem - 23 juni - controle verloskundige ♡ Memmiee - 23 juni - controle gynaecoloog ♡ Nimonia - 23 juni - echo 12/13w + NIPT ♡ GSSDJ - 23 juni - afspraak poli gyn ♡ Iemand1991 - 24 juni - 13 weken GUO AMC ♡ Marianne21 - 1 juli - controle ♡ Mj89 - 2 juli - controle ♡ Iemand1991 - 9 juli - geslachtsecho ♡ Paardenbloem - 23 juli - 20 weken echo ♡ GSSDJ - 23 juli - 20 weken echo ♡ Memmiee - 28 juli - 20 weken echo ♡ Winderig80 - 30 juli - 20 weken echo ♡ Kimweber - 19 aug - 20 weken echo
Jeetje! Pittig zeg!!! Ik ben ook wel bang. Maar heb vanwege mn werk gewoon niet de optie om redelijk in isolatie / op afstand te gaan leven. Dus tja doodeng, maar hopen dat het niks doet op lange termijn, maar ik heb daar op zich wel vertrouwen in.
Hier hetzelfde qua omgeving van geen symptomen tot aan het overlijden van een collega van me ma. Ikzelf neem geen vaccinatie. Mijn partner is veel op locatie voor zijn werk. Gelukkig hebben wij nog nergens last van gehad, maar ik weet gewoon niet wat het op de lange termijn/zwangerschap/kind etc kan doen. Ook vraag ik me af hoe het nou zit dat het bij de ene bevolkingsgroep heftiger lijkt te zijn dan bij de andere? Is dit waar? Waarom dan? Corona is gewoon vreselijk in alle opzichten..... ik wil er alleen meer over weten.
Wij willen samen met de kinderen de echo doen als we het geslacht laten bepalen, lijkt me erg leuk voor ze. ik doe ook geen prik. Ik werk in de gehandicaptenzorg bij mensen thuis dus ja ook dan is het risico groot maar toch vertrouw ik de prik niet met de baby en de gevolgen op lang termijn.
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 15 December ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e + 4e kindje 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje 17 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje ♡ Winderig80 - 41 jaar - 1e kindje 18 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje 19 December ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje ♡ Mj89 - 31 jaar - 4e kindje 20 December ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje 21 December ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje 23 December ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December ♡ Joycebjorn - 36 jaar - 2e kindje na sterrenmeisje * 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje ♡ Iemand1991 - 29 jaar - 2e kindje na stilgeboorte * 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (3) | Onbekend (21) ♡ AFSPRAKEN ♡ ♡ Memmiee - 7 juni - extra echo ♡ Joycebjorn - 8 juni - termijnecho ♡ Zolta - 9 juni - 2e echo ♡ Loeskaz - 9 juni - extra echo + nipt ♡ Memmiee - 11 juni - controle + echo ♡ Zolta - 14 juni - online afspraak gynaecoloog ♡ Dominique1991 - 16 juni - controle ♡ Pluispluis - 17 juni - termijnecho ♡ Loeskaz - 17 juni - intake vk + echo ♡ Kimweber - 21 juni - termijnecho + NIPT ♡ Paardenbloem - 23 juni - controle verloskundige ♡ Memmiee - 23 juni - controle gynaecoloog ♡ Nimonia - 23 juni - echo 12/13w + NIPT ♡ GSSDJ - 23 juni - afspraak poli gyn ♡ Iemand1991 - 24 juni - 13 weken GUO AMC ♡ Mi89 - 25 juni - geslachtsbepaling echo ♡ Marianne21 - 1 juli - controle ♡ Mj89 - 2 juli - controle ♡ Iemand1991 - 9 juli - geslachtsecho ♡ Paardenbloem - 23 juli - 20 weken echo ♡ GSSDJ - 23 juli - 20 weken echo ♡ Memmiee - 28 juli - 20 weken echo ♡ Winderig80 - 30 juli - 20 weken echo ♡ Kimweber - 19 aug - 20 weken echo
Zodra ik mag vaccineren voor COVID, wil ik zeker vaccineren. Eigenlijk vanwege hetzelfde als wat jij zegt @Loeskaz. De beste vriend van mijn vriend heeft het gehad, afgelopen december en is nog steeds niet hersteld. Zijn hele gezin lag in het ziekenhuis. Een oom van mijn vriend is er aan overleden. Ik ben ook te bang dat het kindje gehaald zou moeten worden mocht ik Corona krijgen. Ik heb vanmorgen laten prikken voor de nipt. Nu wachten op de uitslag, vind het toch erg spannend. 25 juni hebben wij een geslacht bepaling echo.
super spannend! Ik duim voor snelle en goede uitslag. wow das al snel geslachtsbepaling of niet? Ik dacht dat dat eigenlijk pas vanaf 16 weken was. Maar hoor iedereen om me heen wel echt stuk eerder al.
Voor mijn gevoel is het laat bij de andere 3 kinderen hebben we de geslacht bepaling gedaan met 13 weken. Vanaf dan kan het hier. Nu ben ik dan 14+1 met de echo. Maar wil eigenlijk ook wel graag eerst de nipt uitslag hebben voordat we die echo doen.
Wow 13 weken! Bij mijn jongste zoon hadden we de eerste poging met 14+5 geloof ik, toen twijfelde ze zelfs nog. Toen met 16 weken de bevestiging gehad. Kunnen ze met 13 weken al zoveel zekerheid geven dan? De kans lijkt me dan nog zo groot dat ze er naast zitten.
Ooh serieus??? Nou wij hebben met 13+4 echo ivm verlate intake verloskundige ivm het hele debacle met overstappen etc. Ga dan wel vragen of ze al gokje kan wagen. Heb nu afspraak gemaakt voor pretecho met 16+3. Moeten het anders nog te lang geheim houden haha.
Bij alle 3 was het echt over duidelijk! Ik zal eens een foto toevoegen zo. Haal zo even de echo foto’s erbij. Die vrouw is trouwens ook echt een kei in haar werk. Heeft altijd de nieuwste apparatuur, doet ook medische echo’s. Denk dat dat ook nog wel verschil maakt.
Oeh super leuk! Nu heb ik wel stiekeme hoop voor volgende week. Dat is ook in het zkh bij de medische echo mevrouw.