He meiden, Sorry voor mijn afwezigheid! Vorige week woensdag is mijn schoonmoeder aangereden met de fiets en lag ze in coma. Nu 1.5 week later ligt ze nog altijd 90% van de dag te slapen. Is ze wellicht blind aan 1 oog en heeft ze nog niet gepraat... Heel heftig want we weten niet hoe het afloopt. Ik ben dus totaal niet bezig geweest met het zwanger zijn de afgelopen 2 weken. Heb mijn vooral heel verdrietig gevoeld. De nipt test was overigens goed. Verder ga ik niet vaccineren. Ik spuit fraxiparine ivm trombose dus vind het te spannend. Bang dat dat mijn meer complicaties zal opleveren dan het virus zelf. Verder geen gender reveal aangezien geslacht onbekend blijft ❤️
Wat heftig zeg! Fijn dat de NIPT goed was maar ik snap dat je verder dan niet echt met zwanger zijn bezig bent geweest.. Sterkte!
Wij zijn gisteren in een nachtmerrie beland.. Maandag de nipt afgenomen en gisteren belde de gynaecoloog... Er is Trisomie 13 gezien.... Nu maandag een gesprek, echo en als het lukt meteen vlokkentest. 1 van de baby's is telkens kleiner op de echo's, dat zou het misschien kunnen verklaren... De arts was niet heel positief en zei dat we met het ergste rekening moeten houden... Ze gaan in allebei de placenta's prikken als het lukt en ik weet nog niet hoe lang we op de uitslag moeten wachten.. Nu 12 weken en 4 dagen... Eigenlijk stond maandag de termijnecho gepland. We hadden afgelopen week het nieuws van de tweeling wereldkundig gemaakt en mn buik groeit als kool... We zijn uit het veld geslagen... Op internet kan ik ook weinig ervaringsverhalen lezen..
Oh jeetje. Logisch dat je er niet mee bezig bent. Jullie hebben andere dingen waar je druk om moet maken. Sterkte deze dagen en hopelijk blijft de schade enigzins beperkt.
Heel veel sterkte. Ik begrijp heel goed dat je met andere dingen bezig geweest bent. Gelukkig de NIPT goed. Heel veel sterkte toegewenst met je schoonmoeder.
@Barbje: gadverdamme wat vreselijk. Ik voel zo met je mee aangezien deze rollercoaster voor ons zo bekend is, hoewel het hopelijk bij ons nipt goed is. Maar die hebben we nog niet binnen en vind ik vreselijk spannend. Ik leef en duim met je mee. Zou het kunnen betekenen dat 1 van de 2 trisomie 13 heeft? Of ook allebei? Of zou het ook nog kunnen betekenen dat geen van beiden het heeft? Sorry voor de vragen, als je geen behoefte heeft om te beantwoorden, vooral niet doen! Ik hoop dat het maandag meteen kan en jullie in ieder geval snel duidelijkheid hebben. Ik dacht bij vlokkentest binnen 3-5 dagen uitslag van de trisomie 13, 18 en 21 en binnen 2-3 weken de uitgebreide test. Zo vertelde de gyneacoloog het in ieder geval tegen ons. Maar iedere dag is te lang! Jeetje @Dominique1991, ook een mega nachtmerrie en wat enorm onzeker. Logisch dat je even helemaal niet bezig bent geweest met je zwangerschap! Dikke knuffel ook voor jou!
Jemig wat een hel. Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd. Bij een 1 eiige tweeling kan het dus zo zijn dat één van de twee baby's trisomie heeft en de ander gezond is? Pff wat een nachtmerrie. Dikke knuffel!
Wat een ontzettend heftige berichten zeg, gatvers. Allebei heel veel sterkte. Ik vind de Nipt ook echt heel spannend.
Jeetje zeg wat een heftige berichten op alle fronten. Heel veel sterkte voor beide toegewenst en deel vooral hier iets als je vragen hebt of even je hart moet luchten. ❤️
Wow jeetje ik had vanochtend mijn eerste harde buik bij het wakker worden. Wist niet dat het zo vroeg kon, maar het was echt niet te missen. Bij vorige zwangerschappen ook veel harde buiken gehad, maar ik weet niet meer vanaf wanneer. Ben overigens ook ziekjes. Verkouden, keelpijn en hoofdpijn en dochter hoest ook longen uit haar lijf. Dus gaan we maar even op rust vandaag met z’n tweetjes. Moet woensdag ook testen, nadat ik vrijdag in contact ben geweest met Corona-besmetting naar t schijnt. Dus blijf sowieso binnen, maar niet zo zin om 2x heen te rijden. @Mapje: hoe gaat hij met jou? En @Dominique1991: knapt je schoonmoeder iets op?
Jeetje Barbje... wat ontzettend vreselijk... ik hoop dat alles goed komt... Ik wacht ook nog op de uitslag van de nipt test..is morgen 2 weken geleden...
Ooh bah duurt lang! Even zelf bellen anders? Ik schrik bij ieder telefoontje. Bij ons bellen ze als er iets gevonden is en anders brief. Dus ben als de dood voor dat telefoontje.
Ze hebben geen vlokkentest kunnen afnemen.. De placenta's liggen daarvoor ongunstig. Te dicht tegen elkaar aan...de test toch afnemen is niet betrouwbaar.. Helaas was ook te zien dat 1 kindje er niet gezond uitziet.. Vocht over heel het lichaampje en ook bij nekplooi en ook te klein voor termijn. Het andere baby'tje had geen vocht en zag er op het oog goed uit en ook goed gegroeid.precies volgens termijn. We duimen nu dat het gezonde kindje echt helemaal gezond is.. We zullen nog lang geduld moeten hebben.. Er zal nu over 3 weken een vruchtwaterpunctie gedaan worden.... Oef dit worden heftige weken.. .
Jeetje heel heftig. Sowieso al heel verdrietig dat 1 kindje er niet gezond uitziet. Ik hoop heel erg dat jullie andere kindje helemaal gezond blijkt te zijn. Sterkte met het nieuws van jullie ene kindje en met wachten op verder onderzoek.