Hoi meiden, Hier een weekje stil geweest… ik heb morgen een week buikpijn. Geen bloedverlies, vocht verlies o.i.d, maar wel constant pijn en soms wat steken. Het ziekenhuis denkt dat het de buikspieren, banden en/of endometriose is wat ik heb. Vroeg me af of andere hiermee bekend zijn? Deze zwangerschap is zo anders dan de vorige. Echt in alle opzichten! In ieder geval ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, mochten jullie dit hebben? Wat hielp hiertegen? Of wanneer stopte het? Verder gisteren bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest voor een intake. Hartje gehoord, bloed geprikt voor de NIPT en standaard dingen. Alles gaat goed op de buikpijn na en toch wel bezorgdheid. We horen zoveel nare berichten om ons heen het afgelopen jaar qua zwangerschappen (van begin tot einde!) en wat ik hier lees is ook gewoon een nachtmerrie met wat je niet wilt meemaken. Het beïnvloedt ons verder niet qua denkwijze en vertrouwen, maar we worden wel voorzichtiger. Iedereen een fijne dag toegewenst! Ps. Het baby shoppen kan ik nog niet. Te onrustig er nog voor…. Wat ik eigenlijk wel jammer vind. We hebben vertrouwen en geduld!
Helaas ben ik ook bekend met veel buikpijn en harde buiken tijdens de zwangerschappen. Ik had het bij de eerste erger dan bij de tweede, maar nu weer behoorlijk. Hier is de conclusie dat ik een erg gevoelige baarmoeder heb die heftig reageert op groei en beweging van het kleintje. Ook bekend met endo inderdaad. Echos doen bij mij bijvoorbeeld ook best wel ‘pijn’ en heb daarna ook altijd behoorlijke buikpijn en harde buiken. Blij word je er idd niet van en baart je dan zorgen. Ik ben er wel wat geruster op omdat ik het ken van de eerste zwangerschap. Shoppen doe ik ook nog niet echt. Maar soms wil ik er gewoon perse in geloven en voelt iets kopen als talisman.
Ik herken trouwens ook wat je zegt. Ik zie als trainster van zwangere vrouwen ook echt teveel narigheid rondom zwangerschap en bevalling etc. Helaas…. Onbevangen zal ik nooit meer zijn. Maar daardoor ook extra dankbaar.
Heel mooi alles opgeschreven! Ook fijn om het te kunnen lezen. Harde buiken had ik bij mijn vorige zwangerschap vanaf einde tweede trimester. De kleine voelde ik ook vaker niet bewegen. Ik wist op een gegeven moment niet anders meer… door de omgeving werd ik toen enorm onzeker. Ik had een placenta praevia en een gecompliceerde zwangerschaps. Uiteindelijk ook opgenomen door bloedverlies precies met week 38 en de volgende ochtend een spoed keizersnede. Ik scheen al weeen te hebben die ik niet voelde. Wat helpt bij jou tegen een gevoelige baarmoeder, buik? Om erachter te komen, heb je extra echo’s gehad? Of lieten ze je ook gewoon ermee verder lopen? Ze zeggen dat ik paracetamol mag nemen, maar ik ben zo anti-medicatie als ik het nog kan uitzitten! Het shoppen komt vast vanzelf. Misschien dat we met week 20 na de GUO eindelijk gerustgesteld zijn? Ook al zullen we vast dan weer een nieuwe mijlpaal voor onszelf neerzetten.
Ik heb inderdaad vaker echos en controles gehad (ctg) en op zeker moment is ook baarmoedermond paar x gemeten. Maar er gebeurde helemaal niks steeds. Pas met 40+1 begon de bevalling. Die ook een drama was. Denk dat ik er daarom met 2e zwangerschap minder last van had, toen accepteerde ik het gewoon wat meer en durfde het los te laten dat het echt niet ging zorgen voor vroeggeboorte. En inderdaad veel rust pakken en eraan toegeven was het advies. Over pcm gesproken. Ik heb een flinke bijholteontsteking inclusief koorts, dus zit nu wel op maximale dosering pcm, ook niet ideaal, maar het is ff niet anders….
Ik heb al vanaf het begin buikpijn. Maar herken het wel van andere zwangerschappen. Ik heb net eindelijk het eerste pakje gekocht. Inclusief het bijbassende mutsje en sokjes. Eerder was m’n moeder al wel begonnen met het wiegendekentje(maak we een foto als ze klaar is) en daar heb ik wel stof bij besteld om tutteldoekjes, kruikenzakken etc. Van te maken. Heb het pakje en de stof toegevoegd. Ow en de wiegendeken word cognac kleurig (gehaakt). Net als ons eigen bed. wij hebben overigens gisteren de kinderen gevraagd of ze een verrassing of gender reveal willen. Ik was stomverbaasd toen iedereen wilde wachten tot de geboorte. Zelfs de taart en ballonnen konden hun niet overhalen want na de tijd kon dat ook nog zeiden ze dus wij gaan voor een verrassing! Alles unisex dus.
♡ UITGEREKEND 16 - 31 DECEMBER 2021 ♡ 15 December ♡ Dominique1991 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Paardenbloem - 28 jaar - 3e kindje - voorgevoel: jongen ♡ GSSDJ - 35 jaar - 3e + 4e kindje 16 December ♡ Marinda1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡ Memmiee - 29 jaar - 3e kindje - voorgevoel: meisje 17 December ♡ Sterree - 32 jaar - 2e kindje ♡ Winderig80 - 41 jaar - 1e kindje 18 December ♡ Marianne21 - 29 jaar - 4e kindje 19 December ♡ AmyLove - 27 jaar - 1e kindje ♡ Loeskaz - 33 jaar - 3e kindje - voorgevoel: jongen ♡ Mj89 - 31 jaar - 4e kindje 20 December ♡ Roosje92 - 29 jaar - 2e kindje 21 December ♡ Jonymeisj1234 - 4e kindje 22 December ♡ Child - 3e kindje 23 December ♡ Barbje - 37 jaar - 3e + 4e kindje 26 December ♡ Joycebjorn - 36 jaar - 2e kindje na sterrenmeisje * 28 December ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje - voorgevoel meisje 30 December ♡ Nimonia - 36 jaar - 2e kindje ♡ Iemand1991 - 29 jaar - 2e kindje na stilgeboorte * 31 December ♡ Pluispluis - 33 jaar - 2e kindje ♡ Zolta - 34 jaar - 2de kindje ☆ Sterretjes ☆ * Rowena25 VMK 5.3 weken * Janssuhh VMK 4.2 weken * Tweedewondertjee VMK 5.3 weken * Geriatertje MA 8 weken Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (4) | Onbekend (21) ♡ AFSPRAKEN ♡ Kimweber - 21 juni - termijnecho + NIPT ♡ Paardenbloem - 23 juni - controle verloskundige ♡ Memmiee - 23 juni - controle gynaecoloog ♡ Nimonia - 23 juni - echo 12/13w + NIPT ♡ GSSDJ - 23 juni - afspraak poli gyn ♡ Iemand1991 - 24 juni - 13 weken GUO AMC ♡ Mj89 - 25 juni - geslachtsbepaling echo ♡ Winderig80 - 25 juni - geslachtsbepaling echo ♡ Memmiee - 29 juni - echo geslachtsbepaling ♡ Marianne21 - 1 juli - controle ♡ Loeskaz - 1 juli - geslachtsecho ♡ Mj89 - 2 juli - controle ♡ Kimweber - 3 juli geslachtsecho ♡ Loeskaz - 8 juli - controle ♡ Iemand1991 - 9 juli - geslachtsecho ♡ GSSDJ - 23 juli - 20 weken echo ♡ Loeskaz - 26 juli - 20 weken guo ♡ Paardenbloem - 27 juli - 20 weken echo ♡ Memmiee - 28 juli - 20 weken echo ♡ Winderig80 - 30 juli - 20 weken echo ♡ Marianne21 - 2 augustus - 20 weken echo ♡ Child - 4 augustus - 20 weken echo ♡ Kimweber - 19 aug - 20 weken echo
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/x/xylometazoline Ik gebruik zelf wel de kindervariant, die is minder sterk. Deze site gebruiken huisartsen ook om op te zoeken of het mag of niet. Bij mijn zwangerschap in 2018 werd het nog afgeraden, nu niet meer helemaal. Ik had het ook gevraagd aan mijn vk. Je moet er spaarzaam mee omgaan, maar bij echt fikse verkoudheid is keer week gebruiken dus niet erg.
Oh dat wist ik helemaal niet! Dat scheelt een hoop ellende idd. Nu ben ik wel zo’n doos die het dan nog steeds niet durft omdat het eerder ook niet mocht
haha snap ik! Nu is het wel zo dat ze voor mijn gevoel ieder minimaal risico uitsluiten. Immers tonijn en paté mogen ook niet meer en eerst wel. Ze sluiten dus eerder uit dan in, dus ik vermoed wel dat t echt veilig is
Beterschap!! Ik las dat in eerdere berichten inderdaad. Soms heb je het ook echt gewoon nodig en ze zeggen dat het geen kwaad kan. Je weet nu ook waarvoor je het neemt en het is tijdelijk. Dus voel je niet al te schuldig! Ik heb aangegeven dat ik bij de 16 weken echt een echo wil hebben. Ik vind niet dat ze me 2 maanden zo kunnen laten rondlopen. Dus ik wacht nog even de bloed uitslagen af en dan zie ik wel even hoe ze m’n online dossier hebben bijgewerkt.
Echt? Ik heb van het weekend nog een heerlijk broodje tonijnsalade gehad. Ik dacht dat het niet direct aangeraden werd vanwege de kwik? Alleen het is nu dus echt afgeraden?
Wat een super leuk pakje en stof! En grappig dat de kinderen gewoon standvastig zijn. Ook wel weer leuk! Wil je het zelf stiekem niet weten? Ook bekend met buikpijn dus. Ik wist dat je last van je banden kon hebben en kan me er ook wel iets bij inbeelden met een groeiende buik. Alleen heb ik echt nog geen buik. Dus had dit echt nog niet verwacht. Naja je kan niet alles hebben natuurlijk. Mocht dit het enige zijn deze keer… naast de misselijkheid, moeheid en hormonen haha. Prima!
Jaa klopt het wordt nu volledig afgeraden. Maar ik heb er dit weekend ook nog van genoten. Bij andere 2 mocht t nog wel en at ik t best regelmatig. Beperk het nu wel mega hoor. Goed dat je om echo vraagt nog. Bij twijfel zeker doen!!
Wat vervelend! Het klinkt wel als bandenpijn. Komt volgend mij vaker voor als het niet je 1e zwangerschap is.
Wat betreft onzekerheid.. het nare bericht gister heeft er hier ook wel ingehakt moet ik zeggen. Wordt je toch met de neus op de feiten gedrukt hoe kwetsbaar het leven is. Ben toch wel heel blij dat ik morgen ochtend weer een afspraak bij de gyn heb, even kijken hoe het met de baby gaat. Ben overigens nog steeds moe en misselijk. Hoop wel dat het snel minder wordt