Sorry dames, verwaarloos jullie alweer. Heb een paar slechte dagen achter de rug. Veel misselijk, spugen, hoofdpijn en ik heb zo'n vermoeden dat mijn bekken zich nu al laat voelen... Zucht, zat/zit even in een dipje... Daarbij ook al de hele dag een "raar gevoel" in mijn buik, alsof alles strak gespannen staat. Morgen gelukkig geen plannen, hopelijk helpt dat. @Shendari: oei, drukke tijden dus voor jullie! En dan ook nog de "schrik" van het opnieuw zwanger zijn. Hopelijk snel rust in de tent! Kraamzorg is geregeld! Kan van mijn lijstje af. Over de puistjes: ik herken het. Ik heb ze vooral onder mijn linker oksel. Heb vorige week iets bij de ha gehaald wat het genezen van de ontsteking helpt versnellen. Zijn echt enorme puisten. (Had ze tot een week of 3 terug ook heel erg in mijn nek, niet fijn als op je werk je haar in een staart moet...) @Wennepen: "voeteneind omhoog voor mijn enkels en mijn hoofdeinde omhoog voor mijn maagzuur" klinkt niet heel comfi om te slapen. Hopelijk heel erg tijdelijk! @Jeszss: hoe is het met de benauwdheid gegaan? Kan dat door een te laag ijzer komen? Nog nooit van gehoord (maar dat zegt niet zoveel hoor). Je hebt nu in ieder geval wel lekker vakantie! @Amertje hier ook voor lekker anonieme naam gekozen op het forum. Zal je gebeuren. Was het leuk in Oostende? @Madelein: wat fijn dat je zo goed begeleid wordt. Fijn om te horen. Hoop dat de harde buiken inmiddels beetje gezakt zijn. Kwam het de vorige keer door een ontsteking/infectie? Of geen idee waardoor? Kan je mij vertellen waar die "rustiger-aan-kop" zit? Kan ik die ook even omzetten... Wij hebben geen angelsound (beter voor mijn gemoedstoestand, dikke paniek als ik dan niets hoor gok ik). @LadyTwilight: dat is de reden dat ik hier weer aangehaakt ben. Vind dit zelf prettiger. @Newbornstar: jij ook lekker vakantie nu. Geniet ervan! @Kelmel: zet de lijn van meer energie hebben door? Dat zou wel fijn zijn! @Wondertjeindemaak: welkom terug! Jammer dat jullie de vakantie af hebben moeten breken vanwege het weer. Maar gelukkig vandaag niet op een camping... Das dan weer positief. @Voelen van de BM: ik heb geen idee wat ik moet voelen. Vorige zwschap ook al niet. Merk vandaag wel dat de bm gevoelig is. Als ik dan ergens duw en het doet zeer weet ik dat daar bm zit. @Kinderkamer: wij houden het voorlopig nog even bij plannen maken. Als ik denk aan alles wat gedaan moet worden moet ik al spugen. (vooral het leegmaken zie ik tegenop. Wij hebben gewoon echt te veel zooi. Lees: ik heb veel te veel kleding in ik denk wel 2 verschillende maten...) @Voelen van de baby: ik denk ook al een paar keer wat gevoeld te hebben. Volgens de vk zou het wel kunnen. Afwachten of ik dat vaker ga voelen. Kan niet wachten! Zo, dat was weer een heel verhaal van mij zeg. Ik hoop dat iedereen zich langzaam aan een beetje beter gaat voelen. Ik heb het idee dat het alleen maar beroerder wordt. Maar goed, op naar de 16 weken, Dan verdwijnt alles vast alles sneeuw voor de zon. toch??? Edit voor de lijst: 3 september 20 weken echo.
@knuffel: de vorige keer had ik vermoedelijk een blaasontsteking met GBS. Die werd namelijk rond week 12 uit m'n urine gekweekt. Geen ab gehad want was niet nodig volgens de ha. Naarmate ik verder kwam steeds meer buikpijn en harde buiken. Uiteindelijk weeen en toen opgenomen. Achteraf bleek dat de placenta vol zat met infectiehaarden met GBS. Dus ze vermoeden dat de bacterie via de bloedbaan in de placenta terecht is gekomen, dit is alleen erg zeldzaam. Dus een ander vermoeden ( of meer iets wat ze niet uit kunnen sluiten) is cervixinsufficientie. Vandaar dat ze nu al elke 3 weken en bij klachten de cervix lengte meten. Tja die knop kan ik misschien wat makkelijker omzetten door wat er allemaal gebeurd is. Heb echt alles voor deze zwangerschap over, dus dan is de rest allemaal niet zo belangrijk meer. Daarbij heb ik ook wel een hele lieve man die momenteel echt alles doet. Tot het mesten van de stal van m'n paard aan toe. Schat is het. Dat strakke gevoel wat je omschrijft is precies hoe ik me al de hele dag voel. Echt een strak elastiek onderin je buik. Hier is het nu weg getrokken nu ik rustig zit. Dus rust nemen jij!' Heb je met name S nachts last van maagzuur? Ik merk zelf dat ik er minder last van heb als ik op m'n linkerzij lig. Misschien iets om uit te proberen?
Goedemorgen , ben alweer een poosje wakker! Slapen is op het moment een ramp. Hoop zo dat de misselijkheid minder gaat worden bij 16 weken. Nog even een weekje doorbijten. Verder pijn in onderbuik en branderig gevoel met plassen, denk een bo heb, morgen maar gelijk plas inleveren.
@Madelein; nu herinner ik me je verhaal inderdaad weer. Heftig hoor. Wat is GBS? een bacterie? Is het gek dat ik voor je hoop dat het toen een infectie was? Dan lijkt kans op herhaling mij het kleinst. Ik snap dat je die knop dan wellicht "makkelijker" om kan zetten. Goed naar je lijf luisteren dus! (en terwijl ik dat zeg doe ik dat zelf misschien niet zo heel erg goed? Ik was niet degene met maagzuur. Gelukkig niet, Vind de misselijkheid deze keer wel voldoende. @Laverna: wat irritant dat slechte slapen. Hier lijkt het gelukkig nu weer iets beter te gaan! Er is dus nog hoop
Even klagen hoor. Ik heb echt een schat van een man. Neemt momenteel heel veel van me over. Echt top. Maar ik maak sinds gisteren beetje zorgen over mijn buik. Waarschijnlijk geheel onterecht hoor, maar zo voelt het. Ik heb de hele dag een soort hard opgeblazen ballon in mijn buik die heel gevoelig is als er tegen aan duw of mijn buik stoot. Dit zit me niet lekker. Als ik dit tegen ml zeg, krijg ik steeds dezelfde antwoorden: "hoort erbij", "gaat wel weer over", "de vk heeft woensdag nog gevoeld en alles was oké". Ik snap waarom hij dit zegt, hij probeert me gerust te stellen. Maar daardoor ook het gevoel dat ik me aanstel en zeur. En dat maakt me dan weer onzeker en verdrietig. Bleg, waarom is zwanger zijn zo ingewikkeld. Alsof alleen het hele circus van zwanger worden nog niet genoeg is... *zet de klaagmodus weer uit en gaat een broodje maken...*
@Wennenpen80 Leuk! Ik heb de baby ook al 3 keer gevoeld. @Madelein balen van de harde buiken meid. Probeer het rustig aan te doen. @Knuffel wat naar dat je een aantal slechte dagen achter de rug hebt. Hopelijk wordt het snel iets beter. @Jeszss hoe gaat het met de benauwdheid? @Laverna balen dat jij ook nog zo misselijk bent. @Kraamzorg dit heb ik ook al geregeld. Papieren zijn in huis. Idd Knuffel gelukkig nu niet meer op een camping! Ookal was het heel erg leuk en hadden we alle ruimte in de tent. Dan is het toch gewoon beter om thuis te zijn. Of nouja bij mijn schoonouders even @Bm die kan ik ook heel duidelijk voelen. Manlief heeft het van de week ook gevoeld! @Kinderkamer, daar zijn wij al mee bezig geweest. De kleuren houden we neutraal, wit/grijs/mint. Hier gister even aan het winkelen geweest. Heb 1 setje zwangerschapskleding gehaald. Daarnaast nog nieuwe schoenen. Was hard nodig en gelukkig goed geslaagd. Daarna de zwanger doos van de etos gehaald. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Nu volgende week die van de prenatal en de baby dump gaan ophalen. Ben benieuwd wat daar in zit. Gister nog even op bezoek geweest bij zwanger en schoonzus. Daar een 9 maanden pakket gekregen. Elke maand mogen we een cadeau openen op de 13e. Gister de eerste 3 al uitgepakt. Zat een speeltje, badcape en geurzakjes in voor de luiers. Erg leuk!!
Ja is een bacterie, die een deel van de zwangeren bij zich draagt ( zie:Groep B Streptokokkeninfecties en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) Uhm klinkt niet gek, en snap je opmerking, maar helaas is de kans niet kleiner dat het nu niet nog een keer gebeurd. Ik ben blijkbaar drager van die bacterie, en het feit dat het 1x zo mis is gegaan is helaas geen garantie dat het niet nog een keer kan gebeuren. Dus daarom doen ze ook iedere keer kweken enzo. Het blijft ook lastig hoor om rustig aan te doen. Zeker nu ik me weer wat beter voel qua energie en misselijkheid. O dan heb ik verkeerd gelezen! Idd alleen misselijk is wel genoeg Je klachten over je buik klinken precies als wat ik heb. Bizar gewoon. Ik moet vanmiddag naar het zh, zal je wel laten weten wat ze zeggen daar. Misscihen trouwens wel een idee om morgen even urine in te leveren bij je huisarts? Een blaasontsteking kan ook dit soort klachten geven. En als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Ik weet hoe irritant dat is, maar wel doen!
Even een update van mijn kant: Net uit het zh vandaan. Beebje deed het perfect. Lag lekker druk te schoppen en te draaien. Placenta lag goed aan, dat zag er allemaal perfect uit. Urine was schoon. Cervix was iets korter dan dinsdag, van 5,5 cm naar 4.5 cm. Maar die variatie is op zich normaal volgens de gyn. Maar voor de zekerheid moet ik dinsdag terug voor nog een meting. Is die hetzelfde of langer dan is het goed, zo niet moet er een plan bedacht worden en is het toch mogelijk ook cervixinsufficientie. Verder het advies gekregen rust te nemen en echt te bellen als het niet minder of erger wordt. Ik had eigenlijk gister gewoon moeten bellen volgens de gyn. Nou ja volgende keer doen we dat dan maar. Ik heb me op de bank geïnstalleerd, poes naast me, manlief gaat zo boodschappen doen. Voor elkaar
pfff madelein wat moet jij continu in tweestrijd zitten! Nu had je eigenlijk eerder langs moeten komen en vorige keer zeiden ze dat je nu wel meer vertrouwen mocht gaan krijgen... Snap nu ook heel goed dat je dat vertrouwen eigenlijk niet zo goed aandurft! ik dacht eigenlijk ook dat het 'simpeler' in elkaar zat. Wist niet dat je drager was en de kans op die bacterie dus eigenlijk altijd aanwezig is. Ik zou me ook de hele tijd zorgen maken en niet kunnen genieten hoe hard iedereen ook roept dat je vertrouwen moet krijgen! Is er nog een bepaalde grens tot wanneer die bacterie op kan spelen? Hier vandaag zoooo ontzettend moe, maar goed dit is dan ook wel dag 6 werken. Nog tot 23u. Morgen helaas ook vroeg mn bed uit. Levi moet op tijd naar mn schoonouders dan race ik snel door naar de gyn. Daarna ga ik levi weer ophalen en gaan we naar mn ouders toe. Levi blijft daar een halve week logeren. Mijn ouders zien hem natuurlijk al niet heel veel en nu hebben zij al vakantie terwijl wij nog wel een week moeten werken. Vind het wel moeilijk dat ik Levi dan een paar dagen niet om me heen heb! Het word de tweede keer dat hij gaat logeren, de eerste keer dat het gelijk een paar dagen is. Gelukkig moet ik veel werken en de laatste dag dat hij bij mijn ouders is het ik het thuis heel druk met een rotklus dus hopelijk gaat de tijd heel snel! vrijdags komen ze naar ons toe en blijven ze het weekend. Dan gaan we ook beginnen met de rommelkamer op te ruimen aangezien dat de babykamer moet gaan worden! We hebben zooooo veel troep! en het staat daar al twee jaar maar te staan dus dat wordt een grote opruiming! haha
@kelmel: ja dat is heel dubbel idd, zeker ook omdat ik echt geen zeikerd ben wat mezelf betreft. Verpleegkundige eigen geloof ik, liever afwachten dan gelijk zeuren. Ben ooit eens met een gebroken knie en kapotte banden nog naar beneden geskied omdat ik niet voor lul wilde liggen in zo'n banaan... Om een idee te geven . Het is idd niet zo simpel helaas. Het kan elk moment weer terug komen. Meestal is deze bacterie alleen gevaarlijk rondom de bevalling. Als je langdurig gebroken vliezen hebt bijvoorbeeld. En als ze weten dat je drager bent van de GBS dan wordt er rond week 36 een kweek gedaan. Als die positief is dan moet je in het zh onder antibiotica bevallen. Maar ja ze testen hier in nl niet standaard op de GBS dus veel vrouwen weten niet dat ze drager zijn. Hoe het bij mij zo mis heeft kunnen gaan kan niemand me vertellen, behalve dat het in zeldzame gevallen gebeurd. Maar het is helaas zeker niet zo dat de kans heel klein is dat het nog een keer gebeurd. Vertrouwen is daardoor heel moeilijk idd. Het kan de hele zwangerschap opspelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het kindje sterk is, maar mijn lijf vertrouw ik niet. Het zal voor ons pas rust geven als we een kleintje in onze armen hebben ben ik bang. Pff 6e dag werken! Niet zo gek dat je dan moe bent jemig. En je mannetje uit logeren, lijkt me ook moeilijk. Maar misschien ook wel even fijn dat je even tijd voor jezelf hebt tussen het werk door?
ja vind het inderdaad moeilijk maar moet ook een klein beetje aan mezelf denken. Het vele werken is inderdaad niet echt lekker als je sowieso al snel/veel moe bent en mn rugpijn is helaas ook nog steeds niet over. Buiten dat vinden mijn ouders het natuurlijk helemaal geweldig om wat tijd met hem door te brengen. Ik weet dat ie bij mijn ouders goed zit, mijn ouders zijn nog voorzichtiger met hem als dat wij zelf zijn. Levi kan ook lekker spelen met zn grote vriendinnetje (de hond van mn ouders) dus waarschijnlijk heeft hij het ontzettend naar zn zin dalijk. Kan ik een klein beetje bijtanken!
Uitgerekend 8 - 31 Januari ♀♂ 12 Januari: ♡ Mandy84, 30 jaar, 2e kindje 13 Januari: ♡ wondertjeinmaak, 27 jaar, 1e kindje 16 Januari: ♡ Shendari, 27 jaar, 2e kindje ♡ SusanneO, 29 jaar, 1e kindje ♡ sneeuwklokjes, 33 jaar, 2e kindje ♡ amertje, 29 jaar, 1e kindje ♡ wennepen80,34 jaar, 1e kindje ♡ myself82, 32 jaar, 2e kindje ♡ newbornstar, 2e kindje ♡ miertje84, 30 jaar, 2e kindje 17 Januari: ♡ linda12345, 30 jaar, 1e kindje ♂ Knuffel, 40 jaar, 2e kindje 18 Januari: ♡ Norki Maki, 29 jaar, 1e kindje ♡ laverna, 32 jaar, 1e kindje ♡ Silverwings, 31 jaar, 1e kindje ♡♡ myisisis, , 1e & 2e kindje 19 Januari: ♡ kelmel,24 jaar, 2e kindje 20 Januari: ♡ nine85, 29 jaar, 1e kindje ♡ miek1981, 33 jaar, 2e kindje 21 Januari: ♡ LadyTwilight, 29 jaar, 2e kindje ♡ Imke24, 28 jaar, 2e kindje 22 Januari: ♡ mandy3, 25 jaar, 1e kindje 23 Januari: ♡ Pari26, 25 jaar, 1e kindje 24 Januari: ♡ judith1984, 2e kindje 25 Januari: ♡♡ Yarah, 29 jaar, 2 & 3e kindje 26 Januari: ♡ Minime80, 34 jaar, 1e kindje ♡ Jeszss, 31 jaar, 2e kindje 28 Januari: ♡ Bodien,27 jaar, 2e kindje 30 Januari: ♡ Misslegend, 24 jaar, 2e kindje ♡ MamavanDaisy, 26 jaar, 4e kindje 31 Januari: ♡ madelein, 32 jaar, 1e kindje 1 Februari: ♡ 20BabyJ10, 26 jaar, 2e kindje 3 Februari: ♡ Pien1991, 24 jaar, 1e kindje Datumloos: ♡ Leane, , 33 jaar, 2e kindje Afspraken ♡ : kelmel - 27 juli - afspraak gyn laverna - 27 juli - hartje luisteren SusanneO- 27 juli - hartje luisteren wennepen80 - 27 juli - controle vk Jeszss - 28 juli - controle vk madelein - 28 juli - controle gyn amertje - 30 juli - controle vk SusanneO - 30 juli - Geslachtsbepaling miertje84 - 1 aug - geslachtsbepaling wondertjeinmaak - 1 aug - geslachtsbepaling kelmel - 3 aug - geslachtsecho Mandy3 - 3 aug - Geslachtsecho 20BabyJ10 - 4 aug - controle 20BabyJ10 - 5 aug - geslachtsecho Myself82 - 6 aug - afspraak gyn kelmel - 6 aug - intake kraamzorg wennepen80 - 8 aug - geslachtsecho laverna - 8 aug - geslachtsecho Pien1991 - 11 aug - controle vk Bodien - 12 aug - pretecho Pien1991 - 13 aug - geslachtsecho mamavanDaisy - 13 aug - geslachtsecho Yarah - 14 aug - geslachtsecho misslegend - 24 aug - geslachtsbepaling Silverwings - 1 sept - 20-weken echo knuffel - 3 sept - 20-weken echo kelmel - 4 sept - 20-weken echo amertje - 9 sept - intake kraamzorg leane - 16 sept - intake kraamzorg Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - sterretje31 - Muzieknootje - Rosalyn - Yummy - Vrouwke87 - Mamavanmenno - Traum - Elphaba1981 - Ukky - Nanette - bambe - babyenschede - multiculti88 - mariaK - roelien Wil je wat erbij zetten voor op de lijst? Meld het in KLEUR
madelein, welke datum ben je uitgerekend? je staat er nl twee keer in Shendari, klopt jouw uitgerekende datum ook? de 16e?
o haha! Volgens de officiele termijnecho 31 januari, maar bij de nekplooimeting liepen we ineens weer op onze eigen bereking, namelijk 29 januari. Maar officiele datum blijft 31/1.
@Wondertjeinmaak: pas jij je eigen broeken nog dan? Dat lijt voor mij al weer heel lang geleden. Wat leuk van de schoonzus/zwager zeg! @Madelein: wat een "nare" situatie zeg (en dat is een enorm understatement, maar kon geen ander woord vinden) met die bacterie. En dat het zo zeldzaam is maar dan wel net jou moet treffen... En wat dubbel dat wel of niet bellen. Maar goed dus dat je toch aan de bel getrokken hebt! Als het inderdaad cerfixinsufficientie is, wat kunnen ze daar dan aan doen? (behalve bedrust dan). Wel fijn dat de beeb het zo goed deed! Heb je er vertrouwen in voor nu? ik kijk het morgen ochtend even aan, anders wellicht toch maar even bellen... @Kelmel: dat is ook wel heel veel werken zeg! Kan goed snappen dat je moe bent. En kan me ook voorstellen dat het vreemd zal zijn zonder Levi, maar dan wel even echt rust voor jou! De lijst ziet er gelikt uit. Super! Vanmiddag een start gemaakt met het uitzoeken van alle zooi die we hebben. Zo he, das nog een beste klus! Nou ja, we hebben gelukkig ook nog even. Wij hebben net een pannenkoek gegeten bij de pannenkoeken boerderij een paar dorpen verderop. Was kotsmisselijk, maar wel lekker om er even uit te zijn. Vooralsnog zit de pannenkoek er nog in dus wie weet!
Pfff Madelein, kan me voorstellen dat je ongerust blijft. Beter een keer teveel dan te weinig heen. @harde buiken, hier ook regelmatig. VK zei dat het geen kwaad kon. Maar wanneer is het een blaasontsteking? Symptomen op internet vind ik vaag, dus weet niet zo goed waar ik op moet letten. @zwangerbox, was echt vrijwel leeg. Zelfs zwanger tijdschrift weer. Vind ik zo dom, die kreeg ik ook van hun thuisgestuurd. Maar goed, gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Hier gaat het veel beter nu. Zou het klaar zijn met overgeven en misselijkheid? Ik hoop het zo.
Gbs heeft mijn tante ook gehad met zwangerschap 2de kindje maar toen wisten ze dat nog niet. Kindje helaas binnen gekregen en 6 dagen later overleden. Later weer zwanger geraakt en toch een gezonde zoon op de wereld gezet. Puur omdat er rekening mee gehouden werd en inderdaad met antibiotica ondersteuning geboren. Ik vind het wel stom dat ze niet alle zwangere testen op Gbs . Ik had het door gegeven aan de verloskundige dat het bij ons in de familie voorkwam maar ze wuifde het weg alsof ik daar geen kans op had.. Duim met je mee dat alles gezond blijft.
@knuffel: haha ik snap je hoor . Als de cervix korter wordt dan krijg ik waarschijnlijk te horen dat ik helemaal niks meer mag, en gaan ze mogelijk beginnen met proluton injecties, iets om de bm rustig te houden. Verder zou een cerclage een optie kunnen zijn als ik geen harde buiken zou hebben. Maar die heb ik wel dus dat is geen optie. Ik heb er nog geen vertrouwen in eerlijk gezegd. De vorige keer bleef het ook zo vaag en toen ging het ook ineens mis. Morgen ook weer een afspraak met een gyn ( helaas niet mijn eigen) dus zal dan ook nog ea vragen. Verder blijft het vooral afwachten ben ik bang. @wennepen: ja dat is vaak het grootste risico van gbs. Daarom moeten pasgeborenen ook elke dag getemperatuurd worden. Bij koorts is deze bacterie de eerste waar ze aan denken en wordt het kindje ook gelijk opgenomen. Vaak gaat dat wel goed, maar soms is het te laat idd . In het buitenland testen ze wel standaard op gbs, maar hier idd niet. Maar het is ook wel wat vaags hoor, het komt bij mij nu bijvoorbeeld niet meer uit de kweken. Maar kan wel elk moment weer opvlammen en dan wel ineens weer gekweekt worden. Blijft een ongrijpbaar iets.