@Madelein; ik snap helemaal dat geen vertrouwen durft te hebben voor de wat langere termijn. Ik hoopte dat je voor nu het vertrouwen hebt, dat het zeg maar "vandaag oke is". Misschien omdat je morgen weer mag? Ik gun het je zo dat je dan vandaag wellicht even een dagje je minder zorgen hoeft te maken... Klinkt een beetje onsamenhangend, maar bedoel het goed. Ik zit op mijn werk maar heb zo geen zin! Dus even stiekem spieken
Hoi meiden! Ik wilde ook hier even laten weten dat alles vanmorgen ok was bij de verloskundige Een mooi sterk kloppend hartje mogen horen. Ik kan nog steeds niet geloven dat er een kindje in mij groeit Haha zo bijzonder!
Op zich ben ik best rustig, in de zin van dat ik niet in paniek ben of zo. Maar ben er sinds zaterdag wel de hele dag mee bezig. Net even een lijstje gemaakt met vragen voor de gyn morgen, dat geeft wel wat rust. Hoef ik daar niet meer continue over na te denken. Ik vatte het ook niet verkeerd op hoor trouwens! Sorry als het wel zo over kwam.. Succes met werken nog even, tot hoe laat moet je? @susanne: top! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd SusanneO. Bijzonder he het hartje horen. Ik vandaag ook voor de eerste keer gehoord. Blijft elke keer bijzonder wat we allemaal mee maken in 9 maanden.
Hee meiden even een ego berichtje van mij! Gisteren geslachtsbepaling gedaan en we krijgen een knul erbij! echt super leuk! Verder geniet ik lekker van me weekje vrij! Heeeeeerlijk was er echt even aan toe
Super leuk newbornstar!! Hier nog steeds bijna continue harde buiken . Begin de moed aardig te verliezen inmiddels. Vanmiddag terug naar het zh. Ga daar niet weg voor ik een bevredigend antwoord heb gekregen. Denk eigenlijk dat ze me door moeten sturen naar een academisch ziekenhuis.
Wij zijn net terug uit het zh voor de controle na zondag: Cervix is dezelfde lengte als zondag! Dus de harde buiken doen niks daarop . Verder alles nogmaals gekweekt ook al vermoeden ze dat daar niks uitkomt. Proluton ( progesteron) willen ze niet geven omdat het alleen zinnig is bij directe verkorting van de bm mond, en dat is bij mij dus ( nog) niet het geval. Je zou het nu dan alleen geven voor mijn eigen gemoedsrust en dat willen ze eigenlijk niet. Snap ik ook wel weer. Het idee is dat m'n bm erg gevoelig is. Dus rustig aan, maar hoef niet plat. Mag ook nog 1x per dag m'n paardje blijven knuffelen . Verder geen zware dingen doen, en niet meer werken voorlopig. Dus lekker op de bank, maar wel gewoon opstaan om eten en drinken te pakken en S avonds een blokje om. Als er iets veranderd moet ik gelijk bellen en gaan ze de cervix weer meten, als het hetzelfde blijft moet ik over 2 wk terug komen. Dus wel redelijk gerust gesteld voor nu . Verder nog een positief nieuwtje: Combinatietest was perfect!! Voor alle dingen de laagste score ( of hoogste, is maar hoe je het bekijkt hihi) en die was dus goed!
Ow dat is inderdaad goed nieuws madelein! Verder ff ego berichtje (degene die op fb zitten hebben het wss al gelezen). Gister bij de gyn was alles betreft et kindje goed. Goed gegroeid en mn bloeddruk was mooi een beetje gezakt zoals kennelijk hoort terwijl ik toch redelijk zout eet omdat ik dat gewoon heel lekker vind. De gyn vertelde mij dat ik max 41 weken zwanger mag zijn, dat vind ik nie zo erg. Maar ik MOET bevallen met een ruggeprik, schijnt standaard procedure te zijn. Ik ben het daar echt niet mee eens!! Bij levi ging het zonder pijnbestrijding ontzettend goed, heb een droombevalling gehad! Toen ik daar was overrompelde het me nogal dus heb niet veel meer gezegd dan dat ik het echt niet wil. Ik wil gewoon een bevalling zoals ik et in gedachte had. Natuurlijk kan het altijd anders lopen maar dat is dan niet vooraf door iemand anders bepaald! Is dat nou puur alleen omdat ik overgeplaatst ben vanwege mn gewicht dat ik een ruggeprik moet?? Ik bedoel ben geen 10 kilo zwaarder als bij levi... Zou dat zelf dan overtrokken vinden!
@kelmel; goed dat de uk het goed deed en je bloeddruk goed was! Mbt ruggeprik: zou idd even navragen waarom dat zo is, misschien is er een logische verklaring voor en zit je je voor niks gek te maken. Lijkt me niet dat het iets met je gewicht te maken heeft namelijk ( kan geen logische medische reden bedenken mbt gewicht) Hier nog even een foto spammen van ons mooie smoeltje
Wat een mooie echo foto!! Ja ze zei wel als je bmi hoger is heb je meer kans op complicaties. Maar gezien ik nu 3 kilo zwaarder ben als bij levi en dat super goed ging kan ik me daar absoluut niet druk over maken! Buiten dat ik panisch voor spuiten-prikjes etc ben wil ik de bevalling gewoon heel bewust meemaken. Dan maar liever een beetje pijn eventjes. Ze mogen mij toch ook nooit verplichten??
Ja hij/zij lag er mooi voor Raar idd. Verplichten kunnen ze het niet als jij het niet wilt. Maar nogmaals, vraag even de reden na. Misschien is het een standaard iets omdat veel vrouwen het wel willen of zoiets sufs. Ik heb trouwens bij de bevalling van onze kleine Sam ook een ruggenprik gehad ( ivm weeen stormen doordat de bevalling opgewekt werd) en heb de bevalling wel heel bewust meegemaakt. Was ook niet pijnvrij. Nu had ik natuurlijk geen pijn doordat het kind zo groot was, dat ging heel makkelijk natuurlijk, maar de weeen voelde ik nog door de ruggenprik heen alleen de scherpe kantjes zijn er af.
Klopt! Sorry, vergeten door te geven voor op de lijst. Dankjewel! Ik ga even alles bijlezen en reageren!
@ Madelein. Wat een super echo foto zeg! Prachtig! En wat fijn dat de harde buiken niks doen! Wel enigzins opgelucht nu? Snap dat je het rustig moet houden uiteraard @ Kelmel. Je MOET een ruggenprik? Vanwege een iets te hoge BMI? Nooit van gehoord. Wat is daar de gedachte achter dan? Ik snap dat je daar niet vrolijk van wordt Zou toch even goed navraag doen waarom ze dit gezegd heeft.. Hier gaat alles verder wel z'n gangetje. Heb wel echt enorm last van mijn hormonen en ben een monster af en toe. Super kort lontje, huil om alles zowat en het ergste is nog dat ik gedrein en gezeur van m'n zoontje echt niet kan hebben Boodschappen doen met hem is echt een ramp. Zucht.. Hopelijk kunnen we wel dit weekend verhuizen overigens dus dat is positief!! Hoe gaat het met de rest? Voor op de lijst: 28 augustus 20 weken echo
Ben hier ook doodsbenauwd voor ruggenprik omdat we een familiaire overgevoeligheid daarvoor hebben (vader en opa). Beval ook het liefste thuis, maar dat weet je nooit natuurlijk. Er Schijnen ook gyns te zijn die roodharigen (ik) niet thuis laten bevallen omdat roodharigen meer kans hebben op heftige nabloedingen enzo. Morgen onze vk maar eens vragen hoe zij daar in staan. Mooi dat je wat gerustgesteld bent Made! En heel mooi plaatje!
Ja ga ik ook doen! Zie haar zelf pas over 8 weken ivm vakantie. Over 4 weken moet ik naar een andere gyn en dan vraag ik het gewoon even aan hem. En ga er op staan dat ze mij eerst maar eens info boekjes meegeven. Het is in ieder geval wel een geruststelling dat vl 100% achter me staat en het ook niet toe zal laten als ik er zelf niet meer zo bij ben oid.
Je gaat echt niet dood van een ruggeprik meiden haha! Snap als je er bang voor bent maar misschien zijn er hier dames die het wel willen, die worden niet bepaald aangemoedigd zo . Ik heb inmiddels 3x een ruggeprik gehad. 2x spinaal en 1x epiduraal en het valt echt reuze mee hoor. Het klinkt nu echt of het complete horror is maar dat is echt niet waar..
Ik heb ook een ruggenprik gehad bij m'n vorige bevalling. Ofja, 2x zelfs Mis geprikt En 1x eerder tijdens een voet operatie. Het lastige eraan is dat je stil moet zitten. Doe dat maar eens met weeen Ik werd door 2 man vastgehouden (mijn vriend mocht mee ) Maar snap wel dat je het eng vind. Maar geloof me, als je dikke weeen hebt en je 'kan niet meer' dan vind je alles best Hierrrrrrrrr met die ruggenprik! Haha.
Ik geloof best dat het voor sommige echt wen uitkomst is hoor! Zou alleen nooit mijn keuze zijn😉 ik wou bij levi als ik iets wilde kiezen voor een pompje die je zelf kunt bedienen. Je krijgt dan een of ander verdovend spul dat voor 2 minuten werkt. Weet niet meer hoe dat heet. Dat was toen nog vrij nieuw. Natuurlijk als je geen andere keuze hebt is het niet anders maar zou zoiets zeker niet uit voorzorg op voorhand nemen😉 Maar ik probeer me er voor nu even niet teveel meer mee bezig te houden en gewoon maar even de volgende afspraak afwachten😉 Gister avond heb ik het kleine hummeltje voor het eerst heel eventjes gevoeld en vanochtend weer twee keer😍 daar probeer ik nu, ondanks de nog altijd hevige misselijkheid, volop van te genieten. Hoe gaat het met jullie misselijkheid?