Uitgerekend 16-31 januari 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Noa1, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik weet niet of je dit nog leest...
    Er zijn geen woorden om je te troosten of om je hoop te geven. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind en dat ik voor jullie zal blijven hopen dat voor jullie ook een wondertje is weggelegd. Xx

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik reageer laatst uitgebreid...
    Hier ook hooikoorts. Gisteren voor het eerst flink last gehad (laat pas dit jaar, maar tijdens zwschap van zl bijna helemaal geen last gehad :cool:).
    Ik weet dat de neusspray van prevalin mag en de tabletjes van Tavegyl (beide door de ha voorgeschreven tijdens zwschap). Verder zijn er nog wel wat homeopathische middelen maar die doen vaak niets voor me...

3. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hier trouwens even een foto van mijn darmbuikje ☺️

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,6 KB
      Weergaven:
      4
  4. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Dank je wel voor de tip!
    Irritant he die hooikoorts 😔

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mooi buikje miertje

6. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Wat is het hier stil!
    Ik zit echt enorm verstopt.
    Heb wel aandrang voor de ontlasting maar er komt niks.. Lactulose siroop genomen dus hopen dat het werkt!

7. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ik vond t ook al stil... Haha

8. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje miertje!

Miertje en mandy gefeliciteerd met jullie goede echo!

Hier druk.. vanmiddag verjaardagsfeestje van zoontje..
    Allemaal een fijn weekend!

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Het is wel makkelijker bijlezen ;)

10. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ja, zeker stil. Ik lig weer op de bank na uurtje even weg geweest te zijn. Even bijkomen. Energieniveau 0. Had gister een hele slechte dag met weer niets binnenhouden. Daarom toch besloten weer 2 zetpillen in te nemen. Een in de avond en een in de ochtend. Dat lijkt te werken. Wel weer een kilo afgevallen. Staat nu op -3. 😔

Twijfel nog heel erg over vakantie ja/nee. Wel lekker om er even uit te zijn. Maar ook een eind weg en wat als het niet goed gaat.

11. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Neusspray van Prevalin mag inderdaad. Ik heb gister gebeld met de huisarts, omdat ik gestoord werd van het niezen. Gelukkig geen bezwaar, dus gelijk gekocht!

12. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Pfff ik kan voor mn gevoel wel dagen achter elkaar slapen! Heb echt nergens energie voor. Thuis laat ik de boel de boel maar een beetje ben anders veel te bang dat ze er op mn werk al achter zullen komen😝 nog twee dagen late dienst en dan heb ik gelukkig even twee dagen vrij, kan ik een klein beetje bijtanken!

Misselijkheid lijkt nu een beetje af te zakken maar zal het nog maar niet te hard roepen😉 heb wel af en toe wat menstruatie achtige krampen heb ik bij mn eerste helemaal geen last van gehad dus krijg er wel een beetje een naar gevoel bij.
    Probeer mezelf voor te houden, zolang er geen bloedverlies is zit het goed. Anders maak ik mezelf helemaal gek denk.

Hier leeft ml gelukkig heel erg mee! Gister was ie continu drinken aan het inschenken zodra mn glas leeg was. Want met dat warme weer en een kleintje in mn buik MOEST ik goed drinken haha.

Ik vind het gat wbt echo's trouwens wel wat aan de grote kant. De eerte echo had ik bij 5,5 week en de volgende pas met 12 weken. Had graag tussendoor nog een keertje willen kijken of alles goed was😉

De bloedtest was bij mij helemaal goed dus dat is ook weer mooi meegenomen.

13. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Die krampjes zijn het groeien van je baarmoeder? Is mij verteld in mn vorige zwangerschap. Ik heb het nu ook regelmatig.

14. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    #1294 Aquavis, 6 jun 2015
    Laatst bewerkt: 6 jun 2015
    Ja dat klopt wel. Ik heb het ook hoor, op zich niet iets om je ongerust over te maken. Ik had het trouwens bij mijn vorige zwangerschap ook. Wekenlang altijd zeurende lichte menstruatie pijn en af en toe erge krampen.

Mooi buikje trouwens, miertje!

@madelein, als je dit nog leest, wat vreselijk oneerlijk dat jullie kinderwens maar niet vervuld kan worden. Echt oneerlijk. Heel veel sterkte en ik hoop echt dat jullie droom wel uitkomt!

En aan de andere meiden die geen goede echo's hebben gehad, ook heel veel sterkte..

15. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Is er trouwens iemand bij wie de paniek soms een beetje toeslaat? Met name degene die misschien nu ook een tweede krijgen? Juist omdat je voor een gedeelte al weet wat je te wachten staat, maar ook niet weet hoeveel drukker het allemaal gaat worden met een tweede. En ga je wel net zoveel van de tweede houden? Wat als het nu opeens een kind met een moeilijk temperament is of een huilbaby? Ben je niet al gezegend met 1 kind en is dit 'de goden verzoeken' omdat zoveel geluk bijna niet goed kan gaan? Ik wil heel graag een tweede en we hebben er goed over nagedacht, het gebeurde ook sneller dan gedacht, de eerste ronde, en opeens is het dus al zover. Ik denk dat ik erg last heb van mijn hormonen, en dat ik daarom onzeker ben en bang ben dat het zo anders wordt dan met de eerste. Herkent iemand mijn angst misschien een beetje? Ik vind het een erg lastig gevoel, zeker als ik besef hoe blij ik eigenlijk moet zijn en hoe gezegend we zijn dat het allemaal kan en lukt (mits het inderdaad goed blijft gaan). Dan voelt het zo raar dat ik me toch niet helemaal happy voel, alsof je wel blij 'moet' zijn... Verwarrend allemaal. Hopelijk gaat het snel over en kan ik genieten.

16. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    zo, het is of ik mn eigen verhaal lees... Ik heb precies hetzelfde. onze zoon is een makkelijk kind. Wat inderdaad als de 2e een huilbaby is... En financieel, hoeveel verschil zou t maken? Hoe gaat onze zoon reageren? Al met al, het is niet vreemd die gedachte. Tenminste voor mij niet... Haha.

17. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Maria, wat vervelend. Ik herken je angst nu niet helemaal. Alleen van zou het kind gezond zijn en krijg ik geen miskraam, want dat vind ik wel eng. Weet niet of ik nog aan een derde zwangerschap zou beginnen mocht het fout gaan, zoals ik mij nu voel.

Maar je moet wel genieten hoor. Ik had die angst bij een eerste. Kan ik dit wel, wil ik dit wel. Juist omdat ik weet wat ik kan verwachten nu maak ik mij er niet zo druk om. Ga uit van eenzelfde makkelijk kind maar misschien ben ik daar dus wel naïef in.

18. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    169
    63
    Ik herken het wel hoor. Ik begin ercook steeds meer aan te denken. Maar denk als je het kindje eenmaal hebt dan gaat het vast vanzelf.

Hier ook de hele tijd krampen.....op 1 plek....zwaar irritant.

19. kelmel

kelmel Bekend lid

22 jan 2013
    521
    0
    0
    verkoopmedewerker
    Noord - Brabant
    Oh wat ben ik blij dat je dit aankaart MariaK! Ik voelde me al helema schuldig tegenover dat kleine hummeltje in mn buik!! Ons zoontje is ook de meest makkelijke! Alleen begint nu in die peuter puberteit te komen. Dan beginnen mij ook de vragen; wordt et straks niet ontzettend druk? Ik ben nu soms al helemaal bekaf na een drukke dag, hoe is dat straks met twee? En wat als je weggaat, een heel geregel en gesleep. Zal de baby straks niet 's nachts ons zoontje wakker maken door et huilen en ga zo maar door!
    Maar ik heb ook dagen dat ik niet kan wachten om weer zo'n kleintje vast te kunnen houden. Uren te kunnen kijken naar die kleine teentjes en vingertjes. Naar hoe tevreden ze liggen te slapen, hoe fijn het momentje van borstvoeding is.

Ik denk dat het wel een hele omschakeling zal zijn maar dat we onze draai er echt wel uiteindelijk in vinden. En eigenlijk mogen wij inderdaad niet "zeuren". Wij zijn gezegemd met het feit (als alles goed blijft gaan) dat we nog zo'n klein wondertje mogen verwelkomen in ons gezin.

20. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Dat heb ik ook!!! Zoals ik mij nu voel weet ik niet of ik aan een derde zwangerschap zou beginnen mocht dit misgaan.
    Ik ben iedere dag zo ziek als een hond en de ene dag ben ik volledig zeker van alles en de andere dag weer totaal onzeker.

Deel Deze Pagina