Hier ook last van een moeilijke stoelgang, soms flinke buikpijn er soms van.. Het lukt wel maar is erg hard (haha vieze praat) Wat een echo's trouwens morgen!! Heel erg veel Succes dames.. Hoe laat mogen jullie?
Meiden met een echo, veel plezier! Ik heb intake bij vk om 15.15. Niet zo spannend (vind ik) krijg toch geen echo. 😜
Succes dames met een echo! Hopelijk komt iedereen terug met goed nieuws.. Ik heb vanavond intake bij de verloskundige.. Vandaag laatste werkdagje en dan heb ik vakantie, donderdagnacht gaan we richting Kroatië!
Hier ook een broertje die verstandelijk beperkt is. Toch maak ik me daar niet zo druk over op een of andere manier. Idd iedereen staat er vrij in.....ik heb zon gevoel over de combinatie test dat omdat je wel eens hoort dat mensen zich helemaal druk maken als de kans 1-25 is en dan toch een gezond kind krijgen. Heb je je druk gemaakt om niks...
Laverna: Jeetje zeg dat klinkt ook wel heel erg heftig allemaal! Hoe gaat het nu dan heb je er ook iets tegen gekregen? Hier ruikt het gelukkig niet en ook geen erge buikkrampen gelukkig. Heb het voor een aantal maanden terug met een blaasontsteking wel gehad, dokter zei meteen als het aanhoud na de kuur meteen terug komen voor een uitstrijkje dus hier letten ze er gelukkig wel goed op. Wat naar dat ze niet oplettend bij jou zijn geweest Lijkt mij vreselijk af te moeten wachten. Meiden heel erg bedankt voor de lieve en ondersteunende woorden, heeft mij echt geholpen, vind het zo fijn dat wij hier alles aan elkaar kwijt kunnen. Heb sinds gisteravond geen gekke afscheiding meer gehad dus afwachten tot vanavond, hoop op een mooi knipperlichtje. Rest van de meiden die ook een echo hebben heel veel plezier vandaag en duim voor mooie echo's. Stoelgang: Ik had voor de zwangerschap al een moeilijk stoelgang en door de zwangerschap wordt het verergerd, heb er gelukkig zakjes voor die ik tijdens de zwangerschap door mag gebruiken. Merk sinds afgelopen zondag dat ik ze echt elke dag moet gebruiken omdat ik anders compleet verstopt raak. Nekplooimeting, hier ook geen testjes of wat dan ook, maar kan wel begrijpen dat anderen wel zekerheid willen hebben. Maar het komt zoals het komen mag
meiden met een echo heel veel plezier en succes. ik sluit me aan bij de dames die geen testjes laten doen. het is voor ons geen probleem als blijkt dat hij/zij een afwijking heeft.misschien ook omdat het de eerste is? maar vraag me ook af wat doe je als je weet dat hij/zij een afwijking heeft? laat je hem dan weghalen? of is het meer om je erop voor te bereiden? xxx
Ja dat heb ik ook inderdaad Mijn ene zusje heeft haar beperking doordat ze bijna wiegendood was en m'n andere zusje is wel zo geboren maar kunnen ze geen aanwijzing voor vinden. Dus een combi test had beide dames niks gedaan. Ik heb zelf wel een auto immuun ziekte, dit hebben vriend lief en ik vorig jaar laten onderzoeken of het erfelijk is. Gelukkig niet, zit raar in elkaar maar omdat mijn beide ouders de ziekte niet hebben maar wel drager zijn geven ze het door. Ik heb de ziekte en mijn vriend niet, dus wij geven het niet door. Bijzonder maar waar.. We moeten alleen na de geboorte het eerste jaar rekening houden met voeding zodat we het niet triggeren, omdat het wel weer een hoger risico is dat hij/zij het ontwikkeld. Na het eerste jaar zijn er geen risico's meer
Dames met echo heel veel plezier! Ik duim voor goede echo's en mooie kloppende hartjes... Wij kiezen wel voor de combinatietest, inderdaad ieder zijn keus. Ik heb de termijnecho i.o.m. verloskundige vervroegd naar 26-6 Nekplooimeting blijft staan op 9/7 Zaterdag 27/6 vertrekken we op vakantie, toch fijn om daarvoor de echo te hebben.. Gisteren op het werk verteld, was erg leuk. Veel collega's hadden toch al verwacht ivm ziek zijn vorige week ('We zeiden al Mandy is nooooit ziek') Dus nu kan ik makkelijk aangeven bepaalde patiënten niet te willen behandelen. Fijn om niet meer geheimzinnig te hoeven doen. Gisteravond weer flink misselijk geweest en niks kunnen eten. Vanochtend weer flink ontbeten omdat ik het gevoel had het nodig te hebben. Wat kan je lichaam toch raar reageren. Vorige zwangerschap hielp bij mij iedere ochtend een plak peperkoek heel goed voor de ontlasting. Nu gelukkig nog geen last van.
echo was weer niet goed. Ze zagen wel dat het ruim een week geleden mis was gegaan. Ik ben nu 9 wkn (weten we ivm datum tp) maar de vruchtzak geeft al ruim 14 weken aan. Daarom moet er met wat grover geschut een miskraam opgewekt worden. Dit gaan vrijdag gebeuren. Is dit niet voldoende proberen ze het een paar dgn later opnieuw. Is het dan nog niet gelukt gaan ze opereren.
Jeetje vrouwke wat een naar nieuws, heel veel sterkte hiermee. Lijkt mij een zeer heftige gebeurtenis
Nee vrouwke!! Wat naar!! Had anders gehoopt! Over de nekplooimeting; hier meten ze de nekplooi standaard bij de termijn echo. Ze doen niet die combinatietest, daar kun je voor kiezen mocht de nekplooi afwijken. Als het wel af zou wijken weet ik niet of wij die combinatie test willen doen. Ik beslis dat liever op het moment dat het nodig is omdat ik me anders misschien druk ga maken om niks. Wel zijn wij het erover eens dat een gehandicapt kindje mits het een waardig leven kan leiden gewoon welkom is. Wij hebben een nichtje in de familie en die is ook gehandicapt. Die kan niks. 22u van de dag slaapt ze, ze heeft heel veel pijn, epilepsie aanvallen, sonde voeding etc etc. Nu moet ze binnenkort geopereerd worden aan der heup, die is door het zitten in de rolstoel helemaal versleten en het is nog maar de vraag of ze die operatie overleeft. Zoiets zouden wij echt niet aankunnen en willen. Bij dat nichtje doet het me al zeer elke keer als ik haar zie, als zo'n meisje je eigen kind is nog meer natuurlijk. Wat zij heeft is niet erfelijk, een chromosoom afwijking maar om even een voorbeeld dicht bij te noemen. Oefeningen; vooral waarbij je je bekken kantelt zonder dat je iets anders beweegt. Erg lastig! Maar weet ook niet of dat voor iedereen helpt want niet iedereen heeft dezelfde rugpijn natuurlijk Er was ook iets speciaals met de trap op lopen maar dat moet ik even terug gaan zoeken, weet het niet meer haha Meiden met een echo veel succes!