Uitgerekend 16 - 31 juli 2021

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by gate, Nov 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

Oct 24, 2018
    206
    190
    43
    Female
    Ik zie een duidelijke oploop per keer, super! Ik hoop ook echt op die 3+ voor je morgen, maar las wel ergens dat de ovegang van 2-3 naar 3+ soms iets langer duurt dan een week, dus maak je niet te veel zorgen als het een dagje later is :)

Secret Promise and Otsie like this.
  2. Otsie

Otsie Actief lid

Nov 10, 2020
    226
    270
    63
    Female
    Thanks voor de tip, ik had me anders namelijk inderdaad druk gemaakt :roflmao:

3. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

Oct 24, 2018
    206
    190
    43
    Female
    Welkom en (voorzichtig) van harte gefeliciteerd!! Hoeveel dpo zijn deze tests? Ik had 14dpo ook Clear Blue 1-2, deze is vandaag met 16dpo met hééééél lang nadenken naar 2-3 gegaan, ik denk echt net op het randje.

Heftig dat het een keer is misgegaan, was het een vmk 2 maanden geleden? Snap dat je na 7 rondes erg zenuwachtig bent (ik heb dat al na 5 o_O) Hopelijk lukt het de komende dagen door het zien van een mooie oploop om er vertrouwen in te krijgen :) En kun je dan echt volop gaan genieten, zonder zorgen!!

Secret Promise likes this.
  4. Feliciaaf

Feliciaaf Actief lid

Oct 24, 2018
    206
    190
    43
    Female
    #184 Feliciaaf, Nov 16, 2020
    Last edited: Nov 16, 2020
    Hmmmm, mijn sensitest van vandaag (16dpo) lijkt niet echt opgelopen t.o.v. zaterdag (14dpo) :confused: Wat vinden jullie hiervan, dit lijkt me niet voldoende oploop toch? Allebei met geconcentreerde ochtendurine getest.
    Ik had wel een Clearblue van 2-3 weken vandaag, na heel erg lang nadenken (en zaterdag na heel erg lang nadenken 1-2 weken..) Ik denk dat mijn HCG dus wel een klein beetje omhoog is gegaan, dat geeft hoop. Maar is het voldoende?
    Nooit gedacht dat ik zo onzeker kon zijn..

Attached Files:

5. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,040
    2,220
    113
    Female
    leidschendam
    Ik heb vandaag 14 dpo nog een testje gedaan en heb mijn test van 9 dpo erbij gedaan om te vergelijken. Wowww ben gewoon flabbergasted.

Attached Files:

6. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

Nov 8, 2020
    137
    130
    43
    Female
    Hé dames,

Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 5+1, maar ik heb de VK nog niet ingeschakeld. Ben veel te bang dat ik daarna nog 3/4 weken moet wachten tot ik langs mag komen. Met welke termijn is normaal gesproken de eerste echo?! Ik dacht altijd dat dat pas met 11 weken was, maar tegenwoordig is er een vitaliteitsecho? Wanneer is die?

7. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

Oct 1, 2014
    1,164
    442
    83
    Ik vind de oploop mooi hoor. Niet te blind op staren.

Otsie likes this.
  8. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

Oct 1, 2014
    1,164
    442
    83
    Volgens mij pas rond 9 weken normaal. Ik krijg er al 1 bij 7 weken omdat ik een fertiliteitstraject heb gezeten.

9. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

Nov 8, 2020
    137
    130
    43
    Female
    Heel begrijpelijk! Dat hadden wij ook bij onze eerste zwangerschap. Hoop op een mooie echo voor je!

Barbara1 likes this.
  10. Otsie

Otsie Actief lid

Nov 10, 2020
    226
    270
    63
    Female
    Ik heb hetzelfde, ik ga daarom wat minder testen als het lukt. Ik ga ook gewoon uit van CB Digital, dat is tenminste duidelijk. Dus als die bij je oploopt, dan denk ik dat je je niet druk hoeft te maken om die andere tests. (Zeg ik nu heel zeker, terwijl ik mezelf precies om hetzelfde druk maak)

Feliciaaf likes this.
  11. Otsie

Otsie Actief lid

Nov 10, 2020
    226
    270
    63
    Female
    Ik krijg hem met ongeveer 8 weken, de verloskundige zei dat ze de eerste echo bij hun altijd tussen 8 en 10 weken doen.

12. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

Oct 19, 2020
    195
    212
    43
    Female
    Welkom @bluedrake! Mijn enige tip voor pijnlijke borsten zijn sportbh's. Die beperken toch de beweging. Maar blij er enorm last van houden. Het schijnt ook te helpen om temperatuurverschillen te beperken (maar ja, hoe je dat? Ik wil toch echt af en toe naar buiten)

@Aoibhe Ik zou je niet teveel zorgen maken. Zeker zolang ze knallen. Op een gegeven moment komt er voor de test ook een max aan de hoeveelheid verf waar de HCG aan kan binden en dan wordt hij gewoon niet nóg knallender.

@Mommy94 vandaag is de dag dat je meer weet. Ik hoop zo op positief nieuws, ondanks het bloedverlies

@Feliciaaf leuk om je terug te zien hier! je test van vanochtend lijkt me prima hoor. Het is niet zo dat de test dubbel zo donker wordt met iedere 2 dagen. Ik merk ook dat er eerst een hele snelle oploop is en dan op een gegeven moment is toch de max van kleurstof een beetje bereikt en kom je toch een beetje tegen een plafond. Daarnaast kan je urine net wat meer/minder geconcentreerd zijn.

@Liefdesbaby3 Ik heb mijn eerste echo met 7+4, ze plannen deze rondom de 8 weken en bij mij toevallig iets vroeger. Deze echo wordt niet vergoed door de verzekering en kost mij € 45,-. Maar dat had ik er persoonlijk voor over. Ik hoor dat hij bij sommigen wel vergoed wordt (ik woon in NL trouwens). Ik heb me overigens gewoon heel brutaal aangemeld toen ik mijn eerste positieve test in handen had met 4 weken (14 DPO).

Aoibhe, Feliciaaf, Mommy94 and 2 others like this.
  13. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

Nov 8, 2020
    137
    130
    43
    Female
    Dat duurt nog lang Dan ga ik nog maar even wachten met bellen, als ik een afspraak heb staan, voelt het zo echt. Hihi!

14. Otsie

Otsie Actief lid

Nov 10, 2020
    226
    270
    63
    Female
    Ja, ik zou wel oppassen dat ze het dan niet te druk hebben en je alsnog drie weken moet wachten. 9 december was bij mij namelijk de eerste plek die ze hadden.

15. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

Nov 8, 2020
    137
    130
    43
    Female
    Dat is inderdaad een goede tip! Oké, eind deze week ga ik een afspraak maken, dan ben ik bijna 6 weken.

16. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,880
    2,732
    113
    Female
    Je CB is opgelopen naar 2-3 weken, dat is perfect! En CB moet volgens mij altijd lang nadenken:rolleyes: Ik heb zelf geen ervaring met sensitest, dus ik kan over de oploop van die testjes niks nuttigs zeggen helaas.. Maar ik vind je testjes er absoluut niet zorgelijk uit zien!

Feliciaaf likes this.
  17. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,880
    2,732
    113
    Female
    Hier een eerste echo met 7+3 weken. Ik zit bij een verloskundigenpraktijk die veel echo's aanbiedt (ook wel enigszins op uitgezocht). Met 10+2 heb ik dan de intake en termijnecho:) Erg prettig! Zou het heel kl*te vinden om pas met 11-12 weken een eerste echo te krijgeno_O

Feliciaaf and Liefdesbaby3 like this.
  18. Vlindertje95

Vlindertje95 Bekend lid

Jul 13, 2018
    635
    938
    93
    Female
    Hier met 5 weken een vroege echo door vroege miskramen, medicatie en een auto imuunziekte. Zal waarschijnlijk daarom wat vaker voor controle moeten ook.

Liefdesbaby3 likes this.
  19. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

Aug 1, 2018
    3,691
    4,051
    113
    Female
    Ik heb mij ook ingeschreven bij de verloskundige praktijk. Ik ga ook voor een vitaliteitsecho omdat ik een chronische ziekte heb die ik wel onder controle heb, alleen de kans op miskramen is daardoor hoger. Klinkt allemaal heel eng, als je het misschien zo leest, zolang het onder controle is en je het weet gaat het meestal goed. Toch vind ik het zelf een fijner idee om die echo toch te krijgen.

@Secret Promise jaaaa ben zo blij met de oploop!

@Luddewutje thanks voor de tip, dan ga ik die maar wat meer halen.

Secret Promise and Vlindertje95 like this.
  20. Vlindertje95

Vlindertje95 Bekend lid

Jul 13, 2018
    635
    938
    93
    Female
    wat heb je als ik zo brutaal mag zijn? Ik zelf heb Bechet, valt zowel onder reuma als onder vasculaire aandoeningen.

Share This Page