Uitgerekend 16 - 31 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door gate, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    ik heb nu op advies van mijn verloskundige een app zwangerhapp waar in staat wat je wel en niet mag eten/drinken. Er staan allemaal dingen in die niet mogen die ik de vorige zwangerschappen gewoon gegeten heb. Waar ik ook wel van schrok was thee, max 3 kopjes per dag :( ik drink eigenlijk de hele dag door thee. Maar nu mee gestopt. Alleen bij anderen drink ik het nog net als een kopje koffie. Maar dat wist ik wel.

Barbara1 vindt dit leuk.
  2. LC1987

LC1987 Actief lid

13 okt 2014
    213
    174
    43
    Vrouw
    Hè bah wat vervelend dat slechte slapen, ik had vorige week ook een paar waardeloze nachten er tussen zitten en juist nu je een goede nachtrust zo goed kan gebruiken. Ik merk wel dat de vermoeidheid hier echt begint toe te slaan, dit weekend elke keer vroeg gaan slapen.

@Luddewutje en @maestro jullie vandaag de eerste echo, wat spannend!! Hopen op een goede echo! Hier nog maar 21 dagen tot aan de echo :roflmao:

3. LC1987

LC1987 Actief lid

13 okt 2014
    213
    174
    43
    Vrouw
    Ik maak mij daar eerlijk gezegd helemaal niet zo druk over wat ik wel en niet mag eten, let natuurlijk met bepaalde dingen wel op, maar ik heb wel het idee dat de lijst steeds verder wordt aangescherpt, vind het zelf soms wel wat overdreven. Ik meende dat je ook wel gewoon tonijn uit blik mocht of is dat ook veranderd?

4. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nee tonijn en zalm uit blik ook niet meer las ik. Ik zou willen dat ik het wat meer los kon laten. Heb gewoon te veel meegemaakt waardoor die angst is ontstaan denk ik.

5. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Bedankt voor de tip van de app. Nee thee wist ik idd. En als je het drinkt, het beste rooibos. Cola vind ik in het weekend ook zo lekker, maar drink ik ook niet meer na alle gelezen adviezen.

6. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    Jaaaaaa, present! Afschuwelijk nachtje. Ben beroerd, al het eten staat mij tegen en ik pas vandaag op mijn tantezegger. Inclusief mijn eigen kids die thuis zijn natuurlijk! Wil alleen maar slapen............

7. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik lig heel de ochtend al op de bank. Zoontje is op school. Sterkte voor vandaag!! Wat is tantezegger?

8. Liefdesbaby3

Liefdesbaby3 Actief lid

8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    #1108 Liefdesbaby3, 30 nov 2020
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020
    Thee wist ik ook niet inderdaad! Ik drink nu de afgelopen weken veel Spa-rood. Daarmee kan ik mijn misselijkheid fijn onderdrukken. Zal ook vast niet goed zijn, al die koolzuren! :(
    Oh heerlijk dat dat kan! Lekker van genieten! Ik heb mijn jongste thuis en ga straks de oudste weer halen. Oh ja, hihi: tantezegger. Zo noemen wij dat. Kindje van mijn zus, die dus tante tegen mij moet zeggen

Barbara1 vindt dit leuk.
  9. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.889
    2.736
    113
    Vrouw
    Hier als een roosje geslapen vannacht, haha! Maar gisteravond vanaf het avondeten continu misselijk geweest:( ging helaas ook niet weg.. nu voel ik me gelukkig weer prima!

Barbara1 vindt dit leuk.
  10. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.889
    2.736
    113
    Vrouw
  11. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    @Luddewutje en @maestro : Succes vandaag en hopelijk goed nieuws met mooie kloppende hartjes!

Wat betreft thee, volgens mij gaat het voornamelijk om het beperkt/niet drinken van soorten thee die cafeïne bevatten of bloeddrukverhogend zijn (zoals sterrenmunt en zoethout). Veilige thee is bijvoorbeeld verse gemberthee, muntthee, kamillethee of inderdaad rooibos, daar kun je naar hartelust van drinken ;).

De app Zwangerhap gebruik ik ook, is vast wat strikt, maar gelukkig zijn er ook nog heel veel dingen die je nog wel mag. Tonijn mis ik inderdaad, heerlijk, maar omdat het een roofvis is, bevat het veel dioxines, die schadelijk kunnen zijn. Daaraan denken motiveert me dan wel weer om dat heerlijke broodje tonijnsalade te weerstaan ;).

Barbara1 en haileybaby vinden dit leuk.
  12. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Vandaag had ik mijn echo en dat was helemaal goed. 1,2 cm, kloppend hartje en voorlopig uitgerekende datum 16 juli 2021. Maar dat veranderd misschien nog iets bij de termijnecho. Ik schrok me in eerste instantie een hoedje want ze kon eerst niets vinden. Ik kreeg al allemaal van die vragen met 'wanneer was je positieve test?' en 'weet je zeker dat je al ruim 7 weken bent?' Maar blijkbaar ligt hij/zij heel diep en naar achteren, dus was het gewoon even zoeken.

Cravings heb ik momenteel niet echt. Ik eet veel droog brood, omdat ik van de rest misselijk wordt en dan 's avonds in ieder geval mijn groente eten.

@bluedrake het gaat nog niet echt beter. Misselijkheid blijft aanhouden. Het kost me vooral veel energie de schijn op te houden. Gelukkig ga ik het deze week iedereen vertellen.

@Zon85 Ik hoop dat je genoten hebt van de wijn en sigaretten. Wel even verdiend. Ik hoop op snel een nieuwe zwangerschap die blijft plakken. Knuffel voor jou!

@Sweety28 welkom!

@gate Inmiddels ben je voorbij je 6+3! Dus toch weer een mijlpaal bereikt. Lijkt me inderdaad dat het lastig beslissen is wanneer je het gaat vertellen. Misscien in ieder geval vertellen aan de mensen waarvan je de steun nodig hebt?

@Secret Promise sport, daar ben ik nu dus mee opgehouden. De combinatie van misselijkheid en pijnlijke borsten zorgt er nu voor dat ik er echt geen plezier meer in heb. Ik denk erover lid te worden van het zwembad hier en dan baantjes trekken, maar moet even wachten totdat weer open is. Met mijn eerste dochter (15 jaar geleden) heb ik zwangerschapsyoga gedaan, maar dat was meer ontspanning dan sport.

@maestro hoe was jouw echo?

maestro, Secret Promise en Aoibhe vinden dit leuk.
  13. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 31 juli 2021 ♡

16 juli
    Fluffyfishy - 31 jaar - 2e kindje
    Luddewutje - 35 jaar - 2e kindje

17 juli

18 juli
    Love and hope - 33 jaar - 3e kindje

19 juli
    Aoibhe - 30 jaar - 1e kindje
    Maestro- 34 jaar- 1e kindje

20 juli
    Otsie - 31 jaar - 1e kindje
    Sweety28 - 34 jaar - 2e kindje

21 juli

22 juli
    Gate - 36 jaar - 2e kindje

23 juli

24 juli

Secret Promise - 27 jaar - 1e kindje
    Barbara1 - 35 jaar - 2e kindje

25 juli
    Feliciaaf - 31 jaar - 2e kindje

26 juli
    DvEsch - 30 jaar - 2e kindje

27 juli
    Haileybaby - 32 jaar - 3e kindje
    Browny89 - 31 jaar 3e kindje
    SLP123 - 32 jaar - 2e kindje

28 juli

29 juli
    Bluedrake - 26 jaar - 1e kindje
    LC1987 - 32 jaar - 3e kindje

30 juli

31 juli

Afspraken november
    30: Maestro- eerste echo bij Fertiliteitsarts

Afspraken december
    2: Aoibhe - vroege echo pretechobureau
    3: DvEsch - intake verloskundige
    3: Sweety28 - eerste echo
    7: Love and hope - eerste echo
    7: Aoibhe - eerste echo vk
    7: Barbara1 - eerste echo
    7: Browny89- eerste echo
    8: Secret Promise - vitaliteitsecho (eerste echo)
    8: Feliciaaf - vitaliteitsecho (eerste echo vk)
    9: Otsie - eerste afspraak en echo verloskundige
    10: gate - vitaliteitsecho
    10: Haileybaby - intake eerste echo
    10: SLP123 - intake en eerste echo
    11: Bluedrake - vitaliteitsecho
    14: Aoibhe - intake vk
    15: Fluffyfishy - echo en intake gynaecoloog
    16: gate - tel intake verloskundige
    16: Fluffyfishy - intake verpleegkundige
    17: DvEsch - 1e echo
    21: Love and hope - telefonische intake
    21: LC1987 - eerste echo
    24: Luddewutje - tweede (termijn)echo
    28: Secret Promise - intake + termijnecho
    29: LC1987 - telefonische intake

Afspraken januari
    4: Bluedrake - intake verloskundige
    5: Feliciaaf - intake en termijnecho vk
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

☆Mommy94
    ☆Vlindertje95
    [/QUOTE]

bluedrake vindt dit leuk.
  14. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Ben de gelukkigste zwangere vrouw op aarde want heb m'n oliebollen gehad hoor jongens! :roflmao:Zooooooo lekker.

@Luddewutje wat fijn dat alles goed was! :thumup:

SLP123, Otsie, haileybaby en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    @Luddewutje wat fijn dat de echo goed was! Wel heel vervelend dat je jezelf nog niet goed voelt. Hopelijk snel wat beter.

Jeetje na het slechte slapen van vannacht word ik ook steeds beroerder van de misselijkheid. Hopelijk kan ik nog 2 weken alles voor mij houden :rolleyes:

16. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @Luddewutje geweldig meid. Heerlijke eerste mijlpaal. Snap dat je super schrok toen ze niets kon vinden. Wat minder dat je je slecht voelt.

@bluedrake hier net zo. Slecht geslapen, misselijk etc. Voel me echt een vaatdoek.

@Silani heeeerlijk zeg. Dat was vast genieten.

17. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Ik vind zelf deze week heel spannend. Ben as zondag 7 weken, en dat is precies de termijn waarop het de vorige keer mis ging. Alles wijst erop dat dit "anders" is, in positievere zin. Het voelt ook nog steeds goed. Mijn testen van de miskraam waren bijv. ook helemaal niet zo vreselijk duidelijk met 6 weken, ik heb nu echt knallers waar je U tegen zegt...

Maar ik leef toe naar zondag, weer die 7 weken mijlpaal. En dan eindelijk volgende week de eerste echo om te zien of er iets zit en of het er goed uit ziet... Ik kan wel janken van spanning soms.

18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hopelijk morgen een betere dag.... pfff nu ook weer krampen erbij.

19. DvEsch

DvEsch Actief lid

14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Wat fijn die goede echo! Daar heb ik zo'n zin in. Hier nog 17 nachtjes wachten.

Ik drink eigenlijk heel de dag door thee. Volgens mij gaat het ook om het feit dat in bijna alle thee theine oftewel cafeïne inzit. Behalve rooibos en kruidenthee. Je moet dus goed opletten wat je drinkt.

Verder heb ik juist net ontdekt dat cola heerlijk is tegen de misselijkheid. Dankzij een tip hier. Dus krijg iets meer cafeïne binnen dan ik normaal zou krijgen. Drink zelden cola en heel af en toe cappucino

Ik had de zwangerhapp app de vorige keer ook! Heel duidelijk en fijn!

bluedrake en Barbara1 vinden dit leuk.
  20. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    Hier ook een prachtige echo gehad met kloppend hartje. Frummel was direct zichtbaar. Werd nu opeens wel heel echt voor mij....vind het toch wat realistisch. Voorlopig blijf ik nog voor termijn echo en intake in zk lopen. Dat vind ik zelf erg fijn.

Super @Luddewutje ! Dat de rest snel.mag volgen!

Aoibhe, Secret Promise, SLP123 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina