Iemand leuke ideeen voor een zwangerschapsaankondiging voor een derde kindje?! Vind het erg leuk om onze andere twee kinderen er in te betrekken, zij worden tenslotte grote broer en zus.
Sorry ik heb tijdje niet gereageerd. Voel me heel slecht. Moe en ontzettend misselijk. Krijg nauwelijks eten weg. Vorige week vrijdag extra echo gehad op mijn verzoek omdat ik erg aan t stressen was of het wel goed ging met de kleine. Gelukkig mooie echo. Hoe is t met iedereen? Iedereen heeft zijn eerste echo gehad nu toch?
@fluffyfishy : Succes met je echo morgen! Hopelijk kun je een beetje slapen! Dames, ik hoop zo dat jullie je binnenkort wat beter voelen . Maar die klachten maken ook dat je je zeker weten zwanger voelt (en daar ben ik dan weer jaloers op). Hier vandaag echt 0 tekenen, blijft me onzeker maken. Gekke mindfuck is zwanger zijn toch . Qua aversies of cravings, nergens last van. Dat ene kopje koffie in de ochtend blijft me smaken en de geur van koffie blijf ik heerlijk vinden. Wel een beetje meer honger overall. En verdraag zware maaltijden iets minder goed. Verder niet!
Hoi hoi Vanaf hier ook wat rustiger aangezien we sinds vorige week de sleutel van ons nieuwe huis hebben en aan en dikke verbouwing zijn begonnen. Man man wat doen we onszelf aan maar vooral lichamelijk zwaar en snel moe. Misselijkheid wordt beter.. Als ik het heb voornamelijk in de avonden. Vannacht een uur op gezeten ivm maagzuur. Antagel werkt goed, maar duurt even voor het werkt. Herken dit ook van de vorige keer. Wij houden het geslacht als verrassing al ben ik wel dol op alle theorieën haha!! Vorige keer super sterk gevoel voor een jongen wat klopte. Nu denk ik een meisje maar beide is welkom zolang het gezond is! Wij zijn ook bezig met de aankondiging. Vind het lastig te combineren met de feestdagen en een peuter die wij eigenlijk nooit vol in beeld hebben op social media.
@DvEsch succes met de verbouwing. Zal pittig zijn ja. Ons kind zetten we ook niet op social media. We doen er sowieso weinig meer mee dus besloten het helemaal niet erop te zetten. De mensen die voor ons belangrijk zijn horen het vanzelf wel. De aankondiging voor familie en vrienden vind ik lastig. We vertellen het morgen aan ons zoontje maar zijn bang dat er weinig meer aan te kondigen is op een ludieke manier met een kleuter die door het dolle is en dan vast en zeker zijn mond niet kan houden haha. @Aoibhe snap die onzekerheid bij geen klachten. Had ik bij mijn zoontje ook. Maar t komt echt goed (hug). Probeer er juist maar van te genieten.
Dankje voor je lieve reactie . Ja, als je het de kids vertelt is het niet meer geheim te houden . Hier hebben we het ook verteld (leidend tot heftige reacties vanwege samengesteld gezin), maar ook wel al interesse ("moet ik nou nog 7 maanden wachten op die baby?"). Hilarisch, die kids <3!
Haha ja dat duurt dan nog zo lang natuurlijk. Oh jee klinkt wel heftig dan die reacties. Was dat vanuit je 'stief'kinderen dan ofzo? Of familie?
Ik zag net dat ik al 4 kg ben aangekomen komt omdat ik voordurend moet eten om niet misselijk te worden, op gegeve moment weet ik niet meer wat. Probeer het wel gezond te houden maar lukt niet altijd. En fruit zit natuurlijk ook veel suiker in. Ik eet veel fruit.
@Browny89 Oh balen is dat he. Hier ook al bijna 4 kilo aangekomen. Ik was juist voor de zwangerschap nog 10 kilo afgevallen en leefde heel gezond. Onbewerkt, geen suikers maar veel groente, vezels, eiwitten en fruit. En probeerde regelmatig te bewegen. Op de dag van testen woog ik 60,5 en vandaag 64,2.. word hier ook echt niet blij van. Ik moet ook de hele dag eten anders word ik weeïg en misselijk. Alleen krijg momenteel al het gezonde eten van voor de zwangerschap niet weg. Heel veel behoefte aan vet en suiker. Ben ook enorm opgeblazen.
Ik heb vandaag maar even naar de vk gebeld wat betreft mijn bloeduitslagen. Hun hebben het nog niet binnen zegt de assistent. Maar wilde haar wat vragen stellen. Ze zei je hoort het allemaal wanneer je je volgende consult hebt. Die heb ik nog niet eens staan. Maak je niet druk als er wat is dan hoor je het vanzelf wel. Maar antwoorden wilden ze niet geven. Alleen over de Rhesus grote C negatief dat ik met 27 weken nog eens moet prikken. Dat wist ik dan wel. Maar ik ben gewoon een stresskip en wil het graag weten. Mijn volgende consult is pas rond 20 januari als ik het goed heb. Dan ben ik 12 weken. Vind het geen leuke assistente.
@haileybaby wat klote dat ze geen moeite deed voor je. @Browny89 en @Sweety28 dat is echt balen. Heb het zelfde. Krijg bijna niets weg. Dat wat er nog wel beetje ingaat is slecht voedsel..
Hier geen idee hoeveel ik ben aangekomen, weeg mij altijd op werk en was afgelopen twee weken vrij dus ben benieuwd volgende week. Ben ook continu mijn misselijkheid aan het wegeten, maar wel kleine porties. Grote porties wordt ik ook misselijk van. Eet voornamelijk beschuit, biscuit, fruit. Wij gaan het vanavond onze oudste vertellen en eerste kerstdag mijn schoonfamilie. Elk jaar maak ik een kaart namens alle kleinkinderen met hier een verhaal in over het afgelopen jaar. Mijn schoonvader leest de kaart altijd hardop voor aan iedereen. De kaart sluit af met dat ze in 2021 nog een kleinkind erbij krijgen. Ben ontzettend benieuwd naar de reacties.
De bonuskids vinden het lastig, het triggert veel, we geven er nu veel ruimte voor en willen ze goed betrekken er in. Hopelijk gaan ze het uiteindelijk leuk vinden.
Ik vind het mooi om te zien hoe bewust jullie hier mee bezig zijn voor de kinderen. Zagen ze het aankomen? Hier vandaag een moeie dag, komt ook door het hele slechte weer en de donkerheid. Bah! Mijn man zei vanochtend dat mijn lichaam in het algemeen echt een andere vorm heeft, hij was helemaal onder de indruk. Zo lief! Nu lekker rustig de kerstdagen in, fijne dagen allemaal meiden!
Hier exact hetzelfde als wat jij zegt. Ik hoop dat na de 12 weken alles weer wat in het normale ritme komt en ik niet steeds meer moet eten om het misselijke gevoel weg te krijgen.