Uitgerekend 16 - 31 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door gate, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Heb trouwens ook al een redelijk buikje ook al ben ik van mijzelf te zwaar

Bijgevoegde bestanden:

Aoibhe en Secret Promise vinden dit leuk.
  2. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Wat een slim idee, dat ga ik ook doen :). Kijken of het door kan gaan. Idd qua cijfers lijkt het niet zo. Wil maandag ook de NIPT gaan prikken, we hebben ook zonder nevenbevindingen gedaan, vond het wel een dilemma, hoor! Maar nu heel blij met mijn keuze!

fluffyfishy vindt dit leuk.
  3. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.881
    2.733
    113
    Vrouw
    Ik vond het ook wel een dilemma.. Veel over opgezocht en gesproken met anderen. Nu ook besloten voor de NIPT zonder nevenbevindingen. Denk dat we ons daar het prettigst bij voelen!

fluffyfishy en Aoibhe vinden dit leuk.
  4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Wij gaan geen nipt laten doen hebben we besloten. Ik begin nu minder misselijkheid klachten te krijgen. Hebben jullie hier ook last van zo rond de 9/10 weken?

5. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    waarom zonder nevenbevindeningen? Nu twijfel ik ook ik dacht ik doe gewoon nipt met nevenbevindingen.

6. SLP123

SLP123 Actief lid

1 jan 2018
    270
    240
    43
    Vrouw
    Wij doen geen nipt, kindje is sowieso welkom. En met de nipt weet je het nog niet 100% zeker. Moet je nog vlokkentest doen en die geeft ook kans berekening. Het enige is dat je dan voorbereid bent, maar daarvoor gaan wij het niet doen.

Net mijn ouders en zus en haar man verteld, reageerden heel leuk!
    Straks de andere kant van de familie vertellen, ben benieuwd!

7. SLP123

SLP123 Actief lid

1 jan 2018
    270
    240
    43
    Vrouw
    Hier ook minder misselijk en wat meer energie gelukkig!

bluedrake vindt dit leuk.
  8. Secret Promise

19 jul 2012
    2.881
    2.733
    113
    Vrouw
    Alles waar mogelijk iets van een afwijking zit (bij de baby, placenta of jezelf) komt dan naar voren. En het is niet gelijk duidelijk wat die afwijking precies is en of die afwijking in de placenta zit of bij de baby.. dan kan je dus vervolgonderzoek laten doen (zoals een vlokkentest) om dit nader te bepalen. Helaas is dat niet geheel zonder risico.. zeker als je kindje en de placenta laag ligt (zoals bij mij). Daarnaast is het een kansberekening en heb je dus gewoon een goede kans dat het allemaal loos alarm was en je kindje 'gewoon' gezond is.

Ik wil absoluut geen onnodig risico lopen en verkies het dan om niet alles te hoeven weten. Daarnaast kunnen ze gelukkig bij de echo's ook best goed bepaalde afwijkingen zien, zodat je daar iets mee kan of op kan voorbereiden.

9. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    Hier ook! Wel darmen die volledig stilliggen....au!

10. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Balen van de darmen! Hier net helaas een coronatest gehad, want ben m'n stem kwijt en veel hoesten

11. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Was de test vervelend of viel het mee? Ik hoop negatief

12. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Vlokkentest zou ik niet laten doen dus dan zit je inderdaad in onzekerheid zonder dat je verder iets weet? Vind het ook wat vaag welke chromosoomafwijkingen dat zijn. Blijft lastig..

13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    De test viel mee, de wachtrij vond ik eigenlijk vervelender. Het is even een vervelend gevoel. Ben wel blij dat ik gegaan ben, wil het gewoon weten.

14. Secret Promise

19 jul 2012
    2.881
    2.733
    113
    Vrouw
    Ja dan zou je dus (nodig/onnodig) in onzekerheid blijven zitten.. dus daar zit dan je afweging denk ik!

15. SLP123

SLP123 Actief lid

1 jan 2018
    270
    240
    43
    Vrouw
    Ja dat gaat bij mij ook niet geheel vlekkeloos haha. Veel kiwi’s eten kreeg ik toen als tip van de kraamhulp!

maestro vindt dit leuk.
  16. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier ook heel herkenbaar. Vanaf vorige week (9 à 10 weken) echt nog minder klachten. Maar wel 2 goede echo's gehad. Denk dus dat het normaal is, je lijf went aan de hormonen. Mijn darmen functioneerden tot nu toe super, maar nu ook obstipatie. Grappig hoe de dingen overeen komen. Drink veel water en eet zoveel mogelijk vezels. Beweging wat minder geweest afgelopen week door vies weer, dat kan beter.

maestro vindt dit leuk.
  17. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Ja, precies dit. Eerst wilden we wel, met name omdat mijn vriend elk risico uit wilde sluiten, maar uiteindelijk blijft er toch veel onduidelijk, dus kozen we voor wat goed onderzocht is. Zou ook zoveel onrust geven en de zwangerschap verpesten, wil gewoon lekker gaan genieten nu :).

Secret Promise vindt dit leuk.
  18. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Wij doen ook geen nipt. Mijn vk was er wel een beetje verbaasd over. Maar ik wil het gewoon niet. Bij mijn 2 dochters ook niet gedaan. Dus nu ook niet.

Twijfel een beetje of ik echt bij deze vk wil blijven. Wacht het nog even 2 afspraken af en kies daarna wat ik doe.

19. DvEsch

DvEsch Actief lid

14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Iedereen nog fijne dagen.
    Hier weet nu iedereen in de familie en vrienden het. 10 weken mooie tijd vonden wij.

Qua kilo's ben ik er nu ongeveer 2 aangekomen denk ik. Vorige zwangerschap 9 in de eerste 14 weken en totaal 16. Ook omdat ik zo misselijk was en moest blijven eten. Misselijkheid is er nog met vlagen wordt gelukkig steeds beter..

Tip voor de dames met stilliggende darmen, laxo siroop. Ranja van pruimen werkt! En ik heb een aantal dagen om de dag een half zakje movicolon gebruikt. Dat werkt ook echt top! Ook na de bevalling

maestro vindt dit leuk.
  20. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    Dank voor alle tips! De kiwi's hebben we al, morgen laxo siroop halen. Ging tot nu toe eigenlijk prima, maar sinds een paar dagen zijn ze in de contramine. Ik drink al veel water, maar beweging mag nog wat meer. Komende dagen even goed vezels blijven eten. Zoete aardappel deed vandaag goede zaken.

Hier ook geen nipt, kindje is welkom. Ipv daarvan extra echo vanuit ziekenhuis afgesproken, dus we krijgen een extra termijn echo in januari. Maandag alweer 11 weken, gaat snel! Wel trouwens grappig hoe we de meesten van ons wat minder.misselijk lijken te worden en nu de darmen weer meer.opspelen.

Deel Deze Pagina